Mensen vallen tegenwoordig overal maar dood neer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fotolijstje

Re: Mensen vallen tegenwoordig overal maar dood neer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 15:46

Het ging toch helemaal niet over vaccinaties?
Een reden voor het overlijden van, maar niet dat het hele topic daarvoor is gestart

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 15:49

fotolijstje schreef:
Een reden voor het overlijden van, maar niet dat het hele topic daarvoor is gestart

Nee, daarom mijn vraag of het een coronavaccin gaat worden.

Toekomende tijd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 15:53

Urbanus schreef:
fotolijstje schreef:

Nee, daarom mijn vraag of het een coronavaccin gaat worden.

Toekomende tijd.

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 15:55

:') vaccintopic!

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 15:57

Een vreemde suggestieve opening titel...

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 16:46

Een kennis van mij viel dood neer bij het grasmaaien. Achteraf had zij een nog niet opgemerkte hartaandoening.
Doodgaan doe we allemaal. Sommigen enigszins aangekondigd door een ziekbed, anderen plotseling.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 17:13

Vergeet ook niet de uitgestelde zorg tijdens de coronapandemie als oorzaak van oversterfte. Plus dat mensen in het begin van de coronaperiode zelf minder snel naar de dokter gingen ivm angst voor besmetting.
Er is bij mij helemaal in het begin van de coronaperiode huidkanker geconstateerd en ik ben daar in die periode ook voor behandeld. Heb toen oa gekozen naast een operatie (die gelukkig weinig vertraging had) voor 6 weken thuis zelf chemocreme smeren zodat ik sneller met de behandeling kon beginnen ivm drukte in het ziekenhuis, maar ook om zo min mogelijk in het ziekenhuis te zijn ivm besmetting.
Bij mijn man werd later in de coronaperiode (2021) na (uitgesteld) bevolkingsonderzoek een tumor in de darm gevonden van 5 cm. Het was toen heel spannend of de operatie wel op de geplande datum door zou kunnen gaan ivm drukte in de ziekenhuizen.
Heel veel operaties/zorg zijn uitgesteld in die periode wat zeker voor oversterfte heeft gezorgd.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 17:16

er zijn ook wel veel meer mensen in vergelijking met vroeger, dus dat de sterfgetallen hoger worden is niet gek. zou raar zijn als dat niet zo was

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 18:32

Er is nog steeds oversterfte en naar de oorzaak wordt geen onderzoek gedaan, of mag geen onderzoek gedaan worden. Maurice de Hond heeft er ook al wat over geschreven. Want het is nu in ieder geval geen corona meer. Het kan wel van alles zijn, en eigenlijk ben ik wel benieuwd naar de echte oorzaak.

Ook ik heb het idee dat er meer jonge mensen opeens dood neervallen. Wel heb ik het idee dat de media het meer lijkt te benadrukken, waardoor je niet weet of het opeens echt meer zijn of niet.
Maar het is nog steeds zo, is het je tijd, dan is het je tijd. En ook voor corona vielen er mensen spontaan dood neer. Ik heb mijn vader gereanimeerd 10 dagen voordat hij met pensioen zou gaan, dat is gelukkig goed afgelopen. Bij een andere man in het dorp duurde het pensioen slechts 14 dagen, ook een hartstilstand.
Verder werk ik bij een vrij groot bedrijf en heb al een aantal collega's verloren aan kanker, dit was al het geval voor corona. Dus dan kunnen de prikken het niet veroorzaakt hebben. Maar er zijn sinds corona zeker diverse sporters dood neergevallen, iets wat ik in ieder geval voorheen nooit hoorde. Maar goed, het kan ook zijn dat de media er meer aandacht aan schenkt.

Het kan ook zo zijn dat mensen toch sneller overlijden, maar dat de oorzaak bijvoorbeeld het eigen risico in de zorg is, want je hebt wel echt meer zorgmijders. En omdat niet alles qua medicijnen altijd vergoed wordt. Dan nemen mensen het maar niet.

