Welke haarproducten gebruik jij?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37295
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:57

Ik was mijn haar 1 a 2 x per week, ik heb krullen/slag haar, en erg lang. Ik was met random shampoo, boeit mij niet welke. Meestal 2 x , daarna een conditioner masker van L’Oréal en dan uitspoelen en dan een leave in conditioner, van aunty jack curl la la als ik het goed heb, gecombineerd met nog andere krullen producten etc. Dan zit m’n haar voor 1 dag even goed, volgende dag weer drama :D mijn haar klit heel snel, is ook tot mn kont ongeveer als het stijl is.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 19:36


Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 19:41

ik gebruik of de shampoo bars van ons merk Panier Des Sens, met de bijpassende conditioner.
Ofwel Davines.

Beide topmerken <3

leintje_

Berichten: 4210
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:25

Ik gebruik de gentle shampoo en conditioner van Monday en een haarolie; Wella SP luxe oil

Kaatastrof

Berichten: 6272
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:50

Ik gebruik De Tuinen aloë Vera shampoo bar en een conditioner bar (voorlopig nog de lavendel omdat ik die als staaltje kreeg) en aloë vera conditioner bar van Earth Elements.

Als haarolie gebruik ik gewoon pure argan, vooral voor mijn hoofdhuid. Dat masseer ik in kort voor dat ik mijn haar was.

Gaat zo echt heel goed hier. Mijn haar blonk nog nooit zo mooi en het is zelf na een week niet wassen niet bepaald vettig. :D

FennyPower

Berichten: 1488
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 12:05

Iemand die een goede shampoo en conditioner weet voor haar wat snel uitvalt en snel droog wordt?
Zonder siliconen.

Ik gebruik nu kms moist reprair.
Maar vind het niet heel geweldig.

ElfBeau_067

Berichten: 2010
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:39

Lush heeft echt fijne dingen. Ik had een tijdje een conditioner bar van ze en werkte echt heel erg fijn. Schuimde en werkte heel goed. Het zijn echt goede kwaliteit dingen, ze verkopen vanalles (voor in bad en douche).
En ook heb zo’n shampoobar van lush wat fijn is om te gebruiken bij mijn haar. Het haar word snel niet vettig en je hoeft er niet veel van te gebruiken:
https://www.lush.com/nl/nl/p/soak-and-f ... o-bar-2021

Josien_

Berichten: 9047
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:48

Voordat ik een nieuw topic aan maak voor een enkele vraag;
Wie heeft er een fijne tip voor een leave in conditioner en Heat protector in een voor fijn/steil haar?

Yummy

Berichten: 428
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 19:35

Josien_ schreef:
Voordat ik een nieuw topic aan maak voor een enkele vraag;
Wie heeft er een fijne tip voor een leave in conditioner en Heat protector in een voor fijn/steil haar?



Als heat protector gebruik ik chi silk infusion.

Binoche
Berichten: 537
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 23:16

Als hittebeschermer gebruik ik de CHI Vibes Know it All Multitasking Protector Haarspray. Ik heb zeer fijn haar en dit maakt het niet zwaar

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 07:02

Mocht je helemaal natuurlijk en zonder rotzooi willen overwegen, dan is no poo met Ayurvedische kruiden aan te raden. Ik gebruik dit nu ruim 1,5 jaar en ben daarmee volledig klachtenvrij. Zelfs weer nieuwe haargroei en veel volume.

Het is het idee zoals met pure henna haarverf. Maar nu maak je een papje met bijvoorbeeld cassia, amla en reetha en laat dit 10 minuten intrekken op nat haar. Vervolgens gebruik aloe vera gel als leaf in en waarmee ik tevens slag (soms als alles mee werkt ook krul) krijg.

Je haar en huid moet echter wel eerst afkicken van de shampoo (siliconen etc) dus het kan een proces zijn.

Voor de beeldvorming, in het begin moest om de dag wassen daarna heb ik dit rustig kunnen afbouwen. Nu was ik eens per week met kruiden en vervolgens om de dag met alleen water.

Om de 7 weken verf ik ook met pure henna en laat dit voor enkele uren zitten. Ik meng het dan met bijvoorbeeld hibiscus en ashwaganda voor extra verzorging.

Het is omdenken maar zeker de moeite waard mocht je dus echt natuurlijk en zonder zooi willen.

