Verlaten Partner

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: Verlaten Partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 23:48

Goed bezig TS! Op naar rust, je eigen omgeving, niet hoeven inhouden in je eigen huis...

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 06:57

Heel goed!! Ik snap dat het moeilijk is maar zet door je zult jezelf enorm dankbaar zijn over een tijdje.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 07:56

Het komt vast niet voor niets op je pad :). Goed gedaan, dat je je toch hebt aangemeld!

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:23

Wat fijn en wat spannend. Alle emoties en spanningen die erbij komen kijken zijn super logisch. Nieuwe situatie op allerlei vlakken. Hoop heel erg voor je dat t doorgaat en dat je lekker rustig tot jezelf kunt komen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 11:58

Als je perse iets moet hebben zou ik die nr.1 maar nemen. Als je ergens nr.2 staat betekent dat dat iemand anders je voor is, en tegenwoordig worden woningen bij bezichtiging eigenlijk alleen geweigerd als er werkelijk ontzettend veel mee mis is. Althans, dat is hier in de omgeving zo, natuurlijk kan het zijn dat de situatie bij jou veel gunstiger is.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 12:41

Ze heeft nog niks te kiezen, woningen staan er nog een week op dus er gaan nog een hoop mensen reageren.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:20

Is gewoon even wennen straks. Je kan het ook alleen, doen zoveel mensen (en die zijn ook gelukkig).
Als je leuke buren hebt dan is contact leuk, maar dit hoeft niet ( als je daar geen zin in hebt). Je kan overal mensen ontmoeten, hoeft niet perse in je eigen buurt. Dan kan je ook fijn wonen, dan zijn er andere dingen waar je blij van wordt qua woonplek/huis.

Gaat vast goedkomen

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 16:15

Ik sta nog steeds nummer 1 en 2,
Hier nodigen ze de eerste 15 uit om te kijken.

En ik heb wel redelijk keuze hier, laatst had nr 33 een huis genomen en een keer de nr 24 dat verschild hier heel erg dus altijd de moeite waard om te gaan kijken.

Ik blijf nog even duimen tot woensdagmiddag

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 16:44

Heb jezelf nog voorkeur voor een van beide?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 17:05

Ik duim voor je mee!

En aan spullen etc kan je vaak gratis ophalen via Marktplaats of Facebook voor je start.

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 19:33

De nr 1 is 1 vierkante meter kleiner wat ik zo zie, als het zo blijft mag ik bij beide kijken maar het zijn in principe dezelfde woningen (naast elkaar)
De nr 1 staat bij electrisch koken en de nr 2 dubbele beglazing
Meer als dat heb ik aan verschil niet kunnen merken.
Maar als de nr 1 oke is dan ga ik voor safe en de nr 1

Prijsverschil is 6 euro

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 10:28

paddington schreef:
Ik duim voor je mee!

En aan spullen etc kan je vaak gratis ophalen via Marktplaats of Facebook voor je start.

Ik heb vorig jaar van een overleden familielid het een en ander gekregen (mijn hart wist al dat ik moest gaan)

Ik heb alleen een bank nodig en een vloer, bank kan ik wel van MP afhalen gratis dus alleen de vloer is een uitdaging maar dat komt wel goed.

Ik heb zowaar van mijn inmiddels ex een nieuw servies gekregen voor mijn verjaardag en hij wil mij ook helpen verhuizen en verven etc.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 10:58

Kijk dan kom je al heel ver!

Ook vloeren staan soms gratis of voor een prikkie af te halen.
Maar hopelijk ligt er nog wat in wat je mag overnemen van de vorige bewoners.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 13:15

Nietvanzelf schreef:
De nr 1 is 1 vierkante meter kleiner wat ik zo zie, als het zo blijft mag ik bij beide kijken maar het zijn in principe dezelfde woningen (naast elkaar)
De nr 1 staat bij electrisch koken en de nr 2 dubbele beglazing
Meer als dat heb ik aan verschil niet kunnen merken.
Maar als de nr 1 oke is dan ga ik voor safe en de nr 1

Prijsverschil is 6 euro

Ik zou ook voor safe gaan hoor. Zeker tegenwoordig nu er zo'n groot tekort is aan woningen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 13:26

paddington schreef:
Kijk dan kom je al heel ver!

Ook vloeren staan soms gratis of voor een prikkie af te halen.
Maar hopelijk ligt er nog wat in wat je mag overnemen van de vorige bewoners.

Meestal ligt er toch wel iets in- je hebt corporaties waar een woning in principe helemaal gestript moet worden opgeleverd. Dat kost de oude bewoners veel werk,tijd en soms geld, terwijl de nieuwe bewoner dan weer alles opnieuw moet erin doen. Bij mijn laatste verhuizing vroeg de weggaande bewoner mij vantevoren te komen kijken en te zeggen wat ik allemaal (gratis) wilde overnemen. Hij zei dat het hem anders veel werk kostte en hij alles naar de stort zou moeten brengen. Zodoende heb ik alle stoffering (ook vloerbedekking) gratis gekregen en nog een heleboel leuke meubels ook. Natuurlijk scheelde het wel dat alles ook precies mijn smaak was (jaren -70, de vertrekkende bewoner was van dezelfde generatie als ik). Ik kan me wel indenken dat je wat weg zou willen hebben al het helemaal niet jouw smaak zou zijn. Maar, als er al wat ligt of staat kun je toch vooruit en kunt het later alsnog aanpassen of vervangen.

