Oordopjes van Loop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:02

Ik volg dit topic al een tijdje en jullie maken mij toch wel echt enthousiast hiervoor. Ik denk dat binnenkort de dream maar ga bestellen om uit te proberen.

Hebben jullie ook een tip welke loop ik kan gebruiken voor in de tuin? De buurt kinderen hebben een hoge stel die behoorlijk goed te horen is wanneer ze buiten in de achtertuin spelen. Maar ik vind het ook niks om de deur in de zomer dicht te doen of naar binnen te gaan dan. Ik kan het aangeven bij de buren maar ik weet dat het ook mijn prikkel gevoeligheid is en daar kan ik zelf wat aan doen. Welke loops zou ik hiervoor het beste kunnen gebruiken? Ik wil mijn gezin wel kunnen horen zonder ze uit te moeten doen.

Celebi

Re: Oordopjes van Loop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:08

Om nog fijn te kunnen praten is de Engage het meest aangeraden. Die werken goed in sociale omstandigheden. Met de losse mute dopjes kun je eventueel ze nog iets meer dempend maken, maar dan is praten weer iets lastiger. Verschilt heel erg per situatie wat fijn is, maar de optie om te schakelen is wel handig. Eventueel kun je ook kijken naar de switch, die dempen wel een stuk meer, maar zijn dus verstelbaar in verschillende standen zodat je van alles wat hebt.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:13

Celebi schreef:
Haha ja dat klopt inderdaad wel. Ik ben een hele lichte slaper dus ik hoop dat 27 versus 24 inderdaad net even dat beetje extra gaat helpen.

Voor iedereen die de quiet en dream heeft: zou iemand willen kijken of dat rondje aan het uiteinde van de dream groter is en zo ja, hoeveel? Misschien met een foto. Mijn oorschelp is vrij klein en die dream lijkt toch iets breder dan de quiet zo op de foto's. Die ruimte heb ik waarschijnlijk niet. Weegt ook mee in de overweging.

Dat beetje extra ervaar ik, ook als lichte slaper, als best veel.

Ik heb geen foto gemaakt maar ze wel even naast/op elkaar gehouden voor je. Tot mijn verrassing zijn de 'ringen' niet dunner (dat idee had ik) maar wél iets kleiner in diameter (daarom voelen ze denk ik dunner aan, ze nemen in elk geval minder ruimte in in mijn oor).

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:16

De dream is dus juist kleiner in diameter? Dat had ik van de foto's niet verwacht. Dat biedt perspectieven voor het slapen. :j

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:18

Ik heb ook de engage maar die vind ik zelf niet echt fijn, dat harde materiaal doet toch wel zeer in mijn (kleine) oren. Voor situaties waarin ik wel demping wil maar toch nog wat meer mee wil krijgen gebruik ik gewoon mijn quiet 2 en dan duw ik ze niet helemaal vast in mijn gehoorgang. Dan heb ik wel demping maar niet maximaal.

Maar als je geen last hebt van de hardheid van die ringen in je oren dan kan ik me voorstellen dat de engage of switch heel fijn kan zijn.

Celebi schreef:
De dream is dus juist kleiner in diameter? Dat had ik van de foto's niet verwacht. Dat biedt perspectieven voor het slapen. :j

Ja! Grappig hoe foto's kunnen vertekeken hè. Ik kan het ook echt voelen dat ze iets minder ruimte innemen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:29

Celebi schreef:
Om nog fijn te kunnen praten is de Engage het meest aangeraden. Die werken goed in sociale omstandigheden. Met de losse mute dopjes kun je eventueel ze nog iets meer dempend maken, maar dan is praten weer iets lastiger. Verschilt heel erg per situatie wat fijn is, maar de optie om te schakelen is wel handig. Eventueel kun je ook kijken naar de switch, die dempen wel een stuk meer, maar zijn dus verstelbaar in verschillende standen zodat je van alles wat hebt.

Bedankt voor de informatie!

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 21:30

Voor de liefhebber, vandaag zijn ze bij Bol in de aanbieding.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 08:27

EedihcrO schreef:
Voor de liefhebber, vandaag zijn ze bij Bol in de aanbieding.

Goede tip! Even gekeken maar helaas geen Dreams. Dan had ik wel een tweede paar besteld denk ik.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 08:37

Oh, dat is jammer. Die had ik al, dus die heb ik niet bekeken. Ik gebruikte nu de quiet voor een dagje Efteling oid. Maar die dempen eigenlijk teveel. Dus ik wilde de engage, maar vond het zonde om die ook weer te kopen. Met deze korting heb ik ze toch besteld.

