op zoek naar de ideale bh

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:56

Ik heb echt wel veel borst, maar draag toch echt het liefst die bh hemdjes van de Hema. Pas weer bh's gekocht maar kan er niet meer aan wennen.
Ook met paardrijden draag ik die hemdjes. bijkomend voordeel is dat je ook niet van die afzakkende bandjes hebt.

purny

Re: op zoek naar de ideale bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 13:18

De laatste bh's die ik heb gekocht zaten in de winkel goed en nu floepen ze er weer uit.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 13:20

ok vandaag nog eens aan het passen geweest, kwa maat zijn er niet 2 maar 3 maten. Daarmee bedoel ik dat niet alleen de omvang en de cup bepalend is. Wat bij mij problemen geeft is bijvoorbeeld de omvang 75 zit te strak, maar een 80 hangt gewoon los, prima voor mij, maar dan ga je naar de cup, pak ik een b zit hij bovenaan mooi, maar de rondte van de cup is te smal ondanks dat de omvang met 80 los hangt. Pak ik dan een 80 C zit hij bij de omvang goed, bij de rondte onderin goed, maar wijkt hij aan de bovenkant. Pak ik een 75 C dan is de cup te groot en de omvang te smal. Oftewel voor mij is de cupvorm niet passend bij de omvang te vinden omdat hij altijd wel ergens wijkt.
Van de lijst kan ik afstepen:
New Yorker
H&m
livera
hunkemuller
intimissimi
hema
Bijenkorf
lincherie

Overigens wel echt bh's tegen gekomen met hele zachte stof en zelfs 1 met een hele zachte beugel.
Dus we maken wel enige vordering.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 14:16

Dit is nou niet het antwoord wat ik hoopte te lezen.

En bij de echte lingerie winkels uit je lijstje hebben ze je ook niet aan een fijne bh kunnen helpen?

En je hebt van die bh's met zachte stof en die zachte beugel meerdere maten geprobeerd?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 15:02

Maar ben je nu zelf wezen passen of met hulp van het winkelpersoneel?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 15:06

Ik kom steeds weer terug bij magic body fashion.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 15:10

mystery1980 schreef:
ok vandaag nog eens aan het passen geweest, kwa maat zijn er niet 2 maar 3 maten. Daarmee bedoel ik dat niet alleen de omvang en de cup bepalend is. Wat bij mij problemen geeft is bijvoorbeeld de omvang 75 zit te strak, maar een 80 hangt gewoon los, prima voor mij, maar dan ga je naar de cup, pak ik een b zit hij bovenaan mooi, maar de rondte van de cup is te smal ondanks dat de omvang met 80 los hangt. Pak ik dan een 80 C zit hij bij de omvang goed, bij de rondte onderin goed, maar wijkt hij aan de bovenkant. Pak ik een 75 C dan is de cup te groot en de omvang te smal. Oftewel voor mij is de cupvorm niet passend bij de omvang te vinden omdat hij altijd wel ergens wijkt.
New Yorker
H&m
livera
hunkemuller
intimissimi
hema
Bijenkorf
lincherie

Overigens wel echt bh's tegen gekomen met hele zachte stof en zelfs 1 met een hele zachte beugel.

Lincherie ken ik niet, maar een aantal van de rest van de winkels hebben imo ook niet echt bekwaam personeel of goede BH's nav mijn eigen ervaring met hulp bij passen. (Bijenkorf, livera, hunkemoller)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 16:12

Ik was er ook zo zat van knellende banden en schurende naden. As we speak draag ik deze:
https://www.action.com/nl-nl/p/3008652/second-skin-bh/

Ik heb eerst 1 gehaald voor uitproberen de maat. En daarna nog een paar bijgehaald.
Valt misschien onder zwetende stof. Maar dan haal je gewoon een paar extra als die bevalt.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 18:46

Ik ben nu 2 keer bij SuperBra geweest en ik ga echt nergens anders meer naartoe voor mijn BHs. Ik rij ervoor vanuit Brabant naar Utrecht := Hele kundige mensen daar, heel veel verschillende maten en pasvormen op voorraad. Wel wat duurder dan een Livera, maar wat mij betreft iedere euro waard.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 19:06

Vanillia schreef:
Ik ben nu 2 keer bij SuperBra geweest en ik ga echt nergens anders meer naartoe voor mijn BHs. Ik rij ervoor vanuit Brabant naar Utrecht := Hele kundige mensen daar, heel veel verschillende maten en pasvormen op voorraad. Wel wat duurder dan een Livera, maar wat mij betreft iedere euro waard.

Wel jammer die bijna geen mooie modellen zonder beugels met vulling hebben. Had er al eens geïnformeerd maar helaas

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 19:31

Lincherie is eigenlijk de enige van je lijstje die in mijn ervaring kundige verkoopsters heeft. Jammer dat je ook daar niet kon slagen. Lijkt me frustrerend!

Heb je per winkel meerdere merken en modellen geprobeerd? Heeft de verkoopster ook met je meegekeken, bandjes versteld en een ander model en/of maat aangereikt?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:03

Roodvos schreef:
Ik was er ook zo zat van knellende banden en schurende naden. As we speak draag ik deze:

Ik heb eerst 1 gehaald voor uitproberen de maat. En daarna nog een paar bijgehaald.
Valt misschien onder zwetende stof. Maar dan haal je gewoon een paar extra als die bevalt.

