Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polarize

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:47

Ik heb maar eens een setje besteld bij byemily door dit topic. Ik bijt en scheur enorm aan mijn nagels, en nagellak heb ik er binnen 2 dagen helemaal afgeplukt :') acryl hield het 1,5e week vol bij mij, maar ik trek het er alsnog af, en dat is gewoon niet goed voor mijn nagels. Dus nu dit maar eens proberen, want ik ben wel gek op kleurtjes, en hopelijk groeien mijn nagels er een beetje mee!

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:49

Die van Lily & fox zijn zonder lamp, toch? Houden die dan ook 2 of 3 weken? Want dan zijn die idd heel goedkoop. Vriendin gebruikt ook stickers zonder lamp, maar die houden bij haar net zo lang als gewone lak. En zij heeft geen paard, dus voor mij niet echt handig te vergelijken. :+

Ik had een ontsteking aan 1 hand. Weken in soda (ja ouderwets) is niet zo best voor je nagelstickers ben ik nu achter. Maar goed, dat doe je normaal ook niet regelmatig. :P

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:51

Die van Lily & Fox zijn inderdaad zonder lamp. By Emily verkoopt beide, maar die van mij zijn met lamp. Ik verwacht morgen mijn wraps eraf te halen, zal dan even delen hoe dat ging.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:57

Ik lees even mee, vind het een interessant concept. Ik lak mijn handen enkel met een doorzichtige lak en de tenen in de zomer (als ik eraan denk) met een standaard rood lakje van de HEMA. Een gellak/BIAB stond mij nooit aan i.v.m. aantasting van mijn eigen nagel. Juist omdat ik dan een kleurtje zou doen voor enkel een gelegenheid.

Mag ik vragen waarop de keuze wordt gebaseerd om met lamp of met lak te gaan?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 12:35

Ik ben echt fan van Lily & Fox. Ik heb ze eerst gebruikt over een laag BIAB en ook een paar afgebroken nagels verlengd met BIAB en daar de Lily & Fox overheen. Wel met topcoat en dan uitgehard met de lamp.

Inmiddels ben ik na een paar weken zover dat al mijn nagels heel stevig zijn geworden en de juiste lengte hebben, wil geen echt lange nagels, netjes is me lang genoeg.

Ik heb nu een set Lily & Fox geplaatst die ik gewoon direct op de nagels zet, de ene hand met een tape bond, de andere zonder. Ik merk geen verschil. Ik hard de nagels eerst uit met de lamp nu, zet dan een top coat en hard ze dan nog een keer uit onder de lamp. Nu komen mijn nagels iets onder de sticker uitpiepen, dus ga ik zo het randje afvijlen en opnieuw opsluiten met de topcoat en de lamp erop.

Afbeelding

Ze zitten echt heel goed vast, maar ze gaan er ook weer af zonder de nagels te beschadigen. Voor die 1,99 is het nog eens leuk om gewoon een ander setje te plaatsen

Ik heb inmiddels een hele voorraad Lily & Fox liggen :-)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 13:45

Tatjanaa schreef:
Ik lees even mee, vind het een interessant concept. Ik lak mijn handen enkel met een doorzichtige lak en de tenen in de zomer (als ik eraan denk) met een standaard rood lakje van de HEMA. Een gellak/BIAB stond mij nooit aan i.v.m. aantasting van mijn eigen nagel. Juist omdat ik dan een kleurtje zou doen voor enkel een gelegenheid.

Mag ik vragen waarop de keuze wordt gebaseerd om met lamp of met lak te gaan?

Bij bij is het met name het doel. Als ik bv vakantie heb dan neem ik de nagels die onder de lamp moeten. Deze blijven net wat langer en mooier zitten. De stickers doe ik voor bv een weekendje weg. Dan heb ik toch mooie nagels en niet teveel geld uitgegeven als ik ze er onverwacht eraf moet halen. Werk in het ziekehuis maar heb sporadisch een uniform aan. Dan moet ik ze er snel vanaf kunnen halen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 14:07

Juist als je enkel voor een gelegenheid een kleurtje wil, zijn stickers ideaal. Ze blijven goed zitten, maar zijn ook makkelijk te verwijderen als je ze even voorweekt in heet water met wat olie, ook als ze met een lamp mer topcoat uitgehard zijn (wat niet persé hoeft).

