Reïncarnatie, wie gelooft hierin?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 13:55

Ik geloof dat je blijft reïncarneren tot je je beste zelf bent. Je moet je fouten rechtzetten als het ware.
Als je alles los kunt laten, geen waarde meer hecht aan materiële dingen, of je eigen uiterlijk en het anderen helpen het belangrijkst vindt, ben je klaar en ga je naar het licht.

Ik kon ook gebouwen van binnen beschrijven en mijn weg vinden waar ik nog nooit was geweest en kon dit in de jaren zeventig voordat er internet was, dus niet dat je het op kunt zoeken. Het was ook in een land waar ik nooit eerder geweest was, dus ook geen vergeten bezoekje of zo.
Ik kan me een hele reeks levens herinneren door flashbacks en dromen (Ik droomde als tiener eens dat ik een duif was in een warenhuis die door een gebroken vies raampje naar binnen vloog. Ik had nog nooit een gebouw vanuit dat perspectief gezien en toch klopte het. Datzelfde verlaten gebouw heb ik nog eens in een droom gezien, maar dan vanaf de grond). Sommige angsten komen volgens mijn soms ook uit ervaringen uit vorige levens.
Herkenning van andere zielen die je eerder gekend hebt is ook een bekend fenomeen.

(Er is jaren geleden een Braziliaanse TV serie geweest over een gereïncarneerd meisje dat haar eerdere echtgenoot vindt. Aan het einde bleek dat ze al vele levens samen hadden gedeeld. Dit is in beeld gebracht op een mooie manier https://www.youtube.com/watch?v=D0ljUFzGVuM)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 13:57

Hoe verklaar je dan dat ik ons huis al heb gezien enkele jaren voordat we er woonden?
In een dorp dat ik niet kende en nooit geweest ben?
Dat is uiteraard geen reïncarnatie, maar wel bijzonder.

Zo heb ik ook mijn tante gezien.
Deze is overleden toen ik nog niet geboren was.
Ik heb van haar nooit een foto gezien en er werd ook nooit over haar gesproken.
Mijn vader was toen ook al overleden en mijn moeder sprak nooit over de dood of dode mensen.

Ik zag haar zitten mijn vader aan een groot meer.
Ik vroeg mijn vader wie is dat?
En die zei toen haar naam (afgekort)

Toch ben ik toen gaan vragen aan mijn moeder hoe mijn tante eruit zag.
En dat was precies de vrouw die ik had gezien.
En mijn vader gebruikte inderdaad nooit haar hele naam, ondanks dat die maar 2 lettergrepen had, maar bleek dat altijd af te korten.

Betreft wel reïncarnatie.
Ik kan niet zwemmen, ondanks les.
Als ik kan staan kan ik alle bewegingen, zo gauw ik naar het diepe ging raak ik in paniek en ga onder.
Nooit verder aandacht aan gegeven, ik kan niet zwemmen en waarom de paniek, geen idee.

Ik was denk ik 30 en met een therapie gingen we inderdaad naar het verleden. Ver verleden.
En ik zag mijzelf in een straatje lopen.
Kinderkopjes, rechts huisjes en links zag ik een haventje, oude bootjes.
Het was 1906.
Ik had klederdracht aan. En dat voor iemand die jurken haat :P
En geschiedenisles heb ik nooit echt opgelet.

De vraag hoe oud ik was was meen ik een jaar of 22.
En veel ouder was ik niet geworden want ik was verdronken...

Natuurlijk kan ik dat allemaal bij elkaar gefantaseerd hebben :j
Maar eerlijk, ik ben niet iemand die dat nu zomaar ineens in gedachte zou hebben.
Als ik zou fantaseren was het een cowboy of indiaan met paarden of zo, lekker ruig in het stof.

