Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
OleJon schreef:Staat duidelijk in dit artikel dat er meerdere uitvaart organisaties kampen met overstefte.
En ze ook niet weten wat de oorzaak is
OleJon schreef:De motie van Omzicht werd eerder verworpen.
Lijkt mij een anderhalf jaar na start vaccineren, oversterfte een prioriteit hebben om dit te onderzoeken
https://www.ad.nl/binnenland/enorme-dru ... ~a3ab0233/
Zebrastreep schreef:Ook snap ik de drukte eromheen niet zo. Als je zelf niet gevaccineerd bent, waarom maak je je dan zo druk wat wil je bewijzen?
JJ4 schreef:Zebrastreep schreef:Ook snap ik de drukte eromheen niet zo. Als je zelf niet gevaccineerd bent, waarom maak je je dan zo druk wat wil je bewijzen?
Hoewel ik me niet vaak meng in discussies m.b.t. Corona en vaccinaties, wil ik hier toch even op reageren.
Ik vind dit namelijk een lelijke opmerking. Het feit dat iemand zelf niet gevaccineerd is en zich volgens jou dus ‘nergens druk’ om hoeft te maken, betekent niet dat zij misschien geen naasten heeft die wél gevaccineerd zijn en ze zich juist daar zorgen om maakt. De wereld is wel ietsjes groter hoor.
Voor mijn man en mijzelf (niet gevaccineerd) met een familie die volledig gevaccineerd zijn, maken wij ons oprecht zorgen op dit moment. Mijn ouders (altijd sportief en gezond geweest) hebben de ene na de andere gekke kwaal sinds de vaccinaties en ze zijn bang geworden. Mijn moeder was zelfs in tranen erover en dat heeft me diep geraakt.
Mijn broertje liep marathons maar geeft aan steeds pap in zijn benen te hebben en ze hebben Corona besmetting na Corona besmetting.
Ik ben zelf niet zo van de complottheorieën, wij hebben ons niet laten vaccineren omdat wij Corona in begin 2020 hebben gehad en het voor ons appeltje, eitje was. Wij vonden het daarna niet nodig om te vaccineren en hebben hiervoor gekozen zonder dat er een complottheorie aan ten grondslag heeft gelegen.
Wat we helaas wel zien in onze directe omgeving (familie, collega’s en vrienden) is dat er (te)veel (onverwacht) gestorven zijn in allerlei leeftijdscategorieën. Kanker die teruggekomen is na 15 jaar schoon te zijn geweest. Een aantal die hartpatiënten zijn geworden en kwalen als gordelroos, trombose, vreemde huidziekten en algehele malaise etc.
En natuurlijk zijn er ook veel gevaccineerden die we kennen die nergens last van hebben.
Maar we (mijn man en ik) kunnen niet langer negeren dat er qua gezondheidsperikelen nu veel meer loos is dan in de jaren ervoor.
En daar maken wij ons zorgen om.
verootjoo schreef:JJ4 schreef:
Hoewel ik me niet vaak meng in discussies m.b.t. Corona en vaccinaties, wil ik hier toch even op reageren.
Ik vind dit namelijk een lelijke opmerking. Het feit dat iemand zelf niet gevaccineerd is en zich volgens jou dus ‘nergens druk’ om hoeft te maken, betekent niet dat zij misschien geen naasten heeft die wél gevaccineerd zijn en ze zich juist daar zorgen om maakt. De wereld is wel ietsjes groter hoor.
Voor mijn man en mijzelf (niet gevaccineerd) met een familie die volledig gevaccineerd zijn, maken wij ons oprecht zorgen op dit moment. Mijn ouders (altijd sportief en gezond geweest) hebben de ene na de andere gekke kwaal sinds de vaccinaties en ze zijn bang geworden. Mijn moeder was zelfs in tranen erover en dat heeft me diep geraakt.
Mijn broertje liep marathons maar geeft aan steeds pap in zijn benen te hebben en ze hebben Corona besmetting na Corona besmetting.
Ik ben zelf niet zo van de complottheorieën, wij hebben ons niet laten vaccineren omdat wij Corona in begin 2020 hebben gehad en het voor ons appeltje, eitje was. Wij vonden het daarna niet nodig om te vaccineren en hebben hiervoor gekozen zonder dat er een complottheorie aan ten grondslag heeft gelegen.
Wat we helaas wel zien in onze directe omgeving (familie, collega’s en vrienden) is dat er (te)veel (onverwacht) gestorven zijn in allerlei leeftijdscategorieën. Kanker die teruggekomen is na 15 jaar schoon te zijn geweest. Een aantal die hartpatiënten zijn geworden en kwalen als gordelroos, trombose, vreemde huidziekten en algehele malaise etc.
