Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bellex schreef:Zitten super fijn, maar vond ze voor een heftige menstruatie niet genoeg.
Deze kan ik je nog tippen, vallen op of boven de navel
https://www.marksandspencer.com/nl/set- ... =1#index=0
Slmt9 schreef:Freya6 schreef:Even over dat uitwassen, ik zet ze in koud water en spoel ze uit, daarna was ik ze op 60 gr. maar alsnog vind ik dat ze niet helemaal schoon kijken te worden en wat geur afgeven na een aantal keer gebruik.
Wat doe ik verkeerd?
Ik heb die van de action, niet ideaal maar ok.
Vind het gemak van ondergoed ontzettend chill vergeleken met maand verbanden
Ik kan me voorstellen dat het toch de kwaliteit is van de stof. Goedkope truien gaan hier ook vrij snel een beetje ruiken. Ondergoed van bv Modibodi mag je ook maar op 30gr wassen, daar had ik nooit luchtjes bij.
In koud water zetten wordt sowieso afgeraden. Uitspoelen onder koud water en knijpen in het kruis tot het water helder is. Goed laten drogen en dan in een zakje mee met de 30 graden was.
Als het in huis te koud is en langer dan 24 uur moet drogen gaan ze hier ook ruiken.
Slmt9 schreef:Freya6 schreef:Even over dat uitwassen, ik zet ze in koud water en spoel ze uit, daarna was ik ze op 60 gr. maar alsnog vind ik dat ze niet helemaal schoon kijken te worden en wat geur afgeven na een aantal keer gebruik.
Wat doe ik verkeerd?
Ik heb die van de action, niet ideaal maar ok.
Vind het gemak van ondergoed ontzettend chill vergeleken met maand verbanden
Ik kan me voorstellen dat het toch de kwaliteit is van de stof. Goedkope truien gaan hier ook vrij snel een beetje ruiken. Ondergoed van bv Modibodi mag je ook maar op 30gr wassen, daar had ik nooit luchtjes bij.
In koud water zetten wordt sowieso afgeraden. Uitspoelen onder koud water en knijpen in het kruis tot het water helder is. Goed laten drogen en dan in een zakje mee met de 30 graden was.
Als het in huis te koud is en langer dan 24 uur moet drogen gaan ze hier ook ruiken.
Iris82 schreef:Moet je ze nou echt iedere dag uitspoelen en uitwassen?(uitspoelen snap ik hoor)
Ik had daar niet helemaal op gerekend.Ik was bij voorkeur maar een paar keer per week.
Shiloh schreef:Ik spoel ze uit, en dan gaan ze in een emmertje en aan het eind van mijn menstruatie gaan ze in de was.
Heb geen problemen met geurtjes of niet schoon worden.
Iris82 schreef:Even een schop omhoog. Ik wilde wat menstruatie ondergoed kopen omdat ik vandaag weer een Mirena spiraaltje krijg, zie ik op zowel Modibodi als Moi Et Marie dat het 'wereldmenstruatiedag' is en beide sites hebben respectievelijk 30 en 20% korting!
Scheelt toch wel een boel. Deze twee werden ook het meest genoemd op de Hema na, dus heb bij beiden wat besteld om te proberen.
PSvanLot schreef:Slmt9 schreef:
Laat je ze na het uitspoelen eerst drogen en dan weer wassen?
Hier gaan ze gewoon nat de wasmachinen in.
OneLiner schreef:Ik overweeg ook om menstruatieondergoed aan te schaffen, alleen zijn mijn menstruaties altijd heel heftig dus ik kan me niet voorstellen dat dit voor mij geschikt zou zijn.
Jullie daar ervaring mee?
Freya6 schreef:Voor de vrouwen die heftige menstruaties en stolsels en moeheid ervaren, laat je ferritine eens prikken. Veel vrouwen hebben last van ijzer gebreks anemie zonder dit te weten omdat hb vaak goed is.
Een ferritine onder de 50 kan al klachten geven.