Moeder alvleesklierkanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:12

Heel veel sterkte TS. :knuffel:

Ik kan helaas geen positieve verhalen vertellen, maar alleen maar jou en je moeder (en je familie) heel veel sterkte wensen.

Suzanne F.

Re: Moeder alvleesklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:14

Jeetje, dus vorige week merkte ze nog eigenlijk niks? Geen pijn? Hoe kan dat dan?
Ik hoop dat ze snel iets tegen de pijn krijgt.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 21:52

Suzanne F. schreef:
Jeetje, dus vorige week merkte ze nog eigenlijk niks? Geen pijn? Hoe kan dat dan?
Ik hoop dat ze snel iets tegen de pijn krijgt.

Ze had al een sterke pijnstiller voor haar rug, die hebben ze er na het gesprek vorige week vanaf gehaald en een pleister voor terug gedaan maar die was denk toch minder sterk. En de dokter liet ook wel een beetje doorschemeren dat je met actief een pil innemen tegen de pijn een beetje gevoel van controle terug kunt pakken en met een pleister moet je het alsnog los laten. Ze is normaal gewend om zelf degene te zijn die alles en iedereen beter maakt en nu kan ze niks anders dan alles los laten en dat vergt ook heel veel van haar.

Vandaag in de loop van de dag is ze weer opgekrabbeld dus nou zo vliegen we de hele dag van de ene emotie in de andere. Toen ik er rond 12 uur schrok ik verschrikkelijk om heel het gezin en de huisarts aan het bed te zien en 3 uur later zitten we weer gezellig met zijn allen een taartje te eten en net ging het ook weer goed. Zo leer je in 1 klap wel dat het helemaal geen zin heeft om dingen ver vooruit te plannen want als het leven anders beslist gebeurt het anders. Maar ik hoop dat ze morgen weer een klein beetje blij wakker mag worden zoals het eerst en de rest van deze dag ook ging.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 22:04

Dat lijkt me moeilijk zo van dag tot dag leven, heel confronterend. Ik maak dicht om me heen ook zulke dingen mee en dat zet me echt met mijn beide benen weer op de grond.
Heel veel sterkte en dikke knuffel.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 22:28

Ja het is ook zo hoor je hoort het echt overal. Mijn opa is een paar maanden terug overleden en de tekst op zijn rouwkaart was 'Leer ons alzo onze dagen tellen' en in de uitvaartdienst was het ook nog genoemd. Niet maanden, niet weken maar dagen. En nu komt die tekst precies weer terug. Dag voor dag leren leven. Mijn moeder heeft dan een ziekbed maar er zijn genoeg mensen die van het ene op het andere moment overlijden.

Ik heb gisteren maar besloten een diamond paint hobby op te pakken dus ik ben nu lekker therapeutisch steentjes aan het plakken. :o

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 07:03

Ik reageer niet snel op dit soort topics maar bij jou heb ik toch echt de behoefte om jou vreselijk veel sterkte te wensen.

Ik herken jou gevoel.
En zo mooi zoals je dat deelt.
Maar geloof me, je komt komt er bovenop.
Stukje bij beetje zal je weer een heel mens worden waar jou moeder altijd een deel van zal zijn.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-24 14:04

Dankjewel!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 16:11

Wat vreselijk ts!
Ik heb geen zelfde ervaring om te delen, maar alleen al de gedachten maakt me verdrietig.
Ik hoop dat jullie samen nog wat mooie herinneringen kunnen maken. Heel veel sterkte gewenst!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 02:54

Afbeelding

Het nachtje weg is gelukkig gelukt, we zijn nu in een super mooi hotel in Zeeland. Elke ochtend begint ze de dag zo misselijk dus ik durfde echt pas op het laatste moment mijn tas in te pakken maar als ze eenmaal op gang is rond de middag gaat het weer echt super goed. We zijn nu even wakker om te testen hoe het gaat als ze midden in de nacht nog een keer haar antimisselijkheidstabletten en een pijnstiller slikt dus ik ben benieuwd. Nu gaat het ook goed met haar dus het zou zomaar kunnen dat het werkt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 03:12

Wat fijn dat jullie even lekker kunnen uitwaaien in Zeeland!
Hopelijk blijft het goed gaan met haar en is de misselijkheid in de ochtend ook snel verdwenen :(:)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 08:43

Hoop dat ze een goeie dag heeft en jullie van elkaar en het mooie Zeeland kunnen genieten. Het uitzicht is al heerlijk!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:22