En geen enkele schade aan mijn nagels.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 14:39

Even een vraag aan de nagelkenners hier; ik weet wat acryl nagels zijn. Maar wat is Biab, roze poeder, baby boom?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 14:57

rien10 schreef:
Even een vraag aan de nagelkenners hier; ik weet wat acryl nagels zijn. Maar wat is Biab, roze poeder, baby boom?

Biab = builder in a Bottle. Soort van gel maar dan makkelijker aan te brengen doordat je je nagels lakt

Roze poeder: weet niet precies wat je bedoelt maar als ik dit lees denk ik dat dit een acryl poeder is in de kleur roze.

Baby boom: is een techniek om een vloeiende overgang van roze naar wit te creëren. Je hebt dan geen harde lijn zoals bij een french manicure

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 15:12

Lily & Fox is inderdaad zonder lamp. Ik heb ze nog nooit 2-3 weken opgehouden, gemiddeld ben ik na een week ongeduldig en wil ik een ander setje proberen - ik heb iets te veel setjes :') Maar dan zijn ze eigenlijk bijna altijd nog helemaal prima, de ene set iets beter dan de andere.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 15:28

Blue_Eyes schreef:
Lily & Fox is inderdaad zonder lamp. Ik heb ze nog nooit 2-3 weken opgehouden, gemiddeld ben ik na een week ongeduldig en wil ik een ander setje proberen - ik heb iets te veel setjes :') Maar dan zijn ze eigenlijk bijna altijd nog helemaal prima, de ene set iets beter dan de andere.

Als ik de prijs zie dan is het ook nog leuk om regelmatig te wisselen. Er zitten ook heel wat leuke nailwraps/stickers bij.
Alleen zie ik op de website niet de verzendkosten. Wel dat ze (vanuit Australië?) naar Europa verzenden en je daarom 3 tot 4 weken geduld moet hebben i.v.m. verzendduur.

Ik vind de nailwraps/stickers erg leuk om eens als nailart te kunnen gebruiken. Door informatie uit het nagellaktopic lak ik sinds een maand of wat mijn nagels met een rubberbase en gellak. Lamp nodig, maar mijn nagels breken en scheuren daarmee veel minder snel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 15:33

lucifertje schreef:
rien10 schreef:

Biab = builder in a Bottle. Soort van gel maar dan makkelijker aan te brengen doordat je je nagels lakt

Roze poeder: weet niet precies wat je bedoelt maar als ik dit lees denk ik dat dit een acryl poeder is in de kleur roze.

Baby boom: is een techniek om een vloeiende overgang van roze naar wit te creëren. Je hebt dan geen harde lijn zoals bij een french manicure

Thanks!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 15:38

BrankaZ schreef:
Als ik de prijs zie dan is het ook nog leuk om regelmatig te wisselen. Er zitten ook heel wat leuke nailwraps/stickers bij.
Alleen zie ik op de website niet de verzendkosten. Wel dat ze (vanuit Australië?) naar Europa verzenden en je daarom 3 tot 4 weken geduld moet hebben i.v.m. verzendduur.
.

De verzendkosten zijn altijd gratis en inmiddels al twee bestellingen binnen een dag of 8 ontvangen (1 in Nederland en 1 in Spanje). De derde is onderweg :-)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 17:03

Lily en Fox klinkt goed, maar ik vind het wel heftig dat het helemaal uit Australië moet komen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 17:11

Dat heb/had ik ook. Maar als ik lees dat er geen verzendkosten zijn en ze veel sneller bezorgd worden dan op de website staat overweeg ik het wel om eens wat te bestellen. Want ik vind de patronen erg leuk.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 18:09

Tiggs schreef:
Lily en Fox klinkt goed, maar ik vind het wel heftig dat het helemaal uit Australië moet komen.

Voor zover ik kan zien kwamen mijn bestellingen allebei uit Duitsland, het lijkt er dus op dat daar ook een depot zit.

https://firmeneintrag.creditreform.de/6 ... D_FOX_GMBH

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 18:31

MoniqueT schreef:
Tiggs schreef:

Voor zover ik kan zien kwamen mijn bestellingen allebei uit Duitsland, het lijkt er dus op dat daar ook een depot zit.

https://firmeneintrag.creditreform.de/6 ... D_FOX_GMBH

Oh dat klinkt al beter! (klimaatwise)
Twijfel bij de versie met lamp een beetje i.v.m. allergierisico's (die nu zo in het nieuws zijn).

