Body stress release

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Body stress release

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 05:49

Ik had gehoopt dat ik als een roosje zou slapen maar ook ik loop te spoken de eerste nacht na de behandeling. :')

Schijnt alleen maar goed te zijn, dat betekent dat er wat gebeurt in je lijf. Maar ik had toch graag wat geslapen.. :Z

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:37

Ik denk dat ik al zo'n 12 jaar ga, in het begin veel, nu niet meer zo vaak, ik denk nu 2 x per jaar, en soms vergeet ik het nog langer dan dat. Ik heb mijn leven terug. Ik kom van ernstige bekkeninstabiliteit met veel fysio en kraken, en letterlijk kruipen over de grond, met hernia's als gevolg van die bekkeninstabiliteit, naar een pijnvrij leven met veel minder stress. Ik heb geloof ik na de eerste behandeling 3 dagen gehuild, zoveel maakte dat los. Ik had voor die tijd nooit verwacht dat ik weer op mijn paarden zou kunnen rijden, sterker nog, het werd me afgeraden. Ik rij nu bijna elke dag zonder problemen. Ik ben nooit meer naar een gewone fysio gegaan nadat ik dit gevonden had, het is niet nodig. Mijn bekken is instabiel, en mijn hernia's zijn niet weg, maar de pijn is onder controle en mijn lijf kan ik zelf veel rechter houden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 10:13

Wauw, wat bijzonder!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 10:26

Heel bijzonder. Ik was op zoek naar een therapeut die wat medische achtergrond had, maar dat is bij ons in de buurt niet het geval. Iemand nog goede ervaringen rondom west Brabant/dordrecht?

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 10:49

Ik volg ook, wat een interessante verhalen. Ik had er nog nooit van gehoord, maar overweeg nu ook een therapeut te zoeken. Ga al jaren naar de accupunctuur voor Eczeem. Ik merk dat vooral veel spanning in m'n benen hou als m'n eczeem weer een opvlamming heeft.

Iemand ervaring met therapeuten in de bollenstreek? Had er via de website 3 gevonden die in Voorhout werken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 11:25

DiantaM schreef:
Heel bijzonder. Ik was op zoek naar een therapeut die wat medische achtergrond had, maar dat is bij ons in de buurt niet het geval. Iemand nog goede ervaringen rondom west Brabant/dordrecht?

Alle bsr behandelaren hebben minimaal medische basiskennis volgens plato.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:48

Roosch schreef:
Ik had gehoopt dat ik als een roosje zou slapen maar ook ik loop te spoken de eerste nacht na de behandeling. :')

Schijnt alleen maar goed te zijn, dat betekent dat er wat gebeurt in je lijf. Maar ik had toch graag wat geslapen.. :Z

Hier wel een aantal onrustige nachten gehad na de behandeling zelfs na de tweede, gelukkig slaap ik nu alweer beter!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 13:45

dianaw33 schreef:
Ik denk dat ik al zo'n 12 jaar ga, in het begin veel, nu niet meer zo vaak, ik denk nu 2 x per jaar, en soms vergeet ik het nog langer dan dat. Ik heb mijn leven terug. Ik kom van ernstige bekkeninstabiliteit met veel fysio en kraken, en letterlijk kruipen over de grond, met hernia's als gevolg van die bekkeninstabiliteit, naar een pijnvrij leven met veel minder stress. Ik heb geloof ik na de eerste behandeling 3 dagen gehuild, zoveel maakte dat los. Ik had voor die tijd nooit verwacht dat ik weer op mijn paarden zou kunnen rijden, sterker nog, het werd me afgeraden. Ik rij nu bijna elke dag zonder problemen. Ik ben nooit meer naar een gewone fysio gegaan nadat ik dit gevonden had, het is niet nodig. Mijn bekken is instabiel, en mijn hernia's zijn niet weg, maar de pijn is onder controle en mijn lijf kan ik zelf veel rechter houden.

Mag ik vragen waar jij gaat? Hier in de buurt alles vol

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 13:47

Dan heb ik geluk, ik heb er een op 350m van m'n huis die ook gelijk plek had. :+

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 15:52

Oh, gelijk plek is helemaal ideaal. Ik moest 9 weken wachten. Nu nog 6.

