Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CynThier

Berichten: 346
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:58

CharmFaith schreef:
Helaas hier wat minder nieuws vanmorgen de vroege echo gehad. Ik had nog geen regelmatige cyclus maar volgens de eerste dag van de laatste menstruatie zou ik nu 7,3 weken zijn.

Mijn baarmoeder ligt meer naar achter en achter me darmen dus een inwendige echo was nodig. Daar was alleen een vruchtzak en een dooierzakje op te zien en zonder vruchtje. Volgens de meting kwa vruchtzak zou ik 6,3 weken moeten zijn.
Nou heb ik ook wat "bloed" verlies gehad eigenlijk wat bruine afgeschijding na het plassen maar minimaal. Nu moeten we volgende week terug komen voor opnieuw een echo maar ze zag het niet positief in....
We gaan afwachten meer kunnen we toch niet doen



Ah nee :( duimen dat het volgende week een goede echo is.


Ik heb vandaag bloedgeprikt voor de NIPT met nevenbevindingen. Dus ik mag o0 het wachtbankje.

4 augustus hebben wij de 13 weken echo, maar ik ben dan 14 + 6 weken :')

Tara_13

Berichten: 761
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 22:26

Ik mag me hier ook melden.
Ik heb vandaag de 1e echo gehad op 8w en alles zag er goed uit inclusief kloppend hartje <3
Erg blij mee.
Een half uur voor mijn echo las ik het berichtje van CharmFaith, dus dan denk je wel van oeps dat kan ook..
Heel veel sterkte ermee en hopelijk komt het nog goed voor jullie.

Op naar veel gezonde baby's in 2024!
- ImkeTarek - 11 januari - 2e kindje - geslacht nog onbekend, echo staat voor 24 juli
- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Set_Elkol - 13 januari - 2e kindje -
Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
- Dustinlover - 15 januari - 1e kindje geslacht onbekend, willen het wel weten
- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- maartje1990/jinte- 21 januari - 2e kindje - willen geslacht weten
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - geslacht onbekend,willen het wel weten.
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje geslacht onbekend, willen het wel weten.
- NadineK, 9feb - 3e kindje, geslacht onbekend
- Daiswees - 13 feb - 1ste kindje geslacht onekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Tara_13 - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CarpeDiem_ - 7 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten

Calanddra

Berichten: 14122
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 23:36

@CharmFaith wat een naar nieuws :( ook hier draaien de duimen dat jullie volgende week alsnog een goede echo hebben.

@Tara_13 Gefeliciteerd!! Wat leuk, wij zitten precies even ver en ook een tweede kindje :D hoe oud is jouw eerste?
Ik zie in je profiel dat je in 't Gooi woont, wat grappig! Ik woon in Baarn dus vlakbij :D


Ik merk aan mezelf dat ik veel minder met de zwangerschap bezig ben dan de eerste x. Ook wel logisch met een drukke dreumes om je heen natuurlijk :):) maar het voelt soms (ondanks de symptomen) wat onwerkelijk ofzo. Volgende echo is ook pas 3 augustus, dus ik moet nog even wachten tot ik de kleine weer kan zien.

CharmFaith

Berichten: 895
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 05:56

Dankjullie wel allemaal. Blij dat ik hier me verhaal kwijt kan we zouden het mijn ouders enzo vertellen gister maar we hebben nu toch maar even gewacht...
De steun van jullie doet me goed we gaan het zien we moeten afwachten meer kunnen we toch niet doen....

Tara_13

Berichten: 761
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 07:34

@calanddra,ik heb een zoontje van 2 j4m nu. Hoe oud is die van jou? Leuk dat we gelijk lopen! Het is alleen wel schrikkeljaar volgend jaar :P Ik heb 2 augustus de volgende echo.
Ik woon in Bussum, dus dat is zeker dichtbij ;)

Ik ben vooral heel erg moe, dat valt me wel tegen. Als ik opsta denk ik een half uur later, oh ik wil weer slapen. Gelukkig kan ik nu nog af en toe een middagdutje mee tukken.
Ja zo'n 2e zwangerschap beleef je toch wel wat anders door de drukte. Ik vond de aanloop naar de 1e echo wel lang duren voor mijn gevoel, gewoon omdat je graag de bevestiging hebt dat het goed zit. De rest van de zwangerschap zal wel voorbij vliegen <<)

Eilinora

Berichten: 11974
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 08:05

CharmFaith schreef:
Dankjullie wel allemaal. Blij dat ik hier me verhaal kwijt kan we zouden het mijn ouders enzo vertellen gister maar we hebben nu toch maar even gewacht...
De steun van jullie doet me goed we gaan het zien we moeten afwachten meer kunnen we toch niet doen....


