Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Er wordt veel teveel focus gelegd ergens op, wat er niet toe doetfeit er mist enorm veel info die toch zeer regelmatig nodig is en heel erg lastig tot niet te herstellen is zonder grote gevolgen, geld, tijd enz. Door tips is er nu eea in gang gezet dat loopt meer kan ik nu niet doen.
Boras schreef:Er mist enorm veel info die zeer regelmatig nodig is. Waarom kom je er dan nu pas achter dat die info verdwenen is? Dat strookt niet met elkaar.
Shadow0 schreef:Boras schreef:Er mist enorm veel info die zeer regelmatig nodig is. Waarom kom je er dan nu pas achter dat die info verdwenen is? Dat strookt niet met elkaar.
Dat strookt helaas helemaal prima met elkaar. Het in twijfel trekken / negeren van de medische noodzaak bij medicijnen is een beleid dat steeds een beetje opgeschoven wordt vanuit de zorgverzekeraars. Nu worden er dus eisen gesteld die eerder niet gesteld werden. Dan moet je dus veel meer dan eerst terug naar de oorspronkelijke documentatie.
Ik snap eigenlijk niet waarom je dat zo onvoorstelbaar vindt?
Shadow0 schreef:Boras schreef:Er mist enorm veel info die zeer regelmatig nodig is. Waarom kom je er dan nu pas achter dat die info verdwenen is? Dat strookt niet met elkaar.
Dat strookt helaas helemaal prima met elkaar. Het in twijfel trekken / negeren van de medische noodzaak bij medicijnen is een beleid dat steeds een beetje opgeschoven wordt vanuit de zorgverzekeraars. Nu worden er dus eisen gesteld die eerder niet gesteld werden. Dan moet je dus veel meer dan eerst terug naar de oorspronkelijke documentatie.
Ik snap eigenlijk niet waarom je dat zo onvoorstelbaar vindt?
karuna schreef:Meer dan de vraag waar te beginnen om dingen terug te vinden was het niet. Meer info over het waarom hoe of waardoor of waarvoor is niet van belang en maakt de situatie ook niet andersspeculeren over waar het fout gaat of wie dat gedaan heeft maakt het niet beter of duidelijker. Er worden volstrekt onjuiste aannames neergezet waarvan anderen weer denken dat het klopt. Er worden beschuldigingen geuit over mensen of instanties die er niets mee van doen hebben, nog er iets aan kunnen doen.
En ik heb niet de energie, zin of het humeur daarop in te gaan vooral ook omdat dat zo ver van mijn vraag af gaat die simpelweg was waar begin ik? Omdat mijn hoofd compleet blokkeerde maar ik wel meteen actie moest nemen.
karuna schreef:Meer dan de vraag waar te beginnen om dingen terug te vinden was het niet. Meer info over het waarom hoe of waardoor of waarvoor is niet van belang en maakt de situatie ook niet andersspeculeren over waar het fout gaat of wie dat gedaan heeft maakt het niet beter of duidelijker. Er worden volstrekt onjuiste aannames neergezet waarvan anderen weer denken dat het klopt. Er worden beschuldigingen geuit over mensen of instanties die er niets mee van doen hebben, nog er iets aan kunnen doen.
En ik heb niet de energie, zin of het humeur daarop in te gaan vooral ook omdat dat zo ver van mijn vraag af gaat die simpelweg was waar begin ik? Omdat mijn hoofd compleet blokkeerde maar ik wel meteen actie moest nemen.
Boras schreef:Wat ik wel bedoelde: ik vind het opvallend dat de kwestie van de verdwenen medische gegevens nu pas aan het licht is gekomen ondanks dat de Ts stelt dat die informatie zeer regelmatig nodig is. Zo zeer regelmatig lijkt me dat dan niet
Shadow0 schreef:Boras schreef:Wat ik wel bedoelde: ik vind het opvallend dat de kwestie van de verdwenen medische gegevens nu pas aan het licht is gekomen ondanks dat de Ts stelt dat die informatie zeer regelmatig nodig is. Zo zeer regelmatig lijkt me dat dan niet
Ik vind dat echt helemaal niet vreemd. Als je een chronische ziekte of beperking hebt zijn er heel veel situaties waarin je allerlei gegevens aan moet leveren. Dat is echt geen uitzondering. Tegelijkertijd hoef je niet elk detail iedere keer aan te leveren. Dus nee, je kijkt niet iedere keer of aller er nog wel in staat en dat specifieke dingen verdwenen zijn ondervind je misschien pas veel later, terwijl je denkt dat alles goed geregeld is omdat je een medisch dossier hebt waar dat in hoort te staan.
