Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tatjanaa schreef:Ik lees even mee, vind het een interessant concept. Ik lak mijn handen enkel met een doorzichtige lak en de tenen in de zomer (als ik eraan denk) met een standaard rood lakje van de HEMA. Een gellak/BIAB stond mij nooit aan i.v.m. aantasting van mijn eigen nagel. Juist omdat ik dan een kleurtje zou doen voor enkel een gelegenheid.
Mag ik vragen waarop de keuze wordt gebaseerd om met lamp of met lak te gaan?
rien10 schreef:Even een vraag aan de nagelkenners hier; ik weet wat acryl nagels zijn. Maar wat is Biab, roze poeder, baby boom?
Blue_Eyes schreef:Lily & Fox is inderdaad zonder lamp. Ik heb ze nog nooit 2-3 weken opgehouden, gemiddeld ben ik na een week ongeduldig en wil ik een ander setje proberen - ik heb iets te veel setjesMaar dan zijn ze eigenlijk bijna altijd nog helemaal prima, de ene set iets beter dan de andere.
lucifertje schreef:rien10 schreef:Even een vraag aan de nagelkenners hier; ik weet wat acryl nagels zijn. Maar wat is Biab, roze poeder, baby boom?
Biab = builder in a Bottle. Soort van gel maar dan makkelijker aan te brengen doordat je je nagels lakt
Roze poeder: weet niet precies wat je bedoelt maar als ik dit lees denk ik dat dit een acryl poeder is in de kleur roze.
Baby boom: is een techniek om een vloeiende overgang van roze naar wit te creëren. Je hebt dan geen harde lijn zoals bij een french manicure
BrankaZ schreef:Als ik de prijs zie dan is het ook nog leuk om regelmatig te wisselen. Er zitten ook heel wat leuke nailwraps/stickers bij.
Alleen zie ik op de website niet de verzendkosten. Wel dat ze (vanuit Australië?) naar Europa verzenden en je daarom 3 tot 4 weken geduld moet hebben i.v.m. verzendduur.
.
Tiggs schreef:Lily en Fox klinkt goed, maar ik vind het wel heftig dat het helemaal uit Australië moet komen.
MoniqueT schreef:Tiggs schreef:Lily en Fox klinkt goed, maar ik vind het wel heftig dat het helemaal uit Australië moet komen.
Voor zover ik kan zien kwamen mijn bestellingen allebei uit Duitsland, het lijkt er dus op dat daar ook een depot zit.
https://firmeneintrag.creditreform.de/6 ... D_FOX_GMBH
Keizerinnnn schreef:Ik heb dit al regelmatig voorbij zien komen op tiktok, was altijd wel benieuwd maar dit topic heeft me wel meer aan het denken gezet. Ik zet nu zelf gellak bij mezelf, vind het erg mooi staan bij mezelf. Heb alleen volgens mij alleen al erg olie achtige nagels waardoor het er snel afgaat en daarbij is het bij mij als er 1 nagel niet meer mooi is ik alles er weer afpeuter. Soms zit het er een week mooi op en andere momenten heb ik het er na 1 dag alweer afgepeuterd. Frustrerend. Ik doe de nagel altijd iets opruwen, gebruik een bond/ primer en dan nog komen sommige nagels al met 1 dag weer los op bepaalde plekken.
Het is wel relatief goedkoop voor als het echt 3 weken blijft zitten... zou denk ik wel een gokje willen wagen. Als je ze eraf haalt, haal je ze er dan in het geheel af? En iemand ervaring ermee die hetzelfde heeft als ik met de gellak?
Edit: ik zeg goedkoop maar zie wel groot verschil tussen de prijs bij lily and fox en by emily.
Contemplate schreef:Even tussendoor, ik had hetzelfde probleem. Gebruikte primer en rubber base van Pink gellac. Heb nu primer en rubber base van een ander merk (welke zou ik even moeten nakijken) en het zit als een huis! Misschien de moeite waard om rond te kijken voor een ander merk. Ik heb nog steeds geen wraps geprobeerd, omdat mijn lak nu goed blijft zitten is de tijd om mijn nagels te doen de moeite waard. Wil het nog steeds wel proberen voor de leuke printjes haha!
Keizerinnnn schreef:Bedankt voor je reactie, ik ben nu inderdaad overgestapt van primer en base maar hetzelfde blijft. Heb nu 3 merken primers geprobeerd en 3 merken bond. Ik zou graag een oplossing vinden want heb inmiddels een hele voorraad aan gellac hahaha. Maar lijkt me vooralsnog leuk om de strips eens te proberen. Ben niet van plan hele collectie gellac de deur uit te doen.