Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Detroit schreef:Bellatrix schreef:Ah, nu snap ik het.
Maar dat is ook zwaar, 3x per week naar het ziekenhuis dan toch?
Er zijn twee verschillende methoden om te dialyseren. HD-dialyse = via het bloed en vaak in het ziekenhuis/dialysecentrum. Kan tegenwoordig ook wel thuis geloof ik.
PD-dialyse = via buikspoeling. Dan wordt het buikvlies als een soort van afvalstoffen filter gebruikt.
Ik doe PD-dialyse thuis. Elke nacht aan een machine voor 7 uur.
Bellatrix schreef:Oh op zich wel fijn dat je dat gewoon thuis kan doen. En daar heb je niemand voor nodig? Dat kan jij zelf doen?
germie schreef:Kun je dan nog wel fatsoenlijk slapen? Of valt dat wel mee?
Lijkt me wel heel lastig, want je kunt dus niet meer even op vakantie?
Ben je verder wel fit? Of voel je je toch nu al tijden niet geheel 100%?
xLoki schreef:Jeetje mina Adri wat een giga teleurstelling dat je donornier eruit moet en de nieuwe nier moet wachten, ik had je echt gegund dat je zsm weer een ‘normaal’ leven zou kunnen leiden
Ben je nu overdag ook erg beperkt in je functioneren?
Cayenne schreef:Wat een rotnieuws zeg! Ergens zag je het misschien al aankomen maar dat maakt het natuurlijk niet minder moeilijk..
En wat een lieve donor heb je!![]()
Het kaartje is wel echt onwijs leuk gedaan zo zeg!
Er zijn wel een paar bokkers die met de hints in aanmerking komen denk ik
Detroit schreef:Het ziekenhuis belde vandaag. Ze hebben ruimte op de OK voor mij a.s. maandag. Dat is echt supersnel. Ik heb "ja" gezegd. Uiteraard. Deze week snel nog afspraken bij de chirurg en anesthesie. Spannend!
Mbt de geheime kaartenstuurder neig ik heel erg naar Cursebreaker. Het zit in mijn hoofd.Ik zie haar die kaarten wel sturen. En ergens heb ik in mijn hoofd dat ik 1 van de plaatjes op haar instagram heb gezien. Maar ik weet niet of ik correct ben.