Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Momo94 schreef:@LWDaisy
Heel veel succes!
Hier ook een angsthaas.. ik weet dat het een en het ander moet gebeuren.. vooral tussen de kiezen... toch maar een hogere tandartsverzekering gekozen. Nu nog de stap zetten voor een afspraak.. Alleen krijg het al spaans benauwd bij het idee dat ik een afspraak moet maken..
LWDaisy schreef:Momo94 schreef:@LWDaisy
Heel veel succes!
Hier ook een angsthaas.. ik weet dat het een en het ander moet gebeuren.. vooral tussen de kiezen... toch maar een hogere tandartsverzekering gekozen. Nu nog de stap zetten voor een afspraak.. Alleen krijg het al spaans benauwd bij het idee dat ik een afspraak moet maken..
Ik heb de tandartsverzekering ook overwogen, maar in BE lijkt dat weinig zin te hebben.
De eerste 5 jaar heb je er weinig aan, en daarna ook niet, als het gaat om iets dat al gaande was toen je de verzekering aanvroegAls ik mijn leven opnieuw mocht doen, zou ik ze véél vroeger aanvragen haha.
Succes met het maken van je afspraak, ik weet hoe moeilijk dat kan zijn!
LWDaisy schreef:Zo, de definitieve vulling zit er ook in sinds maandag!![]()
Kaak was vorige keer een dag of 2 gezwollen, maar dat kon ik wel verwachten.
Maandag was een goeie dag haha, ik had niet eens verdoving nodig!
Ik ben er weer vanaf tot februari. Stiekem toch trots op mezelf, hoewel ik daar nog steeds met een klein hartje lig
_Mir schreef:LWDaisy schreef:Zo, de definitieve vulling zit er ook in sinds maandag!![]()
Kaak was vorige keer een dag of 2 gezwollen, maar dat kon ik wel verwachten.
Maandag was een goeie dag haha, ik had niet eens verdoving nodig!
Ik ben er weer vanaf tot februari. Stiekem toch trots op mezelf, hoewel ik daar nog steeds met een klein hartje lig
Dan komt omdat je zenuw eruit is. Fijn dat het zo erg is meegevallen!
Wat ik nog graag kwijt wil.. Natuurlijk is controle bij een ta belangrijk, maar veel kunnen mensen ook zelf thuis doen. Goed poetsen, goed rageren en letten op voeding. Wij hadden laatst een patient die 7 jr niet geweest was en deze persoon had helemaal niets, alleen een beetje tandsteen. Goed poetsen en weinig suikers.
Supervixen schreef:Ik ga volgende week onder narcose in Alphen aan de Rijn. Er wordt een kies uigehaald en het gat wordt opgevuld met bot. Dan moet het negen maanden genezen en ga ik weer onder narcose. Dan krijg ik daar een implantaat en ook nog eentje op een andere plek in mijn bovenkaak. Dat moet dan weer vier maanden genezen en dan kunnen de nepkiezen erop geschroefd worden.
Ik ben heel erg blij dat dit onder narcose kan, want anders durf ik zoiets echt nooit.
Ik heb vreselijke tandartsangst. Een gaatje vullen gaat nog net, met veel gebibber en huilen, maar dan houdt het ook op.
Nadeel is dat er een flink kostenplaatje aan hangt en ik alles zelf moet betalen.
Bij elkaar zo'n 7000 euro.
Gelukkig heb ik een flinke spaarrekening.