Geeft dit bewijzen, nee niks.
Maar bijzonder vind ik het wel.
En zo heb ik nog veel meer dingen.
Dingen die ik niet kon weten, maar toch hoorde.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 14:17

IMANDRA schreef:
@journee: ik geloof dat ons onderbewuste brein toch veel sterker is dan veel mensen denken. Zo’n operatie bijvoorbeeld, is het niet gewoon dat je de geluiden die je hoort kan plaatsen en dus zo een context kan geven. Of bewegingen door je oogleden zit. Of aanvoelt waar mensen zitten, lopen, bewegen. Al die dingen kunnen je hersenen een beeld geven van wat er gebeurt. Maar omdat je niet volledig bij zinnen bent en bijv niet kan kijken, krijg je bepaalde details niet mee. Zo’n uitlichaamtreding is geloof ik prima te verklaren door de al aanwezige processen (ook al is bewijzen een ander verhaal), daar hoeft niet zoiets iets bijzonders als een ziel die uit je lichaam gaat oid aan te pas te komen.

Uiteindelijk komt dit gewoon neer op wat je zelf voelt. Het is voor de mens heel natuurlijk om dingen te willen verklaren, en als je voor jezelf geen logische verklaring kan bedenken dat verzin je wel iets fantastisch. Zo zijn godsdiensten ook ontstaan. “Waarom zijn er lichtflitsen uit de hemel? Oh er is vast een God die boos is. Want je moet wel een God zijn om zo hoog te kunnen staan / leven”.

Het bewijzen van een 'uittreding' in wat voor vorm dan ook blijft natuurlijk lastig. Omdat het toch regelmatig voor komt hebben artsen vaker testen gedaan in situaties waarin een'uittreding' werd geforceerd, in de hoop op duidelijke wetenschappelijke bewijzen. Toch blijken dit soort geforceerde uittredingen niet hetzelfde als de spontane soort. Artsen zijn zelf ook niet gelijk gestemd over wat een uitreding nu eigenlijk is, alleen over het feit dat ze bestaan/ ervaren worden.

https://www.medischcontact.nl/actueel/laatste-nieuws/artikel/bewustzijn-buiten-het-lichaam

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 14:27

Het boek van van Lommel heb ik. Hele interessante lectuur.

Sommige belevingen zijn toch heel moeilijk te verklaren op een rationele manier.

Suzanne F.

Re: Reïncarnatie, wie gelooft hierin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 14:29

Ik denk ook dat we lessen te leren hebben hier op aarde. Dat we daarom hier zijn.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 15:02

@Popstra, kippenvel bij je verhaal.

Ook bij wat de andere bokkers meemaken.

Ik heb ook zo'n verhalen maar voel me er niet goed bij ze te delen. Maar dat er meer is, blijkt uit dit topic wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 15:31

Mijn guilty pleasure is dat ik het soms wel leuk vind om tijdens het doen van allerlei klussen, op YouTube van die NDE-verhalen te luisteren. (Near Death Experience).

Ik ben best open-minded, bekijk dingen graag vanuit allerlei mogelijke invalshoeken, besef dat ik (net als een ander) de waarheid niet in pacht heb. Dat verhalen om allerlei redenen vertelt kunnen worden zoals ze verteld worden.

Maar die NDE ervaringen zijn toch wel super interessant en het is ook wel opvallend hoe bepaalde dingen steeds weer terugkomen. Die verhalen geven ook een perspectief waar ik wel wat mee kan om allerlei "problemen" over het leven, dood, zingeving, godsdienst, levensvragen enzo eigenlijk wel heel goed mee te kunnen beantwoorden als het ware *\o/* Dus ik ben wel fan van deze visie op hoe het wellicht allemaal in elkaar zit :j

Het beeld dat ik al met al heb ontwikkeld, is dat het toch wel een hele goede mogelijkheid zou kunnen zijn dat we inderdaad op aarde zijn om te leren, om "verlicht" te raken zeg maar, een betere versie van onszelf te worden en ons leven liefdevoller te leven.

Dat mensen die doodgaan, volgens hun verhalen vaak nog hun lichaam zien liggen, hun geliefden zien ook al zijn die totaal niet in de buurt. Vervolgens vaak door iets als een tunnel / wormgat achtig iets gaan. Dan ergens terechtkomen waar ze heel veel liefde voelen. Dat ze zichzelf 1 voelen met de kosmos en ineens alles weten / zien / voelen / zijn. Nog steeds wel hun eigenheid hebben (hun ziel immers) maar niet meer beperkt worden door hun lijf en hersens.

