Een onzeker ziekenhuis traject

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Een onzeker ziekenhuis traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:36

Oh op zich wel fijn dat je dat gewoon thuis kan doen. En daar heb je niemand voor nodig? Dat kan jij zelf doen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:28

Wat een kl*te nieuws. Ook al was je al wat voorbereid op dat nieuws natuurlijk.

:knuffel:

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:49

Detroit schreef:
Bellatrix schreef:
Ah, nu snap ik het. :)
Maar dat is ook zwaar, 3x per week naar het ziekenhuis dan toch?

Er zijn twee verschillende methoden om te dialyseren. HD-dialyse = via het bloed en vaak in het ziekenhuis/dialysecentrum. Kan tegenwoordig ook wel thuis geloof ik.

PD-dialyse = via buikspoeling. Dan wordt het buikvlies als een soort van afvalstoffen filter gebruikt.

Ik doe PD-dialyse thuis. Elke nacht aan een machine voor 7 uur.

Kun je dan nog wel fatsoenlijk slapen? Of valt dat wel mee?
Lijkt me wel heel lastig, want je kunt dus niet meer even op vakantie?
Ben je verder wel fit? Of voel je je toch nu al tijden niet geheel 100%?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 17:59

Jeetje mina Adri wat een giga teleurstelling dat je donornier eruit moet en de nieuwe nier moet wachten, ik had je echt gegund dat je zsm weer een ‘normaal’ leven zou kunnen leiden :(:)
Ben je nu overdag ook erg beperkt in je functioneren?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 19:26

Pfoeee wat een pieeep nieuws TS! Wel echt superlief van je donor dat die er geen probleem van maakt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 19:57

Wat een rotnieuws zeg! Ergens zag je het misschien al aankomen maar dat maakt het natuurlijk niet minder moeilijk..
En wat een lieve donor heb je! <3

Het kaartje is wel echt onwijs leuk gedaan zo zeg!
Er zijn wel een paar bokkers die met de hints in aanmerking komen denk ik :D

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 22:13

Bellatrix schreef:
Oh op zich wel fijn dat je dat gewoon thuis kan doen. En daar heb je niemand voor nodig? Dat kan jij zelf doen?

Ik heb 3 halve dagen training gehad en kan het gelukkig helemaal zelf. *\o/*

germie schreef:
Kun je dan nog wel fatsoenlijk slapen? Of valt dat wel mee?
Lijkt me wel heel lastig, want je kunt dus niet meer even op vakantie?
Ben je verder wel fit? Of voel je je toch nu al tijden niet geheel 100%?

Ik slaap niet zo goed, maar dat is niet alleen de machine/dialyse voor mij. Ik heb bijvoorbeeld regelmatig last van restless legs.

Even op vakantie gaat wel, maar daar moet wat meer voor geregeld worden. Ik vind zelf nu nog dialyseren elders niet zo prettig idee en ik krijg er ook geen vakantiegevoel bij nog :') maar dat schijnt wel goed geregeld te worden door de partij die de benodigdheden levert voor dialyse. Vliegvakantie etc. moet ook mogelijk zijn. Dat wordt dan gewoon door de leverancier geregeld met de vliegmaatschappij en hotel etc.

Verder ook niet fit. Het gaat wel echt met goede en slechte dagen. Er zijn dagen dan denk ik dat ik de hele wereld aan kan. De andere dag ben ik niet vooruit te branden en is het uit bed, wat eten en op de bank verder slapen de hele ochtend. Moet zeggen sinds de prednison even is verhoogd heb ik wel meer betere dagen.

xLoki schreef:
Jeetje mina Adri wat een giga teleurstelling dat je donornier eruit moet en de nieuwe nier moet wachten, ik had je echt gegund dat je zsm weer een ‘normaal’ leven zou kunnen leiden :(:)
Ben je nu overdag ook erg beperkt in je functioneren?

Ja hele grote teleurstelling. Heb ook echt even goed gejankt. Maar het is even bezonken en we gaan gewoon door. Uiteindelijk is er licht aan het einde van de tunnel.

