Grijs worden bij donker haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 07:32

Het is wellicht handiger om zo'n tip via PB te geven zodat het niet zo cru overkomt...?

Ik zie persoonlijk ook het probleem niet eigenlijk, dat haar ziet er toch prima uit :?
Maar ik heb geen verstand van verven.

An sich denk ik (in het algemeen!) wel dat het fijn kan zijn om de tip te krijgen van joh dit ziet er niet okee uit, wanneer iemand iets laat doen dat nog aangepast kan worden. Het is ook erg lüllig als "iedereen" denkt van :oo en niks zegt en je er gewoon mee rond laat lopen. Maar denk dat het dan wel meer gepast is om dat even 1 op 1 bespreekbaar te maken met diegene en niet zo in de groep te bulderen :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 08:37

Ik heb ook donker haar - en ben al sinds mijn 17de onderweg naar grijs :')
Ik laat het voor wat het is. Mensen schatten me nog steeds een paar jaar jonger dan ik daadwerkelijk ben, en àls iemand er al wat van zegt noem ik het "mijn wijsheidsstrepen".

Ik zag helemaal grijs wel zitten, maar mijn kapper niet.

Bij mij zie je het heel erg bovenop mijn hoofd. En ik ben klein, dus iedereen kijkt er op haha.
Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 08:38

Little_Gift schreef:
Oei nee dat vind ik echt niet ok gedaan. Heb je dat bij de kapper zelf laten doen?

Ik vind het juist prachtig bij Roosa, als de grijsheid bij mij begint wil ik het ook zo.
En die lange grijze haren van wouterpaard, dat staat je heel goed! Daisy, dat hele donkergrijze is ook zo mooi.

Ik ben eigenlijk aangenaam verrast over hoe mooi veel van dat grijs eruit ziet. Mag hopen dat ik op zo'n mooie manier grijs word straks.

Rizette

Re: Grijs worden bij donker haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 09:42

Hier verft mijn man het of 1 van mijn dochters en als ze het niet meer zouden willen dan zou ik naar de kapper gaan. Het scheelt wel heel veel of je kunt verven met een trekpleister eigen merk busje van een euro of 4 uit de aanbieding, of dat je bij de kapper moet laten verven. Een optie zou voor mij ook nog zijn om 1 van mijn vriendinnen te vragen om elkaars haar te verven. Uitgroei werk ik bij met een spuitbus. Maar je moet wel elke 4 a 5 weken verven dat wel. Ik vind het niet iets wat een professional persé zou moeten doen. Eigenlijk kan iedereen het wel leren of doen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 10:10

Rizette schreef:
Hier verft mijn man het of 1 van mijn dochters en als ze het niet meer zouden willen dan zou ik naar de kapper gaan. Het scheelt wel heel veel of je kunt verven met een trekpleister eigen merk busje van een euro of 4 uit de aanbieding, of dat je bij de kapper moet laten verven. Een optie zou voor mij ook nog zijn om 1 van mijn vriendinnen te vragen om elkaars haar te verven. Uitgroei werk ik bij met een spuitbus. Maar je moet wel elke 4 a 5 weken verven dat wel. Ik vind het niet iets wat een professional persé zou moeten doen. Eigenlijk kan iedereen het wel leren of doen.

Ik zou zelf geen Kruidvat haarverf promoten.
Dat moet elk jaar pakken, van fijn Europees blond haar tot stugger Aziatisch haar.

Je kunt ook voor helemaal niet zoveel geld bij een kapperswinkel verf halen.
Je krijgt dan goed advies en die verf is geschikt voor je haar.
Je krijgt een tube met kleur en een fles ontwikkelaar.
Je kunt hiervan gebruiken wat je nodig hebt.

De rest van de tube of fles blijft gewoon goed.
En kan je de volgende keren gebruiken.
Hierdoor is het relatief goedkoop.

Aanschaf is misschien prijziger, maar kwaliteit is zeker beter en je doet er veel langer mee.

Texasstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 11:54

Ik had op mijn 14e al mijn eerste grijze haren en ben toen begonnen met verven.
Heb het altijd heel donkerbruin gehad maar op een gegeven moment moest ik echt elke 2 weken de uitgroei bij laten werken omdat ik dan zo'n witte rand om mijn gezicht kreeg.
Ben toen overgestapt naar enorm veel highlights en later blond met highlights.
Hiermee kon ik het verven altijd rekken tot zeker 10 tot 12 weken.
Sinds 2 jaar was ik het zat en ben ik het gewoon uit gaan laten groeien.
Nu een paar maanden terug 15 cm af laten knippen en nu is het meeste blonde eruit en is het bijna alleen nog maar mijn eigen kleur.

Ik zou in jouw geval TS als het nog maar zo kort is gewoon door laten groeien en eventueel kun je altijd nog als het wat langer is in 1 keer de kleur eruit laten knippen en dan vanaf kort weer gaan laten groeien totdat alles grijs is.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 12:04

Wat een mazzel dat ik gisteren dit topic tegenkwam. Ik haat mijn 5-wekelijkse verfbeurt om van mijn 1 cm grijze ontsluiting af te komen en er is dus geen een alternatief... Grijs worden! Geen idee waarom ik dat nooit serieus heb overwogen, maar ik ben enthousiast!

Ik ben bijna 53, heb heel donkerbruin haar en vooral bovenop mijn hoofd best een hoop grijze haren. Hoe grijs ik al ben, weet ik niet. Dat ga ik de komende maanden wel zien. En als het me niet bevalt, ben ik zo weer egaal donkerbruin :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 12:42

@roosa: mooi! Ziet er echt natuurlijk uit. Fijn om dit even zo bij een ander te zien. Want ik zie er in dezelfde richting uit en bij een ander kijk je er toch objectiever naar.

@little gift: hier alleen mijn natuurlijke kleuren en dat is precies dezelfde mix als bij roosa :+

@mrijn: eigenlijk gewoon grappig he. Dat we zo geprogrammeerd worden dat grijs=oud=lelijk. Wat een wonderlijke waarden hebben we toch. We willen wel graag oud worden. Maar moeten er wel koste wat kost jong uit blijven zien want dat is de enige vorm van mooi.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 14:04

@Mrijn: Haha grappig dit, dan gaan we vanaf nu gezamelijk niet meer verven.
Hoe lang is jouw haar nu? En wanneer voor het laatst geverfd?

Nog meer mensen die meedoen?
Beetje als stok achter de deur voor de moeilijke momenten....

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:12

Die foto is trouwens alweer van een half jaar geleden :)
Dinsdag ga ik weer om de highlights bij te werken,heb best wel donker uitgroei nu.
Ik laat jullie uiteraard zien hoe het is geworden.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:23

Je kunt het prachtig laten verven met high and low lights zodat het heel natuurlijk uitgroeit.
Of accepteren.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 15:38

roosa schreef:
Die foto is trouwens alweer van een half jaar geleden :)
Dinsdag ga ik weer om de highlights bij te werken,heb best wel donker uitgroei nu.
Ik laat jullie uiteraard zien hoe het is geworden.

Leuk ben benieuwd!
Zolang het er nog een beetje toonbaar uitziet laat ik het gewoon uitgroeien.
Zo erg is het bij mij nog niet,dus kan er beter nu mee beginnen.
Heb al zo'n 2 maanden niet meer gekleurd dus dat is een goed begin.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 16:14

Ik meld me ook! Ik heb al grijze haren sinds m’n 25e en verf het al sinds m’n 15e ongeveer. Ik heb donkerblond haar met een hoop grijze haren en een bredere strook die vanaf de aanzet vanaf m’n voorhoofd ongeveer loopt. Nu sinds een paar jaar highlights in een mooie asblonde tint. Maar dat highlighten is en heeeeel duur met de hoeveelheid haar die ik heb en ik zit dan altijd een hele dag bij de kapper. Heb daar zo’n enorme hekel aan dat ik nu bezig ben het allemaal uit te laten groeien maar dat valt niet mee. Het ziet er op het moment niet geweldig uit en het valt me tegen hoe m’n eigen haar er uitziet. Als het dan toch grijs wordt laat t dan ook helemaal grijs worden. Het ziet er eigenlijk nu niet zo heel mooi verzorgd uit en maakt me ouder (ik ben 38 overigens) dus ik zit heel erg in dubio of ik hiermee doorga of toch voorlopig aan de ellende met highlights en lange dure kappers bezoeken vast blijf zitten…

