Hoe sta jij 's ochtends op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 17:02

Autumnn schreef:
Ik snap dat snoozen juist niet. Waarom?? Als je wekker een halfuur eerder laat gaan zodat je een halfuur kan snoozen had je toch ook nog een halfuur kunnen slapen? :')
Ik ben dus team wakker en uit bed. Niet gelijk 100% “aan”, maar wel genoeg om te kunnen functioneren haha. Ik word rustig wakker tijdens het ontbijt op de bank :j

Als mensen dat nou fijn vinden of dat nodig hebben?
Wat is toch die haat tegen snoozen

Autumnn

Re: Hoe sta jij 's ochtends op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 17:29

Haat? Waar lees je dat nou weer haha. Mensen moeten dat allemaal zelf weten, ik zeg alleen dat ik het niet snap, dat is niet gelijk haten _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 18:02

Autumnn schreef:
Haat? Waar lees je dat nou weer haha. Mensen moeten dat allemaal zelf weten, ik zeg alleen dat ik het niet snap, dat is niet gelijk haten _O-

Oké, maar je vraagt waarom snoozen, terwijl mensen het ook gewoon al uitleggen. Maar oké sorry, ik kan me voorstellen dat je het niet begrijpt als je er zelf anders in staat.
Maar ik heb ook al gelezen dat het “kansloos” is bijvoorbeeld.
Ik word daar een beetje geïrriteerd van omdat wakker worden al mijn hele leven lang een gigantisch probleem is en het snoozen is het enige wat me redelijk wakker krijgt. Dus die opmerkingen triggeren me een beetje.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 18:27

Snoozen is niet gezond voor je slaapritme en helpt je ook niet beter wakker worden en blijven op de dag :)

https://www.linkedin.com/posts/merijn-v ... member_ios

Hij heeft sowieso interessante tips om beter te slapen en wakker te worden.

Heb zelf overigens ook moeite met wakker worden maar snooze niet meer, lees nu eerst om wakker te worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 18:34

Zelf heb ik het idee dat iedereen haar eigen ritme heeft. Volgens mij ligt dat aardig vast. Mijn man draait zich graag nog eens om. Ik ben een ochtend mens en gelijk, alsof je het licht aanzet, daar.
Heeeeeel af en toe slaap ik uit (9 uur is echt heeel lang). Meestal ben ik om 7.30 uur klaarwakker, terwijl dat allang niet meer hoeft want ik ben met pensioen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:45

verootjoo schreef:
Snoozen is niet gezond voor je slaapritme en helpt je ook niet beter wakker worden en blijven op de dag :)

Heb zelf overigens ook moeite met wakker worden maar snooze niet meer, lees nu eerst om wakker te worden.

Dat zeggen ze.
En ja verslapen zal vast gezonder zijn dan snoozen en er om 6:15 uur eruit zijn.

Nogmaals ik wordt niet wakker van een wekker.
Ik druk hem in mijn slaap uit.
Maar elke keer dat ik hem uitdruk kom ik wel iets dichter bij de oppervlakte.

De 4de keer ben ik bewust dat ik snooze en stap ik er ook in een keer uit.

Sommige zeggen: leg je telefoon aan de andere kant van de kamer. Dan gaat hij rustig 3 kwartier piepen. Ik slaap er keihard doorheen.

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:51

Ik zet een wekker om 05:25 en 05:35. 05:45 moet ik er écht uit zodat ik om 06:15 in de auto naar werk zit. Dan heb ik exact een half uur om aan te kleden, mezelf toonbaar te maken en eten in de tas te doen én de paarden los te gooien. 15/15, zo plan ik het. Ontbijt & lunch maak ik de avond van te voren klaar, ik ontbijt op kantoor.

Ik wil ook van het snoozen af, vind het eigenlijk onzin bij mezelf. Ik ben namelijk meteen wakker als ik naast m’n bed sta, dus dan kan ik er net zo goed meteen uitgaan. Wil die telefoon ook weg, ‘s avonds wil ik ook niet meer doelloos scrollen waardoor ik te laat ga slapen. Goed topic dit!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:54

Froukje schreef:
Maar iedereen die pas op het werk echt wakker is, hoe vertrouwd ben je dan in het verkeer? Of gaan jullie allemaal met het OV?

*\o/* ik ben het OV....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:09

daantjuhhh schreef:
verootjoo schreef:

Dat zeggen ze.
En ja verslapen zal vast gezonder zijn dan snoozen en er om 6:15 uur eruit zijn.

Nogmaals ik wordt niet wakker van een wekker.
Ik druk hem in mijn slaap uit.
Maar elke keer dat ik hem uitdruk kom ik wel iets dichter bij de oppervlakte.

