Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BabiiVeeraa

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 21:00

Ik meld me hier ook graaf :D

Luna_Rose: 4 september - eerste kindje - meisje
Kimley - 11 september
Waikiki_6: 28 september - 2e kindje - ?
Delaja: 5 oktober - eerste kindje - nog onbekend
Danielle: 8 oktober
Eefste: 18 sept - eerste kindje - meisje
Babiiveeraa: 22 september - 2e kindje - 11april geslacht
X_anne_x: (vrouw) 30 oktober - tweede kindje - geslacht nog ongekend
Lobkewikjem: eerste week november - tweede kindje - geslacht nog onbekend

Ik ben Vera, 34 jaar en nu 16+1 zwanger van ons 2e kindje. We hebben al een zoontje die net een paar dagen-weken 5 zal zijn als de baby wordt geboren. Iedereen heeft een sterk vermoeden van een meisje deze keer, al hoopt ons zoontje vooral op een broertje ;)

Zwangerschap verloopt 180 graden anders. Deze zwangerschap is mijn straf voor dat ik de vorige x dacht 'nou dat zwanger zijn stelt ook niks voor, weet niet waar die vrouwen allemaal over zeuren :+ '. Bam, HG zwangerschap als wraak 8)7

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-25 21:03

BabiiVeeraa schreef:
Ik meld me hier ook graaf :D

Ik ben Vera, 34 jaar en nu 16+1 zwanger van ons 2e kindje. We hebben al een zoontje die net een paar dagen-weken 5 zal zijn als de baby wordt geboren. Iedereen heeft een sterk vermoeden van een meisje deze keer, al hoopt ons zoontje vooral op een broertje ;)

Zwangerschap verloopt 180 graden anders. Deze zwangerschap is mijn straf voor dat ik de vorige x dacht 'nou dat zwanger zijn stelt ook niks voor, weet niet waar die vrouwen allemaal over zeuren :+ '. Bam, HG zwangerschap als wraak 8)7

Welkom! Balen dat het nu zoveel vervelender loopt. Elke zwangerschap is anders wordt mij door iedereen verteld en zo zie je maar weer :(:)

Ik heb ff het lijstje op volgorde gezet:

Kimley - 11 september

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 13:09

Ik kom me dan nu ook aanmelden :)

Kimley - 11 september
jitskenienke: eerste week november - eerste kindje - geslacht onbekend

Ik ben Nienke, 24 jaar en zwanger van ons eerste kindje. Ik ben nu bijna 10 weken zwanger en vind het echt ontzettend spannend. Kwa zwangerschap kwaaltjes heb ik de ene week nergens last van, en de andere week ben ik doodziek en kan ik niks.

Wij willen tot nu toe (kan uiteraard nog veranderen) het geslacht van de baby niet weten.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 17:30

Welkom beide ! :D

Sinds we gisteren het geslacht weten heb ik nu alweer een koop verslaving en zit ik elke keer leuke kleertjes & spulletjes te kijken :')
Nog meer mensen last van?

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:00

Welkom!

Babiiveeraa zo wat kan dat een verschil zijn dan tussen 2 zwangerschappen, hg klinkt echt niet prettig.

Wij moeten nog even wachten op de geslachtsecho, maar merk wel dat ik steeds nieuwsgieriger wordt.
En hebben geprobeerd de nub theorie erop los te laten maar daar worden we ook niet wijs uit :+

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:59

Kimley - 11 september
Anouk_H: 17 september -eerste kindje - geslacht nog onbekend

Ik kom ook graag mee kletsen!
Ik ben zwanger van ons 1e kindje. 19 april ben ik jarig en dan doen wij een gecombineerd verjaardagsfeest met om 15u voor de familie en vrienden die erbij willen zijn de gender reveal.

Ik ben er al voor 95% van overtuigd dat wij een zoontje krijgen :+

Helaas vanaf week 6 al misselijk, en ik ben vandaag precies 17 weken maar de misselijkheid is nog niet gestopt. Gelukkig heeft het spugen mee gevallen, nu al 3 weken niks meer eruit gegooid van eten of drinken. Maar het misselijke gevoel blijft aanwezig ;( onze kleine maakt het gelukkig verder helemaal goed, dus dat is het belangrijkste! Ik heb mij er inmiddels al bij neergelegd dat ik constant misselijk ben.

danielle_x schreef:
Welkom!

Babiiveeraa zo wat kan dat een verschil zijn dan tussen 2 zwangerschappen, hg klinkt echt niet prettig.

