Enkelbreuk en belasten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Enkelbreuk en belasten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 17:30

Als dat zo is zou ze ook met materiaal gewoon hebben kunnen zwemmen. Dus totaal niet relevant

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:42

Billy schreef:
Als dat zo is zou ze ook met materiaal gewoon hebben kunnen zwemmen. Dus totaal niet relevant

Een droogpak betekent dat je geheel droog blijft, er komt geen water op de huid. Dus ja, het beschermt open wonden. Het zwemt alleen niet zo fijn. :P
Dan kun je beter zo'n sleeve die je voor douchen gebruikt gebruiken. Of Tegraderm folie. Mijn ervaring is dat die folie tot minstens 60m geheel waterdicht is. Dan is een droogpak niet nodig. Tegraderm folie is speciaal voor zwemmen en douchen. Ze verkopen het ook wel als 'zwemfolie'. En nee, deze tips werken niet als je voet nog in het gips zit natuurlijk, gaat puur over het wondje na het verwijderen van pinnen e.d. Dan kun je dus feitelijk direct weer zwemmen of duiken.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 18:01

Maar wat heeft dat met mijn situatie te maken? Ik duim niet ik zwem niet en het materiaal kan er niet uit omdat het bot niet is aangegroeid. Dus ik vraag me af waarom dit in vredesnaam relevant zou zijn. Iedereen weet wel dat jij duikt en dat je daar graag over pocht maar in deze discussie heeft het totaal geen meerwaarde

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 18:16

Billy schreef:
Maar wat heeft dat met mijn situatie te maken? Ik duim niet ik zwem niet en het materiaal kan er niet uit omdat het bot niet is aangegroeid. Dus ik vraag me af waarom dit in vredesnaam relevant zou zijn. Iedereen weet wel dat jij duikt en dat je daar graag over pocht maar in deze discussie heeft het totaal geen meerwaarde

Met jouw situatie niets, ik reageerde op het verwijderen van het materiaal waarover mama3 schreef, zie de quote. Dat dat dus bij de meeste mensen geen problemen oplevert.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:18

Afbeelding
Ik heb geen enkelbreuk, maar een middenvoetsbeen breuk en een doorgezakte voet dat wordt Charcotvoet genoemd omdat ik Diabetes heb.
Ik heb vanaf 4 juli beengips.
In mijn voet heb er een plaatje met schroeven zitten die wel blijvend zijn. Hoop hier geen last van te krijgen!
Ik moet nog 4,5 week in het onbelaste beengips, daarna 8 weken loopgips.
Ik hoop met deze voet wel weer op mijn paard te kunnen rijden.
De foto's zijn van voor en na de operatie. De wond 8s langzaam aan het genezen!
Iedereen sterkte en beterschap.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 17:18

Hoe gaat het met je Billy?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-24 18:39

Lief dat je het vraagt.. inmiddels ff verder. De chirurg heeft er net 3 of 4 collega's naar gekeken in totaal. Uitkomst is dat ze de schroeven aan de binnenkant waar ik last van heb eruit gaan halen. De plaat aan de buitenkant blijft zitten voor de stevigheid. En na ff wachten gaat dat as vrijdag gebeuren

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 17:56

Vandaag is het dus gebeurd, ik hoop dat dit verlichting geeft! Gaan ze verder nog iets aan de nonunion doen, of is het geheel stevig genoeg met de plaat?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 08:30

Nope, hele middag liggen wachten maar er kwamen een paar spoedgevallen tussendoor dus ik ben weer naar huis. Maandag sta ik als eerste op het middagprogramma.
De plaat blijft zitten, die geeft stevigheid, en in januari of februari wordt er een nieuwe scan gemaakt

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 23:03

Hoe gaat het TS….. ik heb te horen gekregen dat mijn schroeven in mijn knie er ook uit gaan was benieuwd hoeveel last jij ervan hebt gehad.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-24 23:46

Totaal niks eigenlijk, ik liep zo weer weg, 2 dagen paracetamol geslikt, de oxy ligt ongebruikt in de kast. Enkel is nog wat dik en ziet er raar uit. Maar het is me 100% meegevallen. Zit nog wel in de ziektewet ik loop op sloffen of tuinklompen