.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Re: Hoeveel brillen (met sterkte) hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:38

1 normale en 1 zonnebril (specsavers heeft meestal 2 de bril gratis. :+ )
Ik heb mijn oudere brillen ook nog wel voor reserve, maar mijn sterkste veranderd continu dus vind ze daarom vaak minder fijn. Zou wel meer brillen willen, beetje afwisselen enzo. Maarja om de 2 jaar is mijn sterke wel veranderd waardoor ik het zonde vind van het geld en de monturen. Hebben de mensen met veel brillen daar geen last van dan? Ik bedoel ik vind het echt niet fijn om telkens een bril op te hebben met een andere sterkte, ik ga daar scheel van kijken en krijg er hoofdpijn van. :')

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:51

2 brillen, een gewone en een zonnebril. :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 20:09

2 gewone brillen, 1 zonnebril en 1 nachtbril. :)

De gewone brillen heb ik nu 1,5 jaar. De andere 2 zijn al ouder, maar gezien de verandering van mijn sterkte nihil was. Is dat geen probleem. :)

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 21:21

Gewoon één gewone en één zonnebril op sterkte en daglenzen voor wanneer ik geen zin heb in een bril of ga sporten.

Moet eigenlijk nog even een gewone gepolariseerdr zonnebril scoren zonder sterkte icm de lenzen.

Bij mijn werk mag je ieder jaar een bril of lenzen uitkiezen. Leuke bijkomstigheid.

Mijn oudste kind heeft twee dezelfde brillen. Altijd wel eentje kwijt, krassen, vergeten, etc.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 22:10

Multifocale normale bril en multifocale zonnebril.
Vorige setje is binnen het jaar vervangen door iets sterkere variant.
Ik merkte dat ik teveel ging spannen.
Eerste setje was van de zelfstandige opticien. Vanwege de kosten nieuwe set bij de specsavers gehaald.
De multifocale zonnebril van de SV is veel fijner dan die van de zelfstandige brillenboer.
Hij doet me zelfs denken aan mijn Serengeti zonnebril die nu in de kast ligt te verstoffen.

Vind het wel erg prettig om in geval van nood van beide brillen de oude versie op reserve te hebben liggen.

Ik hoefde niet te wennen aan multifocaal. Ik was wel leesbril gewend.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 18:33

4

3 normale, en 1 zonnebril op sterkte.

1 die valt bijna uit elkaar dus die draag ik op de dagen dat ik op de Zorgboerderij ben,
als die een tik krijgt vind ik niet erg want die kan/mag het stootje best opvangen,
en als die 'overleden' is heb ik ook nog een andere liggen er voor.

En heb voor netjes en de andere dagen dan de ZB een andere bril liggen en graag draag. :)
Natuurlijk ook nog een zonnebril op sterkte die ik nu bijna dagelijks wel draag ongeacht Zomer-Lente-Herfst of Winter is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:25

Ik heb nu nog een bril er bij. Ik had een bril waarvan het montuur niet goed was en daardoor zit het glas niet helemaal zoals het moet zitten. Alleen als je er op let zie je het. Was gewoon niet goed geleverd, dus ik moest een nieuw montuur uitzoeken. Het nieuwe montuur is geleverd, maar de andere bril mocht ik gewoon mee, die gaat immers anders toch de kliko in.

Wat ik met mijn 2 oude brillen ga doen weet ik nog niet. 1 is een bril met meekleurende glazen, dat vind ik eigenlijk heel fijn, maar het ziet er stom uit in de winter, dan loop je nog met een zonnebril op. Meestal was dat mijn zomerbril en de andere de winterbril. Nu heb ik niet weer voor meekleurend gekozen omdat het toch dikkere glazen zijn, en het was mij ooit verkocht als handig in de auto, dan heb je meteen een zonnebril bij de hand, maar het werkt gewoon NIET in de auto omdat bepaalde golflengtes (uv) licht niet door glas komen. Dus eigenlijk was het een beetje een miskoop toen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:28

germie schreef:
Ik heb nu nog een bril er bij. Ik had een bril waarvan het montuur niet goed was en daardoor zit het glas niet helemaal zoals het moet zitten. Alleen als je er op let zie je het. Was gewoon niet goed geleverd, dus ik moest een nieuw montuur uitzoeken. Het nieuwe montuur is geleverd, maar de andere bril mocht ik gewoon mee, die gaat immers anders toch de kliko in.

Wat ik met mijn 2 oude brillen ga doen weet ik nog niet. 1 is een bril met meekleurende glazen, dat vind ik eigenlijk heel fijn, maar het ziet er stom uit in de winter, dan loop je nog met een zonnebril op. Meestal was dat mijn zomerbril en de andere de winterbril. Nu heb ik niet weer voor meekleurend gekozen omdat het toch dikkere glazen zijn, en het was mij ooit verkocht als handig in de auto, dan heb je meteen een zonnebril bij de hand, maar het werkt gewoon NIET in de auto omdat bepaalde golflengtes (uv) licht niet door glas komen. Dus eigenlijk was het een beetje een miskoop toen.