Qua beperkingen; ik doe geen zware huishoudelijke taken en Morax een lekkere wandeling maken red ik niet meer. Als ik met hem loop is het echt een blokje om van 10 minuten. De rest van het uitlaten doet mijn vriend. Soms mijn moeder. En 1x in de week geef ik hem mee aan de uitlaatservice, zodat hij lekker kan spelen en rennen. Dat is dan Morax en 1 andere hond. Lekker kleinschalig.

Cayenne schreef:
Wat een rotnieuws zeg! Ergens zag je het misschien al aankomen maar dat maakt het natuurlijk niet minder moeilijk..
En wat een lieve donor heb je! <3

Het kaartje is wel echt onwijs leuk gedaan zo zeg!
Er zijn wel een paar bokkers die met de hints in aanmerking komen denk ik :D

Ik heb momenteel 4 verdachte op mijn lijstje staan. :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 22:11

Jeetje wat klote zeg. Maar wat fijn dat je een donor hebt! Als ik gezond geweest zou zijn zou ik dat ook echt voor iemand willen doen.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-25 18:12

Het ziekenhuis belde vandaag. Ze hebben ruimte op de OK voor mij a.s. maandag. Dat is echt supersnel. Ik heb "ja" gezegd. Uiteraard. Deze week snel nog afspraken bij de chirurg en anesthesie. Spannend!

Mbt de geheime kaartenstuurder neig ik heel erg naar Cursebreaker. Het zit in mijn hoofd. :j Ik zie haar die kaarten wel sturen. En ergens heb ik in mijn hoofd dat ik 1 van de plaatjes op haar instagram heb gezien. Maar ik weet niet of ik correct ben.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 19:24

Das zeker snel en fijn denk ik dan kan je dan weer wat vooruit denken hoop ik voor jou.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 19:33

Detroit schreef:
Het ziekenhuis belde vandaag. Ze hebben ruimte op de OK voor mij a.s. maandag. Dat is echt supersnel. Ik heb "ja" gezegd. Uiteraard. Deze week snel nog afspraken bij de chirurg en anesthesie. Spannend!

Mbt de geheime kaartenstuurder neig ik heel erg naar Cursebreaker. Het zit in mijn hoofd. :j Ik zie haar die kaarten wel sturen. En ergens heb ik in mijn hoofd dat ik 1 van de plaatjes op haar instagram heb gezien. Maar ik weet niet of ik correct ben.

Ahhh. Dat was ik toevallig wel van plan maar ik heb je adres niet := Ik ben niet de secret kaartjes giver, sorry Y;(

En wat gaat dit snel ineens. Uiteraard enerzijds heel fijn maar ook veel om te verwerken nu. Spannende tijd zo allemaal.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:02

Wat fijn dat je al zo snel terecht kunt!

Hihi de zoektocht duurt dus voort _O-

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 09:27

Fijn dat je zo snel terecht kan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 09:30

Je krijgt toch je transplantatie? Of lees ik er overheen en is het wat anders?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 09:43

Heel veel sterkte, gelukkig kunnen ze nu snel de eerste hobbel gaan nemen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 10:42

Jeetje dat dit ook kon wist ik niet.
Heel hard duimen dat je goed hersteld en je donor geschikt blijft.

Mijn vader had nierkanker en is nu 14x geopereerd, met meermaals complicaties.
Zo erg dat ik zei haal die nier eruit en zoek vooraf uit of ik mag doneren.
Ik heb halfjaarlijkse controles en een bilirubine van 1 en urinezuur lager dan normaal.
Ik heb zeggen ze turbonieren, ik heb voor mezelf besloten als ik gezond genoeg ben en in mijn buurt een nier nodig is.
Dat kan mijn fysio of huisarts zijn bijvoorbeeld of familie hiervan, ik me laat testen als ze willen.

Nu ik dit zo lees weet ik waarom ik er zo in sta.
Ik heb mijn waardes stabiel gemeten sinds 2017 onveranderd.
Ik heb ook zoiets van ik hoef niet met 2 nieren het leven te verlaten.
Dus je verhaal is wel een opfrisser om te beseffen ondanks dat familie het heavy vind voor een vreemde.
Het wel te willen als ik fit genoeg ben overall.

