Menstruatie ondergoed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 20:33

Heeft iemand ervaring met wat hogere modellen dan de Hema variant? Ik zag de Primark maar daar kom ik echt nooit… Door mijn keizersnee kan ik juist tijdens mijn menstruatie geen laag vallende slips hebben.

Bellex

Re: Menstruatie ondergoed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 21:33

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 21:52

Oh ik had juist de tegenovergestelde vraag, ik heb lage hipsters bv in een klein maatje nodig. Kindermaat 164 mag ook := ik heb geen kont helaas :o

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:51

Ik heb een voordeelbundel van Moi Marie. Had ik dit maar eerder ontdekt. Niet meer doorlekken, stinkt niet. En zit best goed. Geen maandverband meer. De nachten zonder irritant maandverband, maar fijne boxer. Uitspoelen doe ik onder de douche en daarna de wasmachine in .

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:54

Bellex schreef:
Zitten super fijn, maar vond ze voor een heftige menstruatie niet genoeg.
Deze kan ik je nog tippen, vallen op of boven de navel
https://www.marksandspencer.com/nl/set- ... =1#index=0

Die had ik laatst gekocht omdat Primark degene die ik fijn vond niet meer maakt. Het absorberende stukje stof is heel kort, dat ging nooit veel houden. Ik gebruik ze dus dagelijks voor urine verlies en ik heb deze teruggestuurd omdat ik het niet aandurfde, ook al verlies ik niet veel. Voor een menstruatie was het helemaal niet geschikt, ja misschien voor de laatste dag. Stond bij voor heavy flow maar niet dus

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 23:45

Moet je ze nou echt iedere dag uitspoelen en uitwassen? := (uitspoelen snap ik hoor)

Ik had daar niet helemaal op gerekend. :') Ik was bij voorkeur maar een paar keer per week.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 07:58

Ik spoel ze uit, en dan gaan ze in een emmertje en aan het eind van mijn menstruatie gaan ze in de was.

Heb geen problemen met geurtjes of niet schoon worden.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 08:16

Iris82 schreef:
Moet je ze nou echt iedere dag uitspoelen en uitwassen? := (uitspoelen snap ik hoor)

Ik had daar niet helemaal op gerekend. :') Ik was bij voorkeur maar een paar keer per week.

Uitspoelen wel, ik liet ze daarna drogen en dan gaan ze allemaal 1x pw mee met de was.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 08:19

Slmt9 schreef:
Freya6 schreef:
Even over dat uitwassen, ik zet ze in koud water en spoel ze uit, daarna was ik ze op 60 gr. maar alsnog vind ik dat ze niet helemaal schoon kijken te worden en wat geur afgeven na een aantal keer gebruik.
Wat doe ik verkeerd?
Ik heb die van de action, niet ideaal maar ok.
Vind het gemak van ondergoed ontzettend chill vergeleken met maand verbanden :)

Ik kan me voorstellen dat het toch de kwaliteit is van de stof. Goedkope truien gaan hier ook vrij snel een beetje ruiken. Ondergoed van bv Modibodi mag je ook maar op 30gr wassen, daar had ik nooit luchtjes bij.

In koud water zetten wordt sowieso afgeraden. Uitspoelen onder koud water en knijpen in het kruis tot het water helder is. Goed laten drogen en dan in een zakje mee met de 30 graden was.
Als het in huis te koud is en langer dan 24 uur moet drogen gaan ze hier ook ruiken.

Ik spoel ze na gebruik direct uit met koud water, en zet ze in een emmer met een beetje water zodat ze nat blijven. Dan de was in op 30 graden. Gaat altijd goed, geen nare luchtjes.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 08:26

Slmt9 schreef:
Freya6 schreef:
Even over dat uitwassen, ik zet ze in koud water en spoel ze uit, daarna was ik ze op 60 gr. maar alsnog vind ik dat ze niet helemaal schoon kijken te worden en wat geur afgeven na een aantal keer gebruik.
Wat doe ik verkeerd?
Ik heb die van de action, niet ideaal maar ok.
Vind het gemak van ondergoed ontzettend chill vergeleken met maand verbanden :)

Ik kan me voorstellen dat het toch de kwaliteit is van de stof. Goedkope truien gaan hier ook vrij snel een beetje ruiken. Ondergoed van bv Modibodi mag je ook maar op 30gr wassen, daar had ik nooit luchtjes bij.

In koud water zetten wordt sowieso afgeraden. Uitspoelen onder koud water en knijpen in het kruis tot het water helder is. Goed laten drogen en dan in een zakje mee met de 30 graden was.
Als het in huis te koud is en langer dan 24 uur moet drogen gaan ze hier ook ruiken.

Laat je ze na het uitspoelen eerst drogen en dan weer wassen?

Hier gaan ze gewoon nat de wasmachinen in.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 08:28

Iris82 schreef:

Shiloh schreef:
Ik spoel ze uit, en dan gaan ze in een emmertje en aan het eind van mijn menstruatie gaan ze in de was.

Heb geen problemen met geurtjes of niet schoon worden.

Zo doe ik het hier ook inderdaad.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 08:31

Iris82 schreef:
Even een schop omhoog. Ik wilde wat menstruatie ondergoed kopen omdat ik vandaag weer een Mirena spiraaltje krijg, zie ik op zowel Modibodi als Moi Et Marie dat het 'wereldmenstruatiedag' is en beide sites hebben respectievelijk 30 en 20% korting!

Scheelt toch wel een boel. Deze twee werden ook het meest genoemd op de Hema na, dus heb bij beiden wat besteld om te proberen.

