Idifix schreef:Ik ga eigenlijk van het ergste uit en dat is dat ze niet mee kunnen in een stilstaande wagen of dergelijke daar reken ik niet op.
In de winter word hier ook niet veel gereden en haal wel voldoening uit de verzorging van hun, ik kan altijd opstappen als ik daar toch zin in heb en het miss ooit eens even niet regent.
In de zomer gaan ze niet op stal, dus 24/7 buiten.
In dat geval denk ik dat ik al een blij mens zou zijn als ik ze zelf eten kan geven, en ze kan zien. Vond het nu de laatste tijd als ze nog op stal stonden al zo een gemis soms.
Ik denk dat je met deze gedachte al een heel eind op weg bent om er realistisch tegenaan te kijken 
In het ergste geval ben je de hele dag en nacht zoet met voor je kind zorgen omdat er slaap / drink / andere problemen zijn. Het is bijna onvoorstelbaar hoe het kan dat even buiten de post pakken een onhaalbare taak lijkt, laat staan even je paarden eten geven, echt bizar... maar als je het meegemaakt hebt weet je dat het kan 
Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je kind is. Wat je verder allemaal nog moet doen op een dag. Hoe je situatie precies is qua iemand anders die kind even over kan nemen. En hoe je er zelf als moeder in staat, of je dat überhaupt wilt.
Waar de 1 zegt dat baby / peuter meenemen geen doen is omdat die echt niet rustig in wandelwagen / box ofzo blijft slapen of spelen, zegt de ander "laat maar gillen / huilen, daar wennen ze wel aan". En waar de 1 graag veel tijd met kind door wil brengen, heeft de ander er geen probleem mee om kind veel naar opvang te brengen waardoor je natuurlijk ook je handen veel meer vrij hebt.
Laat je in ieder geval niet aanpraten dat je je baby gewoon overal mee naartoe kan/moet slepen zodat ze leren overal doorheen te slapen. Dat klinkt leuk en zal best werken bij van zichzelf al vrij zoete babies, maar er zijn er genoeg waarbij je dat idee héél snel afleert omdat die het gewoon niet trekken en zwaar overprikkeld raken en dan zit je zelf de rest van de dag met een baby die dermate over de flos is dat je er niks meer mee kan beginnen en alles aan gort gaat vanwege de slaapproblemen....
Persoonlijk vond ik vooral het constante haasten en schuldgevoel van wat allemaal niet lukte, echt killing. Je wilt eigenlijk A, B en C doen bij je paard(en). Maar kan niet weg bij of met kind door 1 of andere reden. Of je MOET naar de paarden, terwijl je eigenlijk liever bij kind wilt zijn.
Dan moet er ook nog eten gemaakt worden. Boodschappen gedaan worden. Huishoudelijke klusjes. Als je iets voor je werk moet doen zit dat er ook nog tegenaan te duwen. En dan heb je wellicht ook nog een man / familie / vrienden waar iets mee moet. En een tuin waar het onkruid inmiddels een meter hoog staat of dat soort dingen.
Probeer dus zoveel mogelijk te voorzien in dat je zo weinig mogelijk "moet" naast de zorg voor je kind, dat je liefst ook wat makkelijk toegankelijke back-up hebt voor de aller moeilijkste dagen. En liefst sowieso minstens 1 dag(deel) in de week vrij houden zodat je dan puin kant ruimen waar het nodig is. Dan is de kans het grootst dat het wel meevalt allemaal en goed te doen voelt