Self tan, de do's and don'ts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 15:31

Maflinger_S schreef:
Of gedurende de komende maanden zorgen dat je buiten wat kleur op doet.

Ja, maar dan zie je altijd tanlines van hemdjes, mouwtjes bij je armen of dat je bij je decolleté veel meer verkleurd bent dan de rest. Mijn dochter rijdt in de zomer altijd in hemdjes en had voor haar bruiloft een off shoulder jurk en een spray tan gedaan en je zag echt geen verschil meer, zonder dat het echt te bruin werd. Beter 1x 30,- en er mooi uitzien op de foto's, dan dat je achteraf baalt.

Linnie050

Re: Self tan, de do's and don'ts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 19:50

Helaas hebben veel mensen vakantie (augustus) 2 goede spraytans zijn beide dicht in mijn omgeving.

Ik zal nog eens verder rondkijken. Bedankt voor de tip.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:25

Ja precies, voor je bruiloft zou ik gewoon lekker een spraytan doen en er egaal bruin uitzien in plaats van tovh een tanline.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:33

Ik kom ook even onder mijn steen vandaan. Nav. dit topic heb ik de Bondi Sands express tanning foam gekocht, maar helaas geeft het niet helemaal het gewenste effect. Mijn benen worden wel wat bruiner, maar ook na lang intrekken lijkt het er onder de douche zo weer af te spoelen. En anders is het 2 dagen later wel weer verdwenen. En het mag ook wel wat bruiner nog.

Is de normale versie beter? Dus die je langer moet laten intrekken?
Mijn armen en gezicht worden prima bruin, mijn benen doen daar alleen absoluut niet aan mee :roll:

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:38

prugelpiet schreef:
Ik kom ook even onder mijn steen vandaan. Nav. dit topic heb ik de Bondi Sands express tanning foam gekocht, maar helaas geeft het niet helemaal het gewenste effect. Mijn benen worden wel wat bruiner, maar ook na lang intrekken lijkt het er onder de douche zo weer af te spoelen. En anders is het 2 dagen later wel weer verdwenen. En het mag ook wel wat bruiner nog.

Is de normale versie beter? Dus die je langer moet laten intrekken?
Mijn armen en gezicht worden prima bruin, mijn benen doen daar alleen absoluut niet aan mee :roll:

De dark doet het hier altijd prima. En desnoods 2 lagen smeren. Bij mij zit het echt wel een week. Maar dan zit ik ook veel op de racefiets, dus kleur met dit weer wel makkelijk.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 23:21

Ik heb de bondi sands dark en doet wel wat maar door ruwere huid op mn knieen,wreef krijg ik hele erge vlekken dus voor mij valt het helaas tegen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 02:05

Die plekken regelgmatig insmeren met bodylotion of andere voedende crème helpt wel. Maar niet direct voor de Bondi Sands trouwens, dat doe je beter wel op schone benen.

Wat voor mij helpt is mijn knieën en voeten niet smeren tot het laatste wanneer eigenlijk bijna alles van de handschoen al op is. Dan ga ik nog even over mijn knieën en voeten heen. Sinds ik dat netjes doe heb ik geen vlekken meer. Dat hele ruwe stukje op mijn knieën overslaan werkt ook prima trouwens. Dat is toch al ietsjes donkerder dan de rest. Maar goed, nu ik het regelmatig insmeer is het zachter en heb ik er eigenlijk ook meteen minder last van.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 05:27

Hoe doet een spraytan het als je al tanlines hebt?

Mijn armen zijn mégabruin, mn horlogeafdruk is extreem en ik heb een kruis op mn rug omdat mn favo shirtjes dat hebben en ik daar 9 van heb :')
Maar nu moet ik zondag dansen op het NK en daar ga je die kleurverschillen enorm zien.. mn zelfbruiner kan daar niet tegenop.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 07:46

Celebi schreef:
Die plekken regelgmatig insmeren met bodylotion of andere voedende crème helpt wel. Maar niet direct voor de Bondi Sands trouwens, dat doe je beter wel op schone benen.

Wat voor mij helpt is mijn knieën en voeten niet smeren tot het laatste wanneer eigenlijk bijna alles van de handschoen al op is. Dan ga ik nog even over mijn knieën en voeten heen. Sinds ik dat netjes doe heb ik geen vlekken meer. Dat hele ruwe stukje op mijn knieën overslaan werkt ook prima trouwens. Dat is toch al ietsjes donkerder dan de rest. Maar goed, nu ik het regelmatig insmeer is het zachter en heb ik er eigenlijk ook meteen minder last van.

