Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Monique1963 schreef:Dat is dan gelukkig maar een keer per jaar en kun je vervangen voor plastic. Maar je wilt wel een andere kerst dan niezen. Sterkte en toch fijne kerst
Siggislief schreef:Ik vraag mij iets af?
Kan je ook zonder dat je weet waar je allergisch voor bent naar het ziekenhuis voor een allergie-prik-test op de huid?
Mijn huisarts zegt van niet want dan moet je weten waar je allergisch voor bent.
En nu ga ik (denk ik vooral) een lange procedure door om achter te komen
thuis/boerderij waar ik allergisch voor ben en dan moet ik het vooral opschrijven.
Siggislief schreef:Ik vraag mij iets af?
Kan je ook zonder dat je weet waar je allergisch voor bent naar het ziekenhuis voor een allergie-prik-test op de huid?
Mijn huisarts zegt van niet want dan moet je weten waar je allergisch voor bent.
En nu ga ik (denk ik vooral) een lange procedure door om achter te komen
thuis/boerderij waar ik allergisch voor ben en dan moet ik het vooral opschrijven.
nikia schreef:@kiwiwitje hoe uit zich de allergie tegen Thiuram zich bij jou? Ik heb een allergie tegen diethielthuereum. Ook een weekmaker in rubber, zoals neopreen e.d. Ik kan de meeste schoenen niet aan omdat contact met de zool waar vaak neopreen in zit een echte no go is.
Ik kan ook niet tegen conserveermiddelen in cosmetica. Ben daar nog vaak op zoek naar de goede alternatieven.
F_Orumster schreef:Ik zal eens (sceptisch) lezen over NLP, wel nieuwsgierig nu. Ik zou alleen liever mijn darmen willen trainen toch weer lactase aan te maken
kiwiwitje schreef:nikia schreef:@kiwiwitje hoe uit zich de allergie tegen Thiuram zich bij jou? Ik heb een allergie tegen diethielthuereum. Ook een weekmaker in rubber, zoals neopreen e.d. Ik kan de meeste schoenen niet aan omdat contact met de zool waar vaak neopreen in zit een echte no go is.
Ik kan ook niet tegen conserveermiddelen in cosmetica. Ben daar nog vaak op zoek naar de goede alternatieven.
Ik krijg soort brandwond achtige plekken met blaren/blaasjes.
nikia schreef:kiwiwitje schreef:Ik krijg soort brandwond achtige plekken met blaren/blaasjes.
Ik heb exact hetzelfde, maar nog nooit iemand anders gehoord die dat zou hebben!
Heb jij ook het probleem met de binnenzolen van schoenen?
Appeltje00 schreef:Hier twee kinderen met allergieën/coeliakie (auto immuunziekte). Mijn dochter is allergisch voor melk, soja, ei, pinda en mag dus geen gluten. Mijn zoon geen melk, soja en gluten. Soms wel echt een behoorlijke uitdaging. Idee is wel dat ze over alles behalve coeliakie heen groeien, zodra hun darmschade door coeliakie minder wordt.
Mag zelf volgende week voor de coeliakie familie screening. Ben benieuwd.
Pmarena: Lays is gewoon veilig en zonder melk. Sinds enige tijd is de paprika variant ook zonder gluten.