Oordopjes voor slapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 00:43

Alpine deep sleep.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 12:35

Ik heb vanmorgen oordopjes op maat laten aanmeten bij Schoonenberg. Als het goed is komen ze over een week of 2 binnen. Ben benieuwd.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 14:16

Roosch schreef:
Heb je geen smartwatch? Ik heb m'n horloge om en word wakker van de trillingen. :)

Haha nee hou op schei uit. Ik kom nog uit het jaar 1500 :+

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:31

Ik heb naar aanleiding van dit topic gisteren de apline deep sleep (mini) gekocht. Ik slaap licht en ze zijn bij ons vlak achter het huis een ecoduct aan het bouwen, dus ik heb veel last van omgevingsgeluid vanaf buiten. Soms hebben ze ook snachts werkzaamheden en dan doe ik geen oog dicht. En ik heb echt geslapen als een roosje. Ik moet wel een beetje wennen dat ze soms vacuüm zuigen (heet dat zo?). Maar ik heb geen last van mijn oren als zij-slaper :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 17:52

Goof schreef:
Ik heb vanmorgen oordopjes op maat laten aanmeten bij Schoonenberg. Als het goed is komen ze over een week of 2 binnen. Ben benieuwd.

Ik heb mijn oordopjes gisteren binnen gekregen. Ze passen goed en sluiten echt heel goed af!
Maar... ik heb ze vannacht toch omgewisseld voor waxbolletjes tijdens het slapen omdat ze best wel zeer doen als ik erop lig. Ik hoop dat het een kwestie van wennen is.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 19:03

Heb je ze ook ingesmeerd met de crème die je erbij krijgt? Dat verzacht wel vind ik. En ik moest ook even wennen in het begin hoop dat het beter wordt voor je!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 19:08

Het gaat echt om het erop liggen, dat geeft net meer druk dan ik gewend was. Ze voelen iets harder dan die wasbolletjes.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 19:16

Ik heb ooit ook oordopjes op maat laten maken.
Ze lagen in de vuilbak na een week :')
Jammer van het geld, maar ik kon er echt niks mee. Bleef pijn doen.

Ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen, dus ik lees graag het vervolg :D

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 19:26

Ik heb op maat gemaakte oordopjes van Beter Horen, ruim 4 jaar nu. Ik ga binnenkort voor een nieuw paar omdat een van de twee niet meer goed aansluit. Het is inderdaad even wennen in het begin, dat had ik ook. Inderdaad voor nu even omwisselen met anderen zodra ze vervelend aanvoelen. Mijn ervaring is dat het steeds minder vervelend gaat worden en uiteindelijk voel je ze amper zitten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 19:45

Ben benieuwd naar de mijne dan! Ik heb ze nog niet gebruikt, nog niet nodig gehad. Maar beter dus eerst even "inslapen"?

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 19:47

beloine1 schreef:
Ik ben audicien en maak afdrukken, daarna worden ze bij Pluggerz gemaakt. Sidesleeper van Pluggerz, €115,- en ze kunnen ook in blauw en rood, met een kleur stipje zodat je weet wat links is en wat rechts.

Ik heb ze zelf ook en ze blijven goed zitten en ik kan er gewoon mee op mijn zij slapen.
Let wel op dat de audicien geen druk op bouwend maar soft afdruk materiaal gebruikt, dan voel je ze minder zitten.

Nog een tip neem een Rode voor Rechts en bijvoorbeeld een blauwe voor links. In elk geval geen transparant, die zie je bijna niet liggen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 19:59

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 20:48

veneri schreef:
Ik heb deze. Dempen goed en zijn zacht.
Gebruik ze al heel lang:
https://oordopjes-kopen.nl/p/25-paar-ma ... oordopjes/

Die heb ik ook en knip het hele bredere stuk eraf en nog wordt ik wakker van de pijn in mn oren maar ze zijn wel minder pijnlijk als de loop dream de kleinste maat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 20:53

Ja dat waren een paar jaar geleden mijn favoriete dopjes :j

Totdat ik ineens regelmatig een doosje had met een afwijkende structuur materiaal, daar waren ze dan toch iets te duur voor om regelmatig een waardeloos doosje er tussen te hebben -O-

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 00:59

Ik had tijdje terug nep loop quit van temu of aliexpress en die bevielen mij eigenlijk ook wel oke. niet perfect. Maar voor 1 euro vond ik dat prima.