Dat er iemand is die ze opwacht. Of meerdere familieleden / geliefden. Dat ze op een hele mooie plek of in een soort perfecte natuur / wachtkamer / enorme bibliotheek / witte stad ofzo terechtkomen.

Dat ze een levens-review krijgen, waarbij ze, vaak omschreven alsof het op een soort filmdoek is, allerlei momenten uit hun hele leven op aarde terugzien waarop ze interactie met een andere ziel op aarde hadden. Dat ze daarbij niet alleen hun eigen gevoelens van dat moment ervaren, maar ook die van die ander.... dat ze dus voelen hoe veel pijn ze iemand gedaan gedaan. Of hoe hun kleine (of grotere) goede daad iemand een hart onder de riem gestoken heeft of er soms zelfs voor heeft gezorgd dat het op een significante manier in het leven van die ander doorgewerkt heeft.

Dat ze zien welke levens ze hiervoor nog gehad hebben. Welke spirituele reis ze doorgemaakt hebben zeg maar. Soms ook te zien krijgen hoe het werkt op de aarde / andere plekken waar zielen een leven kunnen doorlopen. Dat ze soms de toekomst te zien krijgen.

Dat ze te zien krijgen en zich weer herinneren hoe ze zelf gekozen hebben om deze levensreis te gaan maken, waar ze nu in zitten. Zelf mochten kiezen of ze opnieuw geboren wilden worden. Zelf uit wat gegeven opties hun ouders mochten kiezen. Zelf mochten kiezen wat ze "deze ronde" graag wilden ervaren in hun leven.

En soms hoor je dan dat er gezegd wordt dat het extra respect of "verlichting" oplevert als je kiest voor een leven op aarde ipv. in een samenleving waar de boel een stuk meer "verlicht" en een stuk minder rauw en ruw is. Kies je voor aarde dan zou dat wel een zeker aanzien hebben := Kies je voor een moeilijk leven dan geldt dat ook.

Het doel zou zijn dat je alle emoties ervaart, allerlei lastige dingen meemaakt, en daar goed mee omgaat zodat je ziel steeds meer "verlicht" wordt. Dat die NDE mensen ook zeggen dat ze zielen daar hebben gezien met verschillende licht-intensiteiten en als ze een Jezus / God achtige figuur hebben gezien, dat die het meeste licht gaf.

Bizar allemaal natuurlijk :=
Maarja misschien eigenlijk wel minder bizar dan dat het allemaal nutteloos en betekenisloos zou zijn....

Ik vind het ook wel mooi en geruststellend, dat een terugkerend thema is dat die "bron" zeg maar, helemaal niet wil dat je perfect bent. Dat er gewoon een alles overheersende deken van rust, liefde is. Dat mensen vaak ook niet meer terug willen maar in die liefde willen blijven. Maar dat hen vaak dus wel wat gepusht wordt om hun levensreis af te maken zoals ze gepland hadden.

En dat ze dat dan ook zelf wel weer soort van willen als ze eenmaal weer gezien / ervaren hebben hoe ze dat pad destijds gekozen hebben. Maar dat ze meestal op aarde toch wel uitkijken naar het moment dat ze weer terug mogen naar de bron zeg maar.

Echt super bijzonder om te horen :j

Je kan het natuurlijk allemaal prima met een flink snufje zout nemen. Maar het is wel frappant hoe vaak bepaalde ervaringen terugkomen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 15:41

IMANDRA schreef:
Elisa2 schreef:
Ja die zoeken vaak omdat ze denken dat er iets kan zijn, zoeken ook vaak voor niks..zij wist dat het er was dat bleek ook te kloppen. Ook terwijl de andere archeologen dachten dat het nooit zou kunnen kloppen. :)

Dus ja, ik blijf het bijzonder vinden en niks veranderd mijn mening daar in. ;)

Maar de keren dat Eady ‘voor niks’ heeft gezocht hoor je niet want die passen niet bij het verhaal ;).