Maar ja, ik heb ook het idee dat het er ineens meer zijn. En dat is echt niet de bevolkingsgroei of vergrijzing. Het kan de media zijn die meer nadruk er op legt, of toch wat anders. Oversterfte is er ook nog steeds en dat is onafhankelijk van eventuele bevolkingsgroei vast te stellen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 18:40

germie schreef:
Er is nog steeds oversterfte en naar de oorzaak wordt geen onderzoek gedaan

Bron?
germie schreef:
of mag geen onderzoek gedaan worden

Bron alsjeblieft. Van wie mag dat niet?

germie schreef:
Maurice de Hond heeft er ook al wat over geschreven.

Maurice de Hond vind ik niet echt een betrouwbare bron. Beetje wappie vind ik hem.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 19:04

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 19:06

@germie: Het kan nog steeds corona zijn, hoewel directe sterfte onwaarschijnlijk is (want uit onderzoek blijkt dat sinds week 11 een dalende trend is in het aantal patiënten dat met sars-cov-2 de huisarts raadpleegde), maar indirect door de verhoogde kans op sterfte de eerste 12 maanden na besmetting kan nog steeds.

En zoals al blijkt aan het stukje tussen haakjes wordt wel degelijk permanent onderzoek gedaan en gemonitord.

Daarnaast is er zowel in februari als maart geen oversterfte geweest. In april wel, maar hier zou het weer een rol kunnen hebben gespeeld. Het aantal sterfgevallen was namelijk al wel dalende, maar de verwachte sterfte daalde harder omdat normaal de lente warmer is en er dan minder mensen overlijden.

Vorig jaar tm september was de sterfte door corona net iets minder dan de oversterfte, dit was in 2020 en 2021 anders.

Flevoland had overigens de hoogste oversterfte en heeft zowel voor de gewone vaccinaties als voor de corona vaccinaties een lage vaccinatiegraad (de laagste zelfs voor corona als ik het goed zie). Ook voor de griepvaccinatie is daar de opkomst erg laag.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 19:23

Citaat:
germie schreef:
Er is nog steeds oversterfte en naar de oorzaak wordt geen onderzoek gedaan

Bron?
germie schreef:
of mag geen onderzoek gedaan worden

Bron alsjeblieft. Van wie mag dat niet?

germie schreef:
Maurice de Hond heeft er ook al wat over geschreven.

Maurice de Hond vind ik niet echt een betrouwbare bron. Beetje wappie vind ik hem.

Politiek Den Haag heeft oversterfte onderzoek lange tijd afgewezen, maar er is uiteindelijk middels een motie van Omzigt wel wat boven tafel gekomen. Uit bijgaande briefing (file:///C:/Users/mirra/Downloads/Correspondentieverzoek.pdf) blijkt echter duidelijk dat de onderzoeksinstantie belemmerd wordt in haar werk doordat niet alle benodigde data beschikbaar wordt gesteld. Hetgeen de uitkomst van het onderzoek dan ook beïnvloed in volledigheid.

Maurice de Hond heeft politiek gezien al jarenlang een prima staat van dienst. Hoezo geen betrouwbare bron? Omdat ook hij kritisch geluid laat horen?

Luister eens naar de uitkomst van deze Eu parlementariers: MEPs, Dr. Robert Malone & Byram Bridle - press conference after the International Covid Summit III - YouTube

Ook allemaal wappies zeker??

Het zou je sieren om anderen met een ander (kritisch) geluid eens niet in een bepaalde hoek te duwen.
Die zgn wappies noemen jou vast ook geen schaap omdat je nog niet wilt of kunt zien dat we grootschalig belazerd worden en de bedoeling daarvan.
Ja, zij zijn vaak die eenling in een groep die zich toch durven uit te spreken. Maar heb er eens respect voor!

De oversterfte is er kort nadat de eerste prikken werden gezet en grafieken (nee, niet die VWS gemanipuleerd heeft gebruikt) laten na elke nieuwe prikronde steeds weer een oversterftepiek zien.
De oversterfte is er nog steeds. Daar kunnen we natuurlijk allemaal van wegkijken.