Tegenwoordig wel, nieuwe techniek. Ik heb vorig jaar een bril gekocht met zulke glazen, doet het ook thuis achter glas als je in de zon zit en in de auto, overal dus, kleurt razendsnel op en ook terug, dus je zit niet een half uur met donkere glazen als je binnen komt.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:35

Ik heb 1 bril en draag voornamelijk maandlenzen. Bril is voor avonden of wanneer ik geen lenzen kan dragen door omstandigheden oid

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 21:08

Ik had er 5 (waarvan 4 gewone en 1 zonnebril), maar sterkte is in 1,5 jaar flink verslechterd en dus heb ik nu bij hans anders na twee keer oogmeting ivm prisma's de 3-voor-1 actie benut. Nu dus weer twee gewone en een zonnebril. Oude vijf liggen nog als reserve. Ik ga er denk ik twee weggeven en dan houd ik de zonnebril en de twee favoriete gewone brillen voor als er iets mis is met m'n nieuwe twee en voor 'vieze' dingen als paardrijden, de auto wassen of gaan zwemmen. Dat doe ik liever niet met m'n goede exemplaren.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 21:19

Ik werk ook als opticien :D Ik heb er voor mijn vak maar heel weinig. :+

Namelijk 1 mooie voor op het werk. Die gebruik ik ook tijdens verkoopgesprekken en dan nog 4 brillen die niet ontspiegeld zijn voor bij de paarden of als ik gewoon even thuis ben. Ik ben eigenlijk mijn dure bril niet waard namelijk. :') En al helemaal niet op stal.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 22:42

Morrie schreef:
germie schreef:

Tegenwoordig wel, nieuwe techniek. Ik heb vorig jaar een bril gekocht met zulke glazen, doet het ook thuis achter glas als je in de zon zit en in de auto, overal dus, kleurt razendsnel op en ook terug, dus je zit niet een half uur met donkere glazen als je binnen komt.

Dat klinkt interessant.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 23:42

Ik heb een gewone op sterkte en een zonnebril op sterkte. Afgelopen week een ongeluk gehad op vakantie http://www.bokt.nl/img/avatar/b8s3MH.jpg
en zie nu dus wazig .

Wel direct een nieuw glas besteld.
En ga dus binnenkort toch maar een op reserve kopen. Heb nog wel een oude liggen maar mijn cilinder is veranderd nadat ik Corona heb gehad en daar zie ik dus niks meer mee

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 09:17

1
Multifocaal, cilinder en met meekleurende glazen. Bij e ye love iets van 150,00 dus ieder jr een nieuwe.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 16:10

Morrie schreef:
germie schreef:

Dat klinkt wel heel fijn zulke glazen wil ik ook. Zijn ook fijn voor op de fiets en als ik ga hardlopen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 16:15

3 stuks; een gewone, een zonnebril en een meekleurende
Ik heb een fikse prisma afwijking, dus kan helaas niet terecht bij ketens of webshops. Dus vind deze 3 wel even zat

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:52

Ik heb ook een fikse prisma-afwijking maar Hans Anders en Pearle hebben voor mij keurige metingen gedaan en perfecte glazen geleverd.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:55

Ik heb geen prisma maar cilinder afwijking en kon ook gewoon bij Pearle goed terecht.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:55

Tink89 schreef:
Ik heb ook een fikse prisma-afwijking maar Hans Anders en Pearle hebben voor mij keurige metingen gedaan en perfecte glazen geleverd.

Dan heb jij mazzel, die van mij werd bij eye wish niet eens opgemerkt bij de meting en mijn Hans Anders bril (gemaakt naar recept van mijn eigen opticien) word ik ontzettend duizelig en misselijk van. Dat was dus eens maar nooit weer

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:59

Pearle heeft bij mij de cilinder opgemerkt zelfs. Voorheen had ik dat niet. Mijn ogen werden tien jaar na het laseren slechter dus heb toen metingen laten doen en zowel Specsavers en Pearle waar ik beiden brillen van heb kwamen bijna tot dezelfde meting. De meting van pearl die sterktes heb ik nu als glazen ook in de Specsavers bril.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:56

Liselot schreef:
Tink89 schreef:

Dan heb jij mazzel, die van mij werd bij eye wish niet eens opgemerkt bij de meting en mijn Hans Anders bril (gemaakt naar recept van mijn eigen opticien) word ik ontzettend duizelig en misselijk van. Dat was dus eens maar nooit weer

Ben je ermee teruggegaan? Hier zat één glas een fractie scheef. En dat is met een cilinder en prisma's funest. Je hebt ook daar gewoon garantie he... Eyewish ken ik overigens niet.