Hebben mensen de loop dream en zijn die echt zo anders dan de loop quit?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 08:28

Nadat ik dus om 7 uur wakker werd van de warmtepomp van de buren, moet ik nu echt oordoppen. Heb naast dat kreng gestaan, 50/60 db geeft ie af. Welke oordoppen zijn de beste met deze herrie? En ja, ik ga straks bij de buren langs

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-25 20:02

Goof schreef:
Goof schreef:

Ik heb mijn oordopjes gisteren binnen gekregen. Ze passen goed en sluiten echt heel goed af!
Maar... ik heb ze vannacht toch omgewisseld voor waxbolletjes tijdens het slapen omdat ze best wel zeer doen als ik erop lig. Ik hoop dat het een kwestie van wennen is.

Ik schop het topic weer even omhoog.

Nadat ik pijn bleef houden (alleen rechts) ben ik terug gegaan en is het rechterdopje iets bijgeslepen. Werkte helaas niet, dus er is een nieuwe afdruk gemaakt en ik heb nieuwe dopjes binnen gekregen. Helaas weer hetzelfde; links zit top, rechts doet echt veel pijn. Weer terug gegaan en toen hebben ze dopjes van ander materiaal laten maken (ik had de gele en kreeg nu de doorzichtige, die zouden iets zachter zijn), maar helaas nogmaals hetzelfde verhaal, dus links top en rechts veel pijn.
De service is prima, ze hebben nu aangeboden om geld terug te geven omdat ik helaas geen succes behaald heb met de dopjes, dus dat is netjes.

Ik vraag me nu alleen af of het nog zin heeft om dopjes van een ander bedrijf te proberen?
Het materiaal voelde verder prima, maar het lijkt gewoon niet lekker te passen rechts, het geeft teveel druk.

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:50

Misschien audinc proberen, die zijn van erg soepel materiaal.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:51

Ik ben fan van de Loop, mocht je interesse hebben ik heb een referral link die 15% korting geeft:
http://rwrd.io/8xarh69?c

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 00:00

Ik gebruik nu een paar maanden op maat gemaakte van Beter Horen. Ik heb een model voor zijslapers van zachte siliconen, een rode (rechts) en een blauwe (links). Ze bevallen goed. Nu maak ik wel altijd een kuiltje in mijn kussen voor mijn oor. Dat deed ik ook al voordat ik oordoppen had, want anders gaat mijm oorschelp pijn doen :7

Ik kreeg ze per post opgestuurd, omdat ik op vakantie zou zijn als ze klaar waren, maar toen zat ik met de vraag hoe je ze goed in je oren doet. Er zat geen instructie bij -O- . Gelukkig heb ik op internet info gevonden, hoe het moet: Het oordopje een beetje nat maken, of wat zalf in je oor smeren, flapje schuin omhoog laten wijzen tegen je oorschelp en dan druk en draai je het dopje in je oor, terwijl je wat aan je oorschelp trekt. Als het flapje horizontaal tegen je oorschelp ligt dan zit hij goed. Voor mij werkt dit.

Als mijn man echt hard snurkt, dan hoor ik dat nog wel maar een stuk zachter. Snurkt hij 'normaal' dan hoor ik hem niet. Buurtfeestjes hoor ik ook niet meer. Mijn wekker - op alarm - hoor ik wel, dus dat filter doet zijn werk en laat de hoge tonen door. Ik denk dat ik mijn wekker op radio niet zou horen, maar heb dat niet uitgeprobeerd.

Toen ik nog gele wegwerp oordoppen gebruikte, duurde het soms erg lang voordat ik mijn wekker hoorde, die dan intussen keihard stond te loeien (gaat steeds harder). Iedereen wakker, behalve ik :+ Dat filter is dus wel praktisch en omdat ook een rookmelder erdoor komt, wel zo veilig.