Wie zegt dat die momenten er geweest zijn? Zelfs na haar overlijden kwamen er nog zaken aan het licht die zij beweerde tijdens haar leven. :)

Interessant Pmarena!

Heb zelf ook ervaringen met dingen weten die ik niet zou kunnen weten, voorspellende dromen etc. dus ik geloof zeker dat er een heel stuk is waar een mens die deze gevoeligheid heeft op in kan tunen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 15:46

Ik heb regelmatig dromen gehad over / in huizen die dan echt gewoon als mijn huis aanvoelden. Terugkerend ook, dat ik weer thuis ben. En ik ken de huizen niet in het echt maar in de dromen zijn ze door en door vertrouwd, meer dan de huizen waar ik daadwerkelijk gewoond heb :=

Denk in die droom ook niet aan andere huizen, sta niet stil bij het huis verder. Het is gewoon Mijn Huis. Alsof het nooit anders is geweest. Super gek. Het zijn een stuk of 4 verschillende huizen. Niet echt iets heel bijzonders verder, geen kasteel of vuurtoren ofzo :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 16:03

Elise, Je hebt het steeds over zaken, maar wat zijn ze dan? Als ik google kom ik alleen wat anekdotes tegen.. Dat ze kon beschrijven in het donker wat voor hiërogliefen er op een muur stonden (nadat ze al vaker naar die tempel zou zijn geweest). En dan die tuin bij de tempel (wat me ook niet per se onwaarschijnlijk lijkt voor een educated guess). Kan je wat delen? Ik kan geen boek lezen maar wellicht kan je een lijstje of zo tevoorschijn toveren haha.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 17:22

Ik heb in dit topic al drie linkjes gedeeld :)

Zeker de laatste, het YouTube filmpje wordt het ea goed uitgelegd aan het einde.

Er zijn sowieso veel docu's over te vinden.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 20:07

Wat denk ik ook mee speelt in het zoeken naar een wetenschappelijk verklaring voor gebeurtenissen, is dat mensen vaak bang zijn voor het onbekende. Want stel je eens voor dat reïncarnatie of een uittreding bij een bijna dood ervaring wel mogelijk is? Dan is het eenvoudiger om de integriteit van mensen met zo'n ervaring ter discussie te stellen. Mensen willen bewijs! En hard bewijs is in dat soort gevallen nu eenmaal niet te leveren.

Wat wel interessant is, is dat sommige mensen blijkbaar onbewust een veranderend magnetisch veld kunnen waarnemen.

https://scientias.nl/mensen-kunnen-onbewust-veranderingen-in-magnetische-velden-detecteren/

Mischien dat mensen in sommige omstandigheden zich wel bewust zijn van een verandering van het magnetisch veld om hen heen. Het detecteren van mogelijke indentiteiten (geesten/spoken) wordt bijvoorbeeld ook gedaan door het meten van een verstoring van het magnetisch veld.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 20:29

Roodvos schreef:
Citaat:
Vaak wordt het idee van reïncarnatie ook gekoppeld aan het concept 'verlichting' (plat gezegd: bevrijding van de cyclus van van geboorte, dood en wedergeboorte), waarbij je zou kunnen zeggen dat reïncarnatie een middel is om tot het einddoel van verlichting te komen. Maken mensen uit dit topic die in reïncarnatie geloven hierin ook een koppeling? Ik ben i.i.g. benieuwd naar ideeën hierover :)

En in aanvulling hierop. Er zijn nu veel meer mensen op aarde dan in, zeg, 1800. En toen waren het er veel meer dan in de prehistorie.
Waar komen de nieuwe zielen / persoonlijkheden vandaan?

Juist, en dat vroeg ik me ook altijd af.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 20:32

Ik vind dit antwoord daarop wel echt super eigenlijk +:)+

DuoPenotti schreef:
Waar kwam de allereerste vandaan?
Maakt dat verschil met de miljoenste?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 21:28

Ik denk eigenlijk dat onze hersenen te beperkt zijn om het te kunnen begrijpen. Wij denken in nummers, wij denken in tijd, wij denken in kaders maar volgens mij bestaan die dingen allemaal niet in het universum.

