Zorgverzekering 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

E4D

Re: Zorgverzekering 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:44

Ik heb nog even niet alles gelezen, ga dat later doen maar kom mij ook alvast melden. Ik zit al jaren bij Univé en heb ook wel eens in eerdere jaren onderzocht of ik beter over kan stappen maar Univé kwam vaak toch als beste er uit. Zelf ben ik ook aanvullend verzekerd en met ook alternatieve zorg.
Opzich ben ik wel tevreden over Univé maar ik ga toch onderzoeken of er goedkopere alternatieven zijn.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:24

Tiggs schreef:
chanicha schreef:
Ik denk dat wij bij DSW blijven want er is nog nooit iets niet betaald!
Ik heb een basis en standaard AV en daar zit zelfs nog een paar behandelingen fysio bij plus tandarts.
Betaal 186.50 per maand.

Ik overweeg ook naar DSW te gaan, vanwege hun vergoeding van taperingstrips (afbouwen medicatie). Alleen vergoeden zij niets/weinig bij tandongevallen. Zit nu bij CZ en die vergoeden tot 10.000 euro. Dus dat is nog een twijfelpunt.

Fitzroy schreef:
Is er hier ook iemand die een losse tandongevallenverzekering heeft via ixorg?

Ik zie op zich wel een goede verzekering waar ik ook jaren verzekerd ben geweest. ik neem geen tandartsverzekering maar wil wel een tandongevallenverzekering. En die zit er dan weer niet bij.

Ah, ik lees even mee.

DSW heeft geen 'semi'-restitutiepolis, dus ik overweeg toch bij CZ te blijven. Zit er al sinds m'n 18e en tot nu toe ging alles eigenlijk prima.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:31

DSW heeft een combinatiepolis met vrije zorgkeuze :j

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:49

Bij dsw vergoeden ze bij niet gecontracteerd een redelijk tarief die naar hun eigen zeggen altijd lager ligt dan het werkelijk. Dus nee geen vrije keuze en 100% vergoeding wat sommige andere wel.hebben

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 16:21

heeft iemand toevallig al een overzichtje gemaakt van de aanbieders met een combinatie polis?

Dapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:42

Hier ook afwachtende of iemand overzicht heeft .

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:47

Ik ben van VGZ via Woolsocks overgestapt op ASR. Onder aan de streep goedkoper, er wordt meer vergoed en kreeg €27.50 als ik via woolsocks lid werd.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 16:14

pmarena schreef:
Maar dat was een overzicht van vorig jaar.

Wij sluiten altijd af via Independer, want dan krijg je er ook gratis een ongevallen verzekering bij tot 10.000 euro geloof ik.
Wel handig als je een lelijke val maakt en je gebit hersteld moet worden ofzo :(:)

De gratis tandongevallen doen ze niet meer sinds dit jaar. Dat is dus ook best een aandachtspuntje

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 16:40

Heeft iemand ervaring met het zilveren kruis? Ik zie namelijk dat als je KNHS lid bent je er collectiviteit krijgt. Dat kan voor mij wel eens interessant zijn voor de aanvullende verzekering die ik nodig zit.

Ik zit nu bij de Friesland en ben tevreden maar als het voordeliger kan doe ik dat graag met alle stijgende kosten volgend jaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 17:04

Hier denk ik er aan om over te stappen naar ASR. Voor 80 cent meer per maand heb ik 100 euro meer tandvergoeding.
Maar hoe zit het precies met de tandarts? Moet deze ook een contract hebben met ASR?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 19:14

zoedeloe schreef:
Heeft iemand ervaring met het zilveren kruis? Ik zie namelijk dat als je KNHS lid bent je er collectiviteit krijgt. Dat kan voor mij wel eens interessant zijn voor de aanvullende verzekering die ik nodig zit.

Ik zit nu bij de Friesland en ben tevreden maar als het voordeliger kan doe ik dat graag met alle stijgende kosten volgend jaar.

Ik zit daar al jaren en ze doen nooit moeilijk

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:15

Weet iemand wanneer zorgvinder up te date is? Zowel Menzis als CZ hebben (nog) geen contract met de ziekenhuizen waar ik onder behandeling ben…

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:22

Berdien schreef:
CZ zou inclusief aanvullende dingetjes alsnog €20 per maand goedkoper zijn. Dat vind ik best serieus geld…

En cz is gewoon echt niet goed voor hun gecontracteerde zorgverleners.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 06:54

Wat doen ze dan slecht Hutcherson?

