Nog meer zwemmers in the house?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 10:24

Mmm raar , omdat je bij borstcrawl een hele andere beweging vanuit je heup maakt dan bij schoolslag .

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 10:41

Time2Tri schreef:
Mmm raar , omdat je bij borstcrawl een hele andere beweging vanuit je heup maakt dan bij schoolslag .

Dat lijkt mij dus ook.

denisesilver

Re: Nog meer zwemmers in the house?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 11:31

Ik ga even meelezen. Ik had tijdens de zomerstop van het zwaardvechten willen gaan zwemmen, maar helaas lag ik de eerste de beste week naast het paard, en werd ik met mijn been in het gipsverband gezet. Volgende week begint het zwaardvechten weer, maar omdat mijn been bandenschade aan de enkel betreft, zal ik waarschijnlijk best even niet mee kunnen doen. Dus ik zit er sterk aan te denken om alsnog een rittenkaart aan te schaffen.

Ik heb vroeger veel gezwommen, en vond het echt heerlijk. Probleem is dat ik geen water in mijn oren kan verdragen, omdat ik dan gelijk vocht achter mijn trommelvliezen krijg, en sowieso gevoelig ben voor ontstekingen, dus ik moet nog even langs de audicien voor op maat gemaakte oordoppen.

Zou leuk zijn om straks naast het paardrijden en het zwaardvechten te kunnen gaan zwemmen, als ik er tijd voor heb (en nog weet hoe het moet :') )

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 23:23

Ik vind 50 baantjes niet veel? Behalve als je ongeoefend bent dan...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 05:58

Citaat:
Citaat:
En ik schrijf ook dat ik dagelijks douche, dat doe ik voor het naar bed gaan.

Maar niet je haar...

Haar hoef je niet dagelijks te wassen. Hoe je wilt douchen zonder je haar nat te krijgen is mij een raadsel.

Hier zondag weer lekker in buitenwater gelegen en in de avond onder de douche.

Er zijn overigens zwemmer die last krijgen van (S)IPE. En sommigen kunnen dan zelfs nooit meer zwemmen. Dat lijkt mij echt een gemis. Ik heb 1 keer iemand uit het water gehaald hier mee.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 08:19

TurdusMerula schreef:

Met 50 baantjes ben ik algouw 50/60 min bezig. Ik ben ook nog niet een hele snelle zwemmer als je het vergelijkt met ervaren zwemmers.

Ik ben afgelopen zondag weer wezen zwemmen in het grote overdekte zwembad bij in het dorp. Nou gelijk spijt, wat een drukte. Was niet normaal. Bij ons hebben ze het zwembad verdeeld in 2 vakken. Ongeveer 2 banen zijn voor de doorzwemmers en de rest is voor alles. Nu hang ik er een beetje tussen. Ik zwom in de doorzwem baan, maar ik ben dus nog niet heel snel. Ik zwem wel continu door en ook in de verschillende slagen. Maar toch werd ik continu ingehaald en geïrriteerde gezichten (aanname) maar als ik ga zwemmen in de andere baan (het grootste gedeelte van het zwembad) dan zwem ik dwars door de menigte heen omdat ik dan wel weer sneller ga dan de rest en ook wil door zwemmen ipv constant te stoppen voor mensen die 2 aan 2 zwemmen.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 08:20

Citaat:
Citaat:
En ik schrijf ook dat ik dagelijks douche, dat doe ik voor het naar bed gaan.

Maar niet je haar...

Haar hoef je niet dagelijks te wassen. Hoe je wilt douchen zonder je haar nat te krijgen is mij een raadsel.

Hier zondag weer lekker in buitenwater gelegen en in de avond onder de douche.

Er zijn overigens zwemmer die last krijgen van (S)IPE. En sommigen kunnen dan zelfs nooit meer zwemmen. Dat lijkt mij echt een gemis. Ik heb 1 keer iemand uit het water gehaald hier mee.[/quote]

Douchen zonder je haar nat te maken doe ik heel vaak. Gewoon knot op je hoofd maken. Of evt een badmuts op?

Tink89

Re: Nog meer zwemmers in the house?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 09:45

Ik douche heel vaak zonder mijn haar te wassen. Douchekop naar beneden halen (gewoon op de stang zegmaar, de losse douchekop) en je gezicht met een washandje doen. En dan m'n haar in een knot op m'n hoofd. Na het zwemmen was ik het overigens wel en ook meteen. Ik vind dat buitenwater en chloorwater beiden even vies ruiken.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 22:59

Herfstblad schreef:
TurdusMerula schreef:

Met 50 baantjes ben ik algouw 50/60 min bezig. Ik ben ook nog niet een hele snelle zwemmer als je het vergelijkt met ervaren zwemmers.

