Hoeveel kost jouw lunch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Re: Hoeveel kost jouw lunch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 14:35

Ik heb geen idee wat mijn lunch kost. Soms ontbijt ik laat (na 12 uur) en neem ik een potje overnight oats mee met diepvriesbessen, chiazaad, cacao nibs en eet ik later nog iets van een cracker met hummus of geitenkaas en komkommer. Ik neem ook vaak een restje avondeten mee als lunch. In mijn diepvries heb ik meestal bananenbrood liggen, een gezonde versie met walnoten en weinig/geen suiker, dat neem ik ook graag mee voor lunch. Brood neem ik ook wel mee, maar ik hou echt niet van een karige droge boterham :') dus ik heb vaak van dat lekkere Duitse bio bakkersbrood in de vriezer, daar doe ik hummus, pesto, kaas of tempeh ofzo op met wat groentes. Wraps vind ik ook heel chill als lunch!
De ingrediënten die ik gebruik zijn meestal wel duurder (vers, divers, voedzaam), maar doordat ik bijna altijd zelf eten meeneem, het combineer met verschillende maaltijden en veel standaard in huis heb in groot verpakkingen ben ik wel echt goedkoper uit dan dat ik het ergens ter plekke zou halen of allerlei verpakt voedsel. Als je meerdere muesli repen/verpakte koeken eet op een dag, wordt het algauw duur.

Ik denk dat mijn lunch bedrag schommelt tussen 2-10 euro per week. Ligt heel erg aan wat en hoeveel ik ontbijt.
Ik heb minder nodig dan een gemiddelde vrouw op een dag, tenzij ik veel beweeg, maar zelfs dan moet ik veel moeite doen om 2000 kcal aan te tikken op een dag. Dus op een dag dat ik weinig beweeg eet ik zo’n 1300/1500 kcal. Daardoor is meestal of mijn ontbijt of mijn lunch heel klein. :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 14:50

CairnTerrier schreef:
Een Liga en Coup a Soup op een dag ! Laat ik maar niet zeggen wat ik allemaal eet op een dag.

Even rechtzetten. Niet van de hele dag. Alleen tussen de middag.

Snippergroen

Re: Hoeveel kost jouw lunch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 16:40

Mijn lunches zijn vrij prijzig. Ik eet vrijwel altijd een goed gevulde salade, waarvan met name de eiwitbronnen aan de prijzige kant zijn (bijvoorbeeld garnalen van rond de 3 euro per bakje). Ik denk dat mijn salades me ongeveer 5 euro per dag kosten :)

Ik eet dan weer geen tussendoortjes. Of soms een eiwitshake in de middag als ik wel echt nog trek heb.