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 18:59

De allergieen vanuit de nagels ken ik vooral doordat producten de huid raken. Bij gewone nagels zetten bedoel ik dat.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:40

Let vooral dat producten HEMA-vrij zijn! Die van Lily and Fox zijn dat. De BIAB van Mylee die ik gebruik ook trouwens.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:08

Moet je deze op maat knippen?

Ik heb een redelijke stash gellakken, maar dit ziet er toch ook leuk uit.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:02

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:08

Die van Lily & Fox komen wel van de Australische site maar worden inderdaad vanuit Duitsland verzonden. Je kunt kiezen voor gratis verzenden en voor een paar betaalde verzendopties, maar ik kies indd altijd voor gratis en heb ze meestal met een week of 2 wel in huis.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:58

Keizerinnnn schreef:
Ik heb dit al regelmatig voorbij zien komen op tiktok, was altijd wel benieuwd maar dit topic heeft me wel meer aan het denken gezet. Ik zet nu zelf gellak bij mezelf, vind het erg mooi staan bij mezelf. Heb alleen volgens mij alleen al erg olie achtige nagels waardoor het er snel afgaat en daarbij is het bij mij als er 1 nagel niet meer mooi is ik alles er weer afpeuter. Soms zit het er een week mooi op en andere momenten heb ik het er na 1 dag alweer afgepeuterd. Frustrerend. Ik doe de nagel altijd iets opruwen, gebruik een bond/ primer en dan nog komen sommige nagels al met 1 dag weer los op bepaalde plekken.

Het is wel relatief goedkoop voor als het echt 3 weken blijft zitten... zou denk ik wel een gokje willen wagen. Als je ze eraf haalt, haal je ze er dan in het geheel af? En iemand ervaring ermee die hetzelfde heeft als ik met de gellak?

Edit: ik zeg goedkoop maar zie wel groot verschil tussen de prijs bij lily and fox en by emily.

Even tussendoor, ik had hetzelfde probleem. Gebruikte primer en rubber base van Pink gellac. Heb nu primer en rubber base van een ander merk (welke zou ik even moeten nakijken) en het zit als een huis! Misschien de moeite waard om rond te kijken voor een ander merk. Ik heb nog steeds geen wraps geprobeerd, omdat mijn lak nu goed blijft zitten is de tijd om mijn nagels te doen de moeite waard. Wil het nog steeds wel proberen voor de leuke printjes haha!

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:35

Contemplate schreef:
Even tussendoor, ik had hetzelfde probleem. Gebruikte primer en rubber base van Pink gellac. Heb nu primer en rubber base van een ander merk (welke zou ik even moeten nakijken) en het zit als een huis! Misschien de moeite waard om rond te kijken voor een ander merk. Ik heb nog steeds geen wraps geprobeerd, omdat mijn lak nu goed blijft zitten is de tijd om mijn nagels te doen de moeite waard. Wil het nog steeds wel proberen voor de leuke printjes haha!

Bedankt voor je reactie, ik ben nu inderdaad overgestapt van primer en base maar hetzelfde blijft. Heb nu 3 merken primers geprobeerd en 3 merken bond. Ik zou graag een oplossing vinden want heb inmiddels een hele voorraad aan gellac hahaha. Maar lijkt me vooralsnog leuk om de strips eens te proberen. Ben niet van plan hele collectie gellac de deur uit te doen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 11:39

Keizerinnnn schreef:
Bedankt voor je reactie, ik ben nu inderdaad overgestapt van primer en base maar hetzelfde blijft. Heb nu 3 merken primers geprobeerd en 3 merken bond. Ik zou graag een oplossing vinden want heb inmiddels een hele voorraad aan gellac hahaha. Maar lijkt me vooralsnog leuk om de strips eens te proberen. Ben niet van plan hele collectie gellac de deur uit te doen.

Alles valt en staat met de voorbereiding. Na het opruwen van de nagels kan je ze het beste nog schoonmaken en ontvetten met bijv dit product:
https://www.lenks-webshop.com/c-5214297 ... 1-cleaner/

Daarna een primer en vervolgens een rubberbase, bijv deze:
https://www.lenks-webshop.com/a-5948221 ... escription

De rubberbase hard je uit in de lamp en daarop plaats je gelijk de gellak. Daarna een topcoat erover en dan moet het blijven zitten tot wanneer je het er zelf weer wil afhalen.

Als je de stickers gebruikt is een base niet perse nodig, maar die kan je nog wel over de stickers heen doen om een plaklaag te creeeren tussen je stickers en de topcoat. Dat blijft dan ook weer beter zitten als dat nu problemen geeft.