De 4de keer ben ik bewust dat ik snooze en stap ik er ook in een keer uit.

Sommige zeggen: leg je telefoon aan de andere kant van de kamer. Dan gaat hij rustig 3 kwartier piepen. Ik slaap er keihard doorheen.

Maakt mij niet uit hoor, ik dacht misschien heeft iemand er wat aan.

Als je wil snoozen lekker doen.

En als je beter wilt slapen en wakker worden is er dus wat aan te doen. Er wordt enorm veel onderzoek gedaan naar slapen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 07:56

Hier een wake up light die half uur voor voor de daadwerkelijke wekker gaat al zachtjes begint te branden. Hier wel een snooze van 5 minuten, want mijn Google Home doet 5 minuten voor daadwerkelijke wekker al een update voor de dag. Mijn wekker is dan 3FM.

Telefoon ligt overigens wel in de woonkamer. Anders zou ik voor het slapen en in ochtend ook er direct opzitten. Al is het maar kwartier voor slapen en bij opstaan. Is toch weer een half uur slaap. :D

Heb jij zo een activity/sporthorloge? Die kunnen vaak ook wel beetje jouw slaap monitoren en aangeven hoe goed jouw batterijtje voor de dag is opgeladen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:50

Ik snooze meestal 2 x en ga er dan uit. Op mijn gemak koffie drinken, rondje Duolingo spelen, naar de badkamer en daarna aan het werk. (Thuis) Ik ben dan zeker een uur verder.

Moet ik naar het werk, dan slaap ik al heel onrustig en sta direct op, koffie, badkamer in en weg. Ik moet dan ivm files uiterlijk 5 voor 6 in de auto zitten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 09:03

Hier sinds covid ongemerkt aan het snoozen geslagen, echt onwijs vervelend maar nu ben ik het zo gewend.. Dat het automatisch gebeurt.

Ik slaap wel met zo'n app die monitort en de wekker laat gaan als ik in een lichte slaap ben. Dat scheelt voor mij wel veel, ik word dan minder gedesoriënteerd wakker :+

Maar het ligt er ook aan hoeveel uur ik slaap en met welk "doel" ik mn bed uit moet (dit klinkt heel depressief zo :')). Als ik een bepaalde tijd in de auto moet zitten, dan spring ik makkelijker mn bed uit. Maar ik werk 90% vanuit huis en dan maakt het niet uit hoelaat ik begin. Volgens mijn hoofd heb ik dan dus geen "doel" om mn bed uit te komen := Ik sta sowieso beter op als ik 6.5-7 uur slaap, dan dat ik 8-9 uur slaap. Dan slaap ik blijkbaar teveel en daar word ik dan juist weer moe van. Alleen in het weekend pak ik soms 8-9 uur, afhankelijk van wat ik allemaal gedaan heb en hoe moe ik ben.

Ik ben een avondmens en kan echt niet slapen voor 23:30, maar ik wil in de ochtend ook geen tijd verspillen dus ik kan mezelf heel snel klaarmaken :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 16:08

Zo'n wake-up light lijkt me fantastisch, alleen niet zo praktisch omdat ik door de week 1-1,5 uur eerder op moet dan mijn partner.
Hij wil niet ook al voor 6 uur wakker worden, waarin ik hem groot gelijk geef.
Dus helaas, relaxed wakker worden met licht gaat hem hier niet worden...
We hebben bewust heel goed verduisterende gordijnen, want ik lig op sommige avonden rond 21.30 in bed en wil dan graag donker om me heen.
En als de wekker dan de volgende morgen gaat, wil mijn partner ook graag nog donker om hem heen, mocht die toevallig wel eens heel even wakker worden van mijn wekker.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 16:12

Bij een ochtenddienst staat mijn wekker op 5:15(wekkerradio) Kat komt op bed om aandacht te vragen en doe m'n nachtlampje aan. Na 10 min ga ik er uit, en neem mijn medicatie in. Binnen 30 min kat verzorgen, bed opmaken,en aankleden. Dan rond 6:00 ontbijten en om 630 de deur uit.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 16:14

Sta op, kleed mij aan, gris een banaan mee en ga koeien halen.

Na melken etc. ga ik pas eens ontbijten.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 16:17

Hier geen problemen met wakker worden ben meestal voor de wekker wakker, doe eerst altijd de hondjes eruit, paarden voeren en mesten ga daarna zelf eten omkleden etc en dan naar m'n werk

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 16:18

Ik ben al voor het alarm wakker. Ik slaap sowieso maar 5 uurtjes. Ik ben direct aan en klaar voor de dag. Mijn dag begint met het knuffelen van de hond en de katten, dan maak ik eten voor ze en dan ga ik naar de badkamer. Drink een kop koffie terwijl ik mijn make up doe en ga dan met hond en katten naar de paarden. Daarna aan het werk. Ontbijt sla ik over, lunch is mijn eerste maaltijd.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 17:06

Nou ik sta om 8 uur op en zit om tien over 8 in de auto.. nee ik douche niet s ochtends, nee ik ben niet aanspreekbaar maar wel okee in het verkeer.