Ik hoop echt dat ze het verkeerd gezien hebben.
Duimen draaien voor jullie

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 08:43

Tara_13 schreef:
@calanddra,ik heb een zoontje van 2 j4m nu. Hoe oud is die van jou? Leuk dat we gelijk lopen! Het is alleen wel schrikkeljaar volgend jaar :P Ik heb 2 augustus de volgende echo.
Ik woon in Bussum, dus dat is zeker dichtbij ;)

Ik ben vooral heel erg moe, dat valt me wel tegen. Als ik opsta denk ik een half uur later, oh ik wil weer slapen. Gelukkig kan ik nu nog af en toe een middagdutje mee tukken.
Ja zo'n 2e zwangerschap beleef je toch wel wat anders door de drukte. Ik vond de aanloop naar de 1e echo wel lang duren voor mijn gevoel, gewoon omdat je graag de bevestiging hebt dat het goed zit. De rest van de zwangerschap zal wel voorbij vliegen <<)


Dat heel erg moe is de enige klacht waar ik tot nu toe last van heb.

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 11:56

Wat zijn er al veel dames in dit topic gemeld, leuk!
Gezellig dat er meerdere dames zitten met al wat ervaring met baby’s maar ook dames voor wie het ook de eerste is!

Ik weet niet of het altijd gaat lukken om uitgebreide bijleesposts te maken, sorry daarvoor alvast!

@ CharmFaith, wat een spannende week voor jullie. Hopelijk met de echo toch goed nieuws… ik duim voor jullie! Heb je een beetje kunnen slapen vannacht?

@Bellex, klinkt als een pittige start van je zwangerschap, hopelijk nu gewoon de goede kant op!

@daiswees, bijzonder en mooi dat je bijna 5 jaar na je diagnose uitgerekend bent, het zou de cirkel rond maken als je dan een gezonde baby hebt! Van harte gefeliciteerd!

Op naar veel gezonde baby's in 2024!
- ImkeTarek - 11 januari - 2e kindje - geslacht nog onbekend, echo staat voor 24 juli
- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Set_Elkol - 13 januari - 2e kindje -
Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
- Dustinlover - 15 januari - 1e kindje geslacht onbekend, willen het wel weten
- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- maartje1990/jinte- 21 januari - 2e kindje - willen geslacht weten
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - geslacht onbekend,willen het wel weten.
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Yesterday - 26 januari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje geslacht onbekend, willen het wel weten.
- NadineK, 9feb - 3e kindje, geslacht onbekend
- Daiswees - 13 feb - 1ste kindje geslacht onekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Tara_13 - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CarpeDiem_ - 7 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten

Ik heb gisteren echo nummer 4 gehad… tijdens de aller eerste echo is er iets anders gezien nog in mijn buik waarvoor ik naar de gynaecoloog moest. Met precies 12 weken gisteren hebben wij voor het eerst het hartje kunnen horen kloppen, heel bijzonder en mooi!
Verder nu wat onzekerheid, want er zit wel echt iets in m’n buik wat eruit moet. Alleen zijn ze nog in overleg of het op korte termijn moet, of straks na de bevalling. Dit weekend zelf voor beide scenario’s maar even vragen opschrijven zodat ik goed voorbereid ben wanneer de gynaecoloog belt.

Daenerys
Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 12:39

CharmFaith schreef:
Dankjullie wel allemaal. Blij dat ik hier me verhaal kwijt kan we zouden het mijn ouders enzo vertellen gister maar we hebben nu toch maar even gewacht...
De steun van jullie doet me goed we gaan het zien we moeten afwachten meer kunnen we toch niet doen....

Ieder zijn keus natuurlijk, maar wat is de reden dat je het je ouders niet alsnog zou vertellen? Mijn eerste zwangerschap eindigde in een miskraam in week 9 en mijn ervaring is dat de steun van je directe omgeving zo fijn is. En voor mij ging er ook een wereld open hoe vaak het gebeurt.

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 14:09

@Toffeltje Gefeliciteerd met een goede 13-weken echo, wat fijn zeg! :D

@CharmFaith oh wat spannend zo'n echo! Duimen draaien voor jullie, sterkte met afwachten tot volgende week.

