Schurft: ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Re: Schurft: ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 17:13

Volgens sommige bronnen reageert je huid ook op dode schurftmijten die mogelijk nog in je huid zitten. Ik begrijp je stress wel... Zelf heb ik de laatste weken ook 's nachts jeuk aan mijn onderbenen en ik heb terug een paar blaasjes op mijn handen die ik ook had toen ik schurft had. :+ Maar de jeuk kan ook komen door temperatuurswisseling en drogere huid. Hopelijk ben je er wel vanaf!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 18:08

DezeNaam schreef:
Volgens sommige bronnen reageert je huid ook op dode schurftmijten die mogelijk nog in je huid zitten. Ik begrijp je stress wel... Zelf heb ik de laatste weken ook 's nachts jeuk aan mijn onderbenen en ik heb terug een paar blaasjes op mijn handen die ik ook had toen ik schurft had. :+ Maar de jeuk kan ook komen door temperatuurswisseling en drogere huid. Hopelijk ben je er wel vanaf!

Ik wilde net weer iets schrijven. Ik heb plotseling sinds een paar dagen weer jeuk en nieuwe blaasjes/bultjes... het lijkt precies op nieuwe schurft. Maar ik heb er gelijk permetrine op gesmeerd en de dag erna waren ze dan ook weer uitgedroogd.

Had de HA toch nog even gebeld en de assistente zei "ja gelijk weer behandelen" maar mentaal gezien kan ik dat echt even niet meer aan.. ik zit al niet lekker in m'n vel en dan zou ik alles weer opnieuw moeten doen?

Ik ga wel morgen naar de HA om het echt te laten bekijken. Ik ga niet zomaar weer alles overnieuw doen.. wat een ellende.

Maar wel fijn dat jij zegt dat je toch ook weer blaasjes etc kreeg. Je huid heeft toch minimaal 4 weken nodig om te vernieuwen en nu is het 3 weken geleden. Dus tja..

(Ben overigens ook niet met iemand in contact geweest die het heeft/niemand in mijn nabije omgeving heeft jeuk of bultjes)..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 16:50

Helaas heb ik het toch weer opnieuw gekregen.. het is mij gelukt om met een punaise ééntje uit m'n huid te halen en toen ik erop inzoomde met mn telefooncamera zag ik duidelijk bewegende pootjes. Heb het daarna voor de zekerheid nog vergeleken met een huidschilfer (want dat lijkt erg op elkaar) maar daar zag ik geen pootjes/beweging.

Vandaag het filmpje aan de HA laten zien en die gelooft ook dat het levende beestjes zijn. Helaas :( zit er wel echt even doorheen maarja.. ik ga gewoon alles weer opnieuw doen. Nu wel ivermectine pillen en permetrine zalf tegelijk op dezelfde avond.

HA had nog wel met de dermatoloog gebeld, en die adviseerde ook dat ik hetzelfde opnieuw doe en als dat niet werkt moet ik benzylbenzoaat proberen. Het liefst had ik dat vandaag al gekregen maar dat mocht niet..

Waar ik het meest tegenop zie is weer de verschrikkelijke jeuk als bijwerking :( was echt tot huilens aan toe m'n hele lichaam aan het krabben na ivermectine. Nu heb ik enkel nog maar op de nieuwe plekjes wat jeuk.
Laatst bijgewerkt door Fearn op 25-10-24 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 16:57

Ahhhhh... Nee!!!
Ik zie dit topic bij toeval weer langskomen.
En nu lees ik dat je wederom schurft hebt.
Heel veel sterkte.
Houd je vast aan de gedachte dat aan alles een einde komt, dus ook aan deze situatie!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 17:02

Petpa schreef:
Ahhhhh... Nee!!!
Ik zie dit topic bij toeval weer langskomen.
En nu lees ik dat je wederom schurft hebt.
Heel veel sterkte.
Houd je vast aan de gedachte dat aan alles een einde komt, dus ook aan deze situatie!