Mijn fysio heb ik het wel mee over gehad ondat ze het thuis niks vinden.
Hij zei je moet je hart volgen en jij komt op urgentie zonodig als levende donor.
Na de vraag: zou je een nier accepteren?
Zei hij: van jou absoluut.
Ik weet dat de controles er zijn en ik laat mijn familie niet achter als jij er een wil geven.
En ik weet dat jij er voor 300% achter staat.
Grof gezegd heeft hij mijn leven gered, en ik zou blind doneren, iets wat ze thuis niet zo begrijpen.
Dus ik ben wel blij te lezen dat je een lieve donor gevonden hebt en meer mensen zo denken.
Mijn fysio zou mogen zeggen de moeder van twee kinderen, van een van mijn beste vrienden heeft hard hulp nodig.
Sta je daar voor open? En dat ook zo vragen dat het goed is.

Gelukkig heb ik wel een ct scan gehad ter controle van een niersteen.
Deze was perfect ook, en een laprascopie van mijn buik om niet noodzakelijke reden zag alles er perfect uit.
Dus dat stelt me voor mijn vader wel gerust, ik heb gevraagd ernaar te kijken. :o
Dus veel op groen, alleen ik zit nu met mijn vader en dat ik wat tob laatste jaar.
En ik wil echt topfit erin en voor mensen om me heen ruim hem bewaren wegens mijn leeftijd.
Maar ik denk dat hij ooit eruit gaat, als ik wat ouder ben mag hij er uit denk ik voor een wildvreemde.

Ik hoop dat je over een jaar terug kijkt op een heftige periode met een werkende donornier, van je donor die je op het oog hebt.
Superlief dat ze ook op je wachten wil ondanks risico op verandering: dat moet je kracht geven.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 02-04-25 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 10:48

Bellatrix schreef:
Je krijgt toch je transplantatie? Of lees ik er overheen en is het wat anders?

Voor zover ik het lees de huidige donornier eruit. Dan eerst minimaal 6 maanden dialyse voordat de nieuwe donornier eventueel geplaatst kan worden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 10:56

Ohja, wacht nu weet ik het weer. :+

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 12:43

Daar is mijn geheime schrijver weer! *\o/* meer hints!
Afbeelding
De foto lijkt een beetje op koraal en vissen. Dat is denk ik geen standaard hallmark plaatje, dus neem ik mee als hint!

Afbeelding
En de tekst _/-\o_ "it is stront". Ik moet het nog vertalen. Het is inderdaad een leuke vertaling haha.

Ik moet bekennen dat ik de zeewier bitterballen van Rozey niet heb geprobeerd, omdat ik niet zo van zeewier hou (nav mijn ervaring met Sushi). Maar... als ik met jou bij Rozey heb gegeten dan moet ik het toch kunnen raden zou je denken. Ik moet alleen de andere hints nog matchen om tot de juiste persoon te komen <<)

Ik ga zo de deur uit, dus de speurtocht laat even opzich wachten. Ik wilde je in elk geval laten weten dat het kaartje binnen is en ik er snel weer mee aan de slag ga. Vind het heel leuk dat zo zoveel moeite doet! :+:

@moonfish13 wat mooi dat jij er zo in staat met volle overtuiging. Vind het heel bijzonder en dapper als mensen er voor openstaan!

@bellatrix. Het is inderdaad de oude nier eruit.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 13:04

Ik heb zo mijn vermoeden.

Maar zeg lekker niks.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 14:31

Wat tof! Ik heb echt nog nooit van rozey en zeewierbitterballen gehoord dus kan je ook niet helpen.

Ben je nerveus voor maandag?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 14:40

Op de foto zie je inderdaad wier/koraal, vermoedelijk gemaakt in de koraaldriehoek. Behoorlijk hard en heel lastig te fotograferen omdat het alle licht van flitsers absorbeert. Dus dat zal zeker een hint zijn. Net als de 'taal' waarin het kaartje geschreven is.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-25 18:52

Ik kan alleen Ryukapple koppelen aan zowel Rozey als Secret Santa topic op bokt. Ben jij dan mijn geheime kaartenschrijver?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 15:32

Als zij je adres heeft zou dat goed mogelijk kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar haar antwoord.

Heel veel succes/sterkte morgen. Wordt je in de ochtend al geholpen? Welk ziekenhuis trouwens? Gewoon het meander?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 16:15

:(:) Heel veel sterkte morgen met de operatie