Corona vaccinaties/Oversterfte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:42

Hij was daar niet...
(er staat niks over hem in mijn bericht, wat je quote.... maar goed, ik google gewoon even wat, for the fun of it)

https://pnws.be/klaus-swab-was-niet-op- ... g20-video/

Klaus Swab – de leider van ‘The World Economic Forum’ (WEF) was niet op de G20. We citeren ‘Knack’: “Op sociale media wordt gesteld dat Klaus Schwab, de voorzitter van het Wereld Economisch Forum (WEF), aanwezig zou zijn op de G20-top in Bali. De foto die Schwabs aanwezigheid daar zou moeten bewijzen, werd echter gemaakt op de ASEAN-conferentie in Cambodja.” Cambodja is zo’n 4.000 kilometer van Bali.

Doch, Swab was onrechtstreeks wel op de G20, of beter: hij was wel op op Bali voor de B20, een soort parallelle top voor ‘zakenleiders’ naast de G20.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:53

OleJon schreef:
Staat duidelijk in dit artikel dat er meerdere uitvaart organisaties kampen met overstefte.
En ze ook niet weten wat de oorzaak is

1) als meerdere uitvaart organisaties kampen met oversterfte, wordt de werkdruk daar wel heel hoog door gebrek aan personeel en oversterfte onder de bevolking :+

OleJon schreef:
De motie van Omzicht werd eerder verworpen.
Lijkt mij een anderhalf jaar na start vaccineren, oversterfte een prioriteit hebben om dit te onderzoeken

https://www.ad.nl/binnenland/enorme-dru ... ~a3ab0233/

Ze gaan toch ook / zijn toch al bezig dit te onderzoeken?

kiki1976

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 11:01

mijn schoonmoeder werd niet lang na haar laatste booster prik (ze heeft ze allemaal gehaald) benauwd.
Bleek meervoudige longembolieën te hebben.
Dit ook gemeld bij het ziekenhuis, en die gingen dat wel melden bij de instanties

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 11:15

Ik heb van mijn laatste booster de minste notie gehad. Alleen een beurse plek bij de prik, verder helemaal niets.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 11:58

In de oversterfte in Nederland is de vergrijzing statistisch ook al verwerkt dus oversterfte is oversterfte los van de vergrijzing.
En Olejon heeft een terechte vraag, waar ligt de oversterfte aan, alleen de bron die ze aanhaalt is compleet fake. Sommige begrafenisondernemers hebben het inderdaad een stuk drukker gehad door oversterfte, normaal wordt binnen een aantal dagen iemand begraven, dat was lastig in een aantal gevallen .

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:01

Ik heb het idee dat dat laatste al een tijdje aan de gang is BigOne, heb bij meerdere uitvaarten gehoord er tussen tijdstip overlijden en de uitvaart > 6-7 dagen zat. Daar waar vroegah in mijn beleving een dag of 3-4 redelijk standaard was.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:07

Drie a vier is erg kort, er is een overlijden en dan moeten er rouwkaarten verzonden worden, mensen krijgen vaak gelegenheid tot condoleance enz. Drie dagen is zeer extreem kort.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:22

Je hebt gelijk, 4-5 was het voorheen. Althans, in onze omgeving

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:23

Zebrastreep schreef:
Ook snap ik de drukte eromheen niet zo. Als je zelf niet gevaccineerd bent, waarom maak je je dan zo druk wat wil je bewijzen?
:=

Hoewel ik me niet vaak meng in discussies m.b.t. Corona en vaccinaties, wil ik hier toch even op reageren.

Ik vind dit namelijk een lelijke opmerking. Het feit dat iemand zelf niet gevaccineerd is en zich volgens jou dus ‘nergens druk’ om hoeft te maken, betekent niet dat zij misschien geen naasten heeft die wél gevaccineerd zijn en ze zich juist daar zorgen om maakt. De wereld is wel ietsjes groter hoor.

