Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:Suzanne F. schreef:Ik wou dat ik het gewoon ergens kon kopen om te proberen. Maar het moet op recept natuurlijk.
https://start.getwellis.com/gewichtsver ... 0wQAvD_BwE
Je krijgt een intake door een arts die het recept maakt en dan krijg je het thuis gestuurd via een apotheek nadat je betaald hebt.
[ Afbeelding ]
Ik heb het overigens wel echt via het ziekenhuis als experiment bij Crohn.
F_Orumster schreef:Ik heb de vragenlijst nu best wel anders ingevuld, krijg hetzelfde bedrag. Ik ga het nu eens als man invullen...
Edit: nog steeds zelfde bedrag. Dat is dan al de laagste toepassing van een van de programmas, de andere kom ik steeds maar niet op uit, terwijl ik daar juist wel interesse naar heb
Dagahra schreef:De truuk is om meer te eten, wat lager in calorieën zit. Waardoor je meer verzadigd bent en daardoor minder gaat snaaien.
Sinds ik voedzamer ben gaan eten, zit ik inmiddels op bijna -40 kilo. En wil er nog zo'n 10 kilo af.
Makkelijk is het zeker niet, ben een gigantische emotie eter. Nog steedsEn gek op koekjes etc.
Maar ik eet nu bijna praktisch geen brood, vult niet genoeg. Ontbijt nu elke ochtend met kwark, met esn flavor poeder, fruitvlaai en 2 lotuskoekjes of oreo. Dit vult voor mij veel meer. En lunch bestaat ook uit minimaal 25 gr eiwit.
Maak hier regelmatig ook de ijsvariant van met mijn ninja creami![]()
En ik haal gewoon weinig ongezond eten in huis. Is verleiding ook minder groot. Heb ik zin om te snaaien, dan ga ik bedenken waar het vandaan komt. En sla ik eerst glas water achterover. Heb ik na een half uur nog steeds trek. Dan kies ik voor iets ongezond in combinatie met iets wat vullend is. Schaaltje kwark met koekje oid. Of eiwitrijke plak cheesecake.
Maagverkleining/ozempic is allemaal leuk. Maar als je niet leert om duurzaam en gezond te eten, dan val je naar verloop van tijd terug. Ken al meerdere mensen die na, een Maagverkleining. Weer terug op het oude gewicht zitten.
Maar de supermarkten maken het ook niet makkelijk. Zoveel 'ongezond' spul.
Edit:
https://www.instagram.com/reel/DFs0ka6o ... Z1eDJiYQ==
Dit filmpje geeft mooi weer, met meer en voedzamer eten.
janderegelaa schreef:DuoPenotti schreef:Denk dat vele de vergoede diëtist wel al gehad hebben...
Wat is dan de toegevoegde waarde van een online dietist?
Dagahra schreef:Maagverkleining/ozempic is allemaal leuk. Maar als je niet leert om duurzaam en gezond te eten, dan val je naar verloop van tijd terug. Ken al meerdere mensen die na, een Maagverkleining. Weer terug op het oude gewicht zitten.
Lynnepinny schreef:Dagahra schreef:De truuk is om meer te eten, wat lager in calorieën zit. Waardoor je meer verzadigd bent en daardoor minder gaat snaaien.
Sinds ik voedzamer ben gaan eten, zit ik inmiddels op bijna -40 kilo. En wil er nog zo'n 10 kilo af.
Makkelijk is het zeker niet, ben een gigantische emotie eter. Nog steedsEn gek op koekjes etc.
Maar ik eet nu bijna praktisch geen brood, vult niet genoeg. Ontbijt nu elke ochtend met kwark, met esn flavor poeder, fruitvlaai en 2 lotuskoekjes of oreo. Dit vult voor mij veel meer. En lunch bestaat ook uit minimaal 25 gr eiwit.
