MairiMacBran schreef:zonnebloem18 schreef:Ik heb mijn ouders een paar jaar geleden al verplicht om zich in te schrijven. Dat zijn al niet de meest gezonde mensen en zullen op termijn wel iets gelijkvloers moeten hebben. Mijn schoonouders hadden het zelf allemaal al geregeld. Die zijn gelukkig wel realistisch en denken vooruit.
Je kunt ze toch niks verplichten? Mijn schoonouders laten zich niets verplichten ook al is ze vanuit verschillende kanten gezegd dat het echt beter zou zijn als… en wij hebben gezegd niet te gaan mantelzorgen. Ze gaan er van uit dat we ze niet laten liggen als ze letterlijk om gaan zeg maar.
Dito hier, ze wonen al hun hele leven (ouderlijk huis schoonmoeder) op dezelfde plek. Verhuizen ho maar, inschrijven woningstichting dito. Langzaamaan beginnen ze er wel over na te denken toch een keer te verhuizen maar ze zijn al 80+ dus de opties zijn beperkt.
Mijn ouders zijn 10-15 jaar jonger en denken nu al na over een leeftijdsbestendige woning, zodat ze later daar niet tegenaan lopen.
Dwingen gaat niet, en in ons geval heeft praten ook geen zin