Menstruatiedisk

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 16:40

Misschien brutale vraag, maar het schijnt dat je met een disk ook gewoon sex kan hebben? Hoe bevalt jullie dat?
Ik gebruik nu dan zo'n Beppy sponsje, maar vind dat echt wel een gedoe met verwijderen, iets met een groot zwart gat na 3 kinderen waar hij in verdwijnt :+ :+

pluisje88

Re: Menstruatiedisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 17:19

Ik heb het niet uitgeprobeerd ;)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:07

Ik heb dat ook niet uitgeprobeerd, veel te veel pijn om daar zin in te hebben :o

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:20

Ik heb die functie ook nog niet geprobeerd maar kan mij wel voorstellen dat het kan idd, ik zou alleen van te voren denk ik wel legen ofzo <<)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:31

Ja dat kan zeker! Liever niet op de zwaardere dagen, kans dat je ertegenaan stoot en dus gaat lekken is aanwezig. Maar lichtere dagen gaat prima. Tijdens seks word je veel dieper dus verdwijnt ie echt naar achteren. Niet meteen eruit willen halen erna dus want dan kom je er niet bij.

Ik vind het echt ideaal. Zeker op lichtere dagen heb ik wel zin en helpt het ook echt tegen de laatste krampjes. Plus is het nog sneller klaar met bloeden ook, haha.

Maargoed, het werkt echt fijn, houdt puur het bloed tegen (want omhult alleen de baarmoedermond) maar je wordt verder gewoon nat..

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:35

LOTTIESLOVER15 krijg je trouwens 15 procent korting, misschien handig voor als iemand twijfelt :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 19:43

Amado schreef:
Interessant topic! Ik wil de disc van Bamboozy dan toch een kans gaan geven, maar nu heb je 3 versies. 1 ‘simpele’ 1 met een soort touwtje en 1 met vinger haakje. Die met touwtje lijkt me geen fijne optie, maar heeft iemand ervaring met de laatste optie?

Ik heb die met ringetje/haakje en die zonder iets en vind die laatste het fijnste.

Seks met disc gaat prima.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:25

Artimes schreef:
LOTTIESLOVER15 krijg je trouwens 15 procent korting, misschien handig voor als iemand twijfelt :D

en gratis verzenden, dus echt wel de moeite :D

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:33

Goed om te weten allemaal, bedankt dames *\o/*

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 19:56

maitestar23 schreef:
Misschien brutale vraag, maar het schijnt dat je met een disk ook gewoon sex kan hebben? Hoe bevalt jullie dat?
Ik gebruik nu dan zo'n Beppy sponsje, maar vind dat echt wel een gedoe met verwijderen, iets met een groot zwart gat na 3 kinderen waar hij in verdwijnt :+ :+

Gaat prima, mijn vriend heeft er ook geen “last” van, hij voelt m dan ook niet zitten

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 12:44

Ik heb nu de Lottie disc een week gebruikt,
Ik vind hem stroever met inbrengen, maar blijft vind ik beter op zijn plek zitten dan de Bamboozy.
Wat ik heb zowel met de Lottie als de Bamboozy, op mijn hevigst lek ik wel eens door.. of het nou de verkeerde maat is?
Persoonlijk vind ik de Lotties fijner omdat ik merk dat deze beter op zijn plek blijft zitten

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 14:36

Ik heb hetzelfde met de Bamboozy, 2 dagen moet ik ofwel regelmatig denken dat ik hem moet legen/checken of de autodump werkte ofwel (en dat doe ik nu standaard) op die 2 dagen combineren met menstruatieondergoed. Als hij dan omkiept is er niks aan de hand en zit ik ook niet op een vreemde locatie te sukkelen met een volle disc. Dat had ik laatst dus voor, was een soort lezing in een kleine ruimte met een deur naar het toilet. Alleen je handen moest je dus wassen aan een keukenblok in de vergaderruimte aan de overkant van de deur. Dan loop je wel ff te stressen op de wc hoe je dat moet gaan fixen :+

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:07

Onlylienn schreef:
Ik vind hem stroever met inbrengen, maar blijft vind ik beter op zijn plek zitten dan de Bamboozy.
Wat ik heb zowel met de Lottie als de Bamboozy, op mijn hevigst lek ik wel eens door.. of het nou de verkeerde maat is?
Persoonlijk vind ik de Lotties fijner omdat ik merk dat deze beter op zijn plek blijft zitten