Vervolgens pak ik op kantoor thee en vanaf half 10 ben ik "aan". Eerder opstaan werkt niet en later mag niet.

Ik ben echt een avond mens, na mijn werk verzin ik tijdens het paardrijden en daarna onder de douche en alles de beste dingen voor mijn werk, en de volgende dag ga ik dat eigenlijk alleen maar uitwerken. Zeker de tijd voor half 10 kan ik beter niet werken eigenlijk, moeilijkere denkprocessen werken dan nog helemaal niet haha.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 17:17

Ik sta om 04.15 op en zit om 05.00 in de auto.

Ik heb nog nooit de snooze knop gebruikt en ben ook een ochtend persoon.

Sta op , ga naar de wc en rook een peuk.
Daarna naar boven om mij eigen toonbaar te maken voor de dag.

Daarna de hond uitlaten / voeren en dan stap ik in de auto.

Ontbijten doe ik of in de auto of ik eet niet en dat ligt eraan hoe ik mijn eigen voel.

Ik moet eigenlijk wel eten voor mijn diabetes en alle andere medicatie die ik slik.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 19:12

Ik zit chronisch ziek thuis dus ik heb vrijwel nooit een wekker aan. Mijn ritme is rond 7 uur wakker, dan blijf ik meestal nog een half uurtje/uurtje in bed even wakker worden met m'n telefoon. Dan uit bed, katten en hond eten geven, smoothie voor mezelf maken en aan de studie of naar stal :) Als ik een wekker zet word ik vaak net voor de wekker wakker en kom ik ook sneller uit bed. Meestal heb ik ongeveer 20 minuten nodig om klaar te zijn om weg te gaan indien nodig

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:27

Maar voor de snoozers; hoe reageert jullie partner daarop? Of staat diegene al eerder op? Ik zou helemaal gek worden als ik een half uur lang elke 5min opnieuw wakker zou worden omdat hij niet in 1x op kan staan.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:30

Palmboom95 schreef:
Maar voor de snoozers; hoe reageert jullie partner daarop? Of staat diegene al eerder op? Ik zou helemaal gek worden als ik een half uur lang elke 5min opnieuw wakker zou worden omdat hij niet in 1x op kan staan.

Ik hoor de wekker nooit van mijn vriend en hij de mijne niet.

Zijn wekker gaat een kwartier eerder, maar ik slaap er gewoon doorheen

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:34

Ik heb een wekker met een leuk nummer (waar je wel wakker van wordt maar ook wel rustgevend) en die blijft dan ook een paar minuten afspelen. Daardoor word ik wel alvast wakker maar heb ik niet de behoefte om gelijk het geluid af te zetten :)

Ik haat het om met een vervelend wekkergeluid wakker te worden :') dan snooze ik liever

Ik heb trouwens zeker 50 minuten nodig om me klaar te maken, maar ik douche dan ook elke ochtend :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:49

Meestal sta ik zonder moeite op (maar het is ook heerlijk dat ik niet eerder op hoef te staan dan mijn ritme ongeveer is.) Zo heel af en toe als ik slecht heb geslapen ben ik net tegen de ochtend weer heel diep in slaap. Dan snooze ik soms wel een paar keer. Geen idee of dat 'werkt' maar ik ben er dan nog niet helemaal aan toe om meteen wakker te worden. Gaat meestal om 10 minuutjes.

Toen ik eerder op moest nam ik vaak de moeite niet om al meteen echt wakker te worden. Maar ik ging toen met de bus (en dan ook nog een paar bussen eerder om wat drukte te ontlopen.) Meestal was ik dan tegen de tijd dat ik moest overstappen wel aardig wakker, en dan ging ik op de uni ontbijten met een kopje thee en mijn brood.

Dat doe ik niet als ik zelf deelnemer ben aan het verkeer, dan neem ik iets meer tijd thuis om al wakker te zijn en heb ik meestal wel een vorm van ontbijt.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:49

De wekker staat om 05.15, helaas ben ik ook een snoozer dus ik sta pas om 05.30 naast mijn bed. Dan stap ik onder de douche, doe mijn make up op. Kleed mij aan.
op thuiswerkdagen pak ik een kop koffie en start mijn laptop op. Om 6 uur start mijn dag.
Op kantoordagen pak ik een kop koffie, pak mijn eettas in en om 6 uur zit in de auto. Ik ontbijt achter mijn laptop op kantoor.