Wij moeten nog even wachten op de geslachtsecho, maar merk wel dat ik steeds nieuwsgieriger wordt.
En hebben geprobeerd de nub theorie erop los te laten maar daar worden we ook niet wijs uit :+

Misschien kunnen wij met je mee kijken als je dat wilt? :) (je mag me ook pb-en)

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:29

Welkom Anouk!
Ook al zoveel misselijk wat vervelend zeg! Hopelijk wordt dat toch snel een stuk minder :(:)
Is het voor jullie ook een verassing t/m de reveal of weten jullie het al eerder?

Ik stuur je even een pb als het mij lukt om een foto toe te voegen.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:05

Wij hebben 3 april onze geslachtsecho gehad. De uitslag heeft mijn schoonzus dus wij weten zelf behalve wat we denken gezien te hebben nog niks officieels tot de reveal :)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:56

Anouk_H schreef:
Wij hebben 3 april onze geslachtsecho gehad. De uitslag heeft mijn schoonzus dus wij weten zelf behalve wat we denken gezien te hebben nog niks officieels tot de reveal :)

Oo hoe hou je dat zo lang vol.
Had je dan ook niet beter de echo later kunnen doen?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 22:17

Achteraf misschien wel maar het kwam zo uit bij de echoscopiste :) eventuele volgende zwangerschap weet ik wel zeker dat ik niet weer zo lang wil wachten :+

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 23:02

danielle_x schreef:
Welkom!

Nog 2 nachtjes slapen en dan weten wij het geslacht ook. Vrees dat ik daarna ook los ga *\o/* Tot nu toe pas 1 pakje gekocht, dus best netjes!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 08:24

Ik had nog helemaal niks gekocht daarvoor.. nu staat heel mijn vinted vol met fantastische jongetjes kleding :')

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 09:04

Kimley schreef:
Ik had nog helemaal niks gekocht daarvoor.. nu staat heel mijn vinted vol met fantastische jongetjes kleding :')

Haha jaa nu kun je los.

Wij hebben aan meisjeskleding alles van maatje 50 t/m 116 nog boven staan in bakken.

Ik heb stiekem voorkeur voor meisje maar ik kan nu al zo veel zin hebben in 90% van die kleding weg te doen :+

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 12:10

Ooh spannend! Wij moeten nog wat langer wachten helaas ;(
Ik heb daar meteen een vraagje over aan de dames die de geslachtsbepaling al gehad hebben, want ik hoor verschillende dingen. Kan dit bij de termijnecho van 16 weken al, of moet je echt wachten tot de 20 weken echo?

Hier ook nog niks aan kleding e.d. gekocht. Wel al druk bezig met meubeltjes zoeken en ik denk dat we ook uit het type kinderwagen zijn. Nu nog marktplaats afstruinen voor een mooie complete set die niet helemaal aan de andere kant van het land te koop staat :+

Hebben jullie al spulletjes anders dan kleding in huis?

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 13:26

Delaja schreef:
Ooh spannend! Wij moeten nog wat langer wachten helaas ;(
Ik heb daar meteen een vraagje over aan de dames die de geslachtsbepaling al gehad hebben, want ik hoor verschillende dingen. Kan dit bij de termijnecho van 16 weken al, of moet je echt wachten tot de 20 weken echo?

Hier ook nog niks aan kleding e.d. gekocht. Wel al druk bezig met meubeltjes zoeken en ik denk dat we ook uit het type kinderwagen zijn. Nu nog marktplaats afstruinen voor een mooie complete set die niet helemaal aan de andere kant van het land te koop staat :+

Hebben jullie al spulletjes anders dan kleding in huis?

Ik hoor veel mensen over de 16 weken echo, maar ik krijg die helemaal niet? Is dat niet gewoon de controle bij verloskundige, hartje luisteren, buik voelen en bloeddruk meten?

Wij hebben een pretecho gepland voor het geslacht, mijn man zit met de 20 weken echo een maand in Afrika dus dan zou hij het geslacht missen of ik zou de envelop nog 3 weken dicht moeten laten, dat kan ik niet _O-

Waar we de echo gaan doen kunnen ze schijnbaar vanaf 13 weken 99% zekerheid geven. Ik ben morgen 16+4 en dan zou het zeker goed te zien moeten zijn. Bij ons zoontje wel pas met 20 weken, door corona kon je toen geen extra echo's plannen. En daar mocht m'n man toen niet bij zijn, dus hij mist van beide kindjes de 20 weken :x

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 13:37

Ahnik had van de verloskundige begrepen dat er ook een echo bij zit bij de 16 weken controle. En anders wordt het wachten tot 20 weken :Y)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 15:35