Het verhaal van dianaw33 klinkt wel echt fantastisch. Al werkt het maar de helft zo goed. En als ik weer kan hardlopen, dan zou ik helemaal gelukkig zijn.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 21:14

Klinkt super zeg! Hier moest ik ook een aantal maanden wachten.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 22:59

Gaan jullie vooral voor rugproblemen?
Ik heb de 10e mijn eerste afspraak voor spierkrampen in heup en bovenbeen, hopelijk werkt het daar ook op.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 21:32

Ik ben vandaag voor het eerst geweest
En ik merk helemaal niks
Kan dat?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 22:45

petra8 schreef:
Gaan jullie vooral voor rugproblemen?
Ik heb de 10e mijn eerste afspraak voor spierkrampen in heup en bovenbeen, hopelijk werkt het daar ook op.

Ik heb fibromyalgie (wekedelen reuma), hoge spierspanning en overal random pijntjes. Dus nee zeker niet voor rugklachten (al doet m'n rug soms ook zeer). Ik vermoed dat ze met spierkrampen wel wat kunnen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:20

tokedri schreef:
En ik merk helemaal niks
Kan dat?

Ja hoor, wacht de komende drie dagen maar af of er iets gebeurd.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:32

Elisa2 schreef:
tokedri schreef:
En ik merk helemaal niks
Kan dat?

Ja hoor, wacht de komende drie dagen maar af of er iets gebeurd.

Kan het me bijna niet voorstellen zelfs ben benieuwd

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 23:40

Ik las wel dat het soms pas na meerdere sessies loskomt als de spanning dieper en vaster zit. En dat iedereen anders reageert uiteraard maar dat het niet betekent dat het niets doet.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:49

Ik vind t errug fascinerend en ga dit ook maar eens uitproberen denk ik.. Het voelt voor mij wel echt een beetje als homeopathie

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 00:05

Amado7 schreef:
Ik las wel dat het soms pas na meerdere sessies loskomt als de spanning dieper en vaster zit. En dat iedereen anders reageert uiteraard maar dat het niet betekent dat het niets doet.

Ik ben benieuwd
Ze deed ook veel met emoties en eerdere gebeurtenissen enz
Ze zei dat een deel van mn lijf het nog niet aankon dat het geen reflexen gaf
Donderdag weer

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 00:45

Mag ik eens vragen wat de therapeuten dan precies doen? Ik bedoel, een fysio masseert, een manueel therapeut of osteo die 'kraakt' of manipuleert en zet de boel recht.. maar wat is dit precies voor therapie?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 01:15

Het heeft een oorsprong in de chiropractie. Het is een hele milde versie ervan met een wat andere invalshoek maar ik vind dat ik ik mijn behandelingen wel kan merken dat het van oorsprong van die kant vandaan komt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 01:57

Coentjuh schreef:
Mag ik eens vragen wat de therapeuten dan precies doen? Ik bedoel, een fysio masseert, een manueel therapeut of osteo die 'kraakt' of manipuleert en zet de boel recht.. maar wat is dit precies voor therapie?

Ze eh, releast stress :D
Maar lees het topic even door want het is al een paar keer gevraagd.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 06:49

Dankzij dit topic heb ik voor het eerst van BSR gehoord en mij wat ingelezen. Het klinkt veelbelovend en ik denk dat meer mensen daar zo over denken, aangezien alle 3 therapeuten in mijn buurt tot in ieder geval april-juni vol zitten :') Maar ik sta op de planlijst! En ben heel erg benieuwd :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 09:30

tokedri schreef:
Amado7 schreef:

Ik ben benieuwd
Ze deed ook veel met emoties en eerdere gebeurtenissen enz
Ze zei dat een deel van mn lijf het nog niet aankon dat het geen reflexen gaf
Donderdag weer

Daar heb je je antwoord dan al..je lijf heeft nog niet "gereleasd".

Coentjuh, simpel uitgelegd worden er op bepaalde drukpunten gedrukt in de spieren waardoor deze kunnen loslaten, de spierspanning verdwijnt en je weer vrijer en rechter in je lijf komt te zitten waardoor je merkt dat alles weer makkelijker gaat daarna en het zenuwstelsel tot rust komt.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 09:59

Ik zit wel altijd te denken: als je die punten weet, dan kan je daar toch ook zelf op drukken? _O-

Nog 4 weken en dan ben ik aan de beurt!