Beste betaalbare mascara?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 13:46

Ik volg even.

Voorheen kocht ik altijd standaard dezelfde mascara bij the Bodyshop. Had van hun ook de eye make up remover.

Na verhuizing kwam ik er minder vaak, dus in de Kruidvat gaan zoeken en al aardig wat mascara's en ook removers verder.

Heb nu de remover van de Hema, maar er niet aan gedacht om daar ook naar de mascara te kijken.

Wil dat het verzorgend is en wel wat volume en vorm, maar niet overdreven. Graag niet op dieren getest.

Heb nu zo een dun plastic borsteltje die ik echt niet prettig vind en de andere heeft een vorm erin. Wil liever een standaard borsteltje.

Heb wel hele gevoelige ogen. Vroeger gebruikte ik van Roc, maar tegenwoordig is er wel veel meer keus. Ik kijk altijd of er eentje open is om eraan te ruiken. Als er een sterke geur aan zit, weet ik sws wel dat ik erop ga reageren.

Heb nu Maybelline en Essence liggen. Ook een waterproof voor als......maar die gebruik ik weinig.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 13:56

AdemoJoey schreef:
Ik gebruik al jaaaaaren dagelijks de waterproof mascara van Hema en voor mij geen ander meer :D

Hij is ook op 'fijne manier' waterproof; ik heb niet dat het onder mijn ogen uitloopt en hij is toch makkelijk te verwijderen, ik vind hem echt heel fijn en een aanrader

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 14:44

Earth schreef:
Nou de Essence is het voor mij niet, allebei niet. Ik krijg er namelijk zere ogen van! Dus als iemand ze over wil nemen, laat het maar weten. :P

Dus terug naar het tekenbord. Heeft iemand dat ook gehad, dat je zere ogen kreeg? En welke werkt dan wel goed?

Clinique gaat eigenlijk altijd wel goed bij mensen met gevoelige ogen, en veel koreaanse merken, maar die zijn vaak niet waterproof.

Earth

Re: Beste betaalbare mascara?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 14:49

Waterproof hoeft ook niet perse. :)
Clinique klinkt altijd duur :P Maar ik ga eens kijken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 14:53

Earth schreef:
Waterproof hoeft ook niet perse. :)
Clinique klinkt altijd duur :P Maar ik ga eens kijken.

Ja is idd wel een stuk duurder dan essence. Maar geen prikkende ogen hebben is wel fijn :+
Ici paris heeft nu trouwens 20% korting op mascara's, scheelt weer wat :P

De koreaanse zijn dan weer net wat goedkoper. Heimish en Romand hebben fijne mascara's:

https://www.littlewonderland.nl/nl/make ... n/mascara/

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 14:57

c_alsemgeest schreef:
Earth schreef:
Nou de Essence is het voor mij niet, allebei niet. Ik krijg er namelijk zere ogen van! Dus als iemand ze over wil nemen, laat het maar weten. :P

Dus terug naar het tekenbord. Heeft iemand dat ook gehad, dat je zere ogen kreeg? En welke werkt dan wel goed?

Clinique gaat eigenlijk altijd wel goed bij mensen met gevoelige ogen, en veel koreaanse merken, maar die zijn vaak niet waterproof.

Clinique is heel zacht voor de ogen indd.

En ik heb Artistry - Go Vibrant - waterproof length serum mascara als de Koreaanse optie.

Maar mijn lievelings blijft de paarse van essence , jammer dat je daar niet tegen kunt.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 15:28

Misschien een leuke bijpassende vraag waar ik al een tijdje mee zit. Hoe kan ik het beste waterproof mascara verwijderen zonder al te veel wimpers te verliezen? Ik gebruik nu van die doekjes maar dat werkt waardeloos. :')

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 15:29

Movement schreef:
Misschien een leuke bijpassende vraag waar ik al een tijdje mee zit. Hoe kan ik het beste waterproof mascara verwijderen zonder al te veel wimpers te verliezen? Ik gebruik nu van die doekjes maar dat werkt waardeloos. :')

Babyolie!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 15:38

Movement schreef:

Clinique take the day off for lashes and lips.

Na even er op houden op een wattenschijfje veeg je alles er zo van af, zelfs de meest waterproof mascara's.
(Ik merk dat ik best fan ben van clinique... :') )

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 17:14

Ik houd van Clinique mascara’s, zeker de huidige die ik er gewoon met warm water af kan halen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 17:25

Je zou eens naar Loye kunnen kijken, https://www.loyecosmetics.com/collections/mascara
Ik heb de oogschaduw van hun sinds een maand, krijg er geen uitslag van. Binnenkort wil ik naar Eindhoven voor de foundation kleuren en dan neem ik ook een mascara mee :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 17:48

x_Jeanine_x schreef:
Je zou eens naar Loye kunnen kijken, https://www.loyecosmetics.com/collections/mascara
Ik heb de oogschaduw van hun sinds een maand, krijg er geen uitslag van. Binnenkort wil ik naar Eindhoven voor de foundation kleuren en dan neem ik ook een mascara mee :)

Heb jij die zelf gebruikt? Vriendin had hem en ze heeft nog nooit een mascara gehad die zo snel onder haar ogen zat :+
Paar keer knipperen en ze was een panda... en het is vrij duur.
Maar misschien ligt het aan een dagcreme oid. Maar ze heeft hem uiteindelijk terug gestuurd.
Over de rest van de make up is ze wel tevreden trouwens van hun.
Ik vind het zelf niet echt denderend qua blenden etc

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 18:37

Movement schreef:

Hier ooit goede tip voor gevonden op Bokt: Nivea heeft van die flesjes die je eerst moet schudden (blauw en transparant worden gemengd). Daar krijg ik alles er makkelijk mee af. Ook supervaak in de aanbieding te vinden :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 18:56

Ik gebruik soms wel eens gewone bak olie. :P Daar krijg je echt alles mee weg _O-

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 20:05

c_alsemgeest schreef:
x_Jeanine_x schreef:

Heb jij die zelf gebruikt? Vriendin had hem en ze heeft nog nooit een mascara gehad die zo snel onder haar ogen zat :+
Paar keer knipperen en ze was een panda... en het is vrij duur.
Maar misschien ligt het aan een dagcreme oid. Maar ze heeft hem uiteindelijk terug gestuurd.
Over de rest van de make up is ze wel tevreden trouwens van hun.
Ik vind het zelf niet echt denderend qua blenden etc

Vriendinnetje van mij heeft hem en die is heel enthousiast :o
En de andere oogschaduw de kleuren die ik heb gekocht blenden prima.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 18:02

Zijn er toevallig bokkers die waterproof mascara van Etos gebruikten?
Ik gebruik het al jaren, maar ze hebben nu alle mascara's eruit gedaan en vervangen (en ik zie alleen maar slechte beoordelingen).
Nu ben ik dus op zoek naar een alternatief. Lees hier al goede tips.