gomir schreef:Als de allergieën bij de apotheek uit het systeem zijn staan ze erbij de huisarts vaak ook niet meer in, omdat tegenwoordig vrijwel alle praktijken met het LSP werken hiervoor.
Het is wel bizar dat daar dingen uit verdwijnen, want het is juist heel lastig om daar iets uit te krijgen. Tot iig eind vorig jaar (actuele status weet ik niet door baanwissel) kon alleen degene die iets erin gezet had dat doen. Maar als een code van professional komt te vervallen, bijvoorbeeld door pensionering, verdwijnt informatie die die persoon erin gezet heeft niet.
Het ziekenhuis zou hoe dan ook volledige voorgeschiedenis + allergie informatie ed in hun systeem moeten hebben staan. Papieren dossiers zijn meestal niet meer beschikbaar, maar relevante informatie moet altijd ingescand beschikbaar zijn (meestal onder multimedia). Dat is overal waar ik gewerkt heb iig zo gegaan bij de migratie naar de moderne EPDs.
Idd ik werk in de gehandicaptenzorg, pas weer migratie gehad naar een nieuw systeem en alle oude documenten die in het oude systeem hingen zijn netjes mee verhuisd. Dossiers schonen kan alleen als je de echt relevante info zoals diagnostiek en allergieën eruit filtert. Als dit bij ts niet is gebeurd is er iets echt fout gegaan.