Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:30

Mee eens maar daar ga je niks mee kunnen. Huisarts zegt nee we willen je niet zien en dan... Je kan daar naar de praktijk gaan maar die laten je gewoon verwijderen hoor als je niet gaat als hun dit verzoeken.

Dus snap je bericht maar het is helaas niet anders. Overigens kan het na vanavond 6 uur ook de spoed bellen

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:48

Even lu**llig: Wat als het 'mis' gaat en je wordt te laat gezien? Ik vind het behoorlijk zorgelijk klinken. Juist omdat je een tumor op je nier hebt. Wat als dat ding flink aan het bloeden is en je je zo misselijk voelt omdat je bloeddruk daalt? Ik heb geen idee hoe dat werkt in een lijf en heb er totaal geen verstand van maar echt, kom voor jezelf op. Dit is geen pijntje in je knie ofzo.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:50

Ter aanvulling: ik heb een keer enorme buikpijnen gehad en stond onder controle bij de gynaecoloog. Maar ook daar had ik een verwijzing voor nodig van de huisarts. Daar kwam ik ook geen steek verder en heb toen (vrij overstuur) de gynaecoloog weer gebeld en mijn zorgen geuit.
De assistente vd gynaecoloog was heel begripvol en heeft met de gynaecoloog overlegd en toen kon ik gewoon een afspraak maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:46

Mars schreef:
Morganlefay schreef:
En hoe komt het dat de HA overbelast is. En dan bedoel ik wanneer ga je naar de HA. Er zijn mensen die met een muggenbeet al de HA lastig vallen.

Bedoel je de HA of de HAP?

Bij onze huisarts vraagt de assistente naar je klachten. Als je dan zegt dat je een muggenbeet hebt krijg je geen afspraak hoor.

Maar de lijn is wel bezet geweest en de asssistent heeft wel werk eraan gehad.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:48

Mijn broer is hovenier en platste bloed. Bleek na allerlei onderzoeken te komen door het tillen van oa zware tegels tegen zijn buik aan.

Kan het zoiets zijn?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:51

Elke huisarts heeft plek voor mensen die echt die dag gezien moeten worden.
En vanmorgen had je wat minder lief mogen zijn en zeggen ik wacht niet langer.

Bel er nu nog heen. Zeg ik durf het weekend zo niet over.

En de tip de poli te bellen en even uitleggen dat de huisarts niets doet maar jij al zolang bloed plast is ook een goed idee.
Hopelijk is daar nu nog iemand. Kun je ze nu nog bellen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:58

Morganlefay schreef:
Mars schreef:

Bedoel je de HA of de HAP?

Bij onze huisarts vraagt de assistente naar je klachten. Als je dan zegt dat je een muggenbeet hebt krijg je geen afspraak hoor.

Maar de lijn is wel bezet geweest en de asssistent heeft wel werk eraan gehad.

Heftig.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:21

Ja, je zou er maar wat werk aan hebben, stel je voor.......
Iemand die de HAP belt voor een muggenbult heeft denk ik sowieso wel wat aandacht nodig want een weldenkend mens doet dat niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:27

Oscar schreef:
Iemand die de HAP belt voor een muggenbult heeft denk ik sowieso wel wat aandacht nodig want een weldenkend mens doet dat niet.

Voor keelpijn wel. Zo bij de spoedpost naar binnen om 01;00 uur.
Ja kan erg naar zijn natuurlijk. Als je het gevoel hebt dat je stikt of zo.

Maar bij onderzoek was de keel niet eens rood en ook geen koorts.

Spoed tandarts in de nacht.
Heb mijn tand eruit gevallen.
Ta: heb je de tand nog?
Jaja
Ta: kom maar naar de praktijk want dan werkt het soms hem terug te zetten.

Conclusie ging om kunstgebit.

Echt mafklappers genoeg

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:30

Ik ben ex verpleegkundige en heb op de afdeling nefrologie gewerkt. Hebben ze het getest en bevestigd dat het bloed is? Hebben ze bloed geprikt en creatinine getest?

Zo nee....eisen dat je geholpen wordt en laat je echt niet weg sturen!!! Afwijkende waarden kunnen blijvende schade opleveren in je lijf.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:34

Donkerbruin? Blaasontsteking! Heb ik zelf ook al gehad maar bij jou is het ernstig zo te lezen!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 16:00

Ha @TS wat rot zeg. Klinkt alsof je nu veel te aardig bent geweest door akkoord te gaan met de vergissing van afspraak over een week. Ben je wel heel duidelijk geweest over jouw klachen dat je je niet fit voelt en moet overgeven?
Ik zou echt nu nog bellen naar jouw ha.
Als ik dat zou doen bij mijn praktijk, weet ik zeker dat ik nog zou mogen komen maar dan moet ik wel zelf duidelijk zijn dat ik zo niet het weekend in wil gaan.