Als alles een is en onderdeel is van het geheel dan zijn er dus geen nummers.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 22:15

Sastaic schreef:
Mag ik vragen welk boek je hebt gelezen TS?

'Wacht op mij' van Santa Montefiore.

Ik had het verhaal als fictie gelezen-wat het ook deels is- maar pas in het nawoord las ik dat het gebaseerd is op ware ervaringen en vertelt ze over de werkelijke personen, waarrond ze haar verhaal gemaakt heeft.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 22:26

Wennii schreef:
Oh heel interessant dit... Ik geloof zelf wel in dat onze ziel al voor 'dit' leven én erna gewoon 'is'.

Ik ben hypnotherapeute en ben best veel met regressie en quantum hypnose bezig op het moment omdat daar mijn interesse heel erg ligt en kom daar ook echt wel prachtige dingen in tegen... Wat mij dus sterkt in dat gevoel.

En wat is realiteit en wat is fantasie zag ik al voorbijkomen...

Je komt, als je hiermee aan de slag gaat, terecht in een heel diepgelegen deel van je innerlijke wereld. Ik denk daarbij écht dat het gevoel altijd juist is en geen fantasie. Maar het beeld wat wij er (met het bewuste deel van ons brein) van maken om het vervolgens een plek, of woorden te kunnen geven, berust denk ik al snel op iets wat we kennen.

Dus als iemand een ervaring heeft van een vorig leven en op een paard zit tijdens een veldslag bij wijze van, komt ons brein waarschijnlijk vrij snel bij symbolische figuren als napoleon uit als bewuste vertaling van wat hij heeft beleeft. En ik kan me voorstellen dat daarom zoveel mensen Napoleon zijn 'geweest' :) .

Maar dat is puur mijn 'logica' hierin.

Ik vind het in ieder geval een mooi iets om mee bezig te zijn.

In het boek gaat het hoofdpersonage ook in regressie. Heb jij al klanten (Of hoe heet dat in jouw beroep) gehad die om die reden in regressie gegaan zijn, of per toeval in een vermoedelijk vroeger leven terechtkwamen? Ben ik wel benieuwd naar.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 23:39

Elisa2 schreef:
Ik heb in dit topic al drie linkjes gedeeld :)

Zeker de laatste, het YouTube filmpje wordt het ea goed uitgelegd aan het einde.

Er zijn sowieso veel docu's over te vinden.

Heb het YT filmpje gekeken (sorry heb echt geen tijd voor een compleet boek of docu) maar a) hij heeft nergens bronnen voor (waar zijn de betrouwbare bronnen waarin haar ontdekkingen en/of voorspellingen staan?) en b) voor iemand die jarenlang die tempel heeft bestudeerd zijn het geen gekke vondsten? Zeker niet als je al kennis hebt van die historie, dan kan je imo prima educated guesses maken. Wellicht deed ze dat onbewust en dacht ze door haar hersenbeschadiging dat het een herinnering was.

Je kan namelijk valse herinneringen opwekken bij mensen, dus dat haar hersenen haar zo ‘voor de gek hielden’ zou niet gek zijn in deze. Alleen had zij het geluk zoveel kennis te hebben vergaard, dus het voor de gek houden kan op feiten berusten, vandaar de vondsten. Een tuin of tunnel zal aanwijzingen hebben in zo’n gebouw, subtiele clues. Qua lay-out of steen gebruik. Is een tuin bijv gek in zo’n tempel, of komt het vaker voor? Haar hersenen kunnen die info verwerkt hebben en gekoppeld zonder dat ze het door had.

Ik geloof dus eerder in menselijke (hersen)kracht dan reïncarnatie :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 08:13

hwn schreef:
Sastaic schreef:
Mag ik vragen welk boek je hebt gelezen TS?

'Wacht op mij' van Santa Montefiore.

Ik had het verhaal als fictie gelezen-wat het ook deels is- maar pas in het nawoord las ik dat het gebaseerd is op ware ervaringen en vertelt ze over de werkelijke personen, waarrond ze haar verhaal gemaakt heeft.

