Vreselijk die bh's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 15:54

germie schreef:
Waarom wil je een bh dragen? Je kunt ook gewoon een sporthemdje nemen. Ik heb nog nooit een bh gedragen, want er past niets, maar een sporthemdje zonder steun gaat prima. Ik moet juist 0,0 steun hebben. Ik snap niet dat mensen vinden dat je er 1 moet dragen. Is echt niet nodig. Sporthemdjes van 2-4 euro van de Kik of Zeeman of Wibra voldoen prima. https://www.zeeman.com/nl/catalog/produ ... l_products

Duur zat voor een kledingstuk wat toch niet gezien wordt en zit veeeeeeel beter dan welke bh dan ook.
Verder krijg je echt geen hangers als je geen bh draagt. Ze blijven eerder steviger.

Ik zou dus gewoon dragen wat lekker zit. En dat is voor jou waarschijnlijk dus ook gewoon een hemd en geen bh.

Hoe kan jij nou voor iedereen bepalen dat het niet nodig is? :') Geloof mij: het is voor sommige vrouwen en voor sommige momenten echt wel nodig.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 15:56

Ik ben 66 en heb nooit een echte bh met beugels en een sluiting op de rug gedragen. Moet er niet aan denken! Tot voor kort droeg ik hooguit een hemdje maar tegenwoordig zo’n dingetje van de Hema omdat ik vind dat ik niet meer zonder rond kan lopen. Thuis loop ik wel gewoon zonder bh. Ik heb 24/7 zenuwpijn precies in de zenuwbaan onder mijn linker borst (overgehouden aan gordelroos) en iets dat strak zit, verergert de pijn
Afbeelding

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 16:07

Goof schreef:
Wat heeft feminisme er nou mee te maken? :')

En waarom je een bh zou dragen? Omdat tieten met een D-cup gewoon niet te doen zijn zonder (en omdat ik het geen gezicht vind, maar dat is ondergeschikt). Ze hossen alle kanten op, het gaat zeer doen en eerlijk, ik werk in het onderwijs en heb geen zin in op hol geslagen hormonen van puberjongetjes omdat ze de hele dag naar mijn tieten zitten te staren.
Als je een goede bh hebt zit die dusdanig dat je die echt niet voelt.
Dus dat.
Nou echt he. Ik hoor hem vaker, met extra veel nadruk dat BHs door een man uitgevonden zijn. Nou, als je het mij vraagt is die man juist een enorme hulp geweest naar vrouwen. Rondlopen zonder BH is juist wat pijn doet, terwijl goed passende BHs comfortabel zijn. En de oudere oplossingen als korsetten waren niet per se beter (zelfs als je weet dat ze niet zo belachelijk werden aangetrokken zoals je op TV ziet).

Dat vervolgens bijna elke vrouw de verkeerde maat aan doet kan die vent ook niks aan doen. Dat is als boos worden op schoenen omdat ze knellen wanneer je ze 2 maten te klein koopt :+ . Alleen zo jammer dat bij BHs het dragen van de verkeerde maat zo normaal is, dat veel mensen het niet door hebben en ook niet weten hoe het wel hoort :') .

Overigens, op de discussie of je steun zou moeten willen. Wetenschappelijk is uitgezocht dat het "beste" is om af te wisselen tussen BH en geen BH. Geen BH wordt vaak gezegd dat ze gaan hangen door zwaartekracht en veel getrek (door de beweging, elke keer dat ze neer komen komt er een trekkende kracht op. Dat is ook het ding dat zeer doet als je beetje borst hebt), wel BH wordt vaak gezegd dat de spier die ze omhoog houd lui wordt. Waarheid ligt er tussen in. Overdag BH en 's avonds/'s nachts en eventueel thuis niet is vaak het beste balans om je borsten "mooi" te houden. Dat is natuurlijk in algemene zin, per persoon kan er verschil in zitten.