Grrr daar ben ik klaar mee. :+
Dit zit dus inderdaad heel lekker.
Maar nu begint het drama van actions aflopen tot ik er meer in mijn maat gevonden heb.

Ik kon alleen een hemdje vinden. En hoewel ik dat eigenlijk niet wilde hebben. Snap ik nu wel degene die daar al eerder over schreven. Lijkt me heerlijk om te dragen als het heel heet is en je op het aantal kleding stukken wat je draagt wil besparen.

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:30

Famke C in Leeuwarden proberen! Die kijken heel goed naar je daadwerkelijke maat en helpen je aan fijne BH's. Klantenkring komt uit heel Nederland omdat ze een unieke manier van aanmeten hebben. Succes met je zoektocht in ieder geval, een goede BH is goud waard:)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 16:04

mystery1980 schreef:
New Yorker
H&m
livera
hunkemuller
intimissimi
hema
Bijenkorf
lincherie

Vreemd want bij de Bijenkorf kun je je helemaal laten opmeten door ervaren wqt oudere vriendelijke dames. Moet je wel vragen of ze je even willen helpen.
Kan mij niet voorstellen je daar niet kan slagen dan.

De rest vind ik persoonlijk prut winkels en daar word je ook niet fatsoenlijk geholpen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 19:07

pol013 schreef:
Roodvos schreef:

Ik ben vooral bang dat het een zweterige stof is, maar dat valt mee?

Maar nu begint het drama van actions aflopen tot ik er meer in mijn maat gevonden heb.

Ik kon alleen een hemdje vinden. En hoewel ik dat eigenlijk niet wilde hebben. Snap ik nu wel degene die daar al eerder over schreven. Lijkt me heerlijk om te dragen als het heel heet is en je op het aantal kleding stukken wat je draagt wil besparen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 08:52

pol013 schreef:
Roodvos schreef:

Sorry Pol Y;(
Maar bedankt voor je bericht.
Ik ga ook maar eens een hemdje halen :') .

Azmay schreef:
Ik ben vooral bang dat het een zweterige stof is, maar dat valt mee?

Ik vind het helemaal geen zweterige stof.
Ik heb gisteren heel veel gedaan en 0 zweet van de stof.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 11:31

Was vergeten dat door mijn brede heupen zon hempje op kruipt. Heel irritant.

Maar hij zit verder wel fijn dus denk dat ik de bh versie ga halen :j

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 12:25

De katoenen van etam. Die gebruik ik voor het werk. Gaan lang mee en katoen is ademend. Heb zelf een kleine cup en val bijna altijd terug op etam. Die katoenen zijn zonder beugel, zit toch een stuk comfortabeler.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 12:36

Vanillia schreef:

Hier ook een superbra fan :j

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:55

friezenfan2 schreef:
Die topjes met een bh erin verwerkt zie ik ook wel eens hangen bij de zeeman. Die zijn met een spaghettibandje. Is allicht een goedkopere optie om te proberen.

Ik heb bijna alleen maar deze, van de Zeeman. Paar kleuren, meeste zwart. Ik heb niet veel te houden maar ik doe er echt alles mee, ook sporten. En ze blijven heel mooi, echt jaren terwijl ik alles zonder aanzien des products in de wasdroger flikker zonder beschermende zakjes enzo. Zeeman is echt ondergewaardeerd qua kwaliteit vaak.
Als een hemdje eens niet handig is onder de outfit, met sommige jurkjes ofzo, of ik wil iets van enig decolleté doen vermoeden dan doe ik van die plakdingen die je dan aan elkaar haakt voor wat push up effect. Van de Primark.
Ik lees even verder voor misschien nog meer fijne opties.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:59

Ben je al bij Triumph geweest? Bij bataviastad heb je ze met nette prijzen en ook andere merken. Ik heb daar afgelopen weekend na een akelig lange passessie met de meest uiteenlopende maten wel geslaagd. Deels sloggi deels triumph zelf. Verkoopsters met een engelengeduld die ruim de tijd nemen voor goed passen

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 18:42

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 22:36

ik wacht voorlopig nog op de box om te testen, hij is vandaag verzonden als het goed is.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 00:53

Ik zweer bij Molke, hele fijne bhs, ik heb geen grote voorgevel en haat bhs, draag ze ook alleen als het echt moet omdat t anders doorschijnt. Leuke prints, fijne pasvorm en geen beugels.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 08:18

Maar heb je je bij bijv. Lincherie en de Bijenkorf laten helpen? Of heb je zelf random bh's gepast en ben je tot de conclusie gekomen 'het bestaat niet wat ik wil'.

Ik kan me overigens bijna niet voorstellen dat van hetzelfde model een 80 echt los hangt en een 75 knelt. Dat scheelt maar een paar cm. Maar als dat voor jouw gevoel nou wel zo is, weet dan dat je van sommige bh's relatief makkelijk de band een paar cm (dus nog minder dan die 5 die er tussen twee omvangmaten zit) kunt laten innemen. Dat lukt niet bij van die topjes die je amper een beha kunt noemen, maar wel bij bijna alles met een sluiting.