Ik ben afgelopen zondag weer wezen zwemmen in het grote overdekte zwembad bij in het dorp. Nou gelijk spijt, wat een drukte. Was niet normaal. Bij ons hebben ze het zwembad verdeeld in 2 vakken. Ongeveer 2 banen zijn voor de doorzwemmers en de rest is voor alles. Nu hang ik er een beetje tussen. Ik zwom in de doorzwem baan, maar ik ben dus nog niet heel snel. Ik zwem wel continu door en ook in de verschillende slagen. Maar toch werd ik continu ingehaald en geïrriteerde gezichten (aanname) maar als ik ga zwemmen in de andere baan (het grootste gedeelte van het zwembad) dan zwem ik dwars door de menigte heen omdat ik dan wel weer sneller ga dan de rest en ook wil door zwemmen ipv constant te stoppen voor mensen die 2 aan 2 zwemmen.

Lastig is dat, als je eigenlijk nergens echt past. Als de ervaren zwemmers beetje gezellig zijn hebben zij na even kletsen vaak wel begrip, en kun je eea afspreken (er zijn wat geschreven/ongeschreven regels over inhalen bv), soms levert het leuke gesprekken op.
Zoomers, paddles of een front snorkel kan je ook helpen in deze fase.
Als dat iets is wat je ambieert, uiteraard.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 23:12

Leuk zoveel zwemmers op Bokt!

Ik heb 8 jaar geleden jaren getraind voor triatlons en daar fatsoenlijk leren zwemmen (borstcrawl).
Ik heb altijd een lichte angst voor water gehad, dus dit was echt uit mijn comfortzone, maar ik kon er al gauw van genieten!
Tot een van mijn groepsgenoten een hartaanval in het water (zwembad), tijdens de training heeft gehad.
Hij heeft het overleefd en niets aan overgehouden.
Door verhuizing en verandering van leven heb ik jaren niet gezwommen.
Nu woon ik vlakbij een meer en heb een zwembad in de buurt, maar op 1 of andere manier heb ik die (lichte) angst weer.

Dus ik mag even wat meer meters maken in het zwembad en hopen dat ik er weer van kan genieten!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 19:45

Sunshinedaan schreef:

Ik heb 8 jaar geleden jaren getraind voor triatlons en daar fatsoenlijk leren zwemmen (borstcrawl).
Ik heb altijd een lichte angst voor water gehad, dus dit was echt uit mijn comfortzone, maar ik kon er al gauw van genieten!
Tot een van mijn groepsgenoten een hartaanval in het water (zwembad), tijdens de training heeft gehad.
Hij heeft het overleefd en niets aan overgehouden.!

Hier een beetje een gelijkbaar verhaal .
Als kind hele slechte ervaringen met schoolzwemmen gehad , en daardoor panische angst ontwikkeld. In 2015/16 per ongeluk in contact gekomen met een triatlon vereniging. En per in het triatlon gedoe gerold .
Met 50 nog goed BC leren is heel lastig, laat staan je angst overwinnen. Maar hey, ik kom vooruit al is het niet snel . Maar alle afstanden in de triatlon gefinisht, waar onder twee hele afstanden .
Vorig jaar wilden we vanuit het werk met een relay team starten . Dus ik ging met een collega open water zwemmen . Zij zakte in een , en heb haar moeten reanimeren. ( ik heb BHV ) gelukkig heeft zij het ook overleefd.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 16:42

Time2Tri schreef:
Sunshinedaan schreef:

Hij heeft het overleefd en niets aan overgehouden.!

Hier een beetje een gelijkbaar verhaal .
Als kind hele slechte ervaringen met schoolzwemmen gehad , en daardoor panische angst ontwikkeld. In 2015/16 per ongeluk in contact gekomen met een triatlon vereniging. En per in het triatlon gedoe gerold .
Met 50 nog goed BC leren is heel lastig, laat staan je angst overwinnen. Maar hey, ik kom vooruit al is het niet snel . Maar alle afstanden in de triatlon gefinisht, waar onder twee hele afstanden .
Vorig jaar wilden we vanuit het werk met een relay team starten . Dus ik ging met een collega open water zwemmen . Zij zakte in een , en heb haar moeten reanimeren. ( ik heb BHV ) gelukkig heeft zij het ook overleefd.

Jeetje wat een heftig verhaal!
Ontzettend knap dat je alle afstanden in de triatlon hebt kunnen finishen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 21:49

Sunshinedaan schreef:
Jeetje wat een heftig verhaal!
Ontzettend knap dat je alle afstanden in de triatlon hebt kunnen finishen.

Ja , dat was zeer zeker schrikken .
Ik had al langer BHV en dit was de eerste keer reanimeren in het echt .
Ik was er altijd huiverig voor , omdat je vooraf niet weet hoe je reageert, of dat je dicht klapt .
Het was misschien niet 100% volgens het boekje , maar de snelle actie heeft wel haar leven gered .

Heb voor dit jaar nog een halve triatlon in Turkije gepland staan :j
1,9 km zwemmen , 90 km fietsen en dan een halve marathon lopen .