Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 14:02

Succes Renee.

Hier slecht weekend. Veel moeten overgeven. Lijkt niet echt met het weer te maken te hebben. Het is me niet snel te warm :):) wacht nu op telefoontje van de huisarts hoe verder, moet deze week ook weer aan het werk..

Maar om het ook even wat luchtiger te houden en gezien we dames onder elkaar zijn. Zijn jullie borsten ook zo gegroeid haha.. kan me niet herinneren dat het de eerste zwangerschap allemaal zo snel ging hoor. :=

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-24 14:04

Oh wat naar die misselijkheid en overgeven! Goed dat je verder gaat zoeken met de HA.

Wat betreft borsten, ik denk dat ze ietsjes gegroeid zijn. Maar ik geef ook nog borstvoeding dus ik denk dat er niet veel extra groei mogelijk is :')

Naomi_Jortje

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 14:23

Haha ja die van mij zijn ook gegroeid, ik voel het ook echt als ik op m'n zij in bed lig :')

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-24 15:58

Echo was goed. De voorlopige uitgerekende datum is een dagje verder gezet. Maar in principe zit alles op de goede plek en klopt zoals het zou moeten. Een kindje wat wilt blijven zitten noemde de echoscopiste het.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 22:48

Hebben jullie de mogelijkheid om een beetje bij te slapen oid?

Die warmte deed hier ook geen goed. Ik ben bij mijn eerdere zwangerschappen samen nog niet zo ziek, moe of beroerd geweest als bij deze. Maar dit is denk ik een combi van alle omstandigheden.

Hebben jullie al shopdrang?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 07:35

Mijn zoontje doet nog twee slaapjes overdag dus ik kan als ik moe ben met hem mee slapen. Laatst was ik zo moe dat ik slaap viel dat hij wakker was (mijn man was ook thuis) maar dat vind mijn zoontje minder tof :') hij zat echt te gillen en te wijzen terwijl hij mijn man aankeek met een blik die zei: doe er wat aan, dit kan toch niet.

De shop drang is hier echt totaal niet aanwezig. Was gisteren al finaal afgedraaid omdat ik boodschappen had gehaald voor een paar dagen. Maar ik heb ook nog totaal niet de neiging iets te kopen. We hebben denk ik ook niet veel nodig. Ons zoontje is in maart een jaar geworden en al zijn kleertjes zijn bewaard gebleven. Wel willen we nog een extra trip trap (de new born kuip hebben we nog), deze keer willen we wel een box om frummel veilig weg te kunnen leggen en ik heb nieuwe flesjes, onderdelen voor de kolf en een hand kolf nodig. Verder komen we er denk ik wel gewoon uit.

Edit: had gisteren wel voor €6 euro een extra set XL hydrofiele doeken gehaald bij Kruidvat.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 11:46

Ik heb nog helemaal niks gekocht := vorige keer ook pas begonnen na de 20 weken toen we het geslacht hadden gehoord.
Willen jullie weten wat het word? Ik vind kleding uitzoeken zoveel makkelijker :):)

Hebben jullie al kraamzorg geregeld. Kreeg de tip bij de echo van 8 weken om het direct te regelen, nou op de site van het kraambureau stond dat je het pas na 12 weken hoefde aan te vragen dus doe het dan wel :) vond het wel heel vroeg om nu al te doen

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 12:18

AvHdG schreef:
Ik heb nog helemaal niks gekocht := vorige keer ook pas begonnen na de 20 weken toen we het geslacht hadden gehoord.
Willen jullie weten wat het word? Ik vind kleding uitzoeken zoveel makkelijker :):)

Hebben jullie al kraamzorg geregeld. Kreeg de tip bij de echo van 8 weken om het direct te regelen, nou op de site van het kraambureau stond dat je het pas na 12 weken hoefde aan te vragen dus doe het dan wel :) vond het wel heel vroeg om nu al te doen

k breek heel even in. Niet zwanger op dit moment maar al wel 2 kinderen en afhankelijk van de regio waar je woont kan het echt raadzaam zijn om zo vroeg mogelijk aan te melden voor de kraamzorg... Bij de meeste werkt het volgens het principe "Wie t eerst komt..." Als het een drukke periode is voor de kraamzorg kan het heel goed zijn dat ze later op of geen plek meer hebben of alleen voor de minimum uren en niet voor de volle 49 uur.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 12:37