Ik heb ook CZ en vanaf mijn kant werkt t best goed, ik heb natuurlijk geen flauw idee hoe ze richting zorgverleners zijn (hoe zou je daar achter moeten komen ?)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 20:11

Volgens mij heeft CZ vrijwel altijd contracten met zorgverleners.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 20:55

Cer schreef:

Ik heb ook CZ en vanaf mijn kant werkt t best goed, ik heb natuurlijk geen flauw idee hoe ze richting zorgverleners zijn (hoe zou je daar achter moeten komen ?)

Bijzonder lage budgetplafonds instellen en rare extra nutteloze regels verzinnen die andere verzekeringen niet doen. Zoals machtigingen enzo.

Wachtlijsten voor de GGZ zijn voor CZ mensen langer in bepaalde delen van het land omdat er dan al teveel mensen van CZ zijn behandeld :\

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:30

Oh ik zag dat vgz ook budget plafonds heeft voor thuiszorg.. ik had dat nooit eerder gezien. Wel suf want die vgz verzekering is vanuit de gemeente geregeld, en dan zou je geen zorg kunnen krijgen vanwege t plafond?

Een machtiging? Is dat goedkeuring aanvragen voor je zorg krijgt?

Welke verzekeringen hebben geen plafonds / machtigingen? Misschien dat we dan toch wisselen …

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:28

DSW, ONVZ, ASR en ik dacht VGZ ook niet maar het kan weer per tak van de zorg verschillen. En het is ook mega ontransparant.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:49

Saaams schreef:
Ik ben van VGZ via Woolsocks overgestapt op ASR. Onder aan de streep goedkoper, er wordt meer vergoed en kreeg €27.50 als ik via woolsocks lid werd.

Bedankt voor de tip! Ik ben ook via Woolsocks overgestapt. Die 27,50 krijg je waarschijnlijk pas als het geld van de rekening is afgeschreven, toch? Ik zag het in ieder geval nog niet bij mijn tegoed staan na het afsluiten van de verzekering.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 00:39

Cer schreef:

Tarieven zijn belabberd. Vereisen voor werkelijk elke poep en scheet een verslag met onderbouwing van de zorgverlener. Terwijl ze die tijd niet vergoeden...dus vrijwilligerswerk en als je dat weigert moet je de klant zelf een factuur sturen en is die weer boos op jou. Terwijl de zorgverzekeraar de boosdoener is.

Ze vertrouwen zorgverleners niet, trekken alle zorgsoorten over een kam hebben geen idee wat de dagelijkse werkzaamheden inhouden..maar wel wurgcontracten onder de neus duwen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 07:10

Wat zijn volgens jouw ervaring de betere zorgverleners, Hutcherson?
Dezelfde als die verootjoo noemt? Dan ga ik daar nog naar kijken :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 07:51

Ik heb nu CZ maar eeuwig gezeik over medicatie die wel of niet vergoed wordt of wel een B merk maar niet het A merk. Ik heb ook osteopathie nodig komend jaar en traject bij de vermoeidheidskliniek. Ik vind het zo ontzettend lastig om goede verzekering te vinden. Ik heb overigens ook steunzolen. Ook bril maar die heb ik nooit vergoed gehad. Tandarts graag wel iets met tandarts angst dus als ik ga is het altijd prijs

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:55

Dat gezeik over vergoeding van b of a merken hangt volgens mij niet perse af van je verzekeraar?
Ik krijg ook continue wisselende medicatie, ben zelf bij Univé.
Als iemand een goede weet waar osteopathie een beetje fatsoenlijk vergoed wordt?

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:19

Muze schreef:
Dat gezeik over vergoeding van b of a merken hangt volgens mij niet perse af van je verzekeraar?
Ik krijg ook continue wisselende medicatie, ben zelf bij Univé.
Als iemand een goede weet waar osteopathie een beetje fatsoenlijk vergoed wordt?

Dat hangt zeker wel af van je verzekeraar. Zij sluiten deals met de verschillende fabrikanten. En dan wordt alleen dat merk vergoed. Het geweldige preferentiebeleid. Voorheen hadden ONVZ en DSW dit niet. Maar ook zij hebben nu een preferentiebeleid. Wel tot nu toe een wat minder strenge dan de vier grote verzekeraars. Achmea/Zilveren Kruis, Menzis, VGZ en CZ.

Maar je kunt daar niet echt op selecteren (wanneer je bijvoorbeeld een bepaald merk wil en VGZ vergoedt deze niet en CZ wel) omdat de preferente merken per maand kunnen veranderen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:24

Preferentiebeleid is gewoon landelijk. Heeft niets met soort zorgverzekeraar te maken.