Helemaal haar kort als vrouw zijnde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Helemaal haar kort als vrouw zijnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:28

Ik vind zo kort prachtig als je een smal en vooral 'botterig' gezicht hebt. Zoals het eerste voorbeeld.

Zodra je wat voller/ronder bent dan vind ik die lengte niet mooi. Dito voor een bob lijn.

Liever dan korte pittige coupe of juist minimaal schouder lengte, afhankelijk van de gezondheid van je haar.

Ik heb een bol/rond gezicht waarbij ik dus gemilimeterd echt totaal niet vind passen:
Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 10:00

TS, ik denk ook dat de kapper wel wat van je haar kan maken dat goed bij je gezicht past.
Gewoon eens een afspraak maken en samen door de boeken kijken. Eventueel een begeleider vragen om mee te gaan.
Pas wel op dat ze je niets aanpraten met veel styling of met spannende kleurtjes want dan kan het al snel duur en/of veel werk worden. Geef duidelijk aan wat je budget is en hoeveel tijd je er in de ochtend aan wilt besteden.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 10:03

Deugenietje schreef:
Zo is mijn haar nu.

Ik vind het super lelijk.

[ [url=m/GBOSHe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het niet “super lelijk” maar je haar is wat pluizig en lijkt weinig volume te hebben. Met een kortere coupe kan het er wat volumineuzer en verzorger uitzien denk ik :j Je zou ook je scheiding wat meer opzij kunnen leggen en dan één kant opscheren.

Zou wat plaatjes meenemen van wat je mooi vind en aan de hand daarvan advies vragen aan je kapper over wat goed bij je gezicht past.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:14

Hier ooit van krullen tot halverwege mijn rug naar een hele korte pixie gegaan op vakantie. Ik werd bij terugkomst niet meer herkend _O-

Ik vond het heerlijk. Geen werk aan, geen bad hair days meer en mijn ogen en kaaklijn knalden eruit *\o/*

Maar ik vind elke lengte leuk, overal valt wel wat leuks van te maken. Nu is het weer schouderlang, met krullen. Komende vrijdag laat ik er weer een korte pony in knippen. Is het niks, dan groeit het vanzelf weer aan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:29

MarliesV schreef:
Ik heb een bol/rond gezicht waarbij ik dus gemilimeterd echt totaal niet vind passen:
[ [url=m/YjgatY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het juist best passen:
Dit is Esmee van Kampen

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:38

Ja met zoveel make up er op dat je gezicht toch smal en botterig lijkt wel idd. Maar in de praktijk komt niemand zo uit bed :+

Voor TS zou ik niet adviseren om zo kort te gaan, denk dat dit echt een stap te ver is en niet mooi gaat staan. Maar goed, beauty is in the eye of the beholder ;)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:50

Brainless schreef:
MarliesV schreef:
[ [url=m/YjgatY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is Esmee van Kampen

[ [url=m/sVtFET.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook dit is toch gewoon lelijk, sorry

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:55

Poekkie schreef:

Het is niet lelijk, jij vindt het lelijk.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:55

Dat klopt, net zoals sommigen iedereen mooi vinden :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:58

Poekkie schreef:
Dat klopt, net zoals sommigen iedereen mooi vinden :)

Dat zou kunnen... ikzelf heb dat dan weer niet.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:05

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:18

Poekkie schreef:
Brainless schreef:
Dit is Esmee van Kampen

Heb je inmiddels niet duidelijk genoeg gemaakt dat JIJ kort haar bij vrouwen lelijk vindt?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:41

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:46

Ik vind kort haar prachtig.
Mijn schoonmoeder had na de chemo hele korte haren. Zo stoer.
Net Annie Lennox.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:35

Leuk topic!
Ik heb sinds een half jaar weer een buzzcut.
Denk 2cm lang nu maar is nog korter geweest. Had er weer zin in.

Had het al zo toen ik begin 20 was en nu rond mn 50e weer laten doen. Heerlijk, geen gezeik met ,haar,

Ik ben sportief type en het past bij mij. Krijg ook vaak complimenten van andere meiden die het best zouden willen maar niet durven.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:36

Poekkie schreef:
Brainless schreef:
Dit is Esmee van Kampen

Misschien als je het anders zou verwoorden dat er niet zo veel mensen over vallen.

Jij vindt dit lelijk. Dat is subjectief en dus een mening. Als je dat gewoon netjes zo zegt dan is het ook niet beledigend.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:39

Dus ‘het is mooi’ mag maar ‘het is lelijk’ mag niet? Amehoela met je grammaticaregeltjes :+

Lelijk en mooi zijn altijd een subjectieve mening, er bestaat geen enkele definitie van. geen nood dus om te specifieren dat het persoonlijk is. En als iemand met een hoofd als een ui wil rondlopen mogen ze dat altijd doen, hun keuze. Echter ook mijn eigen keuze en recht als ik het dan achteraf heb over ‘miss knollenkopje’ oid.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:44

Deugenietje schreef:
Zo is mijn haar nu.