Zowel Kraamzorg als KDV is geregeld bij ons. Het hangt er een beetje vanaf hoe belangrijk je iets vind. Een zzp’er is natuurlijk sneller volgeboekt.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 12:50

Wij willen idd een grote organisatie. Dus verwacht eigenlijk dat wat op hun site staat wel klopt. Eigenlijk maakt het ons niet zoveel uit hoor, je weet toch niet wie je krijgt. Maar kan anders wel even bellen voor de zekerheid, zou beetje dom zijn om te wachten en dat het straks problemen oplevert

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 12:50

Ik breek ook even in. Ik praat mee in het zomer topic en heb toevallig afgelopen week kraamzorg gehad. Zij vertelde idd dat het heel druk is en er al verschillende organisaties gestopt zijn. En ze echt wel aanraden om het voor 16 weken te regelen. Hier in de omgeving zijn er mensen die van het najaar zijn uitgerekend en die hebben nog geen plekje voor kraamzorg.

Edit: ik heb ook een grote organisatie gehad.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 23:24

Bij ons wordt het geslacht bekend bij de vlokkentest. Ik heb de kraamzorg direct ingelicht. Een vriendin is zzp-er en komt (mocht het zo zijn) kramen.

Wij hebben bij onze eerste zwangerschappen zoveel onzin gekocht. Gaan nu veel minder kopen. Maar ondertussen wel handigheidjes die we eerder misten.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 06:20

Wat heb jij gekocht wat je achteraf onzin vond Merel?

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:49

Ik had wel 10 soorten dekentjes. Voor in de box en in het bed en in de maxi cosi. Kost stiekem onwijs veel geld. En puntje bij paaltje droegen ze slaapzakken. Zowel in bed, als in de auto. En in de box nooit nodig gehad.

Ik had ter voorbereiding van allerlei merken flessen. In allerlei maten. Kleine flesjes voor de eerste weken, grotere flessen voor later. 80% is zo weer doorgegeven aan de volgende. Wij eindigden bij difrax met gelijk de middelmaat fles. Tuurlijk kregen ze uiteindelijk ook de XLflessen voor Pap. Maar dat was na een jaar oid. Zo ook speentjes. Zo leuk, in de winkel, een kleurtje, een nijntje, een bloemetje. Verschillende merken want je kent de voorkeur niet, in mijn optiek ook iets wat je kunt uitzoeken als ze er zijn.

Ik koop ook geen flessenwarmer meer en geen thermozakje voor een fles. Er is overal wel kokend water te krijgen of er staat een magnetron. Wel gelijk een magnetronsteralisator. Wij zeiden bij ze eerste, we koken de boel wel uit. Wat een gedoe. Alles op dat ding, minuutje in de magnetron en tadaa.

Een badje. Onze kinderen zijn tijdens de kraamweek welgeteld 2 keer in bad geweest. Evt een emmer had prima geweest en onze kinderen en wij hadden het veel beter samen onder de douche. Dat moment was vooral voor mijn man het beste moment van de dag.

Kleertjes 8)7
Ik kan iedereen aanraden cadeaubonnen te vragen voor verschillende winkels. Mijn kinderen kwamen om in kleding. En ik was zelf gek van boxpakjes. Ladingen met geld aan uitgegeven. Niet alleen door mezelf, maar ook door mijn omgeving. Maar de ene heeft zeker 2 weken in maat 50 gezeten en nog weken in 56. De ander was na 3 dagen in maat 56 en in 2 weken in 62. Ik heb alles vrijwel nieuw doorgegeven. Mijn kindjes zijn in de zomer geboren. Alles was in no time te warm ook _O-
Je hebt overigens nooit genoeg sokjes. Maar slofjes en schoentjes enz hebben echt geen zin.
Ik heb wel geleerd dat je op deze leeftijd het beste overslagrompjertjes aan kunt trekken. Andere rompertjes zijn wel heel veel friemelwerk om aan te trekken. En je trekt wanneer je pech hebt soms wel 5 keer per dag een andere aan. Net poep gemorst, overheen gespuugd enz.