Voor mijn man en mijzelf (niet gevaccineerd) met een familie die volledig gevaccineerd zijn, maken wij ons oprecht zorgen op dit moment. Mijn ouders (altijd sportief en gezond geweest) hebben de ene na de andere gekke kwaal sinds de vaccinaties en ze zijn bang geworden. Mijn moeder was zelfs in tranen erover en dat heeft me diep geraakt.
Mijn broertje liep marathons maar geeft aan steeds pap in zijn benen te hebben en ze hebben Corona besmetting na Corona besmetting.

Ik ben zelf niet zo van de complottheorieën, wij hebben ons niet laten vaccineren omdat wij Corona in begin 2020 hebben gehad en het voor ons appeltje, eitje was. Wij vonden het daarna niet nodig om te vaccineren en hebben hiervoor gekozen zonder dat er een complottheorie aan ten grondslag heeft gelegen.

Wat we helaas wel zien in onze directe omgeving (familie, collega’s en vrienden) is dat er (te)veel (onverwacht) gestorven zijn in allerlei leeftijdscategorieën. Kanker die teruggekomen is na 15 jaar schoon te zijn geweest. Een aantal die hartpatiënten zijn geworden en kwalen als gordelroos, trombose, vreemde huidziekten en algehele malaise etc.

En natuurlijk zijn er ook veel gevaccineerden die we kennen die nergens last van hebben.
Maar we (mijn man en ik) kunnen niet langer negeren dat er qua gezondheidsperikelen nu veel meer loos is dan in de jaren ervoor.
En daar maken wij ons zorgen om.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:31

oomens schreef:
Mensen, stop nou eens met proberen een serieuze discussie aan te gaan. Dat is volstrekt zinloos. Gewoon foeiknop hanteren en door. Topic bloedt dan vanzelf dood.

Niet als het veranderd is in witte kauwgumslierten...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:33

Kuggur schreef:
Niet als het veranderd is in witte kauwgumslierten...

:')

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:33

OleJon, ik hoop dat je hier antwoord op geeft, want ik ben echt benieuwd. Waarom is het zo belangrijk voor je dat corona of beter gezegd, de vaccinaties, voor overstrekte zorgen?
En je gelooft nu iemand in de uitvaartbranche, want die heeft ermee te maken. Maar wat dan met de artsen die op basis van hun ervaringen en wetenschappelijke studies anders beweren?
Geloof jij echt dat er een groep mensen is die bewust een pandemie heeft gestart (kan het niet anders omschrijven) of geloof je zelfs dat de pandemie niet bestond en verzonnen is?
En mag ik jouw achtergrond vragen? Je leest blijkbaar veel, helaas ook wel wat selectief blijkt uit je reacties, hoe interpreteer jij de wetenschappelijke onderbouwing?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:34

Ik vindt het niet zo gek dat mensen meer kwaaltjes krijgen. Er spelen echt zoveel meer factoren mee.

Andere virussen steken nu ook veel meer op en verlopen soms ook wat heftiger. Vorig jaar zijn er amper griepgevallen geweest omdat we afstand hielden. Nu komt het dubbel zo hard weer terug.

Die vage klachten kunnen ook komen van de besmetting. Dat is dus in jouw geval in je familie de vraag of het nu van corona zelf komt of van de besmetting. Dus daaruit kun je niet 100% de conclusie trekken dat de vage klachten door het vaccin komen.

En vergeet niet door te kort in de zorg met name bij huisartsen zijn de wachttijden overal veel langer geworden. En we wachten vaak ook te lang met naar een dokter gaan. Daarom altijd aanhouden maximaal 2 weken ergens last van en dan zeker naar de huisarts. Behalve in acute heftige pijn of iets dan direct bellen. Hoe vaak zeggen mensen wel van ach ik bel morgen wel het is al zo druk.

Ik zat bij de allereerste groep die in Nederland werd gevaccineerd. Ik loop dus ook zeker een aantal maanden voor. Tuurlijk was ik even niet lekker van de prik maar dezelfde bijwerkingen heb ik ook altijd bij andere vaccinaties. Ook geen rare kwaaltjes enz.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:36

JJ4 schreef:
Zebrastreep schreef:
Ook snap ik de drukte eromheen niet zo. Als je zelf niet gevaccineerd bent, waarom maak je je dan zo druk wat wil je bewijzen?
:=

Hoewel ik me niet vaak meng in discussies m.b.t. Corona en vaccinaties, wil ik hier toch even op reageren.