Ik heb ‘m bij de bibliotheek gereserveerd, lijkt me een mooi boek!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 08:15

journee schreef:
Wat denk ik ook mee speelt in het zoeken naar een wetenschappelijk verklaring voor gebeurtenissen, is dat mensen vaak bang zijn voor het onbekende. Want stel je eens voor dat reïncarnatie of een uittreding bij een bijna dood ervaring wel mogelijk is? Dan is het eenvoudiger om de integriteit van mensen met zo'n ervaring ter discussie te stellen. Mensen willen bewijs! En hard bewijs is in dat soort gevallen nu eenmaal niet te leveren.

Diverse landen hebben behoorlijke beloningen opgezet voor paranormalen/helderzienden en andere mensen met 'gaven' om hun talent te demonstreren in een gecontroleerde omgeving. Een bekende was James Randi, hij had een miljoen dollar klaar liggen voor wie zijn gave kon laten zien in zijn research centre. Uri Geller, Char en Derek Ogilvie vielen allemaal door de mand samen met nog duizenden zelfbenoemde mediums.
Zo zijn er diverse groeperingen die forse beloningen uitloven als iemand hun paranormale gave kan laten zien. Je zou zeggen: makkelijk verdient! Maar geen enkel medium/paragnost/etc is ooit geslaagd voor een test.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:04

Dat is niet helemaal waar, er is iemand die telekinetische krachten heeft en dat ook gewoon kan laten zien. Zou moeten opzoeken hoe die man heet.

Imandra, als je de bronnen wilt vinden loont het echt om je er gewoon echt in te verdiepen. Verder als het waar was wat jij zegt dan was het geen bekend verhaal geworden hè? ;)

Anyway, je bent vrij om te geloven wat je wilt. :)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:42

Daar komt het woord karma vandaan dus. Karma is de wet van oorzaak en gevolg.

Wat je in dit leven fout doet, krijg je in een volgend leven voor de kiezen. (karma vipaka) En het leed dat je nu, in dit leven overkomt, is het resultaat van handelingen en gedachten uit een vorig leven. Er valt dus niks te kiezen. De bedoeling is groei. Net zo lang tot je de verlichting bereikt.

Ik ben met die 'leer' grootgebracht maar ik hoop het allemaal maar niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:47

Ik hoop wel van harte dat karma bestaat :j

En zou ook graag willen dat het wat sneller zou werken O:)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 11:04

Elisa2 schreef:
Dat is niet helemaal waar, er is iemand die telekinetische krachten heeft en dat ook gewoon kan laten zien. Zou moeten opzoeken hoe die man heet.

Imandra, als je de bronnen wilt vinden loont het echt om je er gewoon echt in te verdiepen. Verder als het waar was wat jij zegt dan was het geen bekend verhaal geworden hè? ;)

Anyway, je bent vrij om te geloven wat je wilt. :)

Blijkbaar niet goed genoeg want anders had die man nu een miljoen gehad?

Ja sorry maar jij komt met Dorothy aan? Ga er geen hele studie aan besteden, heb wel betere dingen te doen :)). Wie claimt bewijst is meestal de ongeschreven regel haha. En mwah, ze was door haar geloof een opvallende verschijning in een tijd waarin vrouwen sowieso niet vaak in zo’n vakgebied zaten. Dat is genoeg om zo’n verhaal te worden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 11:46

pmarena schreef:
Ik hoop wel van harte dat karma bestaat :j

En zou ook graag willen dat het wat sneller zou werken O:)

Ik niet! Het gaat niet alleen om foute handeling maar ook om gedachten. Die samen zijn 'onheilzame processen', die je in dit leven zou moeten transformeren naar neutraliteit of heilzame processen.
Lukt dat niet, dan krijg je er in een volgend leven mee te maken.

Jouw "Ik hoop dat karma bestaat" is al een 'onheilzame' gedachte want wraakzucht. ;)

(disclaimer: dit zijn niet mijn ideeën maar die uit het boeddhisme, waar oorspronkelijk het hele reïncarnatie-idee vandaan komt).