Dankjewel :( ik hoop het heel erg. Ik weet dat ik toen ook écht alles heb gedaan wat maar kon. Maar je kunt niet letterlijk elke centimeter van je huis schoon krijgen/houden, misschien lag er toch nog ergens een klein stofje of iets waar een mijt of eitje zat.. geen idee :(

Maar ik ga hetzelfde gewoon maar weer doen. Gelukkig heb ik nu (zo lijkt het) wel minder mijten dan toen (beperkt tot enkele plekjes nu).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 17:42

Hé wat een ellende zeg. Hopelijk is dit nu de laatste keer.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 18:23

Is het geen optie om enkel de pillen te nemen? Snap dat je misschien voor de zekerheid beiden wil, maar als je er zo heftig op reageert...

Ik neem aan dat je wel al behandelplannen gezien hebt? Misschien dat dit overzicht wel kan helpen om alles 'schoon' te houden en andere dingen waar je op kan letten. https://www.rivm.nl/sites/default/files ... rsie_3.pdf

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 18:26

DezeNaam schreef:
Is het geen optie om enkel de pillen te nemen? Snap dat je misschien voor de zekerheid beiden wil, maar als je er zo heftig op reageert...

Ik neem aan dat je wel al behandelplannen gezien hebt? Misschien dat dit overzicht wel kan helpen om alles 'schoon' te houden en andere dingen waar je op kan letten. https://www.rivm.nl/sites/default/files ... rsie_3.pdf

Dankjullie wel :)

Ja ik weet dat beide middelen misschien heftiger is, maar dat doe ik liever en dat ze dan voorgoed weg zijn..

Dat stappenplan heb ik toen idd ook precies gevolgd.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 18:43

Wat ontzettend vervelend! Veel sterkte, ik hoop dat deze ronde behandelen goed aan slaat!

Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op goedbedoeld advies, maar zoals ik eerder zei heb ik ook een aantal keer moeten behandelen. Dit bleek achteraf te komen doordat iemand in mijn omgeving, niet haar partner (niet samenwonend verder) had betrokken in het behandelplan. Omdat we wel af en toe bij elkaar over de vloer kwamen (op momenten dat we beide ‘schoon’ waren volgens behandeling) bleef het als een boemerang terugkomen helaas. Uiteindelijk stopte dit cirkeltje door 1x echt gelijktijdig te behandelen inclusief partner en huisgenoten dus.

Hopelijk is de volgende behandeling genoeg, ik duim voor je!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 18:52

marygoround schreef:
Wat ontzettend vervelend! Veel sterkte, ik hoop dat deze ronde behandelen goed aan slaat!

Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op goedbedoeld advies, maar zoals ik eerder zei heb ik ook een aantal keer moeten behandelen. Dit bleek achteraf te komen doordat iemand in mijn omgeving, niet haar partner (niet samenwonend verder) had betrokken in het behandelplan. Omdat we wel af en toe bij elkaar over de vloer kwamen (op momenten dat we beide ‘schoon’ waren volgens behandeling) bleef het als een boemerang terugkomen helaas. Uiteindelijk stopte dit cirkeltje door 1x echt gelijktijdig te behandelen inclusief partner en huisgenoten dus.

Hopelijk is de volgende behandeling genoeg, ik duim voor je!

Ik heb niemand in mijn omgeving gehoord die het heeft. Ik heb een huisgenootje waarmee ik alleen de badkamer en wc deel, maar die heeft het ooit eerder gehad en heeft afgelopen maanden geen symptomen gehad. Zij had het anders ook al moeten hebben van mij.

Ik werk wel met collega's en dieren, ik ben ergens bang dat het steeds daar vandaan komt. Ik raak daarbij geen mensen aan maar wel dieren. Hoewel er geen collega's of dieren met klachten zijn gemeld zegt mijn gevoel dat dat het toch kan zijn. Het liefst trek ik nu ook altijd handschoenen aan op werk. Ik douche sowieso altijd direct na mn werk.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 21:24

Geen klachten zegt met schurft niet altijd iets is mijn ervaring, deze vriendin had dus ook geen klachten. Doordat ik steeds binnen 3 dagen opnieuw bultjes kreeg na haar te hebben gezien viel op den duur het kwartje. Zij had zichzelf toen wel al behandeld omdat de kans 99% was dat ze het ook zonder klachten van mij zou hebben gehad, maar de partner in die rondes dus nog niet.