@Eilinora: Fijn een goede NIPT! Gefeliciteerd *\o/*

@Tara_13: Gefeliciteerd met je zwangerschap en goede echo :)

@Yesterday: Oh jeetje dat klinkt best spannend, en alsof een sterkte op zijn plek is? Wel heel bijzonder dat jullie het hartje voor het eerst hebben gehoord <3

Wij zijn gisteren getrouwd, en kregen een mooi cadeau, een goede uitslag voor de NIPT (met nevenbevindingen getest) *\o/* Dinsdag hebben we de 13-weken echo

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 16:06

@yesterday: oei als in mogelijk kwaadaardige tumor? Of begrijp ik het zo verkeerd?

@bellex: van harte gefeliciteerd!!

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 17:11

Haha nee gelukkig dat niet, het is een soort cyste. Volgens de gynaecoloog was het niet iets zorgelijks, maar de grootte ervan kan mogelijk voor klachten gaan zorgen.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 20:18

Gelukkig niets kwaadaardigs.

Hier greep mijn stiefmoeder vanmorgen al zonder te vragen zomaar naar mijn buik :Y) ik ben daar niet zo van gediend (überhaupt onnodig aanraken niet). Dus zette meteen een stap naar achter met de mededeling dat ze niet aan m'n buik moest zitten. Als ze het vragen vind ik het nog wat anders, maar t is niet alsof er al wat te voelen valt :')

Doubtless

Berichten: 8541
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 22:31

Ach ja… snap dat jij het misschien niet super vindt, maar snap ook dat sommige mensen het doen. Kwam de boodschap oké binnen bij haar?

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 22:57

Doubtless schreef:
Ach ja… snap dat jij het misschien niet super vindt, maar snap ook dat sommige mensen het doen. Kwam de boodschap oké binnen bij haar?


Ze zei iets van "oh jammer".

Doubtless

Berichten: 8541
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 23:05

Hopelijk doet ze het in de toekomst niet meer ongevraagd!

Hebben jullie de komende week afspraken/mijlpalen staan?
Wij krijgen de uitslag van de nipt en de 13 weken echo :D

CynThier

Berichten: 346
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Maarssen

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 23:28

Ik heb afgelopen dinsdag bloedgeprikt voor onder andere vitamine D, niet nuchtere suiker enzovoorts. Ook hebben ze een aantal kinderziektes meegenomen omdat ik in de kinderopvang werk zoals waterpokken, CMV en vijfde ziekte.

Afgelopen vrijdag bloedgeprikt voor de NIPT met nevenbevindingen.

Voor nu staat op 4 augustus de 13 weken echo en 18 augustus de geslachtsbepaling :):)

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 00:06

CynThier schreef:
Ik heb afgelopen dinsdag bloedgeprikt voor onder andere vitamine D, niet nuchtere suiker enzovoorts. Ook hebben ze een aantal kinderziektes meegenomen omdat ik in de kinderopvang werk zoals waterpokken, CMV en vijfde ziekte.

Afgelopen vrijdag bloedgeprikt voor de NIPT met nevenbevindingen.

Voor nu staat op 4 augustus de 13 weken echo en 18 augustus de geslachtsbepaling :):)


Kan de nipt bij jou niet tegelijkertijd met je andere bloedprikken? En dd kinderziektes in orde? Hoe zit dat verder voor jou qua werk zijn er dingen die je nu niet meer mag doen omdat het een risico voor jou is?


Doubtless schreef:
Hopelijk doet ze het in de toekomst niet meer ongevraagd!

Hebben jullie de komende week afspraken/mijlpalen staan?
Wij krijgen de uitslag van de nipt en de 13 weken echo :D


Donderdag 13 weken echo, dan ben ik 13 +4

Eilinora

Berichten: 11974
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 06:17

@ maartje oja zo irritant! Je zit normaal ook niet zomaar aan mensen dus nu ook niet.

@ cynthier ik moest ook prikken voor verschillende dingen maar heb alles op hetzelfde moment gezet.
Was niet van plan om 2x heen te gaan haha.

En spannend de echo's!

@ Doubtless, wij hebben vanmiddag de 13 weken echo,lees echter verschillende verhalen dat ze dan ook het geslacht kunnen zien voor 95% zekerheid.
En eind augustus de 20 weken echo

Ik moet elke 4 tot 6 weken bloedprikken,heb een traag werkende schildklier en heb daar medicatie voor.
Die is al opgehoogd en nu gelukkig stabiel maar dat schommelt de hele zwangerschap blijkbaar.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 07:31

Eilinora schreef:
@ maartje oja zo irritant! Je zit normaal ook niet zomaar aan mensen dus nu ook niet.

