Weekendmigraine hopeloos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Re: Weekendmigraine hopeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:24

Daar ben ik het niet mee eens.
Doordat ik in het weekend wel snoepte, en we vaak vrijdagavond ergens op visite waren, waar ik reguliere Cola dronk, had ik baal zaterdagochtend een aanval
(Thuis had ik wel light).
Suiker was bij mij de trigger.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:59

Ik denk dat het idd niet per definitie stress gerelateerd is.
Wel dat het te maken heeft met je leefritme/lifestyle.

Een ziekte als migraine kan geen klokkijken, als er zo duidelijk een vast moment in de week is dat het optreedt, zou ik dus echt altijd de risicofactoren voor mezelf op een rijtje krijgen en kijken wat er precies anders is dan de andere dagen.

Dat kan idd stress zijn, maar bijvoorbeeld ook slaap, voeding, activiteiten.

En een verwijzing naar een neuroloog is natuurlijk prima, zeker omdat TS ook al eerder bekend was met migraine.
Maar ik zou zeker de factoren mbt ritme en leefstijl niet zomaar aan de kant schuiven, omdat migraine een hersenziekte is en niet gewoon hoofdpijn.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:26

Hartinfarcten en hartritmestoornissen kun je behandelen met medicatie. De oorzaak kan stress zijn (en je kunt je daar als mens ook heel goed niet eens bewust van zijn!). Als stress hier de oorzaak is, lijkt het me wel zo gezond om daar dan wat aan te doen.

Wat wil ik hiermee zeggen: Ik zie niet zo in waarom er steeds benoemd moet worden dat migraine niet zomaar hoofdpijn is etc. Een hartinfarct is ook niet zomaar wat. Mentale klachten kunnen voor veel lichamelijk leed zorgen, maar hier zit blijkbaar nog steeds een soort taboe op. Ontzettend zonde.

Het is belangrijk om het vanuit verschillende invalshoeken te blijven bekijken. (En nee, dus niet alleen de mentale invalshoek, maar die invalshoek wordt wel steeds weggewuifd dus vandaar dat ik het nog een keer uitlicht)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 13:05

Vanochtend werd ik wakker zonder migraine! Eindelijk een weekend geen pijn zo blij! Er lijkt dus inderdaad een verband te zijn met de koffie/caffeine die ik normaal sochtends om kwartv5 dronk op me werk

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:16

*\o/*
Als ervaringsvrouw: ik ben hartstikke blij voor je...!

Fijn dat dit effect sorteert!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:32

michelle933 schreef:
Vanochtend werd ik wakker zonder migraine! Eindelijk een weekend geen pijn zo blij! Er lijkt dus inderdaad een verband te zijn met de koffie/caffeine die ik normaal sochtends om kwartv5 dronk op me werk

dat zou mooi zijn. Hopelijk de oplossing :j

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 13:53

Bedankt ik wist niet dat caffeine zoveel invloed kon hebben. Infeite krijg ik ook veel caffeine binnen en ik drink ochtend bakje koffie, smiddags vaak een redbull of iets dergelijks en avond ook weer koffie. Toch beetje te gek denk ik

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 14:30

Ja, ik zal eens kijken of ik de lijst nog kan vinden van de neuroloog; daar stond ook het advies geen koffie te drinken. Dat ervaring leert dat dat migraine kan uitlokken. Fijn dat je zonder migraine op stond zeg!!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 14:34

Goed nieuws

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 14:40

michelle933 schreef:

Wat een goed nieuws! En helemaal fijn dat het met iets simpels als aanpassing van een voedingsonderdeel op te lossen is.

Ga je wel nog verder met de hele mallemolen in het medische circuit?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 15:39

Taucha schreef:
michelle933 schreef:

Wat een goed nieuws! En helemaal fijn dat het met iets simpels als aanpassing van een voedingsonderdeel op te lossen is.

Ga je wel nog verder met de hele mallemolen in het medische circuit?

Dat ligt eraan hoe het zich ontwikkeld aankomende tijd. Ik heb wel vorig week bloedonderzoek laten doen. Alles was goed er kwam alleen allergie voor huisstofmijt naar boven. Maar dat zou meer moeten inwerken op verkoudheden etc wat ik begreep

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 16:20

Op naar cafeïnevrije koffie :D

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 19:43

Weer even een update. Vandaag helaas toch weer de pineut, drukke dag gehad en weinig kunnen eten. Eigen schuld, 10:00 uur voor t laatste gegeten en om 15:00 begon ik het te voelen opkomen. Om 17:00u heb ik de sumatriptan ingenomen en dit keer valt hij anders dan de 1e keer. Ik voel me heel erg high, zit in me eigen wereld en er is rust in mijn hoofd. Wat een fijn gevoel voor een adhd’er.

Hoofdpijn/migraine was weg na ong 45 na innemen

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 08:48

Ik up hem even.
Hier vandaag weer wakker geworden met een zware band gevoel over mijn nek een hoofd. Migraine/spanningshoofdpijn helaas. Na mijn sumatriptan ingenomen te hebben net ben ik weer even terug gegaan naar bed en wezen googlen. Nu kwam ik dit tegen en dit heb ik gelijk toegepast. Vraag niet hoe maar me hoofdpijn is weg :+ alleen me nek is nog beetje stijf en pijnlijk.

https://gezonderleven.com/acupressuur-o ... s-genezen/

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 09:12

Ik heb geen migraine maar kwam laatst een topic tegen over zetten van een daith piercing dat, niet wetenschappelijk bewezen, zou helpen tegen migraine

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 09:29

Maartje1990 schreef:
Ik heb geen migraine maar kwam laatst een topic tegen over zetten van een daith piercing dat, niet wetenschappelijk bewezen, zou helpen tegen migraine

Oh ik ga er eens naar kijken

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 22:52

michelle933 schreef:
Maartje1990 schreef:

Oh ik ga er eens naar kijken

[MWS] Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 00:41

Deed de chiropractie wel iets voor je (al was het van korte termijn)?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 01:30

Mocht je migraine toch niet minder worden, kan ik je de migraine kliniek van de.Carpay aanraden, of zijn boek lezen