Het lukt maar niet om af te vallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 08:30

Hoe gaat het ts?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-24 21:22

Er gaat geen grammetje af. Ik eet nog steeds geen snoep, koeken en drink geen frisdrank. Ik kook nu ook meer uit de boeken met gezonde voeding.

Ik sprak er vandaag met mijn moeder over en zij vertelde dat haar metabolisme ook zeer slecht is. Zij heeft 2 jaar geleden een DNA test laten doen en toen kwam dat er ook uit. Het enige wat bij haar hielp was alles met granen, aardappelen, brood en pasta schrappen. Zij is afgevallen maar enkel door zeer strikt te eten en etenswaren te schrappen.
Ik vrees dat ik dit misschien ook heb. Het enige verschil is is dat mijn mama alleen is. Dan kan je makkelijk je dieet aanpassen. Met een gezin vind ik dat een extra belasting + de verleiding is dan ook veel groter.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 22:14

Hier ivm overgang en na jaren een vast gewicht te hebben gehad, in 2 jaar tijd 8 kilo erbij. Een ander zag het niet, maar ik werd er diep ongelukkig van. Van alles geprobeerd, sport en racefiets 4x per week en er ging niets vanaf. Nu 2 weken geleden gestart met een voedingsprogramma van de sportschool en de eerste 3 kilo zijn eraf. Ik eet meer dan dat ik voorheen deed, maar in de juiste verhoudingen. Het is lekker eten, geen shakes en dus prima te doen. Programma duurt 12 wk en doel is dat je daarna ook gewoon goed weet wat past bij je lichaam en levensstijl zodat je er de rest van je leven wat aan hebt. Met het sporten en fietsen voor mij ook echt belangrijk dat ik spiermassa behoud en kracht, dus je eet zeker niet alleen maar sla. Rest van het gezin eet dan ook regelmatig mee met de recepten. Wellicht zou je zoiets ook kunnen proberen, gezien je wekelijkse begeleiding en meet momenten hebt.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-24 22:52

Padoertje schreef:
Hier ivm overgang en na jaren een vast gewicht te hebben gehad, in 2 jaar tijd 8 kilo erbij. Een ander zag het niet, maar ik werd er diep ongelukkig van. Van alles geprobeerd, sport en racefiets 4x per week en er ging niets vanaf. Nu 2 weken geleden gestart met een voedingsprogramma van de sportschool en de eerste 3 kilo zijn eraf. Ik eet meer dan dat ik voorheen deed, maar in de juiste verhoudingen. Het is lekker eten, geen shakes en dus prima te doen. Programma duurt 12 wk en doel is dat je daarna ook gewoon goed weet wat past bij je lichaam en levensstijl zodat je er de rest van je leven wat aan hebt. Met het sporten en fietsen voor mij ook echt belangrijk dat ik spiermassa behoud en kracht, dus je eet zeker niet alleen maar sla. Rest van het gezin eet dan ook regelmatig mee met de recepten. Wellicht zou je zoiets ook kunnen proberen, gezien je wekelijkse begeleiding en meet momenten hebt.

Ik heb iets meer dan 6 maanden een personal trainer gehad. Ook hier geen resultaat jammer genoeg.

Ik moet dringend is bij de dokter ivm bloed afname en dit is voor leggen. Ik vind dat heel moeilijk. Ben totaal geen dokterloper. Pas als ik echt heeeeeel ziek ben ga ik en dit lijkt zo onbenullig.

hagelslag

Re: Het lukt maar niet om af te vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 22:57

Dit is niet onbenullig.
Dit is om te voorkomen dat je eventueel extreem ziek word door je gewicht

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 23:09

Laibadji schreef:
Padoertje schreef:

Ik heb iets meer dan 6 maanden een personal trainer gehad. Ook hier geen resultaat jammer genoeg.

Ik moet dringend is bij de dokter ivm bloed afname en dit is voor leggen. Ik vind dat heel moeilijk. Ben totaal geen dokterloper. Pas als ik echt heeeeeel ziek ben ga ik en dit lijkt zo onbenullig.

De oplossing zit ook niet in bewegen, maar in de juiste voeding. Hier ligt de stofwisseling door de overgang echt op z’n reet. Loop al bij een acupuncturist en ook ik dacht het zelf wel op te kunnen lossen. Huisarts kon er niets mee en kreeg alleen maar te horen dat het normaal is dat je lijf nu eenmaal veranderd als je tegen de 50 loopt en dat extra kilo’s daarbij horen. Bloedonderzoek etc kwam ook niets uit.

Als ik TS was zou ik indd bloedonderzoek aanvragen om alles uit te sluiten (en laat testen op overgang),en daarnaast echt kijken naar goed voeden ipv vullen. Wellicht dat je vanuit je zorgverzekering in aanmerking komt voor een leefstijl programma.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 12:56

Hey ik wou jullie even op de hoogte brengen maar vooral heel hard bedanken.

Na jullie berichtjes ben ik naar de huisarts gegaan. Initieel voor iets anders maar heb dit (en alle angsten, stress ed) toch ook ter sprake gebracht. De dokter weet ook wel tegenslagen ik gehad heb de laatste jaren en zag ook dat het niet goed ging met mij.

Zij stelde voor om een licht antidepressivum te nemen dat vooral op angsten inwerkt. Vandaag ben ik op vervolgconsultatie geweest en ik kan zeggen dat het heel goed gaat!

Ik voel mij veel beter, ben veel rustiger. Heb geen pieken meer in emoties. De angsten zijn zo goed als weg. Ik heb eindelijk zuurstof. Ik neem tijd voor mezelf en heb niet meer het extreem vermoeide gevoel. Ik eet ook niet meer om te overleven. Ik eet minder, heb meer tijd om gezonder te eten. Dit resulteert al in -4kg. Mijn psychische staat had heel veel invloed op mijn lichaam. Ik slaap ook veel beter.

Dus dikke merci allemaal.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:07

Wat een fijn bericht.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:27

Wat goed dat je wat minder weegt en je psychisch beter voelt.
Probeer ook te kijken naar de juiste voedingstoffen. Hoeveel gram eiwitten moet ik bijvoorbeeld eten (dit kan je gemakkelijk uitrekenen vaak in ieder geval je lichaamsgewicht in grammen).
Dit is echt een essentiële bouwsteen voor je lichaam. Je voedingsschema van eerder vond ik eigenlijk al weinig voeding bevatten.

Goed slapen, voldoende drinken, voldoende eiwitten is enorm belangrijk in deze fase

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 15:26

Wat fijn ts! Zo zie je maar, het is een grote wisselwerking, zonder het ''inner'' werk kom je er niet. Nu lekker genieten van je mentale rust en je fysieke vooruitgang, :j