Machie

Re: Vreselijk die bh's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 16:50

De BH is gewoon uitgevonden door een vrouw toch? Die van het korset af wilde?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 17:01

Ik heb altijd BH's van victoria secret. Zitten lekker (mits je niet de push up varianten hebt die je tetten tot aan je kin drukken :') ).
Met rijden heb ik de wireless met brede bandjes, of hun sport BH's.
Ze gaan lang mee en blijven mooi in de was. Ik heb cup C, daarmee is de wireless met brede banden echt prima qua ondersteuning. En je voelt ze echt niet zitten vind ik.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 17:19

Zonder BH vind ik echt ongemakkelijk, even de trap oprennen is dan heel onplezierig (auwie) en op een warme dag broeit het als een malle eronder.
Dus ik draag lekker onderdrukt en gehersenspoeld een BH :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 17:27

Ik ben ook graag onderdrukt, zeker met stiffie nippies, hou er niet van, heb er dan liever een laagje omheen, voelt gewoon niet prettig :+

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 18:07

Machie schreef:
Geen idee. Het zijn van die super "feministische" posts die vaak claimen dat het door een man bedacht zou zijn.

Punt was dat die posts op de huidige social media die roepen dat BHs anti-feministisch zijn vaak vol onzin zitten, en dat dat ze het zo benadrukken alsof alles wat een man bedenkt automatisch evil is was juist een voorbeeld van het niveau van dat soort posts (want "het is gemaakt door een man" kan blijkbaar enkel betekenen dat het gemaakt is om vrouwen te onderdrukken. Dat is namelijk het enige motief dat een man kan hebben volgens die mensen ofzo). Niveau "all men are evil", en nog weinig te maken met het oorspronkelijke feminisme.

Heb het nooit echt opgezocht, maakt me ook niet echt uit namelijk. Ongeacht of het een man of vrouw was, dat ding doet wat het moet doen en ik ben er blij mee :+ .

Dat gezegd hebbende. De feministische beweging waar Anjali het over heeft heeft waarschijnlijk een wat andere insteek gehad, gezien haar jeugd nogal ver voor zulke social media is geweest (gok zo'n 50~60 jaar terug). Blijft dat ik in hedendaagse ogen niet zie wat er zo anti-feministisch is aan een kledingstuk dat zorgt dat je borsten geen pijn doen met lopen en tegelijk je borsten mooi in vorm houd. Tenzij je het wil gooien op iets als dat (heel cru en kort door de bocht om een punt te maken) geen hang-tieten willen hebben enkel iets is wat we voor mannen doen, maar ook dat vind ik ver gezocht en discuteerbaar juist een anti-feministische gedachte (want dat zou impliceren dat jezelf "mooi" maken niet kan zonder dat het voor een man zou zijn).

Maar ook dat bekijk ik wellicht door een te moderne lens, geef ik eerlijk toe. Want ik denk dat het mogelijk wel iets te maken heeft met dat het vrouwelijk nut vroeger ff heel simpel gezegd was om mooi te zijn en voor het huishouden te zorgen, en in die context komt het wat anders over natuurlijk. Het feminisme van toen was ook heel wat anders dan wat er nu veel online wordt geroepen onder de leus "feminisme". Ik krijg mijn worden ook niet echt goed opgeschreven wat ik bedoel, dus excuseer me als het niet duidelijk is. Wellicht dat Anjali daar sowieso zelf beter wat over kan zeggen, gezien die het meegemaakt heeft. Ik zou iig oprecht wel geïnteresseerd zijn naar die input, gezien zoals ik zeg feminisme toen heel wat anders was dan nu (en dat bedoel ik dus niet slecht, heb juist meer respect voor het feminisme van toen).