Ik vind dit namelijk een lelijke opmerking. Het feit dat iemand zelf niet gevaccineerd is en zich volgens jou dus ‘nergens druk’ om hoeft te maken, betekent niet dat zij misschien geen naasten heeft die wél gevaccineerd zijn en ze zich juist daar zorgen om maakt. De wereld is wel ietsjes groter hoor.

Voor mijn man en mijzelf (niet gevaccineerd) met een familie die volledig gevaccineerd zijn, maken wij ons oprecht zorgen op dit moment. Mijn ouders (altijd sportief en gezond geweest) hebben de ene na de andere gekke kwaal sinds de vaccinaties en ze zijn bang geworden. Mijn moeder was zelfs in tranen erover en dat heeft me diep geraakt.
Mijn broertje liep marathons maar geeft aan steeds pap in zijn benen te hebben en ze hebben Corona besmetting na Corona besmetting.

Ik ben zelf niet zo van de complottheorieën, wij hebben ons niet laten vaccineren omdat wij Corona in begin 2020 hebben gehad en het voor ons appeltje, eitje was. Wij vonden het daarna niet nodig om te vaccineren en hebben hiervoor gekozen zonder dat er een complottheorie aan ten grondslag heeft gelegen.

Wat we helaas wel zien in onze directe omgeving (familie, collega’s en vrienden) is dat er (te)veel (onverwacht) gestorven zijn in allerlei leeftijdscategorieën. Kanker die teruggekomen is na 15 jaar schoon te zijn geweest. Een aantal die hartpatiënten zijn geworden en kwalen als gordelroos, trombose, vreemde huidziekten en algehele malaise etc.

En natuurlijk zijn er ook veel gevaccineerden die we kennen die nergens last van hebben.
Maar we (mijn man en ik) kunnen niet langer negeren dat er qua gezondheidsperikelen nu veel meer loos is dan in de jaren ervoor.

Maar wat er in jouw familie aan kwalen zijn, is niet zomaar te generaliseren naar de gehele bevolking van de rest van het land.

In mijn familie is dit namelijk niet zo. Iedereen 3-4x gevaccineerd en springlevend zonder kwalen.

Je kan geen uitspraken doen op je eigen observaties. Daar is statistiek voor uitgevonden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:40

Onze familie, wanneer ik even van broers /zussen uitga, 16 tussen de 63 en 87, allen volledig geprikt. De helft heeft ook Corona gehad en gelukkig allen goed doorgekomen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:43

JJ4, dat vaccin is na korte tijd alweer uit het lichaam verdwenen, dus tenzij ze al die kwaaltjes binnen een paar dagen na het vaccin hebben gekregen kan het niet aan het vaccin liggen.
En dat er heel veel mensen met restklachten blijven lopen na een corona besmetting dat klopt inderdaad, ook dat heeft niks met het vaccin te maken want dat zie je net zo goed bij mensen die niet gevaccineerd zijn. Ik heb zelf corona gehad voordat ik gevaccineerd was, en heb daar echt lang last van gehad.
Sta je er nooit bij stil dat jou ouders hadden kunnen overlijden als ze dat vaccin niet hadden genomen? In mijn omgeving zijn meerdere ongevaccineerde mensen overleden aan corona. Dat jij de mazzel hebt dat je goed door een besmetting heen bent gekomen wil niet zeggen dat anderen dat geluk ook hebben.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:49

verootjoo schreef:
JJ4 schreef:

Maar wat er in jouw familie aan kwalen zijn, is niet zomaar te generaliseren naar de gehele bevolking van de rest van het land.

In mijn familie is dit namelijk niet zo. Iedereen 3-4x gevaccineerd en springlevend zonder kwalen.

Je kan geen uitspraken doen op je eigen observaties. Daar is statistiek voor uitgevonden.

Wat een rare reactie. Ik generaliseer helemaal niets.
Ik reageer enkel op de opmerking dat wij ons ‘geen zorgen zouden hoeven maken’ als ongevaccineerden, dat vond ik geen sjieke opmerking. De wereld is wel groter dan dat.

