Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DezeNaam schreef:Volgens sommige bronnen reageert je huid ook op dode schurftmijten die mogelijk nog in je huid zitten. Ik begrijp je stress wel... Zelf heb ik de laatste weken ook 's nachts jeuk aan mijn onderbenen en ik heb terug een paar blaasjes op mijn handen die ik ook had toen ik schurft had.Maar de jeuk kan ook komen door temperatuurswisseling en drogere huid. Hopelijk ben je er wel vanaf!
Petpa schreef:Ahhhhh... Nee!!!
Ik zie dit topic bij toeval weer langskomen.
En nu lees ik dat je wederom schurft hebt.
Heel veel sterkte.
Houd je vast aan de gedachte dat aan alles een einde komt, dus ook aan deze situatie!
DezeNaam schreef:Is het geen optie om enkel de pillen te nemen? Snap dat je misschien voor de zekerheid beiden wil, maar als je er zo heftig op reageert...
Ik neem aan dat je wel al behandelplannen gezien hebt? Misschien dat dit overzicht wel kan helpen om alles 'schoon' te houden en andere dingen waar je op kan letten. https://www.rivm.nl/sites/default/files ... rsie_3.pdf
marygoround schreef:Wat ontzettend vervelend! Veel sterkte, ik hoop dat deze ronde behandelen goed aan slaat!
Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op goedbedoeld advies, maar zoals ik eerder zei heb ik ook een aantal keer moeten behandelen. Dit bleek achteraf te komen doordat iemand in mijn omgeving, niet haar partner (niet samenwonend verder) had betrokken in het behandelplan. Omdat we wel af en toe bij elkaar over de vloer kwamen (op momenten dat we beide ‘schoon’ waren volgens behandeling) bleef het als een boemerang terugkomen helaas. Uiteindelijk stopte dit cirkeltje door 1x echt gelijktijdig te behandelen inclusief partner en huisgenoten dus.
Hopelijk is de volgende behandeling genoeg, ik duim voor je!
marygoround schreef:Geen klachten zegt met schurft niet altijd iets is mijn ervaring, deze vriendin had dus ook geen klachten. Doordat ik steeds binnen 3 dagen opnieuw bultjes kreeg na haar te hebben gezien viel op den duur het kwartje. Zij had zichzelf toen wel al behandeld omdat de kans 99% was dat ze het ook zonder klachten van mij zou hebben gehad, maar de partner in die rondes dus nog niet.
Rot is het, zo moeilijk te vinden waar de oorzaak ligt. Volgens mij is het niet gebruikelijk om via dieren besmet te raken maar ook niet onmogelijk.. nogmaals ik duim voor je dat het na deze ronde klaar is! Veel succes en sterkte!
Fearn schreef:Sorry als ik met mijn uitspraak mensen heb beledigd, ik had beter kunnen zeggen: ik zou het liever willen ruilen met de migraine die ik soms heb. Ik kan niet in iemands anders schoenen stappen en beoordelen hoe erg hun migraine is. Maar dat bedoelde ik er dus mee.
Het was ook niet aardig van mij om diegene die de vraag stelde stom te noemen. Excuus
Petpa schreef:Geen idee waardoor, maar ik moest plotseling aan je denken.
Hoe gaat het Fearn?