Maak hier regelmatig ook de ijsvariant van met mijn ninja creami![]()
En ik haal gewoon weinig ongezond eten in huis. Is verleiding ook minder groot. Heb ik zin om te snaaien, dan ga ik bedenken waar het vandaan komt. En sla ik eerst glas water achterover. Heb ik na een half uur nog steeds trek. Dan kies ik voor iets ongezond in combinatie met iets wat vullend is. Schaaltje kwark met koekje oid. Of eiwitrijke plak cheesecake.
Maagverkleining/ozempic is allemaal leuk. Maar als je niet leert om duurzaam en gezond te eten, dan val je naar verloop van tijd terug. Ken al meerdere mensen die na, een Maagverkleining. Weer terug op het oude gewicht zitten.
Maar de supermarkten maken het ook niet makkelijk. Zoveel 'ongezond' spul.
Edit:
https://www.instagram.com/reel/DFs0ka6o ... Z1eDJiYQ==
Dit filmpje geeft mooi weer, met meer en voedzamer eten.
Als ik hier even op mag aanhakenSuper goed bezig dat je al zoveel bent aangevallen, maar erg gezond klinkt het nog niet per se. In ieder geval als fruitvlaai, koekjes en cheesecake nog in je dagelijkse dieet zitten. Het lastige van suiker is dat het een honger-reactie geeft, waardoor je dus nog meer wilt eten. Producten als koekjes en vlaai bevatten ontzettend hoge concentraties suikers, veel meer dan een appel, banaan of dadel bijvoorbeeld (wat ook best vult). Ik merk bij mezelf in ieder geval dat als ik een keer een koekje oid eet, ik meteen meer wil. Als ik dat een paar dagen achter elkaar doe heb ik echt constant cravings naar eten of zoet, terwijl dit zeker niet het geval is als ik er al lang geen heb gehad. Als je het niet meer koopt leer je het vanzelf af, ik moest het zelf ook ervaren
purny schreef:Dagahra schreef:Maagverkleining/ozempic is allemaal leuk. Maar als je niet leert om duurzaam en gezond te eten, dan val je naar verloop van tijd terug. Ken al meerdere mensen die na, een Maagverkleining. Weer terug op het oude gewicht zitten.
Maar zou dat met het gebruik van die injecties niet anders zijn? We weten toch allemaal dat elk dieet en als je een moet lijnen het een ding is voor de rest van je leven.
Overigens is het aanpassen van je leefstijl iets wat je moet doen. Ongeacht of je nou een maagverkleining hebt gehad of dat je aan de injecties zit of dat je gewoon aan het diëten bent.
BenaLaars schreef:Ik ga mijn 5mg spuit inderdaad in halve dosis blijven gebruiken, dan kan ik er 10 weken mee doen. Ik heb geen vrije keuze in dosis. Moest beginnen met 2,5mg en kreeg vervolgens automatisch de 5mg thuisgestuurd.
Het is inderdaad erg hard gegaan, ik kwam ook niet vanuit morbide obesitas, maar had met 82kg en maat 42/44 toch voldoende hoog bmi voor toekenning van dit middel. Meer dan 10 kg afvallen in eerste maand is absoluut niet ongewoon bij mensen die overgewicht hebben door vraatzucht. En ik denk eigenlijk dat ik goedkoper uit ben met dit medicijn door het niet kopen van alle chips, snoep en koek.
Treated is super duur! Je betaald ook voor soepele acceptatie. Mag je wat van vinden; ieder zijn mening.
Maar toch geen spijt van! Je kunt ze ook (als je al een recept bemachtigd hebt) via UK laten versturen. Het middel kost daar maar 200pond.
Jennyj01 schreef:@ pruny
Zoals ik het je heb voor gerekend kost het mij ongeveer 150,00 per maand. Dat is 5,00 per dag. Die 5,00 ging bij mij echt wel op aan die lekkere brownie bij de koffie. Die heerlijke snoepjes van het tankstation. dat extra bolletje ijs omdat ik niet kon kiezen tussen de smaken.
Een gezond leven is net zo duur als een ongezond leven.