Ik zou deze keer overigens omkomen in alles wat hydrofiel is. En spuugdoekjes enz zoveel als mogelijk laten voor wat het is. Je vond bij mij overal allerlei soorten hydrofieldoeken en washandjes. Oh en billendoekjes :Y) spuugdoekjes van handdoekstof waren al snel ruw en vies.

Voor iedereen werkt wat anders. Maar ik ga gewoon proberen niet meer te kopen omdat het ergens op een lijstje staat. Op dit moment kun je alles binnen 24 uur laten bezorgen. Dus ontbreekt er iets. Dat is het 2 drukken op de knop en het staat voor je neus.
Houd goed de aanbiedingen in de gaten. Ik heb bijv voor pampers nooit meer dan 50% betaald.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:43

Ohhhh en ik twijfel of ik een kinderwagen uitzoek met reiswieg :? Onwijs groot ding, 99 van de 100 keer lagen ze in de maxi cosi. En nu heb je die ook die maxi cosi die je nog verder plat kan leggen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 20:52

Grappig een hele andere uitzet ervaring dan ons. Maar zeker in de overslag rompers/truitjes ben ik het volledig met je eens. Vond het zelfs jammer dat dit na maat 74 lastig wordt. Was ook ontzettend prettig toen onze zoon naar het ziekenhuis of de dokter moest. Je klikt het zo open en ze kunnen luisteren.

Wij hebben vooral zelf gemaakte dekentjes en die worden overal voor gebruikt: in de auto, als hij ziek is, in het ziekenhuis (aangesloten aan snoertjes is een zakje niet meer prettig) en natuurlijk in de buggy/kinderwagen. Zou niet zonder kunnen.

Kwa flesjes wil ik deze keer overgaan op Hegen flessen. Dit zijn een van de weinige plastic flessen die geen microplastics loslaten na vaatwassen. Wil daar toch meer aandacht aan gaan geven.

Wel echt leuk om te zien dat iedereen echt iets anders “nodig” heeft. Wij hadden echt op gevoel geshopt en niet vanuit lijstjes daardoor hadden we niks te veel en hoefde er alleen wat kleertjes bij.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 20:53

_merel_ schreef:
Ohhhh en ik twijfel of ik een kinderwagen uitzoek met reiswieg :? Onwijs groot ding, 99 van de 100 keer lagen ze in de maxi cosi. En nu heb je die ook die maxi cosi die je nog verder plat kan leggen.

Ik heb een onderstel waarbij ik de maxi cosi en de bak kan afwisselen. We moeten er alleen een stoeltje oid aan klikken zodat onze zoon ook kan mee rollen.

Ik twijfel juist weer over een elektrische kruik of water. We woonde in een appartement toen was kruiken vullen niet zo’n gedoe. Nu moet een van ons de trap af voor het water.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 21:01

Ja kruiken is hier drama. Mijn bericht is 6 jaar geleden viraal gegaan. De verlijming van de dop van de nieuwe kruiken was losgeraakt en daardoor heeft mijn man zijn handen verbrandt. Gelukkig de handen van mijn man, en niet het lijfje van onze dochter. Levensgevaarlijk en het duurde een maand voor Babydump handelde en er een terugroepactie kwam. De NVWA heeft gelukkig ingegrepen.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 21:04

Renee schreef:
Grappig een hele andere uitzet ervaring dan ons. Maar zeker in de overslag rompers/truitjes ben ik het volledig met je eens. Vond het zelfs jammer dat dit na maat 74 lastig wordt. Was ook ontzettend prettig toen onze zoon naar het ziekenhuis of de dokter moest. Je klikt het zo open en ze kunnen luisteren.

Wij hebben vooral zelf gemaakte dekentjes en die worden overal voor gebruikt: in de auto, als hij ziek is, in het ziekenhuis (aangesloten aan snoertjes is een zakje niet meer prettig) en natuurlijk in de buggy/kinderwagen. Zou niet zonder kunnen.

Kwa flesjes wil ik deze keer overgaan op Hegen flessen. Dit zijn een van de weinige plastic flessen die geen microplastics loslaten na vaatwassen. Wil daar toch meer aandacht aan gaan geven.

Wel echt leuk om te zien dat iedereen echt iets anders “nodig” heeft. Wij hadden echt op gevoel geshopt en niet vanuit lijstjes daardoor hadden we niks te veel en hoefde er alleen wat kleertjes bij.

