Op zoek naar een goed kussen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 23:20

Ik ben ook toe aan een nieuw kussen. Iemand ervaring met dit bedrijf:
https://www.be-koala.nl/
Je vult een vragenlijst in en dan krijg je een kussen op maat.
Het kussen is gevuld met latex en katoen. Alles natuurlijk en biologisch en je mag 30 dagen proefslapen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 23:31

Waar is dat bedrijf gevestigd, ik zie nergens een adres of kvk nummer op die site?

Edit kvk gevonden, het is een woonhuis in Rotterdam. Toch lijkt een hoofdkussen me erg persoonlijk en niet via een vragenlijst samen te stellen.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 23:42

Voor de oorspronkelijke ts heb ik nog een opmerking. Ik heb zelf ook soms last van pijnlijke oren als er iets tegenaan komt. Vooral op het relatief harde stuk waar je oor aan je schedel zit. Blijkt dus te komen door spanning op de kaakspier... fysio heeft me hier vanaf geholpen en nu kan ik weer op mijn zij slapen.

Succes met jullie kussenzoektochten!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 01:35

Ik heb zaterdag op de Beverwijkse Bazaar een kussen gekocht naar hetzelfde idee als Cloudpillo, ook met memory foam erin, kun je ook verder aanpassen. Ook met een warme en koude kant. Ze verkopen hem als Cloudpillow en de prijs van €69,95?? staat ook op de doos maar volgens mij is het geen originele Cloudpillo. Maar dat vond ik niet erg, want deze kostte maar €15, dus het proberen zeker waard. Het kussen alleen is mij veel te slap, maar ik gebruik hem nu in combinatie met een ander memory foam kussen (onderaan doe ik een screenshot van een soortgelijk model erbij), deze was de hele tijd net te laag en met een ander kussen erbij weer te hoog. Maar met de (nep?) Cloudpillo is het voor mij perfect! Zacht maar toch stevig, ligt heerlijk en maakt geen geluid. Ik heb er natuurlijk nog maar twee keer op geslapen, maar ik denk dat ik het voor mij gevonden heb!

Zoiets heb ik eronder maar dan ergens anders weg, voor mij met de hoge kant in de nek / onder het hoofd:

Afbeelding

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 08:41

gonniee schreef:
Voor de oorspronkelijke ts heb ik nog een opmerking. Ik heb zelf ook soms last van pijnlijke oren als er iets tegenaan komt. Vooral op het relatief harde stuk waar je oor aan je schedel zit. Blijkt dus te komen door spanning op de kaakspier... fysio heeft me hier vanaf geholpen en nu kan ik weer op mijn zij slapen.

Succes met jullie kussenzoektochten!

Thanks voor de tip! Ik denk dat het bij mij komt doordat ik heel lang (lees jaren) heb geslapen met oordopjes, precies daar doet het zeer. Maar dus niet bij alle kussens, bij de gare van Ikea waar ik nu gewoon op slaap, heb ik het niet. Het is alleen als het kussen te hard is en niet kan indeuken

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 00:53

Texas02 schreef:
Sorry dat ik zo'n oud topic weer naar boven haal, maar ik kwam hem tegen toen ik op google naar ervaringen met CloudPillo zocht. Ik ben op zoek naar een wat hoger kussen welke wel zacht is. Nu zag ik de CloudPillo Recharge, of ook de gewone CloudPillo. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb nekklachten, daarom moet het ook een wat hoger kussen zijn. Wat ik mij afvraag bij de gewone CloudPillo, is hij wel echt comfortabel? Er zitten memory foam stukjes in, voel je die stukjes niet als je erop ligt? En hoor je ze niet? Ik heb bij mijn huidige kussen het probleem dat ik het kussen (ik denk de dons erin?) hoor als ik erop lig, en het is niet eens luid maar ik wordt er gek van. Dan moet ik altijd net zo lang dat kussen anders leggen tot het geluid weg is en hij ook nog comfortabel ligt. Dat valt niet altijd mee. Daarom zoek ik dus ook iets anders. Met meer vulling erin is dat geluid wel weg, maar dan is hij dus te hard. Ik weet niet hoe dat met CloudPillo is, zijn die ook zo hard als er veel vulling in zit? En maken ze geluid? Blijven ze goed of zijn ze na een paar maanden slap? Als iemand ervaring heeft met de gewone of de Recharge hoor ik het graag!

Ik heb de recharge.
Maar helaas vind ik die niet geschikt voor zijslapers, ik ben ook een zijslaper. Ik vind hem echt te zacht. Had gewoon naar mn eerste gevoel moeten luisteren en hem terug moeten sturen, want nu zit er mee en ben mn geld kwijt. :')

Gebruik hem nu met een wat dikkere hoes van mijn oude kussen er omheen. Dan is ie tenminste wat steviger.

Dus nee, zou hem niet aanbevelen voor zijslapers.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 02:35

Ze hebben van de Cloudpillo ook een variant voor zijslapers inmiddels
https://www.cloudpillo.nl/products/cloudpillo-plus

Hier wilde ik nooit overstag, maar met de Black Friday deals toch een gok gewaagd omdat vriendlief en ik beide een nieuw kussen nodig hadden.
Ik moet eerlijk zeggen, we slapen echt beter, vriendlief snurkt lang niet meer zo hard :o

Dus tot nu toe zeer tevreden :j Wij hebben de gewone, zijn wel zijslapers maar deze bevalt prima.

Geen last van het horen van het kussen, geen ritselen, kussen is zacht en comfortabel. Ik voel de stukjes niet. We hebben hem dus net, dus kan niet zeggen hoe lang het goed blijft. Qua hardheid is het prima voor ons, terwijl we toch van verschillende kussens houden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 21:21

Ik slaap al een paar maanden (sinds juli) met heel veel plezier op de cloudpillo plus bedoeld voor zijslapers. Heerlijk! Ik heb nog nooit zo lekker geslapen.