Superbedankt voor deze tip.
Ik twijfelde al super lang en nu heb ik met een lekkere korting een kortingsbundel gekocht van Moi Et Marie.

Ben heel erg benieuwd. :j

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 08:34

PSvanLot schreef:
Slmt9 schreef:

Laat je ze na het uitspoelen eerst drogen en dan weer wassen?

Hier gaan ze gewoon nat de wasmachinen in.

Klopt, ik was maar 1x in de week en het ondergoed maak ik elke dag schoon na gebruik.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 12:13

Owwww dank, nou dat klinkt veel werkbaarder.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 13:35

Hier bewaar ik ze in een wetbag na het uitspoelen en dan na mijn menstruatie alles wassen. Maar dan moet je natuurlijk wel genoeg hebben!

Oh Nadia wat jammer, die ervaring heb ik hier niet gelukkig, maar wel een teleurstelling dan! Past Lotties dan meer bij jou? Die zit echt op een veel groter oppervlak nog en is vrij dik

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 21:44

Ik heb ook een voordeelbundel besteld, ben benieuwd. Wat zijn ze duur ook! Ik zie meerdere merken nu met 20-30-% korting, snuggs, Yoni etc. Sommige merken kosten 40€ per stuk!

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 23:09

Ik overweeg ook om menstruatieondergoed aan te schaffen, alleen zijn mijn menstruaties altijd heel heftig dus ik kan me niet voorstellen dat dit voor mij geschikt zou zijn.
Jullie daar ervaring mee?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 00:51

OneLiner schreef:
Ik overweeg ook om menstruatieondergoed aan te schaffen, alleen zijn mijn menstruaties altijd heel heftig dus ik kan me niet voorstellen dat dit voor mij geschikt zou zijn.
Jullie daar ervaring mee?

Ja, mijne zijn heel heftig. Ik gebruik de eerste 2 dagen wel een tampon er bij maar de overige 5 dagen geheel zonder tampons. ik heb dus de primark broekjes die ze niet meer maken en Victoria's secret, die ook niet meer gemaakt worden. Heb een paar modibodi's en die zijn ook prima.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 01:36

Ik heb op dag 1 en 2 ook een hele hevige flow en ook veel stolsels.
Met Lotties gaat dit goed. Moet ze alleen wel op tijd verwisselen en niet gaan uitstellen met de tijd, dit betekend wel dat als ik bijvoorbeeld late dienst heb en ik heb er in de ochtend 1 aangedaan dat ik wel een extra paar mee moet nemen naar werk en daar wisselen (ik heb dan een wetbag om de andere in te doen)

Ik heb van lotties de high wasted.
https://lottiesperiod.com/product/comfy ... h-waist-4/

Snuggs pastte ik niet met mijn ronde billen. Lotties gaat dat wel goed en zitten erg comfortabel. Maar zijn wel flinke broekjes en ook het absorberende deel is wat dikker en loopt verder naar achter. Dat moet je wel fijn vinden.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 02:23

Ik heb deze keer ongesteld zijn voor het eerst menstruatie ondergoed gebruikt.
Heb deze besteld:
https://www.bol.com/nl/p/bamboozy-menst ... androidapp

Ik vond het echt top. Heb ze mijn hele menstruatie gebruikt.
In de ochtend een schone en voor het naar bed gaan was voor mij voldoende. Op de dagen met veel stolsel verwijderde ik die bij naar het toilet gaan net als dat ik dat bij maandverband doe.
Ik vond ze ook fijn met paardrijden.
Uitspoelen stelde niks voor vond ik.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:26

Voor de vrouwen die heftige menstruaties en stolsels en moeheid ervaren, laat je ferritine eens prikken. Veel vrouwen hebben last van ijzer gebreks anemie zonder dit te weten omdat hb vaak goed is.
Een ferritine onder de 50 kan al klachten geven.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:36

Freya6 schreef:
Voor de vrouwen die heftige menstruaties en stolsels en moeheid ervaren, laat je ferritine eens prikken. Veel vrouwen hebben last van ijzer gebreks anemie zonder dit te weten omdat hb vaak goed is.
Een ferritine onder de 50 kan al klachten geven.

En als aanvulling: wellicht eens verdiepen in endometriose en adenomyose als je dit nog niet gedaan hebt. Geen bankmakerij. Alleen heerst er nog zoveel onbekend over die onderwerpen terwijl 1 op de 10 vrouwen dit heeft.

Ik combineerde modibodi ondergoed met een menstruatiedisc (of cup). Ik moest mn disc ook altijd elke 2 uur verschonen de eerste twee dagen, maar had dan het ondergoed als back up als ik toch te laat was. Ik ben nog nooit door mn ondergoed heen gelekt.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:57

Wellicht een gekke vraag, maar heef riemend ook ervaring met een string model?

Ik gebruik de eerste 2a3 dagen tampons, maar de dag of 2 daarna is het eigenlijk meer een soort van afscheiding dan echt bloed-bloed. Veel te weinig voor een tampon, maar voldoende om mijn strings vies te maken. Mensturatie ondergroed lijkt mij ideaal voor deze dagen, maar houd ik absoluut niet van onderbroeken :Y)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 14:36

Ja, is prima daarvoor!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 16:10

Ik heb ze gewassen, fijne onderbroeken lijken mij het! Drogen duurt lang! Ongv 2 dagen staat er? Hoe drogen jullie ze? Ze hangen binnen te drogen. Ben benieuwd hoe ik ze vind als ik ongesteld ben.