En natuurlijk zijn er ook veel gevaccineerden die we kennen die nergens last van hebben.
Maar we (mijn man en ik) kunnen niet langer negeren dat er qua gezondheidsperikelen nu veel meer loos is dan in de jaren ervoor.
En daar maken wij ons zorgen om.
Maar wat er in jouw familie aan kwalen zijn, is niet zomaar te generaliseren naar de gehele bevolking van de rest van het land.
In mijn familie is dit namelijk niet zo. Iedereen 3-4x gevaccineerd en springlevend zonder kwalen.
Je kan geen uitspraken doen op je eigen observaties. Daar is statistiek voor uitgevonden.
8nnemiek schreef:JJ4, dat vaccin is na korte tijd alweer uit het lichaam verdwenen, dus tenzij ze al die kwaaltjes binnen een paar dagen na het vaccin hebben gekregen kan het niet aan het vaccin liggen.
En dat er heel veel mensen met restklachten blijven lopen na een corona besmetting dat klopt inderdaad, ook dat heeft niks met het vaccin te maken want dat zie je net zo goed bij mensen die niet gevaccineerd zijn. Ik heb zelf corona gehad voordat ik gevaccineerd was, en heb daar echt lang last van gehad.
Sta je er nooit bij stil dat jou ouders hadden kunnen overlijden als ze dat vaccin niet hadden genomen? In mijn omgeving zijn meerdere ongevaccineerde mensen overleden aan corona. Dat jij de mazzel hebt dat je goed door een besmetting heen bent gekomen wil niet zeggen dat anderen dat geluk ook hebben.
JJ4 schreef:Ik heb het nergens breed getrokken en heb het puur over onze persoonlijke situatie gehad ter illustratie van onze gevoelens.
chevax schreef:Ik vind het trouwens ook zo opmerkelijk dat mensen die zelf niet gevaccineerd zijn in hun omgeving gevaccineerde mensen met bosjes tegelijk zien vallen. Ik heb één vaccinatie gehad. Dat was even spannend omdat ik voor veel medicatie allergisch ben (geen rode bultjes, maar anafylactische shock), dus ik kreeg ‘m in veilige omstandigheden, met de crash car naast bed. Maar ondanks mijn slecht werkende lichaam heb ik geen last gehad. Ik ben niet representatief voor heel NL, dat klopt, maar in mijn omgeving is niemand overleden. Of iig niet meer dan anders.
fransje23 schreef:Naar mijn idee willen mensen die tegen vaccinatie waren graag een bevestiging willen dat het de juiste keuze was.
Toch een soort onzekerheid?
Eleeke schreef:JJ4 schreef:Ik heb het nergens breed getrokken en heb het puur over onze persoonlijke situatie gehad ter illustratie van onze gevoelens.
Maar JJ . Je koppelt zaken aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben, en dat voelt heel vreemd.
Dagelijks krijgen 200 mensen te horen dat ze kanker hebben ( 72.00 diagnoses per jaar )
Dagelijks belanden er 92 mensen met een hartinfarct in het ziekenhuis
Dagelijks meer dan 100 een herseninfarct
Dagelijks meer dan 150 een TIA
etc
etc
etc
En omdat ongeveer iedereen gevaccineerd is. Gebeurd dit ook bij gevaccineerden
Dat is hetzelfde als zeggen . Opvallend veel mensen die komkommer hebben gegeten krijgen de volgende dag een auto ongeluk. ( en ja dat is waar, het heeft alleen niets met elkaar te maken )
Net zoals onverklaarbaar overlijden.
Ik heb jaren geleden twee keer meegemaakt dat iemand gewoon , vanuit het niets overleed. Heel jong ( tiener ) , in haar slaap .
En een twintiger tijdens het surfen.
Dat gebeurd helaas.
Als het opeens meer gebeurd dan vroeger.... dan is er iets aan de hand. En dan moeten we kijken waar dat aan ligt.
Maar dat kan alles zijn van : we drinken meer cola/ koffie/ drugsgebruik / covid/ iets met het vlees
En dus wordt er nu onderzocht waar de oversterfte aan ligt. Waarbij uitgestelde zorg helaas voor de hand ligt. En veel mensen die niet daar de dokter dufrde tijdens covid.
En ja dat zou erg zijn, en wellicht zelfs mismanagement.
Maar we weten het nog niet . Dus tijd voor onderzoek!