Heerlijk geniet ervan en soms is iets uit proberen een uitkomst.
Vergeet niet ook wat video’s te maken…..later zul je dit waarderen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 10:58

Dankjulliewel! Ja voelt heel raar om nu filmpjes te maken met de gedachte van dan kan ik haar stem later nog eens horen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:24

Ja…dat is ook zo maar het later zien praten en bewegen van iemand is toch heel mooi
om je herinneringen completer te houden, ik vindt dat zelf toch mooi om te zien van
verschillende mensen die overleden zijn.
Nu je ergens bent en ergens loopt of met je kinderen bezig is is toch anders als een foto.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 15:32

Wat fijn dat jullie samen even weg kunnen. Zit je toevallig aan het Veerse Meer in Zeeland?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 19:33

Oretha schreef:
Wat fijn dat jullie samen even weg kunnen. Zit je toevallig aan het Veerse Meer in Zeeland?

Ja klopt! En thuis de ochtend dat we weg gingen was ze nog zo vreselijk misselijk dat ik dacht dat het helemaal niet meer door kon gaan en daar bij het hotel heeft ze helemaal geen last gehad en zat ze gewoon in de ochtend aan de ei met spek :+

Dit hebben we vast te pakken.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:18

kally schreef:
Ja…dat is ook zo maar het later zien praten en bewegen van iemand is toch heel mooi
om je herinneringen completer te houden, ik vindt dat zelf toch mooi om te zien van
verschillende mensen die overleden zijn.
Nu je ergens bent en ergens loopt of met je kinderen bezig is is toch anders als een foto.

Zo waar. En ook: de geur. Járen na mijn moeders overlijden vond ik een oude lippenstift. Hmm, hoe komt die hier…ik deed de dop eraf en rook het onmiddellijk, die was van Mama!! Is een heel dierbaar bezit geworden.

Fijn dat jullie het goed hebben en ze zich goed voelt. Is natuurlijk ook dubbel :(:) . Al het mss soms vanzelfsprekend van voorheen is nu anders geworden en verdiept zich misschien. Dagen om nog lang aan terug te kunnen denken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:19

Mooi hotel is dat! Wij zijn er weleens geweest voor een high tea.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 21:51

Charaz schreef:

Ja zeker! Ik zei al voor de grap straks is al je geld op en dan blijkt ineens dat je nog minimaal 5 jaar leeft :')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:44

Pikeur schreef:
Charaz schreef:

Ja zeker! Ik zei al voor de grap straks is al je geld op en dan blijkt ineens dat je nog minimaal 5 jaar leeft :')

Goed dat er nog een grapje tussendoor komt. Geniet met elkaar.

En zeker filmpjes maken hoor, super fijn om later dat terug te kunnen kijken en horen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:59

Hoe gaat het met je moeder?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 19:43

Gisteren nog goed, vandaag was de eerste dag van de chemo. Wat een nachtmerrie hebben we vandaag meegemaakt. Natuurlijk lees je overal wel dat je er ziek van wordt, maar dit?!? Na een uur aan het infuus hebben ze het gestopt. Haar keel werd voor haar gevoel dichtgeknepen, ze zakte elke keer weg en het was gewoon vreselijk. Niet met welke vorm van gewoon ziek zijn te vergelijken. Later hebben ze de chemo opnieuw opgestart met 1 component minder en daar heeft ze zich eigenlijk goed doorheen geslagen maar de angst zat er flink in. Mijn zus en ik waren er gelukkig allebei al die tijd bij maar het was gewoon echt verschrikkelijk. Het plan was eigenlijk 8 uur daar zijn 12.30 uur naar huis maar dat ging natuurlijk niet door, ze blijft deze nacht in het ziekenhuis en eigenlijk ben ik daar wel blij mee. Moet er niet aan denken dat ze na vandaag gewoon mee naar huis zou zijn gegaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 19:48

Wat erg zeg. Heel toevallig vorige week hetzelfde meegemaakt met de buurman van mijn moeder. Er werd acute leukemie geconstateerd en hij kreeg zijn eerste chemo. Hij werd er helaas doodziek van en allerlei organen stopten ermee. Soms kan een lichaam de chemo gewoon niet aan.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 19:59

Jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn, fijn dat ze dan een nachtje kan blijven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 20:08

Jeetje, je moeder reageerde dus echt flink op de samenstelling van de chemo?
Groot gelijk dat ze een nachtje blijft! Wat enorm heftig!