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 13:48

Als er wat over te nemen is van een vorige bewoner staat dit er altijd bij.
Ik ben van de week langs gereden en ze staan al leeg.

Maar ik kom een heel eind en ik geloof dat alles gaat zoals het gaat en ook dat alles goedkomt

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 14:48

Ik zou dat schilderen met je ex even het overwegen want ik zou zelf met schone energie willen beginnen. Mijn ex probeerde op alle mogelijke manieren een voet tussen de deur te houden oa kom door te klussen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 15:27

Freya6 schreef:
Ik zou dat schilderen met je ex even het overwegen want ik zou zelf met schone energie willen beginnen. Mijn ex probeerde op alle mogelijke manieren een voet tussen de deur te houden oa kom door te klussen.

Ieder geval is anders, maar ik zou dat ook niet meer willen. Uit=uit.

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 16:03

Dat is ieder voor zich wij zijn ok met elkaar en ik trek het niet om naast een nieuwe baan ook nog in mijn eentje te verhuizen
De ene kiest voor uit=uit en ik kies voor elkaar helpen waar nodig.
Ik kies voor vreugde ipv boosheid

Ik merk om mij heen dat het raar gevonden word als je normaal uit elkaar gaat, boos zijn kost meer energie dan het gewoon te laten zoals het is.
En ik ben er best trots op dat ik zo uit elkaar kan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 16:28

Natuurlijk ts, je hebt helemaal gelijk, elk geval en elke (ex)relatie is anders. Bij mij was het altijd alles of niets. Daar komt ook nog bij, dat ,aangezien er miljarden mannen op de wereld zijn, het heel gemakkelijk is om gewoonweg een nieuwe veel betere partner te vinden. Echter, als je blijft omgaan met een ex, dan trekt dat niet bepaald een nieuwe lover. Maar, zoals ik al zei, iedereen is anders en ik vind het ook heel interessant om te lezen hoe anderen met hun levensproblemen (waar tenslotte niemand van verschoond blijft meestal helaas) omgaan.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 16:29

is ook iets wat gewoon beter is voor iedereen. Boos zijn of blijven is voor niemand goed of gezond.
Als jullie netjes met elkaar kunnen blijven omgaan dan is dat alleen maar iets om toe te juichen vind ik. Er is als genoeg zuur gedrag in de wereld.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 16:36

Nietvanzelf schreef:
Dat is ieder voor zich wij zijn ok met elkaar en ik trek het niet om naast een nieuwe baan ook nog in mijn eentje te verhuizen

Ik merk om mij heen dat het raar gevonden word als je normaal uit elkaar gaat, boos zijn kost meer energie dan het gewoon te laten zoals het is.

Maar dat strookt dan toch niet echt met je beschrijving van zijn persoonlijkheid in de startpost en enkele daaropvolgende posts?
Hij lijkt me namelijk helemaal niet zo kwaadaardig of toxisch naarmate dit topic vordert.

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 16:37

Ik denk dat ons contact vanzelf leeg bloeit en dat is ok, ik ga in ieder geval niet meer heel veel energie er in steken en hem kennende hij ook niet.
Ik vind mijn 2.0 versie veel leuker, ik heb veel coaching gedaan, boeken gelezen en leren vergeven, niet voor iemand maar voor mezelf en daar heb ik een hoop rust in gevonden.
Vergeven betekend niet dat ik die mensen ook actief in mijn leven wil.

En ik herinner me liever de leuke dingen die er zijn geweest het is allemaal al moeilijk genoeg.

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 16:39

Little_Gift schreef:
Nietvanzelf schreef:

Maar dat strookt dan toch niet echt met je beschrijving van zijn persoonlijkheid in de startpost en enkele daaropvolgende posts?
Hij lijkt me namelijk helemaal niet zo kwaadaardig of toxisch naarmate dit topic vordert.

Iemand fysiek aanvallen is zeker niet ok, ik wil er alleen anders mee omgaan dan de meeste doen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 16:54

Nietvanzelf schreef:
Ik vind mijn 2.0 versie veel leuker, ik heb veel coaching gedaan, boeken gelezen en leren vergeven, niet voor iemand maar voor mezelf en daar heb ik een hoop rust in gevonden.
Vergeven betekend niet dat ik die mensen ook actief in mijn leven wil.

En ik herinner me liever de leuke dingen die er zijn geweest het is allemaal al moeilijk genoeg.

Mega veel respect voor jou TS. Echt even ene compliment hoor. Je legt je eigen issues bij jezelf neer en die van hem bij hem. Je werkt aan je eigen dingen en doet het op jouw manier. Je zet door en doet t toch meer even, ondanks de angsten/twijfels die je hebt.

Mag je trots op zijn en laat je niet anders aanpraten