Binoche
Berichten: 537
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 08:18

Ondertussen gebruik ik 1x per week kevin murphy scalp scrub gevolgd door Angel Wash en Angel rinse, 1x per week Angel Wash en Cool Angel treatment en 1 x per week Restore ipv shampoo om te voorkomen dat mijn haar te droog wordt.

Voor het stylen als hittebeschermer de Chi vibes know it all hittebeschermer, Kevin Murphy Shimmer Me Blonde en KM anti-gravity spray. Met deze producten krijg ik de opmerking van mijn kapster dat mijn zeer fijne (snel te droge) haar met highlights er zeer gezond uitziet.

Sintara

Berichten: 7462
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 08:39

Na wat experimenten met wavy / curvly girl ben ik terug bij Andrelon zomerblond, en daarnaast pure arganolie. Mijn haar wordt met droog weer snel droog, daarom de olie in de puntjes. Ik was mijn haar 1x per week, soms 1x in de twee weken met shampoo.

Ik style het bijna nooit, als ik het al doe dan gebruik ik een krullen crème op half droog haar en een klein beetje haarspray.

tennan
Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 08:49

nijnthju schreef:
Een blok Aleppo zeep en daarna naspoelen met verdunde appelazijn. Mijn haar is hierdoor veel gezonder geworden en ondanks dat het erg lang is, kom ik er zomaar doorheen met mijn borstel.


Hier precies hetzelfde. Blond (van mezelf) haar tot mijn billen, eigenlijk nooit knopen en knal gezond haar. Ik hoef het ook veel minder vaak te wassen. Ik reageer allergisch op veel soorten shampoo's/conditioners/haarverzorging en hiermee heb ik nergens last van. Diezelfde Aleppo gebruik ik trouwens ook voor mijn lichaam en mijn gezicht.

MissSicarius

Berichten: 244
Geregistreerd: 15-10-20
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:38

Ik zweer bij Matrix Food for soft olie met avocado olie. Hydraterend en thermische bescherming tot 230°C .

Ben laatst naar een wat luxere kapper geweest waar ze deze olie in de lengtes smeerden. Moet zeggen dat ik altijd bang ben voor vettig en samengeplakt haar, dus vreesde het ergste. In de avond maakte ik een vlecht en het zag er zo goed gehydrateerd uit! Een gezonde glans in plaats van dof! Geen last van vet haar (je moet het natuurlijk alleen in de lengtes smeren).

Volgende dag maar direct teruggegaan en gevraagd wat ze er in hebben gesmeerd. Gebruik het nu een half jaar en ben nog steeds enorm blij dat ik dit heb ‘uitgevonden’.

Josien_

Berichten: 9047
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 11:45

Bedankt voor de antwoorden!
Ben nu inderdaad ook begonnen met 1x pw olie op mijn hoofdhuid en scalp scrub en masker in de lengtes.
Wil dan nog voor het föhnen wat extra verzorgende hittebeschermer aanbrengen naast styling producten. Heb sinds ik een föhnborstel vaker gebruik wat brozere punten, fijn en slap haar wat snel vet wordt had ik al.
Verder ben ik vrij lui dus wil ook niet al te veel gedoe en stappen elke keer _O- .

Wel heel erg interessant om te lezen wat anderen gebruiken en doen!

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 14:03

Ik krijg van alles droog of juist vet haar

Ik gebruik nu sinds enkele jaren kappershampoo (Kerastase) aanvullend met een haarmasker
Wat een wereld van verschil! 3-4 dagen prima haar en daardoor doe je ook best lang met je shampoo, en dat is fijn gezien het best prijzig is.

black_kelpie

Berichten: 7863
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 14:21

Ik ben helemaal goedkoop, ik gebruik inmiddels bijna 4 jaar alleen maar water. In de winter als mijn haar een beetje droog/statisch is gaat er wat arganolie in. Één keer in de 2, 3 maanden, als ik eraan denk, maak ik mijn hoofdhuid schoon met ghassoul klei. Dat is alleen omdat we hier vrij hard water hebben, zonder kalk in het water zou dat ook niet nodig zijn. Mijn haar is nooit vet, ziet er schoon uit, stinkt niet, groeit beter dan het ooit heeft gedaan, is dikker en voller.