Ik had zoiets met mijn bloeddruk van 196/126. Of ik dat wel goed gemeten had etc. Uiteindelijk nog mogen komen omdat ik heel duidelijk was dat ik me niet ok voelde en zo niet het weekend in ging. HA meet dezelfde bloeddruk en na overleg ter plekke met de internist mocht ik met medicatie naar huis als ik me maandagochtend weer meldde.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:09

En een (doorgeslagen) nierbekken ontsteking? Door mijn huisarts van toen werd dit afgedaan als een "zomergriepje". Toen 10 dagen in het ziekenhuis gelegen met als leuke bijkomstigheid een bloedvergiftiging...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:11

Koekie73 schreef:
Ik had zoiets met mijn bloeddruk van 196/126.

Jemig meis hoe komt dat zo hoog? Levensgevaarlijk hoge waardes! :(

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:18

Jeetje ts wat rot. Je had wel urine kunnen opvangen en dat kunnen laten strippen bij de ha, dat hoeft namelijk niet op afspraak.
Mocht je toch dit weekend heel beroerd worden dan zou ik toch de hap bellen voor overleg. Zij kunnen eventueel mochten ze dit nodig vinden ook urine strippen dan is een blaasontsteking eventueel uitgesloten.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:20

TS geeft aan dat er al meerdere keren gestript is en gekweekt maar er uit de urine geen UWI komt. Dus dat is sowieso nu geen oorzaak.

Dit soort mensen komen dus bij een HAP terecht, omdat de huisarts de klachten niet op kort termijn serieus neemt en het uiteindelijk escaleert.
Huisarts heeft gewoon spoedplekken.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:21

CoonArt schreef:
Donkerbruin? Blaasontsteking! Heb ik zelf ook al gehad maar bij jou is het ernstig zo te lezen!

Sluit ik persoonlijk hier al uit omdat er geen bacteriën in de kweek te vinden zijn.

Ik sluit me verder aan bij de rest hierboven - doorverwijzing naar de uroloog en wel nú.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:25

Oscar schreef:

Tenzij het van een tijgermug komt :+

TS, je verdient hier echt wel meer aandacht. Met die klachten en voorgeschiedenis (die nog steeds aan de orde is) zou ik echt zorgen dat je asap een arts ziet. Desnoods iemand meenemen die het wat kan overnemen betreft mondigheid, want ik kan me voorstellen dat het allemaal indruk maakt en je je net niet sterk genoeg voelt om er tegenin te gaan als ze je afschepen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:27

CrazyCat schreef:
Ik ben ex verpleegkundige en heb op de afdeling nefrologie gewerkt. Hebben ze het getest en bevestigd dat het bloed is? Hebben ze bloed geprikt en creatinine getest?

Zo nee....eisen dat je geholpen wordt en laat je echt niet weg sturen!!! Afwijkende waarden kunnen blijvende schade opleveren in je lijf.

Precies dit dus. Ik ben ex doktersassistente en ben het hier heel erg mee eens.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:33

Dat is om half 6 op vrijdagmiddag een mosterd na de maaltijd-advies.

TS: ik hoop dat je teruggegaan bent naar je HA of je uroloog hebt gebeld, en dat je anders het weekend (redelijk) goed doorkomt of - als het niet goed gaat - in staat bent tijdig naar de HAP te gaan.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:36

Ze zou iig na 3 uur als de praktijk weer open was bellen of ze bloed mocht laten prikken.
Hopelijk is dat gelukt, als dat allemaal goed is ga je een stuk rustiger het weekend in en als daar afwijkingen in zitten die het weekend niet over kunnen wachten wordt dat wel doorgebeld :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 19:39

Zit nu op de spoed eisende hulp.. Mijn huisarts heeft uiteindelijk niks gedaan. Maar voelde me slechter, overgeven, slap, dus heb de HAP gebeld.. Nogsteeds bloed in m'n urine, geen koorts, geen blaasontsteking. Hartslag 124. Deze huisarts heeft meteen de uroloog gebeld en die willen me zien..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:40

Knuffel en jammer dat het zo moest. :knuffel:

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:43

Ik vind het echt vreselijk voor je dat je zo ellendig bent geworden en na het zolang doorlopen met de klachten, naar de spoedeisende hulp bent moeten gaan. Ik hoop dat ze je snel goed verder kunnen helpen nu en dat je je snel beter gaat voelen. Sterkte!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:48

Gelukkig dat je nu serieus genomen word.
Hopelijk valt het mee.

Maar voor jou huisarts geen goed woord over