Rot is het, zo moeilijk te vinden waar de oorzaak ligt. Volgens mij is het niet gebruikelijk om via dieren besmet te raken maar ook niet onmogelijk.. nogmaals ik duim voor je dat het na deze ronde klaar is! Veel succes en sterkte!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 22:17

marygoround schreef:
Geen klachten zegt met schurft niet altijd iets is mijn ervaring, deze vriendin had dus ook geen klachten. Doordat ik steeds binnen 3 dagen opnieuw bultjes kreeg na haar te hebben gezien viel op den duur het kwartje. Zij had zichzelf toen wel al behandeld omdat de kans 99% was dat ze het ook zonder klachten van mij zou hebben gehad, maar de partner in die rondes dus nog niet.

Rot is het, zo moeilijk te vinden waar de oorzaak ligt. Volgens mij is het niet gebruikelijk om via dieren besmet te raken maar ook niet onmogelijk.. nogmaals ik duim voor je dat het na deze ronde klaar is! Veel succes en sterkte!

Zal het dan toch nog eens overleggen. Zou best kunnen hoor!

Ja wat ik van dieren begrijp, is dat de schurftmijt die specifiek voor dieren is niet (lang) op mensen overleeft en viceversa. Een mijt van een andere soort zal wel een paar dagen overleven maar dan dus vanzelf doodgaan.

Je kan geloof ik wel een mijt oppikken als een besmet iemand dat dier heeft geaaid en jij kort daarna dit dier ook aait.

Dankjewel!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 14:53

Ik zit er echt even doorheen :( ik doe echt mijn best, maar ik ben bang dat het weer niet gaat werken omdat ik misschien weer een klein detail vergeet.. bv dat ik per ongeluk vluchtig een stukje besmet stof of iets anders aangeraakt.. en ben ook alweer veel geld kwijt voor de wasserette en handschoenen, vuilniszakken, nieuwe beddengoed (zodat ik dagelijks kan verschonen) etc etc..maar misschien wel weer allemaal voor niets straks :(

Plus mijn huid is echt naar de filistijnen nu na permetrine :(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 15:39

Fearn schreef:
Sorry als ik met mijn uitspraak mensen heb beledigd, ik had beter kunnen zeggen: ik zou het liever willen ruilen met de migraine die ik soms heb. Ik kan niet in iemands anders schoenen stappen en beoordelen hoe erg hun migraine is. Maar dat bedoelde ik er dus mee.

Het was ook niet aardig van mij om diegene die de vraag stelde stom te noemen. Excuus

Het is inderdaad hoe jij het ervaart, ik snap je reactie wel. Ik heb een keer mijn knie flink gekneusd met een auto ongeluk, ik kon niks met mijn knie van de pijn, maar de jeuk tijdens het herstellen is mijn het meest bijgebleven, dat was echt verschrikkelijk.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:45

Fearn ik snap je gevoel helemaal! Maak jezelf niet gek, ook jij gaat hier echt doorheen komen! Alle stappen volgen en dan komt het uiteindelijk écht goed! :knuffel:

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 13:59

Geen idee waardoor, maar ik moest plotseling aan je denken.
Hoe gaat het Fearn?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-24 17:25

Petpa schreef:
Geen idee waardoor, maar ik moest plotseling aan je denken.
Hoe gaat het Fearn?

Dat is lief :)

Ik ben weer een week weg geweest van huis en ik heb elke dag schone kleren, schoenen en beddengoed gedaan..

Vanavond thuis eindelijk weer op mijn eigen bed en nog een laatste ronde met schone spullen. Ik ben wel echt kapot van alles :(

Mijn huisgenootje dacht het ook te hebben, dus die is nu ook even weg van huis.

Ergens geloof ik haast niet dat het ooit weg gaat haha :') maar ik heb geen nieuwe plekjes of jeuk meer gehad, maar meer de angst voor herbesmetting

Al met al ben ik voor beide behandelingen denk ik wel tegen de 100 euro kwijt al voor de wasserette (heb geen droger), nieuwe handschoenen, nieuwe vuilniszakken.. :( en dat nog exclusief allemaal andere dure crèmes die ik heb aangeschaft voordat de diagnose werd gesteld. Zo zonde

En diverse kledingstukken zijn kapot of moeten weggooien door de droger (eerste keer in paniek niet goed over nagedacht wat wel/niet in de droger kon)..