Ik vind het super lelijk.

[ [url=m/GBOSHe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vraag me af hoe je dit bedoelt. In je OP vraag je wat mensen vinden van zo’n kort kapsel.
Op pagina 3 plaats je een foto van je eigen haar en zet je een eindje eronder ‘ik vind het super lelijk’.

Slaat dit dan op je oorspronkelijke vraag of op je eigen kapsel?

Als het op je eigen kapsel slaat dan ben ik het niet met je eens, maar ik denk wel dat er nog wat winst te behalen valt als je eens naar een echt goede kapsalon gaat.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:46

Zulke uitspraken als het lijkt wel op een ui doen vaak van die bekrompen sneue mannetjes op fb e.d
Waarvan hun wereldje heel klein is en blijft.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:49

Poekkie schreef:
Dus ‘het is mooi’ mag maar ‘het is lelijk’ mag niet? Amehoela met je grammaticaregeltjes :+

Lelijk en mooi zijn altijd een subjectieve mening, er bestaat geen enkele definitie van. geen nood dus om te specifieren dat het persoonlijk is. En als iemand met een hoofd als een ui wil rondlopen mogen ze dat altijd doen, hun keuze. Echter ook mijn eigen keuze en recht als ik het dan achteraf heb over ‘miss knollenkopje’ oid.

Het zijn geen grammaticaregels maar fatsoensnormen. Maar oké. :+

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:51

Hahaha popstra ik ben anders een meid van halverwege de 20 met hoogopgeleide job en een voldoende uitgebreid wereldje :)
Grappig dat je mij nu persoonlijk probeert aan te vallen terwijl ik op een paar algemene foto’s van - voor mij- onbekenden reageer. Zegt genoeg over jezelf :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:54

Benzz schreef:
Poekkie schreef:
Hahahaha de vrouw op de foto vind ik ook gewoon een lelijke ajuin zo :')
Smaken verschillen!

Wat zijn we toch altijd vreselijk onaardig als vrouwen onderling........

nou nou, Laten we niet alle vrouwen vergelijken met Poekkie aub. :)

Ik vind het bij veel vrouwen eigenlijk mooi staan. :) Vaak zelfs mooier dan wat jullie "een kort pittig" kapsel noemen. Heel vaak komt het gezicht dan veel feller uit en zeker vrouwen met een fijn vrouwelijk gezicht zijn er prachtig mee. :)

Tegelijk heb ik uit ervaring gemerkt dat zelfs als je geen heel vrouwelijk gezicht hebt (dus niet de duidelijke mooie jukbeenderen enz) zo'n kapsel dat juist wel naar voren kan halen. Ik heb door omstandigheden een tijd rond gelopen met een dergelijk kapsel en toen leek mijn gezicht veel... Tsja, eleganter? Vrouwelijker? De jukbeenderen kwamen meer uit zeg maar. Ogen toonden groter..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:57

Mensen die standaard hun haar in een strakke paardenstaart hebben zijn aan de voorkant optisch hetzelfde als wanneer ze heel kort geknipt zijn.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:58

thequeensmum schreef:
Als het op je eigen kapsel slaat dan ben ik het niet met je eens, maar ik denk wel dat er nog wat winst te behalen valt als je eens naar een echt goede kapsalon gaat.

Ik ben het eens met thequeensmum. Op de geplaatste foto oogt je haar wat flets/dof en pluizig en weinig volume.
Heb je het (zelf?) gekleurd?
Met een goed verzorgingsproduct zodat het minder pluizig wordt en meer glans krijgt. Ook een andere manier van knippen zodat je al wat meer volume krijgt, en het ziet er al heel anders uit. En eventueel een kleurtje of highlight erin om de kleur en glans meer op te halen.
Maar ga hiervoor naar een goede kapper en laat je adviseren.

Wat mij opvalt bij alle foto's van vrouwen met heel kort/afgeschoren haar: ze gebruiken heel veel opvallende make-up. Althans, ik vind het heel veel en opvallend. Hierdoor wordt de aandacht afgeleid van het (niet aanwezige) haar en naar bijvoorbeeld de ogen getrokken. Dat is ook een keuze, maar dat moet wel bij je passen. En als ik het zo even afmeet aan de foto die je plaatste lijk je mij geen type om iedere ochtend uitgebreid te gaan make-uppen (wat ook prima is).

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:58

Ja, ik heb dit gehad. Niet vrijwillig maar vanwege chemo. Ik zou er zelf nooit voor kiezen maar ik kreeg er wel positieve reacties op. :j Ondertussen is het langer en nu vind ik het eigenlijk een beetje een net-niet kapsel geworden. Ik vind het heel stoer als vrouwen er bewust voor kiezen!

Afbeelding

Afbeelding