Hielspoor

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jildau

Berichten: 9444
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 07:50

Ik vind Skechers D’lites echte toppers en die vind ik heel ruim vallen. Net weer een paar dagen gedragen in New York waar ik elke dag minimaal 15,000 stappen heb gezet. Heb maat 41 met ruimte over terwijl mijn Nikes bijvoorbeeld maat 42 zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 08:43

Ik vind Skechers ook ruim vallen. Dat die sloffen warm zijn vind ik niet erg ik ben een koukleum.

Roosje01

Berichten: 10765
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 15:40

Hier ook ervaring met sketchers die groot vallen met de meeste merken heb ik 40, maar bij de meeste sketchers modellen heb ik 39, omdat ik er anders uitslip. Enige sketchers type wat klein valt is dat sneaker model met de air. Nu heb ik ook wel lastige voeten, want ik heb een halve schoen maat 39,5 en schoenen gaan niet op halve maten. Met uitzondering van sommige sneaker merken.

ziezoziezo22
Berichten: 407
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 15:47

Bij hielp zolen bij de podoloog aanmeten.
Nike air max
En vooral oefeningen, en kuit masseren bv met een deegroller en oprekken.
Nu veel op blote voeten omdat ik nu weer te weinig vetpad onder de voet heb , je kunt je voeten ook te veel verwennen.
Moest echt door de pijn heen maar merk nu wel verbetering

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 15:51

Oh typisch, dat werd tegen mij ook gezegd, dat ik eigenlijk te weinig vet onder mijn voeten heb. Wat bedoelen ze daar nou mee? Dat het vet ook wat dempt ofzo?

Volgens mij is dit dan ook echt de enige plek waar te weinig vet zou zitten. Kan het haast niet geloven :))

ziezoziezo22
Berichten: 407
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 17:15

Is blijkbaar een typische aandoeningen in de landen waar ze veel op schoenen lopen.
De mensen die op blote voeten lopen hebben geen last van slijtage aan het vetpad.
Zonder vetpad loop je rechtstreeks op je botten pezen etc, is een beschermlaag

edith2

Berichten: 511
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:12

ja, dat is wat bij mij genoemd werd. Het fad pad sydrome. Zooltjes vd podoloog werkten eigenlijk alleen maar averechts, zo'n pijn! Hij dacht aan hielspoor of plantis faciitis. Niets hielp/helpt. Toen naar een fysio gegaan die heeft wat andere testjes gedaan en mijn hielpad strak ingetaped. Dat gaf enigzins verlichting. Het is als lopen op een 'lekke band' waardoor de bovenste structuren vd hiel doorzakken en overbelast worden. Veel rust genomen en nu mag ik wat oefeningen gaan doen in de hoop de voet wat sterker te maken. Helaas merk ik nog weinig verbetering. Zoals vele van jullie loop ik ook het lekkerst op Skechers

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 19:48

Zo had ik het nog nooit bekeken maar het klinkt heel plausibel.

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:56

Het zijn 2 verschillende blessures!
Citaat:
Hielspoor of vetkamer-syndroom?
Hielspoor en het vetkamer-syndroom worden vaak met elkaar verward. Beide voetklachten geven pijn in de hiel, maar de oorzaak van de pijn is totaal verschillend. Bij het fat pad syndroom wordt de pijn veroorzaakt door het wegvallen van de demping in de voet. Bij hielspoor wordt de pijn veroorzaakt door botuitgroei aan het hielbeen. Bij het fat pad syndroom bevindt de pijn zich doorgaans in het midden en aan de zijkant van de hiel. Hielspoor geeft voornamelijk aan de voorzijde van de hiel klachten, bij de aanhechting van de peesplaat aan het hielbeen.

Het komt ook niet door lopen op zooltjes. En op blote voeten lopen is zeker geen oplossing.
https://www.footcare.nl/voetklachten/fat-pad-syndroom/
https://hielspoorinfo.nl/andere-voetkla ... amerschade)%20is,Behandeling%20is%20lastig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 21:32

Nee ik heb echt wel hielspoor klachten. Dat is ook echt de plek waar bij mij de pijn zit.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:00

En dan kan het de hielspoor zijn of de peesplaat ontsteking, en die klachten zijn echt gelijk. Alleen met een scan kun je eventueel zien wat het is. Zo had ik geen extra botgroei, maar dus wel enorme pijn op die plek. En zo kwam men dus op het probleem met de peesplaat.
Fat pad syndroom nog nooit van gehoord. Wel weet ik dat als ik te veel de achillespees rek met oefeningen op de trap dat ik dan juist last krijg van de middenvoet, dus die oefeningen kan ik niet meer doen. Sommige oefeningen geven dus juist weer overbelasting elders.
Overigens had ik ook in het midden en aan de zijkant pijn, en op de plek van de peesplaat, maar het was wel de peesplaat volgens de fysio.