Je kunt het kussen kwa dikte dus aanpassen aan wat jij fijn vind. Mijn zus slaapt er inmiddels ook op.

Nee je voelt de stukjes niet zitten. Die zijn echt heel klein.

Heb even een foto voor je gemaakt.

Afbeelding

Ik heb eerder een traagschuim vlokken kussen gehad, maar daar gingen de vlokken op een gegeven moment echt mega klonteren en ik kreeg dat gewoon echt niet losgeklopt. Dat heb ik in dit kussen nog niet gehad, maar zelfs als dat gebeurd dan maak je het kussen open en schud je de boel echt goed op. Bovendien kun je altijd vlokken bij kopen.

De vorm van het kussen vind ik ook echt fijn. Vooral omdat ik ook nog wel eens op mijn zij lig en dan half op mijn rug draai, maar niet helemaal, en dan vind de schouder steun op de andere punt.

Ik vind hem ook stevig, maar wel nog steeds fluf en zacht. Lastig uit te leggen. Mijn andere kussen was echt veel harder. Mijn hoofd zakt hier echt wel lekker zacht in, maar vind vervolgens ook steun. Het is stevig, maar voelt niet hard. Ik hoor de vlokken ook niet.

Ik ben alleen maar positief. Bovendien kun je proefslapen. Als het niet bevalt stuur je hem weer terug.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 04-12-24 21:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 21:25

Lisette0 schreef:
Texas02 schreef:
Sorry dat ik zo'n oud topic weer naar boven haal, maar ik kwam hem tegen toen ik op google naar ervaringen met CloudPillo zocht. Ik ben op zoek naar een wat hoger kussen welke wel zacht is. Nu zag ik de CloudPillo Recharge, of ook de gewone CloudPillo. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb nekklachten, daarom moet het ook een wat hoger kussen zijn. Wat ik mij afvraag bij de gewone CloudPillo, is hij wel echt comfortabel? Er zitten memory foam stukjes in, voel je die stukjes niet als je erop ligt? En hoor je ze niet? Ik heb bij mijn huidige kussen het probleem dat ik het kussen (ik denk de dons erin?) hoor als ik erop lig, en het is niet eens luid maar ik wordt er gek van. Dan moet ik altijd net zo lang dat kussen anders leggen tot het geluid weg is en hij ook nog comfortabel ligt. Dat valt niet altijd mee. Daarom zoek ik dus ook iets anders. Met meer vulling erin is dat geluid wel weg, maar dan is hij dus te hard. Ik weet niet hoe dat met CloudPillo is, zijn die ook zo hard als er veel vulling in zit? En maken ze geluid? Blijven ze goed of zijn ze na een paar maanden slap? Als iemand ervaring heeft met de gewone of de Recharge hoor ik het graag!

Ik heb de recharge.
Maar helaas vind ik die niet geschikt voor zijslapers, ik ben ook een zijslaper. Ik vind hem echt te zacht. Had gewoon naar mn eerste gevoel moeten luisteren en hem terug moeten sturen, want nu zit er mee en ben mn geld kwijt. :')

Gebruik hem nu met een wat dikkere hoes van mijn oude kussen er omheen. Dan is ie tenminste wat steviger.

Dus nee, zou hem niet aanbevelen voor zijslapers.

Je kunt vlokken los bij bestellen en hem gewoon steviger maken door er meer vlokken in te doen.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 04-12-24 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 21:31

Ballard_L schreef:
Ik heb dus nog steeds geen nieuw kussen gekocht, bang dat het dan weer niks is. Maar laatst dacht ik toch: misschien de cloudpillow proberen. Bij mij is het niet zozeer de nekpijn op het moment, maar dat ik heel snel last krijg van mijn oor (zijslaper), dus het kussen mag niet te hard zijn. Als ik dat hierboven lees is dat voor mij misschien juist wel de oplossing

Ik heb hele grote oren. Mijn oorschelp vouwt dan plat tegen mijn hoofd en wordt dan wakker met echt pijn in mijn oorschelp. Ik heb dus de cloud pillow plus voor zijslapers. Als ik ga liggen dan duw ik met twee vingers een kuil bij mijn oor en dan blijft het de rest van de nacht goed. Het is voor mij het eerste kussen ooit waar ik zelden tot nooit wakker wordt met oorpijn.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:23

Ik ben nog steeds heel blij met mijn kussen naar Cloudpillo idee van de Bazaar in Beverwijk voor €15, in combinatie met mijn ander Memory Foam kussen. Ik heb veel minder last van mijn nek. Het is niet over maar dat zal ook niet kunnen na zo lange tijd, en het zal ook een blessure zijn. En op weersveranderingen blijft het ook reageren. Maar echt een stuk minder last. Tot nu toe is hij prima, maar ik denk dat ik er wel van die vlokken van Cloudpillo bij ga bestellen, want deze kan ook gewoon open. Als hij dan minder wordt, kan hij gewoon weer bijgevuld worden.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:42

Naar aanleiding van dit topic (en het vanmorgen wakker geworden zijn met een compleet verzuurde nek, nadat ik het vervangen van mijn kussen na enkele mislukte pogingen steeds maar verder heb uitgesteld) heb ik net ook maar een cloudpillo besteld. De gewone, dus het zijn er 2 geworden. De ander wordt een hondenkussen, misschien dat ik over een tijdje nog een extra hoes bestel, want 2 (kleine) honden, dan mogen die de vulling delen, al dan niet met een beetje vulling van mij. Maar eerst uitproberen hoe het bevalt en misschien is het zo geweldig dat ik de ander als backup wil houden.