Herstel gescheurde enkelbanden, ervaringen gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 22:24

Het lijkt me inderdaad ook geen ontsteking, daarvoor heb ik te weinig pijn.

Vandaag had ik vrij veel 'pijn', maar gewoon lopen is geen enkel probleem. Zonet ook even de oefening op de trap gedaan en ik kan geheel pijnvrij mijn hele lijf van haken laag naar hoog brengen op één voet. Op paard stappen is ook geen enkel probleem. Maar de koppeling intrappen is absoluut NIET chill. En geeft meer ongemak dan toen ik voor het eerst na 4 weken rust weer ging autorijden.

Op hakken lopen is niet pijnlijk, op hakken de koppeling intrappen is wel pijnlijk. Pijnlijker dan op platte schoenen, maar niet in de proportie die je zou verwachten.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:24

Ik heb 7 of 8 Jaar geleden ook mijn enkelbanden gescheurd en heb daar wel echt een behoorlijke tijd last van gehad. Echter had ik wel de pech ook mijn onderbeen net boven de enkel gebroken te hebben dus heb eerst 3 weken ouderwets gips gehad en daarna nog 5 weken loopgips waarmee ik dan voorzichtig door mijn huis mocht schuifelen met krukken want mocht het niet belasten.. Dus ik kon sowieso weinig meer doen dan het rust geven..

Maar weet wel dat het zeker in het begin bij gepaalde bewegingen wel venijnig zeer deed en ik op een gegeven moment vooral ook last van mijn andere enkel kreeg omdat je die continu overbelast.

Toen het gips eraf ging heb ik nog een poosje overdag bij bewegen een soort steunkous rondom mijn enkel gedragen omdat ik soms echt het idee had dat ik er nogmaals doorheen zou klappen. (IK heb wel altijd al slappe enkelbanden gehad en regelmatig enkels verzwikt omdat ik weer eens dubbel klapte trouwens, ook als kind al)

Al met al toch wel een maand of 3 zoet geweest toen denk ik dus geef het vooral tijd .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 22:25

Sandyislief schreef:
Ik heb 7 of 8 Jaar geleden ook mijn enkelbanden gescheurd en heb daar wel echt een behoorlijke tijd last van gehad. Echter had ik wel de pech ook mijn onderbeen net boven de enkel gebroken te hebben dus heb eerst 3 weken ouderwets gips gehad en daarna nog 5 weken loopgips waarmee ik dan voorzichtig door mijn huis mocht schuifelen met krukken want mocht het niet belasten.. Dus ik kon sowieso weinig meer doen dan het rust geven..

Maar weet wel dat het zeker in het begin bij gepaalde bewegingen wel venijnig zeer deed en ik op een gegeven moment vooral ook last van mijn andere enkel kreeg omdat je die continu overbelast.

Toen het gips eraf ging heb ik nog een poosje overdag bij bewegen een soort steunkous rondom mijn enkel gedragen omdat ik soms echt het idee had dat ik er nogmaals doorheen zou klappen. (IK heb wel altijd al slappe enkelbanden gehad en regelmatig enkels verzwikt omdat ik weer eens dubbel klapte trouwens, ook als kind al)

Al met al toch wel een maand of 3 zoet geweest toen denk ik dus geef het vooral tijd .

Uhm... het is intussen een jaar geleden :+

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:30

Oww haha ik heb helemaal niet naar de datum gekeken en alleen de eerste pagina gelezen. Hij stond op de hoofdpagina.. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 22:51

Sandyislief schreef:
Oww haha ik heb helemaal niet naar de datum gekeken en alleen de eerste pagina gelezen. Hij stond op de hoofdpagina.. :')

Ja, omdat ik nu wel weer klachten heb :P

Dus als je daar nog ervaring mee hebt, is dat wel zeer welkom :D