Nee, het is absoluut NIET normaal dat jonge mensen zomaar dood neervallen. Dat behoren uitzonderingen te zijn en dat zijn het niet meer. Ook sporters vallen bij bosjes om en piloten worden na hun Covid prik als niet "Fit to fly" aangemerkt (onlangs nog weer eentje in de cockpit overleden).

Maar goed, voor wie wil: Lekker blijven wegkijken natuurlijk ;) +:)+

EDIT: LINKS DOEN HET ZO NIET, MAAR IN JE BROWSER

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 19:28

Die links doen het alleen in je eigen browser omdat het bestanden zijn die op jouw pc staan. _O-

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 19:32

@Mirranda

Met jouw voorkeur voor FvD (uit een eerder bericht) verbaast me die reactie niet. Je hoort gelukkig tot een kleine minderheid.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 19:52

Mirranda schreef:
Politiek Den Haag heeft oversterfte onderzoek lange tijd afgewezen, maar er is uiteindelijk middels een motie van Omzigt wel wat boven tafel gekomen. Uit bijgaande briefing (file:///C:/Users/mirra/Downloads/Correspondentieverzoek.pdf) blijkt echter duidelijk dat de onderzoeksinstantie belemmerd wordt in haar werk doordat niet alle benodigde data beschikbaar wordt gesteld. Hetgeen de uitkomst van het onderzoek dan ook beïnvloed in volledigheid.

Heb je ook nog een link die niet naar jouw harde schijf leidt? _O-
Mirranda schreef:
Maurice de Hond heeft politiek gezien al jarenlang een prima staat van dienst. Hoezo geen betrouwbare bron?

De man heeft politiek een staat van dienst, maar is bij mijn weten niet onderlegd in virologie en medische wetenschap. En dus is zijn opinie op dat vlak van geen enkele waarde.
Mirranda schreef:
Het zou je sieren om anderen met een ander (kritisch) geluid eens niet in een bepaalde hoek te duwen.

Maar het is niet kritisch. Het is emotioneel geroeptoeter, zonder enige accurate kennis of inzicht in hoe wetenschappelijk onderzoek werkt. Kritiek is prima, maar dan wel onderbouwd met goede bronnen, die accurate informatie verspreiden en geen conspiracy theorieën.
Mirranda schreef:
Die zgn wappies noemen jou vast ook geen schaap omdat je nog niet wilt of kunt zien dat we grootschalig belazerd worden en de bedoeling daarvan.

Oh jawel hoor. De ironie is overigens onbetaalbaar, werkelijk.
Mirranda schreef:
Ja, zij zijn vaak die eenling in een groep die zich toch durven uit te spreken. Maar heb er eens respect voor!

Ik heb nul respect voor mensen die niet de moeite willen nemen om zich te verdiepen in hoe wetenschappelijk onderzoek werkt en in plaats daarvan gevaarlijke misinformatie verspreiden die mensen hun leven kan kosten. Ik vind het walgelijk.

Mirranda schreef:
De oversterfte is er kort nadat de eerste prikken werden gezet en grafieken (nee, niet die VWS gemanipuleerd heeft gebruikt) laten na elke nieuwe prikronde steeds weer een oversterftepiek zien.
De oversterfte is er nog steeds. Daar kunnen we natuurlijk allemaal van wegkijken.

Oh hahahahahah geweldig, iedere bron die niet laat zien wat jij bedoelt is gemanipuleerd? Natuurlijk :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 19:56

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling dat dit topic verzand in een corona discussie.
Voor de mensen die er wel graag over willen discussiëren verwijs ik jullie door naar het forum [CV] Corona Vragen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:00

Piloten waren voor 48 uur na vaccinatie "not fit to fly", omdat je je van een vaccinatie niet lekker kan zijn. Gewoon koorts en slap, niets spannends. Ze zijn absoluut niet definitief "not fit to fly".
https://www.faa.gov/coronavirus/guidanc ... accine_faq

Je link begint met file:///C:/ , dat betekent dat het een bestand op je computer is. Om hem te delen heb je een link nodig die begint met http:// of https:// .