Ik heb het nergens breed getrokken en heb het puur over onze persoonlijke situatie gehad ter illustratie van onze gevoelens.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:57

8nnemiek schreef:
JJ4, dat vaccin is na korte tijd alweer uit het lichaam verdwenen, dus tenzij ze al die kwaaltjes binnen een paar dagen na het vaccin hebben gekregen kan het niet aan het vaccin liggen.
En dat er heel veel mensen met restklachten blijven lopen na een corona besmetting dat klopt inderdaad, ook dat heeft niks met het vaccin te maken want dat zie je net zo goed bij mensen die niet gevaccineerd zijn. Ik heb zelf corona gehad voordat ik gevaccineerd was, en heb daar echt lang last van gehad.
Sta je er nooit bij stil dat jou ouders hadden kunnen overlijden als ze dat vaccin niet hadden genomen? In mijn omgeving zijn meerdere ongevaccineerde mensen overleden aan corona. Dat jij de mazzel hebt dat je goed door een besmetting heen bent gekomen wil niet zeggen dat anderen dat geluk ook hebben.

Ik weet niet wat je met deze reactie wil bereiken, maar ik heb hem goed doorgelezen en besloten dat ik deze maar naast me neer ga leggen. Agree to disagree zullen we maar zeggen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:01

Ik vind het trouwens ook zo opmerkelijk dat mensen die zelf niet gevaccineerd zijn in hun omgeving gevaccineerde mensen met bosjes tegelijk zien vallen. Ik heb één vaccinatie gehad. Dat was even spannend omdat ik voor veel medicatie allergisch ben (geen rode bultjes, maar anafylactische shock), dus ik kreeg ‘m in veilige omstandigheden, met de crash car naast bed. Maar ondanks mijn slecht werkende lichaam heb ik geen last gehad. Ik ben niet representatief voor heel NL, dat klopt, maar in mijn omgeving is niemand overleden. Of iig niet meer dan anders.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:05

JJ4 schreef:
Ik heb het nergens breed getrokken en heb het puur over onze persoonlijke situatie gehad ter illustratie van onze gevoelens.

Maar JJ . Je koppelt zaken aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben, en dat voelt heel vreemd.
Dagelijks krijgen 200 mensen te horen dat ze kanker hebben ( 72.00 diagnoses per jaar )
Dagelijks belanden er 92 mensen met een hartinfarct in het ziekenhuis
Dagelijks meer dan 100 een herseninfarct
Dagelijks meer dan 150 een TIA
etc
etc
etc
En omdat ongeveer iedereen gevaccineerd is. Gebeurd dit ook bij gevaccineerden

Dat is hetzelfde als zeggen . Opvallend veel mensen die komkommer hebben gegeten krijgen de volgende dag een auto ongeluk. ( en ja dat is waar, het heeft alleen niets met elkaar te maken )

Net zoals onverklaarbaar overlijden.
Ik heb jaren geleden twee keer meegemaakt dat iemand gewoon , vanuit het niets overleed. Heel jong ( tiener ) , in haar slaap .
En een twintiger tijdens het surfen.

Dat gebeurd helaas.
Als het opeens meer gebeurd dan vroeger.... dan is er iets aan de hand. En dan moeten we kijken waar dat aan ligt.
Maar dat kan alles zijn van : we drinken meer cola/ koffie/ drugsgebruik / covid/ iets met het vlees

En dus wordt er nu onderzocht waar de oversterfte aan ligt. Waarbij uitgestelde zorg helaas voor de hand ligt. En veel mensen die niet daar de dokter dufrde tijdens covid.
En ja dat zou erg zijn, en wellicht zelfs mismanagement.
Maar we weten het nog niet . Dus tijd voor onderzoek!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:11

chevax schreef:
Ik vind het trouwens ook zo opmerkelijk dat mensen die zelf niet gevaccineerd zijn in hun omgeving gevaccineerde mensen met bosjes tegelijk zien vallen. Ik heb één vaccinatie gehad. Dat was even spannend omdat ik voor veel medicatie allergisch ben (geen rode bultjes, maar anafylactische shock), dus ik kreeg ‘m in veilige omstandigheden, met de crash car naast bed. Maar ondanks mijn slecht werkende lichaam heb ik geen last gehad. Ik ben niet representatief voor heel NL, dat klopt, maar in mijn omgeving is niemand overleden. Of iig niet meer dan anders.