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 18:30

c_alsemgeest schreef:
Ik ben ook graag onderdrukt, zeker met stiffie nippies, hou er niet van, heb er dan liever een laagje omheen, voelt gewoon niet prettig :+

Dat vind ik dus zooo irritant, dat maatschappelijk bepaald is dat je geen tepel mag zien bij een vrouw. Dat was uiteindelijk de enige reden dat ik nog een bh droeg, want ojee, straks zie je mn tepels. Ik probeer daar steeds meer lak aan te hebben, wat aardig lukt tot ik dan weer en filmpje of foto van mezelf zie waarbij je dan weer ziet waar mogelijk een tepel zit :+
Maar dat geheel terzijde :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 18:34

Slmt9 schreef:
c_alsemgeest schreef:

Dat vind ik dus zooo irritant, dat maatschappelijk bepaald is dat je geen tepel mag zien bij een vrouw. Dat was uiteindelijk de enige reden dat ik nog een bh droeg, want ojee, straks zie je mn tepels. Ik probeer daar steeds meer lak aan te hebben, wat aardig lukt tot ik dan weer en filmpje of foto van mezelf zie waarbij je dan weer ziet waar mogelijk een tepel zit :+
Maar dat geheel terzijde :D

Interesseert mij geen h*l wie mijn nippies kan zien :+ als ze het niet willen zien kijken ze maar de andere kant uit.
Ik zon ook net zo makkelijk topless.
Maar voor mij is het echt het gevoel... tegen een los hangend shirt zeg maar. Maar ik kan ook niet tegen labels in je nek e.d. :') ben sensorisch snel overprikkeld :')

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 18:46

Oh op die manier hahaha! Ja daar heb ik vooral last van met zo’n grote band van die calvin klein dingen, doe mij maar alles seamfree of niet, heerlijk!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 20:14

anjali schreef:
Heb je perse een bh nodig of wil je zelf er graag een dragen? Ik ben een stuk ouder dan de meesten hier (70) en in mijn jeugd waren er bh-verbrandingen door feministische vrouwen die dit kledingstuk een symbool van onderdrukking vonden. Ik heb er geen. En mijn nog veel oudere inmiddels overleden moeder had er ook geen.Wij waren geen feministen maar droegen graag kleding die lekker zit en niet knelt.

En ik ben team Kournikova: only the balls should bounce (voor wie zich die reclame herinnert, weet alleen het merk niet meer).

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 21:07

Ontwerp, maten, beugels, etc...
Opeens moest ik aan de volgende TedX talk (Engels) denken:

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 21:26

ik zie dat je in groningen woont, ik kan je echt van harte aanraden eens een bezoekje te brengen aan Famke C hier in Leeuwarden. er zijn mensen vanuit het hele land die speciaal ervoor hier naar toe komen. wat een top winkel. je maakt een afspraak en een uur lang wordt je geholpen met bh’s. je staat in het pashokje en daar neem je samen je wensen door, leggen ze alles uit, etc. eerst gaan ze een beetje kijken wat je maat is, welke waarschijnlijk heel erg afwijkt van wat je bij de hunkemöller of livera koopt. maar als je het verschil ziet van hoe het zit dan wil je nooit weer anders. je hele figuur krijgt er gewoon een boost van. de prijzen vallen ook reuze mee, de duurste bh’s zijn daar 70 euro denk ik, en het is ook van goede kwaliteit.

goed, tot zover mijn appreciation post, ik ben gewoon een heel tevreden klant :D

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 21:39

Zonder BH zou ik niet willen inderdaad. Ja, thuis.. Maar niet als ik ergens heen ga, ga wandelen oid. Dat zit echt niet fijn hoor.. En op paard al helemaal niet. Vorig jaar had ik een keer de gewone BH aan ipv de sport-bh. Ik was niet van plan om te gaan rijden en werd op stal overgehaald _O- Nou, dat zat dus echt voor geen meter hoor.. Gewoon een goede sport-bh met rijden. Voor gewoon zo heb ik net vorige week nieuwe gekocht van de Wibra, met beugel. Die met beugel vind ik van de Wibra het fijnst. Ze zijn goedkoop en zullen misschien sneller stuk zijn dan de duurdere, maar ik vind ze fijn zitten. Ik heb voor zo ook zonder beugel van Bon Prix, die zitten ook fijn.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:41

Ik zweer bij beha’s van Primadonna. Kosten wat, maar is het absoluut waard. Gaan jaren mee.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 01:12