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 16:17

Ik verfde altijd zelf,omdat ik ook geen zin heb in uren bij de kapper zitten en op afspraak heen moeten. Deed het altijd wanneer het mij uitkwam, maar nu het grijs steeds meer em sneller tevoorschijn komt denk ik; laat maar komen dan!
Laatst bijgewerkt door veneri op 07-02-25 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 16:26

veneri schreef:
Iek verfde altijd zelf,omdat ik ook geen zin heb in uren bij de kapper zitten en op afspraak heen moeten. Deed het altijd wanneer het mij uitkwam, maar nu het grijs steeds meer em sneller tevoorschijn komt denk ik; laat maar komen dan!

Ik heb een witte lok links voor terwijl de rest niet eens zo heel grijs is. Na 5 dagen zie je daar gewoon alweer een zilveren rand komen. Ik ben echt veel te lui om wekelijks uitgroei bij te werken dus ben gewoon gestopt.
Net nu het helemaal uitgegroeid is heb ik door medicatie bijna de helft van mijn haar bovenop verloren :(

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 23:01

veneri schreef:
@Mrijn: Haha grappig dit, dan gaan we vanaf nu gezamelijk niet meer verven.
Hoe lang is jouw haar nu? En wanneer voor het laatst geverfd?

Nog meer mensen die meedoen?
Beetje als stok achter de deur voor de moeilijke momenten....

Ik heb nu een bob tot ergens tussen mijn kaak en schouders. Ik had dit eigenlijk 6 maanden geleden moeten besluiten. Toen had ik het nog kort en dan was ik nu al een heel eind geweest. :D Ik heb nu pas een cm uitgroei. Vrijdag het 5 weken geleden dat het voor het laatst geverfd is. Het zal dus nog wel even duren voordat het echt goed te zien is.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 23:04

pol013 schreef:
@mrijn: eigenlijk gewoon grappig he. Dat we zo geprogrammeerd worden dat grijs=oud=lelijk. Wat een wonderlijke waarden hebben we toch. We willen wel graag oud worden. Maar moeten er wel koste wat kost jong uit blijven zien want dat is de enige vorm van mooi.

En bij mannen is het dan juist wel weer heel normaal dat ze grijs worden. We hebben nog een hoop te doen voordat we onszelf echt geëmancipeerd kunnen noemen…

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 00:01

Ja ik doe mee! Ik heb al een paar centimeter uitgroei en de onderlaag is bijna helemaal m’n eigen kleur. Na lang twijfelen heb ik toch de knoop doorgehakt en ga doorzetten om alles uit te laten groeien.

Ja stom hè, bij mannen is het mooi en geeft het karakter en vrouwen zijn meteen oud en onverzorgd als ze het grijs laten worden. We hebben ook op dit vlak nog een lange weg te gaan…

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:24

Nou weer terug van een middagje kapper.
Weer wat highlights gezet en een as kleurige toner.
Ben tevreden.
Schiet al lekker op zo met die grijze pruik. :+
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:52

Mooi kleurenpalet heb je daar. Staat je goed!

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:52

Matcht perfect met je ogen <3

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 18:02

Dat ziet er inderdaad knap uit!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 18:31

Leuk! Mooie mix van kleuren zo. Volgende keer kunnen je highlights nog wel assiger denk ik. Is nog steeds vrij warm van kleur.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:42

Heel mooi roosa! Lijkt heel natuurlijk zo.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:44

Dank. :)
Ben tevreden volgende keer weer meer plukjes.
Voor nu weer even klaar