Pieter Omtzigt heeft een interessante website, misschien dekt deze pagina de lading van je bestand?
https://pieteromtzigt.nl/blog/oversterfte

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:13

MoniqueT schreef:
Al in 1984 werd er onderzoek gedaan naar het overlijden van jonge sporters door hartproblemen.

https://www.sportzorg.nl/sport-bewegen/ ... n-de-sport

Het lijkt me logisch dat fanatieke sporters die meer van hun hart vragen eerder dood neervallen dan een ander die wellicht ook een onontdekte hartaandoening heeft, maar die minder van z'n hart vraagt.

Het dood neervallen gebeurt natuurlijk al jaren, maar toen wist je in Brabant niet dat Jan Janssen in Groningen dood van zn trekker was gevallen. Gelukkig kunnen we dat tegenwoordig allemaal lezen op internet :')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:18

Precies. Alleen maken mensen er wat anders van nu.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:31

germie schreef:
Maar er zijn sinds corona zeker diverse sporters dood neergevallen, iets wat ik in ieder geval voorheen nooit hoorde.

Nouri van Ajax. Hij 'leeft' nog.
Laatste WK de aanvoerder van Denemarken zakte plots neer. Heeft nu een pacemaker.

Voor Nouri was er nog een speler, zal kijken of ik hem kan vinden.

Zijn, en dat is mijn mening, voornamelijk veel voetballers die dood neervallen. Zowel amateurs als profs.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/o ... ~ab2e9cf5/

Bron Wikipedia
Voetbal:

Bas Timmerman (18), hartstilstand tijdens promotie/degradatiewedstrijden in 1939
Michel Soulier (27), hartstilstand tijdens een bekerwedstrijd in 1977
Cătălin Hîldan (24), hartaanval tijdens een vriendschappelijke wedstrijd 2000
Marc-Vivien Foé (28), hartstilstand tijdens een interland in 2003
Miklos Feher (25), hartstilstand tijdens een wedstrijd in 2004
Paulo Sérgio Oliveira da Silva (30), hartstilstand tijdens een wedstrijd in 2004
Mohamed Abdelwaheb, (23), hartstilstand tijdens een training in 2006
Antonio Puerta (22), hartstilstand tijdens een wedstrijd in 2007, 3 dagen later overleden
Phil O'Donnell (36), hartstilstand tijdens een wedstrijd in 2007
Andrei Mutulescu (23), hartstilstand tijdens vriendschappelijke wedstrijd in 2011
Bobsam Elejiko (30), hartaderbreuk tijdens een competitiewedstrijd in 2011
Piermario Morosini (26), hartstilstand tijdens een competitiewedstrijd in 2012
Alen Pamić (23), hartfalen tijdens competitiewedstrijd in 2013
Gregory Mertens (24), hartstilstand tijdens beloftenwedstrijd in 2015, drie dagen later overleden
Tim Nicot (23), hartstilstand tijdens toernooi in Hemiksem in 2015, twee dagen later overleden
Patrick Ekeng (26), hartaanval tijdens wedstrijd van zijn club Dinamo Bukarest in 2016
Ugo Ehiogu (44), hartaanval tijdens het geven van een training aan Jong Tottenham Hotspur in 2017, een dag later overleden
Cheick Tioté (30), hartaanval tijdens een training in 2017
Faty Papy (28), Burundees voetballer, overleed tijdens wedstrijd van Malanti Chiefs in 2019
Andres Balanta (22), Colombiaans voetballer, overleed in Argentinië tijdens een training bij zijn club Atletico Tucuman.
Laatst bijgewerkt door Onali op 16-05-23 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:33

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:38

Iedere 8 dagen ? Wow dat vind ik echt wel heel veel

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:46

Altijd voorzichtig zijn als je naar het Dunning-Krugerpark gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:47

Er zitten superfijne en nuttige reacties tussen. Bedankt!
Voor de Corona vielen er ookal mensen dood neer. De lichte toename die ik constateer wat betreft het overlijden van jonge mensen, kan idd door de media komen.

Wel intressant om te lezen dat ik niet de enige ben, die dit opvalt.

Onderzoeksresultaten zijn in mijn ogen niet waterdicht omdat niet elk geval medisch onderzocht wordt.