@ cynthier ik moest ook prikken voor verschillende dingen maar heb alles op hetzelfde moment gezet.
Was niet van plan om 2x heen te gaan haha.

En spannend de echo's!

@ Doubtless, wij hebben vanmiddag de 13 weken echo,lees echter verschillende verhalen dat ze dan ook het geslacht kunnen zien voor 95% zekerheid.
En eind augustus de 20 weken echo

Ik moet elke 4 tot 6 weken bloedprikken,heb een traag werkende schildklier en heb daar medicatie voor.
Die is al opgehoogd en nu gelukkig stabiel maar dat schommelt de hele zwangerschap blijkbaar.


Exact dat vind ik dus ook :+

Ik wilde dat dus vragen donderdag maar weet niet of ze daar al uitspraken over zouden mogen doen.

Set_Elkol
Berichten: 14863
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 07:36

Ik heb inderdaad ook bloed laten prikken meteen voor de nipt en voor de andere onderzoeken (rhesus,glucose, vitamines dat doet dingen).
En ik heb afgelopen donderdag de 13weken echo gehad, alles was goed. Volgens mij mogen ze in Nederland geen uitspraken doen over het geslacht.

Wij hebben bij de controle met 17 weken op 6 augustus ook een echo voor het geslacht, onze verloskundige kan ook echo's maken.

Ik ben daarnaast ook bij het ziekenhuis geweest voor medicatie vanwege de geboorte van mijn eerste, dus volgens mij is alles nu geregeld. Ben net aan het tweede trimester begonnen en ik voel me oprecht beter, minder moeite met avondeten, minder kwaaltjes. Nog wel steeds heel erg moe.

Toffeltje

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 08:50

Bij mij werd tijdens de 13 weken echo vereld dat ze het geslacht niet mogen zeggen omdat je nu nog abortus zou kunnen laten doen. En blijkbaar zijn er mensen die dat doen op basis van geslacht. Daarom zit er in Nederland ook geen geslachtsbepaling bij de NIPT test, ik had begrepen dat je dat in België er wel bij kunt krijgen.

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 08:54

@Maartje goed om het aan te geven bij je schoonmoeder dan als je dat niet prettig vind :j Zomaar van iedereen zou ik ook niet kunnen waarderen inderdaad, zeker op straat oid! En spannend donderdag de 13 weken echo! Hoe ervaren je vrouw en jij deze zwangerschap nu jij de zwangere bent in plaats van je vrouw? Toch weer een hele nieuwe ervaring lijkt me

@Doubtless spannend! Wanneer is jullie 13 weken echo? Wij hebben hem morgen, vind het wel spannend hoor :o

@Cynthier slim om die kinderziektes mee te prikken dan! Hier specifiek toxoplasmose mee laten prikken in verband met de kat, nog steeds verbaasd dat die negatief was.

@Eilinora succes bij de 13 weken echo vanmiddag! Is het nu extra spannend voor jullie na jouw vorige zwangerschap?

@Set_Elkol Wat fijn dat de 13 weken echo goed was! En vooral ook dat je je nu beter voelt, wat een opluchting he!

@Toffeltje bizar he dat mensen dat op die basis nog doen! België hoort geslacht inderdaad wel bij NIPT. Nou ja, dan maar iets langer ongeduldig afwachten :')

Zijn hier mensen die al weten dat ze deze (of vorige) zwangerschap extra moeten gaan prikken op Resus D factor? Ik ga dat wel moeten doen heb ik te horen gekregen
Wij hebben besloten de exact uitgerekende datum alleen met een kleine cirkel vrienden en familie te delen, heb om me heen te veel gezien dat mensen aanstaande moeders anders de 3 weken voor uitgerekende datum als haviken in de gaten gaan houden en non stop lastig vallen, daar heb ik niet zoveel zin in. Merk dat daar lang niet overal begrip voor is, maar jammer dan.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:19

Maartje hier werd ik dit weekend ook overvallen door iemand voor mij compleet vreemd die aan mijn buik zat. Ik wist alleen even geen houding te geven.. Ik snap ook niet dat mensen dat ongevraagd doen..

Bellex gefeliciteerd!

Ellinora succes straks!

Hier vandaag 14 weken en zondag echo voor het geslacht. Ben zo benieuwd!

Set_Elkol
Berichten: 14863
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:16

Ik ben positief (of was het nou juist negatief) voor rhesus C maar dat is weer anders dan Rhesus D, valt niet verder iets aan te doen namelijk.