nontie schreef:Nog een lotgenoot, (nog) geen officiële diagnose als reuma. In het verleden wel eens getest maar te weinig ontstekingswaarden toen.
Mijn moeder heeft het en oma ook dus verkeerde genen geërfd helaas.
Ik heb vooral last van mijn handen, handen verkrampen met teugels vasthouden, verlies constant grip. (Nog) geen pijn gelukkig maar rijden met stang en trens is nu al een hel en dan gebruik ik de 2e teugel/stang niet eens![]()
Twijfel om weer eens te laten testen maar heb er eigenlijk niet heel veel last van. Hoop mijn veulen straks ook zo licht mogelijk in de hand op te kunnen leiden dus heb ook zoiets van pas testen als ik echt meer last krijg.
Laat je wél testen, neem geen genoegen met 'je hebt geen ontstekingswaardes' of 'je bent Reumafactor negatief'. Vroeg behandelen is heel erg belangrijk om schade te voorkomen. Wachten tot de klachten te erg worden is heel onverstandig.
Zie dat je naar de early arthritis clinic (EAC) van het UMCG wordt verwezen (als je idd in Drente woont). Daar weten ze hoe ze early arthritis moeten diagnosticeren en behandelen. De eerste klap is echt een daalder waard bij reuma (RA).