Zwanger - begin en voorjaar 2026

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:20

Ik heb wel aan Moeders voor Moeders mee gedaan. Tot 16 weken. M’n flessen waren altijd een kwart tot de helft gevuld, daar ik veel op werk ben en het daar niet deed.

Ik heb het de meest dichtbij staande mensen eigenlijk al vlak na de positieve test verteld. Op werk ook mijn vriendin / naaste collega en mijn leidinggevende. Ik wist niet of ik last zou krijgen van ongemakken. Nu ben ik 21 weken, heb nergens last van gehad. Maar ik heb geen moment spijt gehad van het vroege vertellen (waarbij ik de disclaimer gaf dat het nog erg vroeg was), want als het mis was gegaan dan was ik wel teleurgesteld geweest.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:47

We moeten trouwens weer een naam bedenken. Dat was bij de vorige 2 erg lastig. Het liefst 1/2/3 lettergrepen. Ierse achtergrond, makkelijk te spellen en in Nederlands en Engels goed uit te spreken (liefst zelfde uitspraak of heel dicht bij elkaar).
Helemaal fantastisch als het eindigt met een n en begint met een e.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 09:40

Hoihoi,
Mag ik mij ook melden? De uitgerekende datum is 24 januari, maar aankomende maandag hebben we de termijn echo dus zal de definitieve uitgerekende datum vast komen te liggen.
Ik ben zwanger van ons 2e kindje. Onze eerste kindje, dochter, word over 2 maanden alweer 2 jaar. Wat vliegt de tijd.
Helaas zit ik ziek thuis vanwege misselijkheid. Ik hang zo’n 3-15x per dag boven de wc. Gelukkig komt er niet altijd inhoud mee (wat dus betekent dat ik voldoende eten/drinken binnen houdt om niet uit te drogen o.i.d.). Bij mijn eerste zwangerschap helaas ook het gehele eerste trimester last van gehad.

Heb al eventjes met jullie meegelezen. Een aantal dames waarbij het hartje gestopt is. Pittig dames! Drukt je wel (mij althans wel) met de neus op de feiten hoe kwetsbaar het nog allemaal is.

Moeders voor moeders wel ooit van gehoord, eigenlijk nooit in verdiept en ik doe dus ook niet mee.

Namen zijn wij hier nog niet echt mee bezig. We willen eigenlijk eerst het geslacht weten. Willen jullie ook het geslacht weten?

lovelys

Re: Zwanger - begin en voorjaar 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 21:52

Colien wat vervelend dat je zo misselijk bent!

Ik heb al een jongetje en een meisje en het maakt mij niet zoveel uit. Met namen zoeken is het wel veel makkelijker om het van te voren te weten. Bij de vorige 2 gewacht tot de 20 weken echo.
Nu zou ik het niet hoeven te weten, maar praktisch wel zo makkelijk. We zien het wel mijn man mag er mee over beslissen en ik denk dat hij zegt dat doen we wel.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:13

Vandaag de termijnecho gehad! We hebben een heel druk, niet stil willen liggend, klein hummeltje gezien :D toch gaven de metingen 4x dezelfde grootte, iets groter dan 4cm en daarmee 2 dagen langer zwanger dan gedacht. Nu op 10+6 en uitgerekende datum is dus 17 januari!
Heel blij met deze goede echo <3

Welkom Colien! Hopelijk voel je je snel wat beter :(:)

Wij willen wel graag het geslacht weten ja! Maar nog even geduld

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:34

Wat vervelend dat je zo misselijk bent Colien. -O- Hopelijk is het snel voorbij, maar kan me voorstellen dat het 1e trimester dan wel lang duurt.

Fijn dat je zo´n goede echo hebt gehad MRM!

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 15:09

Lovelys jij maakt het jezelf ook niet makkelijk vwb namen :=

Colien, hopelijk knap je snel een beetje op… Hier vooralsnog geen last, maar kan me voorstellen dat het niet te doen is als je zo vaak boven de toilet zit…

Wat fijn MRM! Op naar de geslachtscel! *\o/* Heb je er al een gevoel bij?

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 15:54

Ja ik ben er van overtuigd dat het een meisje wordt :+ waarom geen idee, maar het wordt 'schrikken' als het straks een jongetje blijkt haha.
Al heb ik totaal geen voorkeur :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:23

MRM25 wat fijn dat de termijnecho goed was!

Selente haha nee we hebben een moeilijke opdracht qua namen. mijn man en ik zitten enorm uitelkaar met namen. Hoe ierser de namen, hoe leuker hij ze vindt. Ik vind daarentegen die namen echt verschrikkelijk (vooral hoe ze geschreven worden). We hebben nu 2 kinderen met makkelijke uitspreekbare namen. De oudste heeft een variatie op een bekende jongensnaam, maar net even wat anders. De tweede heeft een naam die iers en nederlands hetzelfde uitgesproken wordt en redelijk gangbaar is. Nu met de derde wordt het weer een hele zoektocht naar een naam, die we beide leuk vinden.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:47

Lastig lovelys. Ik snap dat je Ierse namen lang niet altjd wauw vindt. := Is jouw man ook Iers?

Heb het idee dat mijn bloeddruk nu wat gezakt is. Echt een chill gevoel is het niet. -O- Afgelopen zaterdag met een vriend wezen lunchen in Eindhoven. In totaal een uur of 3 weggeweest, rondje stad gedaan.. Ben thuis gekomen en 1,5 knock-out op de bank geslapen. _O-

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:44

Ja mijn man is half Iers en achternaam is ook Iers, maar echte Ierse naam met spelling is echt niet voor Nederlanders direct logisch om correct te zeggen of te schrijven.
Dus ik wil een naam die makkelijk te spellen en uit te spreken is, aangezien we in Nederland wonen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:52

Ja lastig. Ierse namen zijn zo afwijkend van Nederlandse namen. Wellicht dat het makkelijker wordt als je weet wat het gaat worden.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:04

Ik ben niet zo bekend met Ierse namen/Ierland, maar ik ken een Erinn en Google verteld dat dat ook Iers is. Maargoed, dat moet je maar net mooi vinden natuurlijk.

Ik heb vanochtend bloed af laten nemen voor de NIPT (en nog wat aanvullend bloedonderzoek), spannend!

Hoe gaat het verder met iedereen? Nog veel klachten? Al nieuwe echo's gemaakt? :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:11

Ik heb nog geen klachten, behalve minder trek en dat vind ik geen enkel probleem
Erin(n) is inderdaad een Ierse naam.