gomir schreef:Niet als je van de alternatieven de voor- en nadelen wilt bespreken met je patiënt en dan samen tot een beslissing komt wat de beste optie is. Het is meestal niet zo zwart-wit...
Dat kan wel spelen hoor, maar het nut is sowieso beperkt als je niet kunt zien wat er wel voorradig is - en de enige die dat kan beantwoorden is iemand van de apotheek.
Maar zodra het nuttig is om de patiënt te betrekken: vooral doen. Waar ik me tegen verzet is dat de patiënt tot administratieve kracht gemaakt wordt die heen en weer moet communiceren tussen huisarts en apotheek zonder dat het iets nuttigs toevoegt, alleen maar omdat de tijd van de patiënt het goedkoopst verspild kan worden.
(En nogmaals: ik denk dat het uiteindelijk zeker niet alleen de tijd van de patiënt verspilt, ik denk dat het ook aanzienlijk meer tijd kost voor iedereen inclusief de apotheken en de huisartsenpraktijken, en meer kansen op miscommunicaties en fouten geeft die vervolgens ook weer hersteld moeten worden, waardoor de druk alleen maar hoger wordt en de chaos groter.)