Echt even naar een lingerie winkel ts, scheelt je zoveel gedoe. Hier laten aanmeten, 60I, nou was er zelf niet opgekomen laat staan het ''gewoon'' kunnen vinden in een winkel. En inderdaad hier ook primadonna. Wat je verder zoekt is geheel aan jou, je kunt ook zonder, sport bh of met beugels, net wat jij prettig vind. :) Zou er gewoon een middagje voor uit trekken om dingen te passen en hulp te vragen, zit je gelijk goed.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 02:12

Ik heb bijna geen tieten dus knal geen bh meer aan. Gewoon een sportbh of hempje

Opzich best prettig

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 02:19

Ik vond de Hunkemoller altijd prut maar ik werk er sinds kort en de kwaliteit is de afgelopen tijd onwijs veranderd. Het ligt er natuurlijk wel aan welke cup je hebt, want vanaf een F/G cup doe je het inderdaad beter met Primadonna of een merk zoals Elomi. Wat voor iets zoek je precies?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 06:58

Dees schreef:
Vergeet hunkermuller eens en ga eens bij een échte lingeriewinkel naar binnen. Waar ze iets anders verkopen dan 'eigen merk'.
Dáár word je vast wel geholpen aan een veel beter passende bh.

Beetje hetzelfde als het verschil tussen de meting van een echte opticien en zo'n gratis advies van Pearl.

Kwaliteit heeft z'n prijs.

Helemaal mee eens en helaas was ik daar jaren lang te eigenwijs voor. Uiteindelijk ben ik toch eens gegaan en sinds dien alleen nog maar bh’s die lekker zitten en ook nog eens wat doen voor je figuur. Ik had dat jaren eerder moeten doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 07:09

Ik draag de laatste jaren alleen nog maar van die voorgevormde soft bh’s zonder beugel. Zitten heerlijk en geen nippels omdat het voorgevormd is. Is helemaal elastisch dus ook geen sluitingen. Soort topje is het eigenlijk. Ik heb ze van H&M en van Shein.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 07:50

Ik draag al jaaaaren alleen maar sport BH’s. Normale bh’s vind ik echt vreselijk. Merken boeien mij niet zo, ik haal ze overal vandaan van de Action tot aan online bijvoorbeeld bij Nike. Een normale bh doe ik alleen aan als ik bijvoorbeeld een v hals shirtje aan heb of een jurk. Maar dat gebeurt vrij weinig :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 08:23

Cambionn schreef:
Machie schreef:
Geen idee. Het zijn van die super "feministische" posts die vaak claimen dat het door een man bedacht zou zijn.

Punt was dat die posts op de huidige social media die roepen dat BHs anti-feministisch zijn vaak vol onzin zitten, en dat dat ze het zo benadrukken alsof alles wat een man bedenkt automatisch evil is was juist een voorbeeld van het niveau van dat soort posts (want "het is gemaakt door een man" kan blijkbaar enkel betekenen dat het gemaakt is om vrouwen te onderdrukken. Dat is namelijk het enige motief dat een man kan hebben volgens die mensen ofzo). Niveau "all men are evil", en nog weinig te maken met het oorspronkelijke feminisme.

Heb het nooit echt opgezocht, maakt me ook niet echt uit namelijk. Ongeacht of het een man of vrouw was, dat ding doet wat het moet doen en ik ben er blij mee :+ .
In de jaren 50 van de vorige eeuw werd het als onzedelijk gezien als je rondliep zonder stevige voorgevormde beha met baleinen. In de jaren 60, werd alles anders ,men wilde vrijheid en af van alles wat knelde,letterlijk en figuurlijk. Niet alleen voor vrouwen trouwens, ook voor mannen. Bij mij op de middelbare school is nog ooit een jongen weggestuurd omdat hij lang haar had. Hij mocht pas terugkomen als dat haar eraf was, wat hij toen heeft laten doen.Ik snapte dat niet want wie heeft er nou last van het kapsel van iemand anders. Eigenlijk met de opkomst van the Beatles (en the Stones, voor de wat ruigere types) veranderde alles. Je kon toen gaan dragen wat je wil.Dat vind ik nog steeds hoor, dat iedereen dat soort zaken zelf moet weten.Er heeft toch niemand last van de haar- of kledingstijl van een ander. Maar heel vervelend als het opgedrongen wordt.
Dat gezegd hebbende. De feministische beweging waar Anjali het over heeft heeft waarschijnlijk een wat andere insteek gehad, gezien haar jeugd nogal ver voor zulke social media is geweest (gok zo'n 50~60 jaar terug). Blijft dat ik in hedendaagse ogen niet zie wat er zo anti-feministisch is aan een kledingstuk dat zorgt dat je borsten geen pijn doen met lopen en tegelijk je borsten mooi in vorm houd. Tenzij je het wil gooien op iets als dat (heel cru en kort door de bocht om een punt te maken) geen hang-tieten willen hebben enkel iets is wat we voor mannen doen, maar ook dat vind ik ver gezocht en discuteerbaar juist een anti-feministische gedachte (want dat zou impliceren dat jezelf "mooi" maken niet kan zonder dat het voor een man zou zijn).