Ja daarom. Iedereen heeft andere ervaringen.

Hegen, ik ga het opzoeken. Ik heb graag tips. Ik vond al die losse onderdelen van de difrax vreselijk.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 21:08

_merel_ schreef:
Ja kruiken is hier drama. Mijn bericht is 6 jaar geleden viraal gegaan. De verlijming van de dop van de nieuwe kruiken was losgeraakt en daardoor heeft mijn man zijn handen verbrandt. Gelukkig de handen van mijn man, en niet het lijfje van onze dochter. Levensgevaarlijk en het duurde een maand voor Babydump handelde en er een terugroepactie kwam. De NVWA heeft gelukkig ingegrepen.

Dat is mijn grootste angst en waarschijnlijk voor jullie een flink trauma. Wat een ellende!

De losse onderdelen van difrax vond ik verschrikkelijk inderdaad! 1 ding scheef en al die ellende liep er weer uit. Had ik weer voor “niks” gekloft… bij Aaron hadden we uiteindelijk dr Brown. Hele fijne flessen maar zijn wel microplastic gevoelig en glas mag vaak niet op een opvang.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 11:22

Wat eng merel!
Fijn dat je een goede echo had, Renee!

De kraamhulp die wij de vorige keer hadden werkt helaas niet meer bij ons in de regio, dus wij moeten naar een andere. Daar staat op de website ook aanmelden rond 12 weken. Dat vind ik best verwarrend, want wil wel op tijd aanmelden en niet te laat zijn natuurlijk.

Qua uitzet vorige keer hebben we het badje ook niet vaak gebruikt. Hij zat liever in zo'n enorme ikea bak, kon die lekker spetteren zonder dat alles onder zat.
Hydrofiel washandjes en monddoekjes gebruik ik amper (alleen voor een elkele snotneus)
Terwijl die enorme lekker zijn om af te drogen en om op te liggen met extern verschonen.
Ik ga ook eens naar die flessen kijken. Wilde sws nieuwe.

Wat doen jullie met het rondgaande Parvovirus? Ik ben het vergeten te vragen bij de verloskundige vorige keer, maar wil wel met bloedprikken extra bijprikken of ik de 5de ziekte zelf al heb gehad. En heb de opvang ook gevraagd me op de hoogte te houden voor zieke kindjes.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 11:57

Die vervelende rot kinderziektes zijn een pot ellende. Als het goed is zit ik goed. Zowel ik als mijn ouders hebben wel geteld nul kinderziektes opgemerkt bij mij. Dus bij de vorige zwangerschap is de hele ellende getest en ik zit vol antilichamen. Maar het zal vast geen 100% garantie geven. Bij ons op de opvang ging het rond tijdens de bevruchtingsperiode, ergens vond ik dat toch wel spannend.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 09:34

De misselijkheid zwengelt hier weer flink aan zeg. Kan zelfs de geur van mijn zoontje niet handelen. Normaal vind ik hem fantastisch ruiken maar nu begin ik soms te kokhalzen van hem. Hopelijk gaat dit snel weg. Zit wel bijna op de 9 weken en bij mijn zoon was de heftige misselijkheid na zo’n 13 weken weg. Wel moeite gehad met eten tot week 18 maar dat is niet mega erg.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:26

Oef Renee, dat is vervelend zeg! Ben je heel de dag misselijk?

Ik heb mijn schoonzus idd over glazen flessen gehoord, maar dat was zo’n ver van mn bed show toen. Geen idee waar zij op geëindigd is. Ik ben er echt helemaal uit. Dat is met zoveel dingen.

Wij werden gister gebeld door onze casemanager van de clinicus genetica. En zij wilde me nog even op het hart drukken dat de uitslag van de vlokkentest minstens 3 weken op zich laat wachten. Janken natuurlijk. Ik ben deze week wel bloed wezen prikken voor de nipt.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 10:28

Ja eigenlijk de hele dag en soms word ik er in de nacht wakker van. Heel soms zit er wel een sprankeltje normaal voelen tussen. Slik nog wel dapper door met medicatie, wil niet weten hoe het voelt zonder.

Ik kan me niet half voorstellen waar je door heen gaat Merel. Het lijkt me verschrikkelijk om in jullie situatie te zitten.