Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:@journee: ik geloof dat ons onderbewuste brein toch veel sterker is dan veel mensen denken. Zo’n operatie bijvoorbeeld, is het niet gewoon dat je de geluiden die je hoort kan plaatsen en dus zo een context kan geven. Of bewegingen door je oogleden zit. Of aanvoelt waar mensen zitten, lopen, bewegen. Al die dingen kunnen je hersenen een beeld geven van wat er gebeurt. Maar omdat je niet volledig bij zinnen bent en bijv niet kan kijken, krijg je bepaalde details niet mee. Zo’n uitlichaamtreding is geloof ik prima te verklaren door de al aanwezige processen (ook al is bewijzen een ander verhaal), daar hoeft niet zoiets iets bijzonders als een ziel die uit je lichaam gaat oid aan te pas te komen.
Uiteindelijk komt dit gewoon neer op wat je zelf voelt. Het is voor de mens heel natuurlijk om dingen te willen verklaren, en als je voor jezelf geen logische verklaring kan bedenken dat verzin je wel iets fantastisch. Zo zijn godsdiensten ook ontstaan. “Waarom zijn er lichtflitsen uit de hemel? Oh er is vast een God die boos is. Want je moet wel een God zijn om zo hoog te kunnen staan / leven”.
IMANDRA schreef:Elisa2 schreef:Ja die zoeken vaak omdat ze denken dat er iets kan zijn, zoeken ook vaak voor niks..zij wist dat het er was dat bleek ook te kloppen. Ook terwijl de andere archeologen dachten dat het nooit zou kunnen kloppen.
Dus ja, ik blijf het bijzonder vinden en niks veranderd mijn mening daar in.
Maar de keren dat Eady ‘voor niks’ heeft gezocht hoor je niet want die passen niet bij het verhaal.
Roodvos schreef:Citaat:Vaak wordt het idee van reïncarnatie ook gekoppeld aan het concept 'verlichting' (plat gezegd: bevrijding van de cyclus van van geboorte, dood en wedergeboorte), waarbij je zou kunnen zeggen dat reïncarnatie een middel is om tot het einddoel van verlichting te komen. Maken mensen uit dit topic die in reïncarnatie geloven hierin ook een koppeling? Ik ben i.i.g. benieuwd naar ideeën hierover
En in aanvulling hierop. Er zijn nu veel meer mensen op aarde dan in, zeg, 1800. En toen waren het er veel meer dan in de prehistorie.
Waar komen de nieuwe zielen / persoonlijkheden vandaan?
Sastaic schreef:Mag ik vragen welk boek je hebt gelezen TS?
Wennii schreef:Oh heel interessant dit... Ik geloof zelf wel in dat onze ziel al voor 'dit' leven én erna gewoon 'is'.
Ik ben hypnotherapeute en ben best veel met regressie en quantum hypnose bezig op het moment omdat daar mijn interesse heel erg ligt en kom daar ook echt wel prachtige dingen in tegen... Wat mij dus sterkt in dat gevoel.
En wat is realiteit en wat is fantasie zag ik al voorbijkomen...
Je komt, als je hiermee aan de slag gaat, terecht in een heel diepgelegen deel van je innerlijke wereld. Ik denk daarbij écht dat het gevoel altijd juist is en geen fantasie. Maar het beeld wat wij er (met het bewuste deel van ons brein) van maken om het vervolgens een plek, of woorden te kunnen geven, berust denk ik al snel op iets wat we kennen.
Dus als iemand een ervaring heeft van een vorig leven en op een paard zit tijdens een veldslag bij wijze van, komt ons brein waarschijnlijk vrij snel bij symbolische figuren als napoleon uit als bewuste vertaling van wat hij heeft beleeft. En ik kan me voorstellen dat daarom zoveel mensen Napoleon zijn 'geweest'.
Maar dat is puur mijn 'logica' hierin.
Ik vind het in ieder geval een mooi iets om mee bezig te zijn.
Elisa2 schreef:Ik heb in dit topic al drie linkjes gedeeld![]()
Zeker de laatste, het YouTube filmpje wordt het ea goed uitgelegd aan het einde.
Er zijn sowieso veel docu's over te vinden.
hwn schreef:Sastaic schreef:Mag ik vragen welk boek je hebt gelezen TS?
'Wacht op mij' van Santa Montefiore.
Ik had het verhaal als fictie gelezen-wat het ook deels is- maar pas in het nawoord las ik dat het gebaseerd is op ware ervaringen en vertelt ze over de werkelijke personen, waarrond ze haar verhaal gemaakt heeft.
journee schreef:Wat denk ik ook mee speelt in het zoeken naar een wetenschappelijk verklaring voor gebeurtenissen, is dat mensen vaak bang zijn voor het onbekende. Want stel je eens voor dat reïncarnatie of een uittreding bij een bijna dood ervaring wel mogelijk is? Dan is het eenvoudiger om de integriteit van mensen met zo'n ervaring ter discussie te stellen. Mensen willen bewijs! En hard bewijs is in dat soort gevallen nu eenmaal niet te leveren.
Elisa2 schreef:Dat is niet helemaal waar, er is iemand die telekinetische krachten heeft en dat ook gewoon kan laten zien. Zou moeten opzoeken hoe die man heet.
Imandra, als je de bronnen wilt vinden loont het echt om je er gewoon echt in te verdiepen. Verder als het waar was wat jij zegt dan was het geen bekend verhaal geworden hè?![]()
Anyway, je bent vrij om te geloven wat je wilt.
pmarena schreef:Ik hoop wel van harte dat karma bestaat
En zou ook graag willen dat het wat sneller zou werken