germie schreef:Ik heb nu nog een bril er bij. Ik had een bril waarvan het montuur niet goed was en daardoor zit het glas niet helemaal zoals het moet zitten. Alleen als je er op let zie je het. Was gewoon niet goed geleverd, dus ik moest een nieuw montuur uitzoeken. Het nieuwe montuur is geleverd, maar de andere bril mocht ik gewoon mee, die gaat immers anders toch de kliko in.
Wat ik met mijn 2 oude brillen ga doen weet ik nog niet. 1 is een bril met meekleurende glazen, dat vind ik eigenlijk heel fijn, maar het ziet er stom uit in de winter, dan loop je nog met een zonnebril op. Meestal was dat mijn zomerbril en de andere de winterbril. Nu heb ik niet weer voor meekleurend gekozen omdat het toch dikkere glazen zijn, en het was mij ooit verkocht als handig in de auto, dan heb je meteen een zonnebril bij de hand, maar het werkt gewoon NIET in de auto omdat bepaalde golflengtes (uv) licht niet door glas komen. Dus eigenlijk was het een beetje een miskoop toen.
Tegenwoordig wel, nieuwe techniek. Ik heb vorig jaar een bril gekocht met zulke glazen, doet het ook thuis achter glas als je in de zon zit en in de auto, overal dus, kleurt razendsnel op en ook terug, dus je zit niet een half uur met donkere glazen als je binnen komt.