Maar ook dat bekijk ik wellicht door een te moderne lens, geef ik eerlijk toe. Want ik denk dat het mogelijk wel iets te maken heeft met dat het vrouwelijk nut vroeger ff heel simpel gezegd was om mooi te zijn en voor het huishouden te zorgen, en in die context komt het wat anders over natuurlijk. Het feminisme van toen was ook heel wat anders dan wat er nu veel online wordt geroepen onder de leus "feminisme". Ik krijg mijn worden ook niet echt goed opgeschreven wat ik bedoel, dus excuseer me als het niet duidelijk is. Wellicht dat Anjali daar sowieso zelf beter wat over kan zeggen, gezien die het meegemaakt heeft. Ik zou iig oprecht wel geïnteresseerd zijn naar die input, gezien zoals ik zeg feminisme toen heel wat anders was dan nu (en dat bedoel ik dus niet slecht, heb juist meer respect voor het feminisme van toen).

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 08:26

Sorry@Cambion, mijn tekst is midden in de jouwe terechtgekomen en het lukt me niet meer om het te veranderen.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 09:25

anjali schreef:
Sorry@Cambion, mijn tekst is midden in de jouwe terechtgekomen en het lukt me niet meer om het te veranderen.
Geen probleem. Dank voor de verdere input. Vermoede al dat het idd anders viel door de context van de tijd/cultuur van toen vergeleken met die van nu, maar het is altijd mooier/duidelijker om het te horen van mensen die erbij waren :j . Ben het verder ook helemaal met je eens hoor.

Ik plak hem ff hieronder voor de leesbaarheid:
anjali schreef:
In de jaren 50 van de vorige eeuw werd het als onzedelijk gezien als je rondliep zonder stevige voorgevormde beha met baleinen. In de jaren 60, werd alles anders ,men wilde vrijheid en af van alles wat knelde,letterlijk en figuurlijk. Niet alleen voor vrouwen trouwens, ook voor mannen. Bij mij op de middelbare school is nog ooit een jongen weggestuurd omdat hij lang haar had. Hij mocht pas terugkomen als dat haar eraf was, wat hij toen heeft laten doen. Ik snapte dat niet want wie heeft er nou last van het kapsel van iemand anders. Eigenlijk met de opkomst van the Beatles (en the Stones, voor de wat ruigere types) veranderde alles. Je kon toen gaan dragen wat je wil. Dat vind ik nog steeds hoor, dat iedereen dat soort zaken zelf moet weten. Er heeft toch niemand last van de haar- of kledingstijl van een ander. Maar heel vervelend als het opgedrongen wordt.

En ff voor de duidelijkheid. Het maakt me in beginsel ook geen snars uit of iemand zonder BH wil rondlopen. Het gaat mij er puur om dat het idee dat een BH altijd vervelend zit onjuist is, terwijl dat helaas wel vaak de gedachte is omdat men gewoon nooit een echt passende heeft aangehad. En dat mensen die er wel 1 aan willen (om welke reden dan ook) niet in ongemak hoeven te zitten, en dat ongemak niet hoeft te betekenen dat geen BH dragen de enige oplossing is (maar een andere maat/model vaak al de truuk doet). Maar als iemand alsnog zonder wil, vooral doen!