Het is gewoon jammer dat er niet 1 echt goed werkende oplossing is. Dat maakt het ook zo lastig en ontkom je niet aan uitproberen en geld uitgeven in de hoop dat er iets werkt.

Tieneke

Berichten: 21721
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:29

En van die botgroei... Mijn zus heeft op enkele maanden tijd door de hielspoor dus een botuitstulping gekregen op de hiel, die vervolgens onder lokale verdoving weggekapt is :=

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:35

ik loop er al sinds februari mee. inmiddels beide voeten. Veel stretchen helpt me de ergste pijn te verlichten (vooral 1e passen zijn ontzettend pijnlijk),rollen over tennisbal. Ik heb een soort gel zooltjes gekregen waardoor de voet ontlast wordt. En thuis loop ik op.. je gelooft het niet, gewone slippers. van die sauna slippers. Dat is het enige waarop ik bijna volledig pijnvrij kan lopen.

kally
Berichten: 5268
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 09:25

Geweo badslippers…verdikte zool veel demping…loop er erg prettig op…bij Bol besteld.

girlyggirl

Berichten: 3098
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:37

Enigste waar ik redelijk pijnloos op liep waren crocs :') erg charmant als je bij een luxere juwelier werkt :D gelukkig nagenoeg geen last meer van

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:29

Heel charmant :))
Maar hey: ze zullen blij geweest dat je er uberhaupt was :)

Ik heb 2 paar Skechers (precies dezelfde) zodat ze om en om in de was kunnen. Ook niet heel charmant. En in de zomer echt gruwelijk warm. Heb dagen gehad dat m'n voeten bijna in brand stonden omdat ik m'n schoenen niet uit kon doen. Is geen pretje :n

Jildau

Berichten: 9444
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:17

Oscar schreef:
Heel charmant :))
Maar hey: ze zullen blij geweest dat je er uberhaupt was :)

Ik heb 2 paar Skechers (precies dezelfde) zodat ze om en om in de was kunnen. Ook niet heel charmant. En in de zomer echt gruwelijk warm. Heb dagen gehad dat m'n voeten bijna in brand stonden omdat ik m'n schoenen niet uit kon doen. Is geen pretje :n


Ik loop hier heel goed op zomers:
https://www.zalando.nl/timberland-londo ... b-q11.html

Siggislief

Berichten: 14174
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:27

Zijn Birkenstocks niet iets? Ik vind de Gizeh teenslippers heerlijk lopen,
maar ze hebben ook dichte schoenen en andere soort slippers dan de teenslippers.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 12:50

Nee ik krijg hele zere voeten van mijn Birkenstocks. Terwijl ik er hiervoor jarenlang op gelopen heb. Zweerde erbij.

meniekske

Berichten: 820
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 13:39

girlyggirl schreef:
Enigste waar ik redelijk pijnloos op liep waren crocs :') erg charmant als je bij een luxere juwelier werkt :D gelukkig nagenoeg geen last meer van


Zo herkenbaar...
Ik heb in mijn schoenen dus die zooltjes en als ik thuis ben loop ik altijd op crocs en nooit geen last dan.

ziezoziezo22
Berichten: 407
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 14:30

Crocs loop ik ook heerlijk op

Steppe

Berichten: 2808
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:04

Tjee zijn echt veel mensen die hielspoorachtige klachten hebben. Ik ook sinds een half jaar, loop ook op skechers en dat gaat idd het beste en thuis op crocs maar ben er zo klaar mee. De ene dag weinig last de volgende weet ik bijna niet hoe ik moet lopen met als gevolg veel last van bekken en heup omdat ik anders ga lopen.

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:27

WendyBZ schreef:
Ga naar een podoloog en laat zooltjes aanmeten :j Ik heb zooltjes gekregen met een zachte uitsparing en dat was echt een verademing. Sowieso vond ik het heel fijn dat iemand goed naar je looppatroon kijkt, waar klachten vandaan komen en bijvoorbeeld ook wat voor schoenen je het best kan dragen.

Dochter hier heeft iets dat lijkt op hielspoor te weten ziekte van Sever met dank aan de trampoline. Dat is een chronische ontsteking in de hak. Ze heeft inderdaad ook aangemeten zooltjes op advies van de huisarts. Gelukkig heeft zij de mazzel dat ze er nu overheen aan het groeien is en minder last. Ivm de pijn liep zij het liefste op Nike Air (nog steeds overigens) Ivm haar sport handboogschieten kan dat dan weer niet, dus dan draagt ze meestal gewone nikes met haar zooltjes.

Rivendell

Berichten: 6884
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 18:52

Vriendin van mij heeft accupunctuur gehad hiervoor en is vrij snel opgelost daardood

Roosje01

Berichten: 10765
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 04:28

Ja croggs zijn ook heel fijn. Heb trouwens sandalen van sketches die kan ik ook heel lang op lopen.