Wel vreemd dat ze alles hebben. Gewoon via Loop zelf volgens mij, maar dat de dream er dan niet bij staat -O-

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 09:19

Misschien omdat die nieuwer zijn? Wel balen inderdaad. Zat ook al te kijken. Mocht iemand een actie spotten waar de Dream onder valt, laat het hier vooral weten. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 09:25

Je kunt met de referral link wat verder terug in het topic een korting krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 09:27

Ania schreef:
Ik ben echt fan van Loop, ik heb een referral link met 15% korting voor je aankoop, mocht je dat willen:

http://rwrd.io/8xarh69?c (je komt op de website en krijgt een kortingscode)

Heb deze ontvangen omdat ik veel mede concertgangers loop heb aangeraden. dus nu mag ik mensen ook korting aanbieden :)

Deze dus.

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 09:34

Ik zoek goede oordopjes voor op festivals en feesten. Welke gebruiken jullie hiervoor? ik ben wel zuinig op mijn gehoor en doe daarom altijd wel oordopjes in. Maar heb nu van pluggerz en daar ben ik niet zo super fan van, dus opzoek naar wat nieuws haha

Welke raden jullie aan voor het gebruik van festivals? goede demping van de muziek is gewenst, maar ook nog goed met elkaar kunnen praten is fijn!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 09:35

Volgens Loop heb je dan de Experience nodig.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 10:01

Klopt ja, maar ik heb wel ondervonden dat die eigenlijk voor hele harde muziek niet voldoende dempen. Ik kreeg in de Arena gewoon oorpijn. Op een gemiddeld festival zal de muziek ook wel zo hard staan. Mogen wel wat decibels bij qua demping naar mijn mening in ieder geval. Op plekken als de Ziggo Dome heb ik ze wel naar volle tevredenheid kunnen gebruiken trouwens. Maar wanneer de muziek écht overdreven hard staat dempen ze naar mijn idee te weinig om gehoorschade te voorkomen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 10:16

Ook met de extra inzetjes voor nog meer demping?

Anders zou de Engage een optie zijn, die dempt meer.

Toch jammer dat geluid overal zo enorm hard staat... In de bios ook al, ik heb nu dan de Switch besteld voor o.a. de bios, maar voorheen had ik op momenten gewoon m'n vingers in m'n oren met die herrie.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 10:23

De switch werd door loop aangeraden aan me omdat die veel meer demping biedt dan de Experience. Dus als je die besteld hebt is dat misschien al voldoende?

Inderdaad echt absurd hoe hard geluid staat. Ben al een tijdje niet in de bios geweest maar als ik er weer eens zou zijn neem ik zeker die dopjes mee dan.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 10:53

De dream is bij Amazon ook niet in de aanbieding helaas, anders had je het daar kunnen proberen.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:33

Hoe snel was jullie order binnen? Ik heb mijn bestelling gisterochtend geplaatst en nog geen verzendingsbericht. Ga maandag op vakantie dus ik hoop dat ik ze dan binnen heb om te proberen :+

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:37

Vanuit Loop duurde het bij mij ruim een week (wel met een hemelvaartsdag er tussen), maar gisterochtend de kids engage bij Bol besteld en 's avonds nog binnen.

Edit: Ik zit te liegen! Ik heb ze op 22-05 besteld en heb ze op 28-05 binenn gekregen, 1 dag voor hemelvaart. De bestelling van Bol klopt wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:04

Prima2Donna schreef:
Hoe snel was jullie order binnen? Ik heb mijn bestelling gisterochtend geplaatst en nog geen verzendingsbericht. Ga maandag op vakantie dus ik hoop dat ik ze dan binnen heb om te proberen :+

Duurt helaas wel wat langer, ik heb ook gisterenochtend besteld, en zojuist de verzendbevestiging ontvangen. Dan duurt het nog zo'n 2-3 dagen met PostNL.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:08

Als je ze bij Loop zelf besteld komen ze vaak uit Duitsland. Hangt van de drukte / verzendmoment af maar kan tot een week duren zeker wel :j

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:25

Ah ok dan wacht ik het even af! Desnoods sturen mijn ouders het na naar Duitsland haha.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 20:03

Unwritten schreef:
Als je ze bij Loop zelf besteld komen ze vaak uit Duitsland. Hangt van de drukte / verzendmoment af maar kan tot een week duren zeker wel :j

Ik heb ze idd bij hen zelf besteld en wel een weekje moeten wachten ja.

De quiet 2 welke ik al had, via bol besteld en die had ik toen wel dag erna. Maar ik wilde van de experience nu de Coachella uitvoering en die is via bol niet te krijgen jammer genoeg dus via hen zelf gekocht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 20:05

Unwritten schreef:

ShopWeDo zit in Mechelen, België.