(En sorry Karuna, ik wil je topic niet verstoren, maar wil dit ook niet ongezegd laten.)
karuna schreef:Nederland. Uwv zit me niet op mijn nek. Ik ben definitief afgekeurd na tig herkeuringen voor zover nu dan, maar je weet maar nooit,
De acute oliebol is nu idd de apotheek. De parkeerkaart is net aangevraagd en hoewel ik daarvoor ook vaak door medische hoepels heb moeten springen is het bij elke nieuwe gemeente weer de vraag moet ik opnieuw aanleveren of niet. En dat aanleveren kan ik nu niet meer.
Morgen verder. Mijn hoofd is compleet geblokkeerd,
Hutcherson schreef:karuna schreef:Nederland. Uwv zit me niet op mijn nek. Ik ben definitief afgekeurd na tig herkeuringen voor zover nu dan, maar je weet maar nooit,
De acute oliebol is nu idd de apotheek. De parkeerkaart is net aangevraagd en hoewel ik daarvoor ook vaak door medische hoepels heb moeten springen is het bij elke nieuwe gemeente weer de vraag moet ik opnieuw aanleveren of niet. En dat aanleveren kan ik nu niet meer.
Je hoeft écht geen info van 20 jaar geleden aan te leveren. Die mensen zien je al aankomen die dat moeten beoordelen. Maak je niet zo druk!
Femke_Tweety schreef:Hutcherson schreef:
Je hoeft écht geen info van 20 jaar geleden aan te leveren. Die mensen zien je al aankomen die dat moeten beoordelen. Maak je niet zo druk!
Toch wel soms.
Helaas.
Ik zit er middenin.
Dat iets niet vaak voorkomt betekent helaas niet dat het nooit voorkomt.
Hutcherson schreef:karuna schreef:Nederland. Uwv zit me niet op mijn nek. Ik ben definitief afgekeurd na tig herkeuringen voor zover nu dan, maar je weet maar nooit,
gomir schreef:Als de allergieën bij de apotheek uit het systeem zijn staan ze erbij de huisarts vaak ook niet meer in, omdat tegenwoordig vrijwel alle praktijken met het LSP werken hiervoor.
Het is wel bizar dat daar dingen uit verdwijnen, want het is juist heel lastig om daar iets uit te krijgen. Tot iig eind vorig jaar (actuele status weet ik niet door baanwissel) kon alleen degene die iets erin gezet had dat doen. Maar als een code van professional komt te vervallen, bijvoorbeeld door pensionering, verdwijnt informatie die die persoon erin gezet heeft niet.
Het ziekenhuis zou hoe dan ook volledige voorgeschiedenis + allergie informatie ed in hun systeem moeten hebben staan. Papieren dossiers zijn meestal niet meer beschikbaar, maar relevante informatie moet altijd ingescand beschikbaar zijn (meestal onder multimedia). Dat is overal waar ik gewerkt heb iig zo gegaan bij de migratie naar de moderne EPDs.
luxx schreef:Boras schreef:Over (het verlengen van) de parkeerkaart had je je alvast niet druk hoeven maken.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rkaart-aan
Medisch onderzoek bij aanvraag gehandicaptenparkeerkaart
Om voor een gehandicaptenparkeerkaart in aanmerking te komen, moet u aan een aantal voorwaarden voldoen. U moet bijvoorbeeld niet meer dan 100 meter zelfstandig kunnen lopen met hulpmiddelen, zoals krukken of een rollator.
Daar hoef je je dan inderdaad niet druk over te maken, want dat kan jij gewoon, daar heb je dus helemaal geen recht op eigenlijk