Ik smeer me standaard in met goed voedende creme maar helaas blijf ik gezegend met ruwe plekken.
Maar je tip van die plekken overslaan of als aller laatst doen ga ik eens proberen.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 07:54

Ik heb echt heel veel verschillende soorten gebruik of bij een salon laten doen maar de ALLER ALLER ALLER BESTE is de van de LIDL van 4 euro

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 08:44

Welke is dat dan van Lidl?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 09:04

Ik heb zo’n tube van Vision die ook echt heel goed is. Ben wel benieuwd naar die van Lidl.

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 15:37

SayaJones schreef:
Hoe doet een spraytan het als je al tanlines hebt?

Mijn armen zijn mégabruin, mn horlogeafdruk is extreem en ik heb een kruis op mn rug omdat mn favo shirtjes dat hebben en ik daar 9 van heb :')
Maar nu moet ik zondag dansen op het NK en daar ga je die kleurverschillen enorm zien.. mn zelfbruiner kan daar niet tegenop.

wat je ook kan doen is de witte afdrukken met body makeup/ leg makeup opkleuren :)
is wel even puzzelen voor de juiste kleur, ik heb airbrush legs van Sally Hansen gekocht om uit te proberen, geeft niet af, waterproof ook (heb ik niet uitgeprobeerd nog)
je hebt ook de meer professionele bijvoorbeeld Coverderm perfect legs.

ik heb met Bondi Sands of een andere tan dat ruwere plekjes donkerder kleuren is niet mooi, daarnaast wil ik ook het eea camoufleren op mijn benen, daarom beetje aan het verdiepen in body makeup

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 15:39

cinniz123 schreef:
Celebi schreef:

Ik smeer me standaard in met goed voedende creme maar helaas blijf ik gezegend met ruwe plekken.
Maar je tip van die plekken overslaan of als aller laatst doen ga ik eens proberen.

wat je ook kan doen is alleen de ruwere plekjes waar het zich ophoopt even met een klein beetje bodylotion insmeren en dan de selftan doen, dat werkt ook top en inderdaad als laatste die plaatsen smeren als er nog maar een klein beetje op de handschoen zit.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 15:44

Thanks ik moet denk nog een beetje handigheid erin krijgen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 15:46

Ik heb nav dit topic Bondi gekocht en wil het binnenkort gaan gebruiken. Hoe doen jullie je rug, doen jullie dat zelf of vragen jullie hulp daarbij? Ik ben bang dat het daar niet egaal gaat worden namelijk.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 16:03

Ik doe meestal alleen mijn benen maar laatst alles gedaan en ook mijn rug. Niet teveel op de handschoen doen en heel rap flink uitsmeren en gelijk controleren in een spiegel maakte dat het prima lukte.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 07:59

Bedankt voor de tip, ga ik dat proberen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 08:17

Is die van de Lidl al gedeeld? Ik ga zaterdag boodschappen dan, dan ga ik kijken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 08:59

Ik was gisteren bij Lidl, maar ik zag het niet staan. Ik weet ook niet hoe het eruit moet zien.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 10:30

Ik heb de bondi Sands gekocht en geprobeerd. Eerst super blij, mooie benen! Tot de zon ging schijnen dit weekend. Overdag ingesmeerd met zonnebrand, niks aan de hand. En in de avond aftersun gebruikt in crème vorm. Volgende ochtend allemaal vlekken op m’n enkels en schenen en m’n hele handen bruin tussen de vingers. Dus toen niet meer zo blij…. Ook gaf het gisteren (na bijna een week) nog steeds af op m’n witte rijbroek en witte sokken door het zweten.
Ga het wel weer gebruiken maar niet als ik vol in de zon ga bakken of als ik wedstrijd heb met dit weer..

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 11:25

Afbeelding

Dit is die van de lidl je hebt ook de roze midium kleur. En Paarse extra dark.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 11:35

Earth schreef:
Anouk, zo was het bij mij dus ook, verschilde wel 2 tinten.

Nou het zit erop, het ging makkelijker dan ik dacht :P Ik heb dus alleen mn benen gedaan want de rest van mijn lichaam wordt wel nog bruin. Het is een subtiele tint, maar ik ben er wel blij mee. Misschien in de zomer een tint donkerder, dan kan ik deze altijd 2 keer doen.

Nu nog zien hoe ik van die stipjes(poriën?) af kom, iemand een idee?

[ Afbeelding ]

Beetje laat hiermee maar wellicht is het t waard om dry brushing te proberen! Dat kan hier echt bij helpen. Ook goed voor lyme drainage. Dat doe je 2-3 x in de week voordat je gaat douchen. Bij mij helpt t ook merk ik :) En vergeet niet te scrubben, niet dagelijks maar 2 x in de week ofzo.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:27

Bondi Sands werkt ook heel goed bij witte honden _O-

Afbeelding

Haar oortjes zijn echt bruin, haar lijfje heeft geen bruine vlekjes.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:43

Hoe dan :')