Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoppieFilou schreef:Ik ben sinds zondag opnieuw gluten aan het eten en waar mijn vermoeidheid eind vorige week beter leek te gaan (maar soms denk ik, is dat nu echt het geval of maak ik mezelf iets wijs?) merk ik sinds gisteren dat ik weer erg moe begin te worden tegen de avond. Denken jullie dat dit zo snel weer tot "verergering" van klachten zou kunnen leiden moest het effectief coeliakie zijn?
Daarnaast nog een vraagje, ik lees verschillende dingen over hoe lang je gluten moet eten voor je bloedonderzoek kan laten doen, zijn er mensen die dit ook hebben laten doen en hier een idee over hebben? Ik wil het zo graag weten of dit het nu wel of niet is om toch al iets te kunnen bevestigen of uitsluiten, ik ben al zo lang op de sukkel met deze klachten. En uiteindelijk heb ik maar een dikke anderhalve week glutenvrij gegeten, zou dat al voldoende zijn om eventuele antistoffen te laten verdwijnen?
Casarell schreef:MoppieFilou schreef:Klopt inderdaad, maar ik vraag me gewoon echt af wat ervoor zorgt dat ik ijzer zó slecht opneem, dat 6 maanden ijzertabletten slikken geen verbetering maar zelfs verslechtering geeft...
Hoe zijn de waardes van B12, B6, B11 (foliumzuur) en D3?
roekes schreef:Ik krijg 2x per jaar een ijzerinfuus omdat ik ook geen ijzer opneem.
Hb is aan de ondergrens en ferritine zit als ik aan een infuus toe ben onder de 5.
Mijn vader heeft t zelfde. Volgens onze internisten zijn er mensen die om onverklaarbare redenen geen ijzer opnemen.
senna21 schreef:Doordat ik bloeddonor ben, kwam ik erachter dat ik een laag ferritine gehalte heb. (Hb was juist weer hoog, maar dat schijnt vaker voor te komen).
Dit verklaart wel de vermoeidheid waar ik sinds een tijdje last van heb.
Nu let ik beter op wat ik eet (ben vegetariër, maar eet nu wel af en toe vis) en heb het supplement Floradix gekocht. En voorlopig minder koffie.![]()
Ik ben benieuwd wanneer ik verbetering zal merken.
Weten jullie hoe snel de waarde weer richting normaal kan gaan? Deze was kleiner dan 15.