Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sandorra schreef:Tramadol en paracetamol ben ik langer bekend mee en slik ik geregeld als de pijn mij te veel wordt hier heb ik nog nooit problemen mee gehad, ook nooit maagbeschermers bij hoeven te gebruiken. Of ook maar een verstopping gehad. Het enige wat ik nu anders heb gehad is oxycodon in het ziekenhuis en ik denk dat dat de boosdoener is geweest die het getriggerd heeft. Maar ik heb nog steeds geen trek en veel pijn in mijn buik dus tot nu toe nog niks geen verbetering.
c_alsemgeest schreef:Klopt, maar in de combi met tramadol wordt het in principe altijd gegeven.
De keren dat ik geopereerd ben heb ik eigenlijk altijd naast de diclofenac altijd pantoprazol gekregen. Ligt er maar net aan hoe secuur de ha of arts is.
Daarnaast, heb je nu klachten, dus ik zou nu de omeprazol wel nemen, maagklachten kunnen snel verergeren.
sandorra schreef:Nou ik heb klysma meegekregen en macrogol. Daar dus mee begonnen maar helaas nog niet het gewenste effect. Dus morgen opnieuw een klysma en hopelijk komt de boel dan los
genja schreef:c_alsemgeest schreef:Klopt, maar in de combi met tramadol wordt het in principe altijd gegeven.
De keren dat ik geopereerd ben heb ik eigenlijk altijd naast de diclofenac altijd pantoprazol gekregen. Ligt er maar net aan hoe secuur de ha of arts is.
Daarnaast, heb je nu klachten, dus ik zou nu de omeprazol wel nemen, maagklachten kunnen snel verergeren.
Dit klopt niet. Tramadol in combinatie met naproxen geeft niet meer kans op maagklachten en daar wordt dus niet standaard maagbeschermers bijgegeven.
Wie wel en geen maagbeschermer bij een nsaid moet is gewoon een protocol voor. Ligt ook aan ander medicijn gebruik, leeftijd, andere aandoeningen die je hebt of in verleden hebt gehad. Echt niet standaard bij iedereen nodig(al wordt dit op bokt wel vaak gezegd). Je laat mensen onnodig extra medicatie gebruiken en je jaagt ze op kosten want 1e uitgifte wordt niet vergoed.
@germie misschien moet jij op dit soort topics niet meer reageren? Hoe jij in dit soort dingen handelt en over medische dingen denkt. Is nou niet de manier die je andere mensen zou moeten adviseren.