Bij ons konden ze met 14 weken het geslacht niet goed zien omdat het kindje te druk was. Dus wij hebben er een pret echo voor geboekt omdat ik 20 weken te lang vond duren :')
20 weken heb ik over 3 weken met 21 weken :)

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 14:06

Hoi dames, ik kom ook graag meekletsen! Ik ben nu 33 en dit is ons eerste kindje. We hebben er lang op moeten wachten, ons kindje is verwekt via IUI, maar nu is het dan eindelijk zover! Gelukkig geen last van misselijkheid, maar ik heb wel echt huilbuien. Alles komt nu zoveel harder binnen. Dus ik voel me vooral mentaal ellendig, fysiek gaat het gelukkig best okee! Hoe is dat met jullie? Ik zag dat een aantal van jullie het geslacht al weten. Ik ben daar ook zo benieuwd naar!

Kimley - 11 september
Wings_love: 3 november - eerste kindje - geslacht nog onbekend

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 19:32

Vandaag de echo voor geslacht gehad :D Mega blij met ons koningskoppel, na een zoontje krijgen we nu een dochter :D

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 21:23

Welkom wingslove! Wat fijn dat het gelukt is <3
Bijzonder moment dan hè als je al een tijd ermee bezig bent.
Ik heb geen last van huilbuien, maar wel dat ik zo af en toe ineens compleet uit emotie kan reageren terwijl ik dat normaal echt zo goed als niet heb.

Wat leuk babiiveeraa!

Wij hebben met 15+6 de geslachtsecho gepland en ons volgend echo is dan de 20 weken echo.
Voor de omgeving houden wij de datum van de geslachtsecho nog even voor ons. Hebben geen zin in al die vragen tegen die tijd, willen het vertellen hoe en wanneer het voor ons uitkomt. :o

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 16:10

Wat leuk, al die echo's! En vooral meisjes tot nu toe zo te zien.
Mijn gevoel zegt dat wij een jongetje krijgen, dus wie weet trek ik het gemiddelde weer een beetje recht :+ We hebben voor nu bedacht dat we maar gewoon tot de 20 weken wachten. Met 16 weken hebben we dus al een controle met ik dacht echo erbij, maar als ze het dan niet (goed) kunnen zien, gaan we niet direct ook nog een pret echo laten maken.

Welkom Wings_love!
Aan mij heb je niet zoveel wat emoties betreft. Ik ben altijd al de meest emotionele persoon in welk gezelschap dan ook, dus janken om 'niks' zit er sowieso al bij, geen goed vergelijkingsmateriaal dus :o

danielle: Wel begrijpelijk dat jullie het nog niet laten weten. Kan me voorstellen dat je dat eerst even alleen voor jezelf wil weten. Vertellen kan nog op elk ander moment!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 18:00

Hier ook een jongetje hoor <<)

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 06:54

Welkom allemaal! Super leuk dat de groep groeit :)
Spannend Danielle, en groot gelijk! Al zou ik dat zelf niet kunnen, ben echt een ramp in dit soort dingen voor me kunnen houden haha.
Mentaal ging het bij mij slecht, maar dat kwam meer omdat ik letterlijk niks anders kon dan spugen en in bed liggen. Inmiddels kan ik sinds een week steeds iets meer, doe ik wel snel te veel, maar merk ik dat ik me mentaal echt beter ga voelen. Echte moodswings heb ik niet en herken ik niet van mijn vorige bevalling. Toen had ik het vooral na de bevalling mentaal erg zwaar.

We hebben afgelopen week de geslachtsecho gehad en krijgen ook een meisje. Ik had echt verwacht een jongen te krijgen dus ik moest even schakelen. Inmiddels wel helemaal gewend.

Kimley - 11 september
Waikiki_6: 28 september - 2e kindje - meisje
Wings_love: 3 november - eerste kindje - geslacht nog onbekend

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:25

Hallo iedereen. Het is nog pril maar ik heb een test gedaan en er staat 2 tot 3 weken zwanger. Maandag dus de verloskundige bellen..

Afgelopen december had ik een fals positief met een goedkopere test dus daarom nu meteen een cleur bleu test gehaald.

Dit wordt mijn laatste zwangerschap en mijn 4e kindje.
Ik heb 2 meiden, 16 en 11 jaar. Mijn zoontje is overleden en is altijd 2 maanden.
Om een lang verhaal kort te houden. Nooit een fijne zwangerschap gehad dus ik ga er nu echt van genieten <3
Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 12:27

Ook in dit topic gefeliciteerd en welkom! <3