Sorry, ik ben een tijdje niet op bokt geweest!
@parmezaan, natuurlijk is het goed als je hier je ervaringen deelt! Alleen maar fijn denk ik voor mensen die hier volgen, dus ga gerust je gang. Jouw operatie klinkt ook erg heftig! Knap dat je het af hebt gekund met alleen pcm, dat lijkt me heel zwaar. Voor jou is het nu iets meer dan een week geleden, hoe gaat het nu qua pijn? Wat mocht jij trouwens snel weer de fysio opstarten, fijn, maar lijkt me ook pittig. Ik mocht na 3 weken beginnen maar door de feestdagen werden dat 4 weken en dat vond ik al best wel eng. Heel herkenbaar dat de nachten zwaarder zijn, ik had 's nachts heel veel last van enorme kramp. Dat heb ik gelukkig nu niet meer!
Update dan van mijn kant! Ik zie dat mijn laatste update van 9 januari was dus best even verder. Ik heb toen de eerste week van de fysio echt vooruitgang geboekt in die oefeningen die ik toen beschreef, en qua pijnlevel ging het echt goed. Woensdag de 15e had ik toen weer fysio, en toen kreeg ik 2 oefeningen erbij waarbij ik op mijn goede zij moest liggen en mijn arm een stukje op te tillen. De oefeningen waren zwaar, maar dat waren die 'simpele oefeningen' van week 1 ook, dus prima. Ik heb alleen de dag daarna zoveel pijn terug gekregen, en dat werd met de dag erger. Ik was nauwelijks in staat oefeningen te doen, want die mogen alleen pijnvrij en ik had weer constant pijn. Zowel een drukkend gevoel op mn schouder zelf als heftige steken in mijn bicep. Ik heb afgelopen woensdag ook ff zitten janken bij de fysio, want het ging echt voor geen meter en we hebben de oefeningen weer helemaal teruggedraaid naar niveautje 'the bare minimum' om mijn schouder mobiel te houden. Sling mocht dus ook nog niet af en autorijden is al helemaal nog geen optie. Ik zat er echt even helemaal doorheen - misschien was deze pijn mentaal nog wel erger, omdat het de week daarvoor zo goed ging. Mentaal wordt het gewoon zwaar merk ik, ik waardeer iedereen die dingen voor me doet maar ik ben het zo ontzettend zat om afhankelijk te zijn.
Sinds gister merk ik wel weer wat vooruitgang qua pijn, dus dat is prettig! En natuurlijk weet ik rationeel gezien wel dat het nou eenmaal met pieken en dalen gaat zo'n revalidatie. Nu de pijn wat beter te doen is sta ik er gelijk ook een stuk positiever in. Dus tot zover einde van mijn klaagzang

ik zal weer wat vaker een update plaatsen!