De disk kan ook gewoon vol zijn en dat je dan door gaat lekken.
Die van mij was in ‘t begin al continu aan ‘t doorlekken op mn zwaarste dagen, die bleek toch te klein. Met de grote heb ik dat niet, tenzij vol.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 23:24

Slmt9 schreef:
Onlylienn schreef:

De disk kan ook gewoon vol zijn en dat je dan door gaat lekken.
Die van mij was in ‘t begin al continu aan ‘t doorlekken op mn zwaarste dagen, die bleek toch te klein. Met de grote heb ik dat niet, tenzij vol.

Vind hem dan wel vrij snel vol.. kan altijd nog een grotere maat proberen, maar ben dan ook weer bang dat dat te groot gaat worden

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 11:30

Ik ben ook enorm fan van de bamboozy disc. Ik ga niet zo lekker op cups (enorme krampen van het vaccum). De disc heb ik maar een paar maanden kunnen gebruiken nu ik sinds de mirena spiraal niet meer menstrueer.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:02

F_Orumster schreef:
Ik ben ook enorm fan van de bamboozy disc. Ik ga niet zo lekker op cups (enorme krampen van het vaccum). De disc heb ik maar een paar maanden kunnen gebruiken nu ik sinds de mirena spiraal niet meer menstrueer.

Geluksvogel, ik menstrueer gewoon met de Mirena |( En best lang ook.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 22:32

Tiggs schreef:
F_Orumster schreef:

Geluksvogel, ik menstrueer gewoon met de Mirena |( En best lang ook.

Ik realiseer me net dat ik de kyleena heb, sorry! Ik meende dat de kans met mirena hoger zou zijn?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 22:48

Mirena heeft meer hormonen, meestal menstrueer je dan niet meer. Met Kyleena kan dat makkelijker nog wel gebeuren. Maar iedereen is weer anders natuurlijk en reageert anders.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 23:26

Ik zit te twijfelen om de disc te bestellen. De cups bevallen mij niet goed, heb er al heel veel geprobeerd en heb steeds het gevoel dat ik moet plassen. Helaas lekt hij ook af en toe en bij fietsen lekt hij zelfs heel erg.

Alleen die automatische dump staat mij iets tegen hoe moet ik mij dat voorstellen? Je moet natuurlijk niet hebben dat dat onder het paardrijden of in de sportschool gaat gebeuren. :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 00:32

Oeps, disK dus. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 07:17

Je kan er 1 nemen met een extra "velletje" aan de voorkant, een stukje afdekking van de bovenkant, zodat je die autodump niet hebt. Zoals ik het begrijp.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 09:28

Auto dump gebeurt bij mij alleen als hij behoorlijk vol zit. Verder merk je er weinig van. Ziet eruit alsof je plast zonder dat je iets gebruikt zegmaar. Papiertje erlangs en klaar. Spannender is het eigenlijk niet.

Ik gebruik de disc sinds een maand of 5 en sinds die tijd heb ik nooit meer regulier spul aangeraakt. Dit bevalt echt heel goed. Had ik jaren eerder willen hebben

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 09:51

Oh, ik gebruik er altijd wel een inlegkruisje bij. Gaat ook weleens mis en dit vangt het dan op.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 10:24

Hier ging het alleen mis als hij vol zat, op mn eerste twee dagen. Maar dat was prima met menstruatieondergoed op te vangen.
Op die dagen moet ik hem dan elke keer na het plassen weer even omhoog doen, achter heb schaambeen. Maar dat is beter dan elke keer die hele disk of een cup moeten vervangen.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:37

Ik wil graag de Lotties maat groter bestellen, heb de M nu, maar bij hevige menstruatie lek ik gewoon finaal door.. :\
Verder vind ik de disc echt geweldig, de autodump gebeuren vind ik ideaal, niet meer in de WC lopen knoeien met de cup, en vooral bij de openbare WC's.
Enigste minpunt is dat ik sneller door lek, maar ik denk dat ik dat met een maatje groter wel kan oplossen.