Dit. Mensen die vaccins al wantrouwen lijken de neiging te hebben om ieder kwaaltje wat ergens in de tijdspanne van een paar jaar rond de vaccinatie plaatsvind aan de vaccinatie te wijten. In mijn omgeving is vrijwel iedereen gevaccineerd, helemaal niemand heeft ook maar enige problemen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:25

Naar mijn idee willen mensen die tegen vaccinatie waren graag een bevestiging willen dat het de juiste keuze was.
Toch een soort onzekerheid?

Ik ben er eigenlijk helemaal niet meer zo mee bezig.

Overigens ben ik wel geïnteresseerd naar het onderzoek naar de oversterfte.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:37

fransje23 schreef:
Naar mijn idee willen mensen die tegen vaccinatie waren graag een bevestiging willen dat het de juiste keuze was.
Toch een soort onzekerheid?

Dit is denk ik de juiste conclusie. Want voor mij, met Corona 1.0 gehad en daarna 5 vaccinaties, is het hele gebeuren allang achter de rug en ik leef nog steeds zonder enige restklacht, en zonder twijfels "of ik nu wel het juiste heb gedaan".

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de uitkomsten van het onderzoek naar de oversterfte, mooi dat het nu toch uitgevoerd wordt :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:45

Hier ook gehele familie (z’n 90 man) allemaal 3 of 4 x geeent.
Geen klachten

1 heeft long COVID
70% heeft Corona gehad en op die ene na geen blijvende klachten. Iedereen is volledig geënt.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:46

Eleeke schreef:
JJ4 schreef:

Maar JJ . Je koppelt zaken aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben, en dat voelt heel vreemd.
Dagelijks krijgen 200 mensen te horen dat ze kanker hebben ( 72.00 diagnoses per jaar )
Dagelijks belanden er 92 mensen met een hartinfarct in het ziekenhuis
Dagelijks meer dan 100 een herseninfarct
Dagelijks meer dan 150 een TIA
etc
etc
etc
En omdat ongeveer iedereen gevaccineerd is. Gebeurd dit ook bij gevaccineerden

Dat is hetzelfde als zeggen . Opvallend veel mensen die komkommer hebben gegeten krijgen de volgende dag een auto ongeluk. ( en ja dat is waar, het heeft alleen niets met elkaar te maken )

Net zoals onverklaarbaar overlijden.
Ik heb jaren geleden twee keer meegemaakt dat iemand gewoon , vanuit het niets overleed. Heel jong ( tiener ) , in haar slaap .
En een twintiger tijdens het surfen.

Dat gebeurd helaas.
Als het opeens meer gebeurd dan vroeger.... dan is er iets aan de hand. En dan moeten we kijken waar dat aan ligt.
Maar dat kan alles zijn van : we drinken meer cola/ koffie/ drugsgebruik / covid/ iets met het vlees

En dus wordt er nu onderzocht waar de oversterfte aan ligt. Waarbij uitgestelde zorg helaas voor de hand ligt. En veel mensen die niet daar de dokter dufrde tijdens covid.
En ja dat zou erg zijn, en wellicht zelfs mismanagement.
Maar we weten het nog niet . Dus tijd voor onderzoek!

De laatste zin ben ik het helemaal mee eens, mits onafhankelijkheid geborgd kan worden.

Voor de rest, snap ik nog steeds niet wat je met deze reactie wil, nogmaals, ik reageerde enkel op een opmerking. Toch wil je me schijnbaar aan een soort schandpaal nagelen en maakt het niet uit welke…. Als ik vooral maar ondermijnd kan worden. Nja als dat voor je werkt, go for it!

Ik uit mijn zorgen over mijn omgeving vanuit MIJN perspectief.
Nergens claim ik dat het meer is dan dat of zelfs dat het de waarheid is, dat deze klachten zijn gekomen door de vaccinaties. Ik ben gewoon bezorgd.