Help valselijk positieve drugstest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 14:33

bulck schreef:
Diddykong schreef:
Ja alleen lijkt het erop dat TS hem langer kwijt is. Want zij kreeg hem direct niet terug en ik neem aan dat ze niet naar de huisarts was gegaan voor een bloed en urinetest voor 12 uur eigenlijk.. Of die link dus voor iedereen klopt, is ook een beetje de vraag.

Maar in diezelfde link, zelf de regel achter de 12 uren, staat ook het intrekken voor 15 dagen, wat hier in Belgie eerder standaard is bij een overtreding van die aard en er dus sneller de procureur des konings (de orde handhaver zeg maar, een magistraat binnen het Openbaar Ministerie) bij betrokken wordt.

Ja maar dan verwacht je toch dat ze ‘meer’ moeten hebben dan die ene eerste test?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 15:08

Maar ik denk dat we zullen wachten of TS nog reageert of het ook wilt delen. Mss is die tweede test(speekseltest)ook ineens afgenomen. Een swap voor onmiddellijke meting (die bleek positief). Dan kan het zijn dat de politie contact heeft genomen met de procureur des Konings en dat er dan al het tweede staal is genomen met dus ook het langer intrekken van het rijbewijs. Dat is dus afhankelijk van de magistraat en het arrondissement waar het gebeurd is. Nu denk ik wel dat een positieve drugstest altijd naar de procureur gaat en dus 15 dagen niet uitzondelijk is, en mss eerder regel dan 12 uren?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 17:29

Diddykong schreef:
Ergens in een link hierboven stond dat ze in belgie een 2e speekseltest naar een lab sturen. Geen idee of dit dan op het bureau is en of dit bij TS ook gedaan is. Ze schrijft er in elk geval niets over. En dat die 2e test leidend zou zijn.
Daarbij mogen ze blijkbaar niet zomaar een drugstest doen, maar alleen op basis van verdacht gedrag of bijv grote pupillen oid. Dat maakt het dan wel weer wat genuanceerder misschien.

Dit schreef ik ook al.

Ik neem aan dat er een 2e speekseltest afgenomen is, maar die bloedtest, hoe zit dat dan? Die begrijp ik dan nog niet. Want die wordt niet standaard gedaan als ik het proces zo lees.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:39

germie schreef:
Diddykong schreef:
Ergens in een link hierboven stond dat ze in belgie een 2e speekseltest naar een lab sturen. Geen idee of dit dan op het bureau is en of dit bij TS ook gedaan is. Ze schrijft er in elk geval niets over. En dat die 2e test leidend zou zijn.
Daarbij mogen ze blijkbaar niet zomaar een drugstest doen, maar alleen op basis van verdacht gedrag of bijv grote pupillen oid. Dat maakt het dan wel weer wat genuanceerder misschien.

Dit schreef ik ook al.

Ik neem aan dat er een 2e speekseltest afgenomen is, maar die bloedtest, hoe zit dat dan? Die begrijp ik dan nog niet. Want die wordt niet standaard gedaan als ik het proces zo lees.

Die bloedtest, bij een normale controle, is niet standaard(omdat een agent niet per definitie bloed kan trekken). Uiteraard, en zeker als TS overtuigd is van haar ongelijk, kan ze deze op eigen initiatief laten afnemen(ook in haar eigen verdediging). Maar de positieve test door de agent vastgesteld is de overtreding, immers is dat een een persoon die een ambtseed afgelegd heeft en dus ook in die zin verondersteld is te handelen.

Verder zijn ook niet alle drugs lang detecteerbaar in bloed of via die speekseltesten, maar waar er wel duidelijke kenmerken zijn, vandaar dat een agent dus ook op basis daarvan kan en mag oordelen. Heb ff opgezocht, GHB; speed, ketamine etc, deze zijn beperkt in tijd zichtbaar na inname in bloed of speeksel, door snellere afbraak van het lichaam. Daar zou een urinetest dan weer sluitender kunnen zijn, als ik het zo lees

smurffie

Re: Help valselijk positieve drugstest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:46

Speed is behoorlijk lang aan te tonen, langer dan cocaïne, korter dan cannabis.
Ghb is in speeksel lastig maar soms mogelijk, in urine kort.
In urine kan bijvoorbeeld cannabis bij fors gebruik tot 2 maanden zichtbaar zijn, zonder dat men tussendoor gebruikt. Urine testen slaan ook niet direct na gebruik uit.
Dus die zijn, naast dat het niet zo handig is om automobilisten allemaal verplicht te laten plassen, niet zo bruikbaar.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:57

GHB is eigenlijk al weg zodra het is uitgewerkt. Dat is het nadeel van ghb.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 13:56

geen nieuws meer? Ben toch benieuwd hoe zoiets verder verloopt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 14:10

Ben ook wel benieuwd naar nieuws.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 17:03

Sorry voor mijn late reactie. Had nogal veel aan mijn hoofd de laatste dagen.
Ondertussen gelukkig negatief in zowel bloed als urine. Hiermee me bij de politie aangeboden. Deze nam contact op met het parket die nog een extra speekseltest vroeg alvorens mijn rijbewijs vrij te geven. Extra speekseltest gelukkig ook negatief en dan eindelijk met rijbewijs naar huis kunnen gaan.
Per land zijn de procedures verschillend, in Frankrijk bvb mag je meteen onder begeleiding extra testen via bloed en of urine en krijg je ook onmiddellijk je resultaat. In België moet je jammer genoeg onder eigen initiatief extra gaan testen en krijg je zelden tot nooit onmiddellijk je resultaten. Blij dat ik van die stress vanaf ben.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 17:35

Gelukkig betadine!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 18:08

Wat een gedoe.... gelukkig ben je er nu vanaf :(:)

Je zal een alleenstaande jonge moeder zijn ofzo, die het allemaal al maar net (niet) rond kan breien, en dan zoiets er bij op je bordje krijgen....

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:38

Gelukkig! thx voor de update

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 21:40

Fijn dat het is opgelost.