Irritatie om Amstel Gold race

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 19:17

Cer schreef:
Hoe vaak is de Amstel gold dan?

1x per jaar en de aftrap voor de rest van het seizoen.

Oscar
Forumcoördinator

Re: K*t Amstel Gold race

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 19:42

Ja, dat weet ik, ik ken het van tv. Ik had het over de Elfstedentocht op de fiets, waar Janneke het over had. Ik vind de Amstelgoldrace mooi om te kijken. Kan me voorstellen dat het minder leuk is als je daar woont en niks met wielrennen hebt.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 20:06

Oscar schreef:
Ja, dat weet ik, ik ken het van tv. Ik had het over de Elfstedentocht op de fiets, waar Janneke het over had. Ik vind de Amstelgoldrace mooi om te kijken. Kan me voorstellen dat het minder leuk is als je daar woont en niks met wielrennen hebt.

Elfstedentocht op de fiets is één keer per jaar op Eerste Pinksterdag

Oscar
Forumcoördinator

Re: K*t Amstel Gold race

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 20:09

Yup, ik begrijp het nu :j

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 20:16

Kidde schreef:
Oscar schreef:

Elfstedentocht op de fiets is één keer per jaar op Eerste Pinksterdag

Tweede ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 20:48

Ik zeg: if you can't beat them, join them!
Stap op de fiets en doe ook lekker mee aan de waanzin!

Nee alle gekheid op een stokje. Ik begrijp je ergernis.
Ik heb het met mtb-ers. Ik loop meestal twee keer per week hard in het bos en 9 van de 10 keer kom ik mtb-ers tegen die fietsen waar ze niet mogen fietsen. Als ik er wat van zeg, schelden ze vaak.
Tja en je dan maar afvragen waarom steeds meer paden in het bos worden afgesloten.

Wielrenners zijn ook vaak asociaal inderdaad. Midden op de weg fietsen, voorrang nemen overal.. pff.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:56

Dit is toch overal met grote evenementen op openbare plekken, sommige mensen vinden het geweldig en anderen hebben er mega last van. Heb wat filmpjes voorbij zien komen, maar daarin vond ik het nog niet zo bijzonder storend. Maar snap dat het wel vervelend is als je er de hele dag rekening mee moet houden.

Sowieso valt het mij de laatste jaren op hoe veel toerisme er in Zuid-Limburg en hoe asociaal die eigenlijk de weg gebruiken. En dan heb ik het echt niet alleen over wielrenners, maar ook enorm veel wandelaars en laatst botsten we bijna op een scootmobiel welke het een goed idee vond om in een bocht stil te staan voor foto's.
Daarnaast lijken mensen ook ineens niet meer te kunnen autorijden :Y) .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:13

Komt denk ik omdat mensen minder naar het buitenland gingen de afgelopen jaren en Nederland mee ontdekt hebben.

Wij zijn ook naar Limburg geweest 2 jaar geleden en het heeft ons erg verrast hoe mooi het er was.

Ene kant moeten we maar blij zijn dat we Nederland meer zijn gaan waarderen is voor de omzet van toerisme wel prettig.

Nu staat Limburg wel bekend als fiets plek net als de veluwe en noem maar op. Dat is al jaren zo. Vlaanderen geld dat ook voor maar misschien nog wel gekker dan hier.

Ene kant denk ik je weet het nu als je er woont. Dan is noord Groningen nog een optie daar gebeuren geen spannende wielerwedstrijden :')