Oneindig maagzuur..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 00:06

Qimm schreef:
Liever osteoporose dan slokdarmkanker in ons geval.
Liever medicatie met mogelijke bijverschijnselen dan een risicovolle operatie met een laag slagingspercentage.

Soms is de keuze niet reuze.

Precies, die osteoporose heb ik al en is niet omkeerbaar. De Omeprazol heeft daar niets mee te maken. De prednison die ik voor mijn reuma moest slikken was wel slecht maar je moet wat. De andere reuma medicatie maakten mijn longen stuk en zo is het altijd schipperen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 00:37

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 02:04

pien_2010 schreef:
Mijn hele leven last gehad van mijn maag en dus maagzuur remmers geslikt. Stoppen was geen optie. Toen voor iets totaal anders naar een klassieke homeopaat gegaan die vergoed werd. Dit is nu twee jaar geleden. Na een zeer uitgebreide anamnese kreeg een korrel mee om te slikken en daarna terug. Lang verhaal kort, na een tijdje behandeling met af en toe een korrel voelde ik me zo goed dat ik zonder het tegen iemand te zeggen met omeprazol gestopt ben. Inmiddels al 2,6 jaar slik ik niets meer. Ik kan werkelijk alles eten en drinken en heb heel af en toe dat ik nog wat voel. Inmiddels ben ik om en heb een hele doos met homeopathie korrels boekje met uitleg. Af en toe pak ik iets, soms met soms zonder overleg homeopaat (als ik het wel of niet al gehad heb) en ik blijf me super tof voelen.
Mijn maagpijn en en maagzuur lijkt volkomen verleden tijd en dat na altijd moeten slikken en een familie bekend met maagzweren. Dus wellicht is dat ook nog een traject die je zou kunnen onderzoeken.
Toen ik het bij een ontmoeting zei tegen mijn homeopaat kreeg ik als nuchter commentaar dat ze dat niet anders verwacht had maar dat ik dat zelf moest voelen want ze bemoeit zich nooit met reguliere medicatie. Is ander terrein.

Ik zou ook een homeopaat overwegen in het geval van TS. Fijn dat het jou geholpen heeft.

Nienke1979

Re: Oneindig maagzuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:55

Heel erg leuk die nadelen van maagbeschermers maar zoals beschreven bij een defect waarbij het niet verholpen kan worden, bij medicatie die als bijwerking maagzuur hebben wegen de nadelen van omeprazol niet op tegen de nadelen van maagzuur.

Ik ben pas naar de huisarts gestapt toen ik zonder eten/drinken ‘‘s avonds last had van maagzuur, toen de rennies niets maar dan ook echt niets deden.
En ik denk dat deze impact van brandend maagzuur zwaar wordt onderschat in dit topic

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 11:01

Dat durf ik ook wel te zeggen. Zwaar onderschat. Ik zie het van dichtbij, ernstig levens beïnvloedend.

Niet kunnen bukken. Veel niet kunnen eten. Veel niet kunnen drinken. Geen zware lichamelijke inspanning kunnen leveren. Altijd (!) pijn.

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 18:29

Dit idd

Ik stoor mij er echt mateloos aan dat hier moraalridders zitten die als dokter beantwoorden en het afdoen als beetje last en probeer dit of dat maar eens. Of van maagbeschermers krijg je juist last van brandend maagzuur.

Ik ben af en toe een muts in vergeten medicijnen in te nemen. Dan is het dus Wb klachten gelijk prijs.
rien10 schreef:
Dat durf ik ook wel te zeggen. Zwaar onderschat. Ik zie het van dichtbij, ernstig levens beïnvloedend.

Niet kunnen bukken. Veel niet kunnen eten. Veel niet kunnen drinken. Geen zware lichamelijke inspanning kunnen leveren. Altijd (!) pijn.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 18:44

Ik slik medicatie waarbij maagzuurremmers sterk aanbevolen zijn. Geen NSAID's maar andere. Zonder die medicatie kan ik helemaal niet meer functioneren. Niemand slikt graag medicatie maar we slikken het niet voor de lol.

Charaz

Re: Oneindig maagzuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 20:26

@TS, geef jezelf een schop onder je reet en doe opnieuw dat ontlastingsonderzoek, hoe vreselijk kan het zijn om een potje ontlasting in te leveren zeg.